Ο Max Verstappen άντεξε στην πίεση του Carlos Sainz στους τελευταίους γύρους του GP Καναδά και σημείωσε ακόμα μία νίκη στο Πρωτάθλημα του 2022.
Ο Max Verstappen με Red Bull Racing φαινόταν να ελέγχει το GP Καναδά, όμως η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στο τελευταίο σκέλος του αγώνα έκανε δυσκολότερα τα πράγματα για τον ίδιο. Ο Carlos Sainz βρέθηκε σε απόσταση βολής από τον Ολλανδό και προσπάθησε να πετύχει την πρώτη νίκη στην καριέρα του στο Circuit Gilles Villeneuve. Ωστόσο, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2021 οδήγησε άψογα στους τελευταίους 16 γύρους, κράτησε τη Ferrari πίσω του και πέτυχε την 6η νίκη σε 9 αγώνες τη φετινή χρονιά. Ο Carlos Sainz τερμάτισε μόλις στα 0,993s πίσω του στη 2η θέση, με το Lewis Hamilton με Mercedes να συμπληρώνει το podium.
Ο teammate και συμπατριώτης του Βρετανού, George Russell, ολοκλήρωσε το GP Καναδά στην 4η θέση, μπροστά από τον Charles Leclerc με Ferrari. Ο Μονεγάσκος ανέκαμψε σε μεγάλο βαθμό από τη 19η θέση της εκκίνησης και σκαρφάλωσε ως την 5η, ελαχιστοποιώντας κάπως τις απώλειές του. Η Alpine ήθελε κάτι καλύτερο από τον αγώνα, όμως αρκέστηκε στην 6η θέση του Esteban Ocon και την 7η του Fernando Alonso. Οι Valtteri Bottas και Guanyu Zhou με Alfa Romeo ολοκλήρωσαν τον αγώνα στις θέσεις 8 και 9 αντίστοιχα, ενώ ο Lance Stroll με Aston Martin πήρε τον τελευταίο βαθμό στη 10η θέση.
Εκτός δεκάδας βρέθηκε ο Daniel Ricciardo με McLaren στην 11η θέση, με το Sebastian Vettel με Aston Martin να τερματίζει στη 12η θέση. Ο Alex Albon με Williams κατέλαβε τη 13η θέση, με τους Pierre Gasly (Alpha Tauri), Lando Norris (McLaren), Nicholas Latifi (Williams) και τον Kevin Magnussen με Haas να συμπληρώνουν την κατάταξη των οδηγών που τερμάτισαν.
Οι οδηγοί που δεν ολοκλήρωσαν το GP Καναδά ήταν οι Yuki Tsunoda με Alpha Tauri, Mick Schumacher με Haas και Sergio Perez με Red Bull Racing.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Αζερμπαϊτζάν.
Αγώνας
Ο καιρός ήταν ηλιόλουστος, με τις θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος στους 20 και 41 βαθμούς κελσίου αντίστοιχα, λίγο πιο κάτω από αυτές της Παρασκευής.
Οι οδηγοί είχαν, ως επί το πλείστον, τα medium ελαστικά στο ξεκίνημα, με τους Bottas, Perez, Norris, Stroll και Leclerc να έχουν τη hard γόμα.
Εκκίνηση χωρίς απρόοπτα
Οι πρώτοι πέντε οδηγοί διατήρησαν τις θέσεις του, με το Verstappen να «χάνεται» μπροστά, το Sainz να μην μπορεί να περάσει τον Alonso στη στροφή 2 από την εξωτερική, ενώ πίσω τους διατηρήθηκαν οι Hamilton και Magnussen. Οι Ocon και Russell πέρασαν τον Schumacher, ενώ οι Ricciardo και Zhou κατάφεραν να διατηρηθούν στις θέσεις 9 και 10 αντίστοιχα.
Γρήγορη απαλλαγή του Sainz από Alonso
Στο τέλος του 3ου γύρου, ο Sainz πέρασε στη μεγάλη ευθεία τον Alonso για τη 2η θέση, ενώ ταυτόχρονα και ο Russell είχε ήδη προσπεράσει τον Ocon για την 6η θέση. Ο Verstappen είχε ήδη «χτίσει» μία ικανοποιητική διαφορά στα 3,1s. Η πρώτη δεκάδα είχε ένα ακόμα προσπέρασμα, με τον Zhou να περνά το Ricciardo για την 9η θέση.
Ο Russell ξεκίνησε «ορεξάτος» τον αγώνα
Ο Russell έκανε ένα ακόμα προσπέρασμα στον 5ο γύρο στον Magnussen στη στροφή 10 και ανέβηκε στην 5η θέση, πίσω από τον teammate του, Hamilton. Παράλληλα, τα πρώτα pitstop είχαν ήδη συμβεί, με τους Vettel και Gasly να βάζουν τη hard γόμα. Ο Magnussen είχε ένα κομμάτι που αποκολλήθηκε από την εμπρός αεροτομή και μπήκε στα pit, καθώς ήταν υποχρεωμένος να την αλλάξει. Ο Δανός επανήλθε στην τελευταία θέση.
