spot_img

GP Ιταλίας: Ο Verstappen κατέκτησε και το «ναό της ταχύτητας»

Ο Max Verstappen ήταν ο μεγάλος νικητής του GP Ιταλίας με εμφατικό τρόπο μέσα στο σπίτι της Ferrari, ολοκληρώνοντας τον αγώνα πίσω από το Safety Car.

Ο Max Verstappen τερμάτισε στην πρώτη θέση υπό το καθεστώς του αυτοκινήτου ασφαλείας, με τους tifosi να αποδοκιμάζουν στις κερκίδες της πίστας της Monza. Οι Charles Leclerc και George Russell συμπλήρωσαν το podium.

Η Red Bull Racing και ο Max Verstappen πήραν την πρώτη θέση στο GP Ιταλίας, όμως κανείς μάλλον δεν περίμενε τον τρόπο με τον οποίο θα ολοκληρωνόταν ο αγώνας στη Monza. Η τελευταία εγκατάλειψη του Daniel Ricciardo έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, με τη Διεύθυνση Αγώνα να αποφασίζει να τερματίσει τον αγώνα υπό αυτό το καθεστώς. Συνεπώς, οι οδηγοί δεν είχαν τη δυνατότητα να έχουν καθαρή ροή αγώνα στο φινάλε και να παλέψουν για τις θέσεις του, κάτι που έφερε τις αποδοκιμασίες στις κερκίδες. Ο Ολλανδός έχει, πλέον, 5 σερί νίκες και περιμένει απλά τη μαθηματική κατάκτηση του Πρωταθλήματος οδηγών.

Ο Max Verstappen με Red Bull Racing πήρε τη νίκη στο Autodromo Nazionale di Monza, με τον Charles Leclerc με Ferrari να τερματίζει στη 2η θέση. Ο George Russell (Mercedes) συμπλήρωσε το podium στην 3η θέση, μπροστά από τον Carlos Sainz με Ferrari στην 4η θέση. Την πρώτη πεντάδα ολοκλήρωσε ο Lewis Hamilton με Mercedes, ο οποίος βρέθηκε μπροστά από το Sergio Perez με Red Bull Racing (6η θέση). 

Ο Lando Norris με McLaren ολοκλήρωσε το GP Ιταλίας στην 7η θέση. Ο Pierre Gasly με Alpha Tauri ήταν στην 8η θέση. Ο Nyck De Vries με Williams κατάφερε να βαθμολογηθεί στο ντεμπούτο του στη Formula 1, καθώς τερμάτισε στην 9η θέση. Ο Zhou Guanyu με Alfa Romeo πήρε τον τελευταίο βαθμό στη 10η θέση.

Εκτός δεκάδας βρέθηκε ο Esteban Ocon με Alpine στην 11η θέση, με το Mick Schumacher να τερματίζει στη 12η θέση. Ο Valtteri Bottas με Alfa Romeo κατέλαβε τη 13η θέση, με τους Yuki Tsunoda (Alpha Tauri), Nicholas Latifi (Williams) και τον Kevin Magnussen με Haas να συμπληρώνουν την κατάταξη των οδηγών που τερμάτισαν. 

Οι οδηγοί που δεν ολοκλήρωσαν το GP Ιταλίας ήταν οι Daniel Ricciardo (McLaren), Lance Stroll (Aston Martin), Fernando Alonso (Alpine) και Sebastian Vettel (Aston Martin).

Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του αγώνα στην Ολλανδία.

GP Ιταλίας

Αγώνας

Ο καιρός παρέμεινε αίθριος, όπως και όλη τη διάρκεια του τριημέρου, στην πίστα της Monza. Οι θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος κυμαίνονταν στους 27 και 43 βαθμούς κελσίου αντίστοιχα λίγο πριν την έναρξη του αγώνα.

Αναφορικά με τις επιλογές ελαστικών, οι Leclerc, Russell, Verstappen, De Vries και Ocon είχαν για το πρώτο σκέλος του GP Ιταλίας soft γόμα, ενώ το υπόλοιπο grid χρησιμοποιούσε medium.

Εκκίνηση χωρίς απρόοπτα

Ο Russell πίεσε το Leclerc, αλλά δεν κατάφερε να βρεθεί μπροστά του μετά το πρώτο chicane. Ο Norris είχε πέσει στην 6η θέση, ενώ ο Verstappen λίγο μετά την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου ήταν ήδη στην 3η θέση. Ο Ricciardo βρισκόταν στην 4η θέση, μπροστά από τον Gasly. Οι Alonso, De Vries, Zhou και Stroll συμπλήρωναν την πρώτη δεκάδα. Πιο πίσω, ο Sainz βρισκόταν ήδη πιο μπροστά από τον Perez στις θέσεις 15 και 16 αντίστοιχα, με το Hamilton να βρίσκεται στη 19η θέση.