Πλήγμα για τη Red Bull με Perez, ανεβαίνει ο Leclerc
Στον 8ο γύρο, ο Perez είχε ένα μηχανικό πρόβλημα και εγκατέλειψε, κάτι που έκανε χαρούμενο το Leclerc, που είχε ένα λιγότερο εμπόδιο στην προσπάθειά του να αναρριχηθεί στην κατάταξη. Ο Μονεγάσκος ήταν στη 13η θέση.
Αντιδρούν με pitstop οι Verstappen και Hamilton
Ο Verstappen με τον Hamilton έκαναν αλλαγές ελαστικών υπό το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, αμφότεροι έβαλαν τη hard γόμα. Ο Ολλανδός βγήκε στην 3η θέση πίσω από τον Alonso, με το Hamilton να πέφτει στην 6η, πίσω από τον Ocon. Ο αγώνας συνεχίστηκε στην κανονική του ροή στο τέλος του γύρου 10, με τον Sainz να βρίσκεται στην κορυφή, έχοντας διαφορά 1,6s από τον Alonso.
Βοήθησαν τα νέα ελαστικά τον Hamilton
Ο Hamilton κατάφερε να απαλλαχθεί γρήγορα από το εμπόδιο του Ocon στη στροφή 1 στην έναρξη του 12ου γύρου και βρέθηκε πίσω από τον teammate του, Russell. Στο τέλος του γύρου 13, ο Leclerc είχε περάσει και το Norris και ανέβηκε στη 12η θέση. Παράλληλα, στην κορυφή ο Sainz είχε ανοίξει στα 4,7s τη διαφορά του από τον Alonso.
Ο Verstappen ξεμπέρδεψε με τον Alonso
Στο 15ο γύρο ο Verstappen κατάφερε να περάσει στη μεγάλη ευθεία τον Alonso και ανέβηκε στη 2η θέση, με τη διαφορά του από την κορυφή να βρίσκεται στα 5,5s. Ο Ολλανδός κάλυπτε γρήγορα την απόστασή από τον Sainz, παίρνοντας το ταχύτερο γύρο στο 17ο πέρασμά του από τη γραμμή τερματισμού. Παράλληλα, οι Bottas και Leclerc πέρασαν τον Albon μετά από αρκετή ώρα και ανέβηκαν στις θέσεις 10 και 11 αντίστοιχα.
Εγκατάλειψη Schumacher, νέα pitstop
Στο 19ο γύρο, ο Schumacher σταμάτησε στο ίδιο σημείο με τον Perez, κάτι που έφερε τη δεύτερη εγκατάλειψη και το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας εκ νέου. Ο νεαρός Γερμανός έχασε την ευκαιρία να μαζέψει τους πρώτους πόντους στην καριέρα του. Αυτοί που εκμεταλλεύτηκαν την κατάσταση ήταν οι Russell, Ocon, Zhou και Ricciardo, που άλλαξαν σε hard γόμα. Ο Sainz έκανε τη δική του αλλαγή ένα γύρο αργότερα, με τον Ισπανό να βγαίνει οριακά μπροστά από το Hamilton στην 3η θέση.
Κορυφή ο Verstappen, ανακάμπτει ο Sainz
Ο Verstappen τέθηκε επικεφαλής της κατάταξης, έχοντας διαφορά 7,5s από τον Alonso. Ο Sainz πέρασε για 2η φορά το συμπατριώτη του στον 22ο γύρο, όμως είχε ήδη στα 9,5s μπροστά του το Verstappen. Παράλληλα, ο Leclerc πραγματοποίησε ένα ακόμα προσπέρασμα στον Bottas στα φρένα για το τελευταίο chicane και σκαρφάλωσε στην 7η θέση.
Ανεβαίνει στην τριάδα ο Hamilton
Στον 23ο γύρο, ο Hamilton προσπέρασε τον Alonso στη μεγάλη ευθεία και ανέβηκε στην 3η θέση, με τον Ισπανό να χρωστάει το δικό του pitstop. Ο Sainz έκανε στον 27ο γύρο το ταχύτερο πέρασμα στον αγώνα, μειώνοντας ελαφρώς στα 8,8s από την κορυφή.
Pitstop για Alonso
Στον 29ο γύρο, ο Alonso έκανε το δικό του pitstop, βάζοντας hard ελαστικά και βγήκε στην 7η θέση, πίσω από τη μάχη του Ocon με το Leclerc. Ο Μονεγάσκος έμενε για αρκετή ώρα κολλημένος πίσω από Γάλλο οδηγό, με την Alpine να φαίνεται δύσκολο εμπόδιο για τη Ferrari.
Ο Sainz ανεβάζει το ρυθμό του
Ο Sainz είχε ρίξει στα 8s την απόστασή του από το Verstappen στο τέλος του γύρου 35, χωρίς να απειλεί ιδιαίτερα, προς ώρας, τον Ολλανδό. Παράλληλα, ο Gasly έκανε το δεύτερό του pitstop, διένυσε απόσταση 30 γύρων με τα hard ελαστικά και οι υπόλοιποι οδηγοί σκέφτονταν μήπως ακολουθήσουν την ίδια επιλογή. Ο Leclerc παρέμενε πίσω από τον Ocon, χωρίς να δέχεται, παράλληλα, ιδιαίτερη πίεση από τον Alonso. Ο teammate του, Sainz, ανέβασε το ρυθμό του, με τη διαφορά από το Verstappen να βρίσκεται στα 5,8s στον 42ο γύρο.
Pitstop για Leclerc
Η Ferrari έβαλε στο τέλος του γύρου 41 το Leclerc στα pit για τη δική του αλλαγή σε medium ελαστικά. Οι μηχανικοί της ιταλικής ομάδας καθυστέρησαν, κάνοντας 5,3s και ο Μονεγάσκος έπεσε στη 12η θέση.
Pitstop νούμερο 2 για Verstappen, Hamilton, Russell
Ο Verstappen έκανε το δεύτερο του pitstop στον 43ο γύρο, βάζοντας νέο σετ hard ελαστικών. Ο Ολλανδός (3η θέση) βγήκε πίσω ακριβώς από το Hamilton, όμως σύντομα είχε μπροστά του καθαρή πίστα, με το Βρετανό να πράττει το ίδιο ένα γύρο αργότερα, βγαίνοντας στην 3η θέση. Ο Verstappen μείωνε γρήγορα τη διαφορά από την κορυφή, η οποία έπεσε στα 8,8s στο τέλος του γύρου 46, ενώ ο οδηγός της Red Bull Racing κέρδιζε 0,8-0,9s ανά γύρο. Παράλληλα, ο Leclerc είχε ανέβει στην 9η θέση, περνώντας τους Ricciardo, Tsunoda και Zhou. Ο Russell ακολούθησε τη στρατηγική του Hamilton, μπαίνοντας για δεύτερο pitstop στον 45ο γύρο, ενώ ο Leclerc πέρασε και τον Stroll για την 8η θέση. Ο Καναδός, εν συνεχεία, έκανε το δικό του pitstop για αλλαγή σε medium ελαστικά.
Εγκατάλειψη Tsunoda, αυτοκίνητο ασφαλείας
Ο Tsunoda εγκατέλειψε στο γύρο 48 στη στροφή 2, έχοντας επαφή με τα προστατευτικά ελαστικά στην έξοδό του από τα pit. Το συμβάν έφερε την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας, με το Sainz να βάζει νέο σετ hard ελαστικών. Η Alpine έβαλε τους Ocon και Alonso για νέα medium γόμα και ο Bottas έκανε «δωρεάν» τη δική του αλλαγή σε medium. Η δεκάδα είχε διαμορφωθεί ως εξής: Verstappen, Sainz, Hamilton, Russell, Ocon, Alonso, Leclerc, Bottas, Vettel και Zhou.
Φινάλε με αγωνία για 16 γύρους
Το αυτοκίνητο ασφαλείας έφυγε στο τέλος του γύρου 54, συνεπώς ο αγώνας θα είχε 16 γύρους αγωνιστικής δράσης. Το πρώτο πέρασμα στη δεκάδα ήταν αυτό του Zhou στο Vettel για την 9η θέση. Ο Sainz πήρε μόλις για 0,006s τον ταχύτερο γύρο από το Verstappen και έμεινε στη ζώνη του DRS. Ο Leclerc κατάφερε στον 58ο γύρο να περάσει τον Alonso για την 6η θέση, ενώ ο teammate του πίεζε ακόμα το Verstappen στην κορυφή. Ο Μονεγάσκος δεν μπόρεσε, ένα γύρο μετά, να φρενάρει εγκαίρως στο τελευταίο chicane και άφησε την 5η θέση στον Ocon.
Συνεχίζει την πίεση ο Sainz
Ο Sainz εξακολουθούσε να πιέζει για τη νίκη το Verstappen, χωρίς να επιχειρεί κάποια προσπάθεια να περάσει. Παράλληλα, ο Leclerc έκανε το ίδιο προσπέρασμα στη στροφή 10 στον Ocon και σκαρφάλωσε στην 5η θέση. Αυτή ήταν και η τελευταία αξιοσημείωτη αλλαγή στην κατάταξη.
Ο Verstappen ανακηρύχθηκε νικητής του GP Καναδά
Η νίκη πήγε στο Verstappen, που κατάφερε να κρατήσει πίσω του το Sainz. Η Mercedes είχε τους Hamilton στην 3η και Russell στην 4η θέση, με το Leclerc να συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα. Η Alpine ολοκλήρωσε τον αγώνα με τους Ocon και Alonso στις θέσεις 6 και 7 αντίστοιχα, η Alfa Romeo ακολούθησε με τον Bottas στην 8η θέση, μπροστά από τον Zhou στην 9η, ενώ βαθμολογήθηκε και ο Stroll στον εντός έδρας αγώνα του.
Εκτός της δεκάδας τερμάτισαν οι Ricciardo, Vettel, Albon, Gasly, Norris, Latifi και Magnussen. Οι Tsunoda, Schumacher και Perez ήταν οι 3 οδηγοί που εγκατέλειψαν στο GP Καναδά.
Αποτελέσματα GP Καναδά