Πλησιάζει την κορυφή ο Verstappen

Ο Verstappen έκανε συνεχώς ταχύτερους γύρους και βρισκόταν κάτω από 1s μακριά από το Russell. Ο Leclerc είχε διαφορά 1,7s από το Βρετανό. Ο Ολλανδός στην έναρξη του 5ου γύρου έκανε το προσπέρασμα στα φρένα της στροφής 1 και ανέβηκε στη 2η θέση, έχοντας το Leclerc στα 2,2s μπροστά του. Παράλληλα, ο Sainz είχε ήδη ανέβει στην 11η θέση, ο Perez ήταν 14ος και ο Hamilton 18ος.

Ο Sainz ανεβαίνει πολύ γρήγορα στην κατάταξη

Η δεύτερη Ferrari, στα χέρια του Sainz, σκαρφάλωσε στη 10η θέση στην έναρξη του 6ου γύρου, με τον Perez να βρίσκεται 3 θέσεις πίσω και το Hamilton να παραμένει στη 18η. Ο Ισπανός ανέβηκε 9ος δύο γύρους αργότερα. Ο Perez μπήκε, παράλληλα, για pitstop και αλλαγή σε hard ελαστικά, πέφτοντας στην τελευταία θέση. Ο Sainz στην έναρξη του 10ου γύρου είχε ήδη περάσει τους De Vries και Alonso και ανέβηκε στην 7η θέση. Ο Hamilton ήταν πολύ πίσω στη 15η θέση.

Μειώνει τη διαφορά ο Verstappen

Ο Verstappen σταδιακά μείωνε την απόστασή του από το Leclerc, η οποία έπεσε στα 1,4s στον 11ο γύρο. Παράλληλα, ο Sainz πέρασε και τους Norris, Gasly για να ανέβει στην 5η θέση.

Εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, pitstop Leclerc

Ο Vettel αποτέλεσε την πρώτη εγκατάλειψη του GP Ιταλίας, σταματώντας στην έξοδο της δεύτερης Lesmo. Αυτό έφερε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, με το Leclerc να μπαίνει στα pit για να βάλει medium ελαστικά. Το ρίσκο απέδωσε, προσωρινά, για το Μονεγάσκο, ο οποίος βγήκε στην 3η θέση και είχε άδεια πίστα μπροστά του. Παράλληλα, ο Alonso πέρασε το Norris για την 7η θέση στη συνέχιση της κανονικής ροής του αγώνα. Ο Sainz στο 13ο γύρο πέρασε και το Ricciardo, ανεβαίνοντας στην 4η θέση, πίσω από τον teammate του.

Καλύπτει τη διαφορά ο Leclerc

Με τα νέα ελαστικά, ο Leclerc γυρνούσε σχεδόν 1s ταχύτερα από το Russell, σημειώνοντας το ταχύτερο πέρασμα στο 1:25.145 στο 17ο γύρο. Ο Μονεγάσκος είχε πλησιάσει στα 9s το Βρετανό. Παράλληλα, ο Norris πήρε πίσω την 7η θέση από τον Alonso στα φρένα της στροφής 1.

Πρώτα pitstop για τη δεκάδα

Οι Gasly και Zhou ήταν οι πρώτοι οδηγοί, μετά το Leclerc, που έκαναν pitstop στο 18ο γύρο, βάζοντας hard ελαστικά. Ένα γύρο αργότερα, ακολούθησαν οι Ricciardo, De Vries, Ocon και Tsunoda. Οι αλλαγές αυτές έφεραν το Hamilton στην 7η θέση. Στην κορυφή, ο Verstappen είχε διαφορά ασφαλείας 8,8s από το Russell, ενώ ο Leclerc είχε πλησιάσει στα 6s το Βρετανό. Στις πίσω θέσεις, ο Perez προσπέρασε τον Bottas για την 9η θέση.

 

Pitstop για Russell

Ο Russell έκανε το δικό του pitstop στον 23ο γύρο, βάζοντας hard ελαστικά. Ο Βρετανός έπεσε στην 4η θέση, πίσω από το Sainz. Παράλληλα, ο Perez πέρασε και το Schumacher για την 8η θέση. 

Pitstop και ο Verstappen

Ο Verstappen απάντησε στον 26ο γύρο με το δικό του pitstop, βάζοντας medium ελαστικά. Ο Ολλανδός έπεσε στη 2η θέση, με τη διαφορά του από την κορυφή να βρίσκεται στα 10,5s. Στον 27ο γύρο ο Hamilton πέρασε τον Alonso και ανέβηκε στην 6η θέση. Ο Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο γύρο στο 1:25.012, μειώνοντας στα 9,2s. Ο Leclerc, πάντως, διατηρούσε εφάμιλλο ρυθμό με το Russell, ο οποίος βρισκόταν στην 4η θέση.

Pitstop για Sainz και προσπέρασμα στη Red Bull Racing

Ο Sainz έκανε το δικό του pitstop στον 30ό γύρο, βγαίνοντας πίσω από τον Perez στην 8η θέση. Ο Ισπανός άλλαξε σε soft ελαστικά. Παράλληλα, ο Alonso εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα, με τους Perez και Sainz να ανεβαίνουν στις θέσεις 6 και 7 αντίστοιχα, πίσω από τον 5ο Hamilton. Στον 33ο γύρο, Ο Ισπανός πέρασε στα φρένα της Variante Della Roggia τον οδηγό της Red Bull Racing και ανέβηκε στην 6η θέση.

Pitstop για Leclerc και Hamilton

Ο Leclerc πραγματοποίησε στο τέλος του γύρου 33 το δεύτερό του pitstop, βάζοντας medium ελαστικά. Ο Μονεγάσκος κατάφερε να βγει μπροστά από το Russell στη 2η θέση. Την ίδια κίνηση πραγματοποίησε και ο Hamilton, ο οποίος έβαλε και αυτός soft. Ο Βρετανός έπεσε στη 12η θέση και άμεσα πέρασε τον Zhou για να ανέβει 11ος.

Η Mercedes κέρδισε στη στρατηγική τη McLaren

Η McLaren επιχείρησε να καλύψει το undercut του Hamilton με το Norris, βάζοντάς τον στα pit στο 36ο γύρο. Ο οδηγός της McLaren βγήκε ανάμεσα στους Gasly και Hamilton. Ωστόσο, ενώ οι Norris και Gasly έδιναν μάχη στην έξοδο από το πρώτο chicane, ο Hamilton πέρασε και τους δύο, ανεβαίνοντας στην 7η θέση. Στην έναρξη του γύρου 38, ο Hamilton προσπέρασε και το Ricciardo για την 6η θέση, ενώ ο Norris πήρε πίσω την 8η από τον Gasly. Λίγα μέτρα αργότερα, η McLaren προχώρησε σε εσωτερική αλλαγή θέσεων για τους οδηγούς της, με το Norris να ανεβαίνει στην 7η θέση και το Ricciardo να πέφτει στην 8η.

Τελευταίο pitstop του αγώνα για Perez

Ο Perez ήταν ο τελευταίος οδηγός που έκανε pitstop, βάζοντας στον 42ο γύρο soft ελαστικά. Ο «Checo» έπεσε στην 7η θέση, έχοντας τους Hamilton και Norris μπροστά του. Ο οδηγός της Red Bull Racing έκανε το ταχύτερο πέρασμα στο 1:24.457, πλησιάζοντας την 6η θέση.

Εγκατάλειψη Ricciardo, αυτοκίνητο ασφαλείας

Στον 47ο γύρο, ο Ricciardo σταμάτησε ανάμεσα στις δύο στροφές Lesmo, κάτι που έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα. Οι Russell αντέδρασαν άμεσα, κάνοντας pitstop. Οι πρωτοπόροι Verstappen και Leclerc έκαναν το ίδιο ένα γύρο αργότερα, όλοι τους διατήρησαν τη θέση που είχαν. Η δεκάδα είχε ως εξής: Verstappen, Leclerc, Russell, Sainz, Hamilton, Perez, Norris, Gasly, De Vries και Zhou.

Τερματισμός πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας

Το μονοθέσιο του Ricciardo δεν απομακρύνθηκε εγκαίρως και η Διεύθυνση Αγώνα αποφάσισε να ολοκληρώσει το GP Ιταλίας πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Verstappen ήταν ο νικητής, με τους Leclerc και Russell να συμπληρώνουν το podium. Οι Sainz, Hamilton και Perez ανέκαμψαν μέχρι τις θέσεις 4, 5 και 6 αντίστοιχα. Οι Norris, Gasly, De Vries και Zhou ήταν οι υπόλοιποι οδηγοί που βαθμολογήθηκαν.

Εκτός της δεκάδας βρέθηκαν οι Ocon, Schumacher, Bottas, Tsunoda, Latifi και Magnussen, με τους Ricciardo, Stroll, Alonso και Vettel να εγκαταλείπουν.

Αποτελέσματα GP Ιταλίας

Image

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles