GP Κατάρ: Επιβλητική νίκη Hamilton

Ο Lewis Hamilton θριάμβευσε στο GP Κατάρ και την πίστα του Losail, μειώνοντας έτσι τη διαφορά από τον Max Verstappen στους 8 βαθμούς με δύο αγώνες να απομένουν. 

Το GP Κατάρ εξελίχθηκε σ’ ένα εύκολο απόγευμα για τον Lewis Hamilton, ο οποίος είχε μακριά του τον Verstappen, δεν απειλήθηκε ιδιαίτερα και πήρε με άνεση τη νίκη. Ο Ολλανδός ήταν στη 2η θέση και ο Fernando Alonso επέστρεψε στο βάθρο για πρώτη φορά μετά το 2014.

Το GP Κατάρ απέκτησε τεράστιο ενδιαφέρον πριν καν πατήσουν οι οδηγοί στην πίστα. Ο Verstappen δέχτηκε 5 θέσεις ποινής στη σειρά εκκίνησης και ο Bottas άλλες 3. Έτσι, ο οδηγός της Red Bull έπεσε στην 7η θέση και είχε μπροστά του, στην 6η, το Φινλανδό οδηγό της Mercedes.

Διαβάστε επίσης: Οδηγοί εναντίον FIA για τις μάχες στην πίστα

Ο Lewis Hamilton, λοιπόν, είχε ευκολότερο έργο και αφού πραγματοποίησε μία αλάνθαστη εκκίνηση, έφτασε στην 102η νίκη της καριέρας του με σχετική άνεση. Ο οδηγός της Mercedes μείωσε την απόστασή του από τον Max Verstappen με Red Bull σε 8 πόντους στο πρωτάθλημα οδηγών, με τον Ολλανδό να παίρνει εξίσου εύκολα τη 2η θέση. Στην 3η θέση, μετά από έναν εξαιρετικό αγώνα, βρέθηκε ο Fernando Alonso με Alpine. Η γαλλική ομάδα πήρε πολύ μεγάλο προβάδισμα από την AlphaTauri στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, έχοντας και τον Esteban Ocon στην 5η θέση. Ανάμεσα στις δύο Alpine βρέθηκε ο Sergio Perez με Red Bull, δίνοντας σημαντικούς πόντους στην αυστριακή ομάδα.

Ο Lance Stroll με Aston Martin έκανε και αυτός πολύ καλό αγώνα και ολοκλήρωσε στην 6η θέση, έχοντας πίσω του της δύο Ferrari των Carlos Sainz και Charles Leclerc, με την ιταλική ομάδα να μην ενθουσιάζει με την απόδοσή της. Ο Lando Norris με McLaren τερμάτισε στην 9η θέση και ο Sebastian Vettel με Aston Martin στη 10η.

Εκτός πόντων ήταν η AlphaTauri, που απογοήτευσε, έχοντας τον Pierre Gasly στην 11η και τον Yuki Tsunoda στη 13η θέση. Ανάμεσά τους ήταν ο Daniel Ricciardo με McLaren, που έμεινε και εκτός βαθμών για 3ο συνεχόμενο αγώνα. Οι δύο Alfa Romeo ήταν στις θέσεις 14 και 15 (Raikkonen μπροστά από Giovinazzi) και την κατάταξη συμπλήρωσαν οι Mick Schumacher (Haas), George Russell (Williams) και Nikita Mazepin (Haas). Εγκατέλειψαν οι Nicholas Latifi (Williams) και Valtteri Bottas, αμφότεροι όσο ήταν εκτός βαθμών.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Βραζιλίας.

Ο Αγώνας

Με τον αγώνα να διεξάγεται υπό το φως των προβολέων, η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 26 βαθμούς Κελσίου στο ξεκίνημά του και αυτή του οδοστρώματος στους 31 βαθμούς Κελσίου. Ανάμεικτες οι επιλογές των ελαστικών, 9 οδηγοί είχαν medium και 11 soft, με τις εκτιμήσεις της Pirelli να κάνει λόγο για 2 pit stops.

Στην εκκίνηση, ο Lewis Hamilton έφυγε μπροστά χωρίς προβλήματα, ο Alonso πέρασε τον Gasly και πήγε στην 2η θέση, ενώ ο Verstappen πραγματοποίησε εκπληκτική εκκίνηση και πήγε ήδη στην 4η θέση. Τη δεκάδα συμπλήρωναν οι Ocon, Norris, Sainz, Tsunoda, Perez και Stroll. Με τη λήξη του 3ου γύρου, ο Gasly είχε κακή έξοδο στην τελευταία στροφή, κάτι που έδωσε την ευκαιρία στον Max Verstappen να τον προσπεράσει και ν’ ανέβει στην 3η θέση. Ο Lewis Hamilton είχε ήδη ανοίξει στα 3,5s τη διαφορά από τον Alonso, με τον Βρετανό να παίρνει τον ταχύτερο γύρο από τον Verstappen στον 4ο γύρο. Ταυτόχρονα, ο Verstappen στην έναρξη του 5ου γύρου πέρασε και τον Alonso και ήταν ήδη στη 2η θέση, κυνηγώντας πλέον τον αντίπαλό του στο πρωτάθλημα οδηγών.

Λίγο πιο πίσω, ο Perez πέρασε τον Tsunoda και βρέθηκε στην 8η θέση, με τον Verstappen να σημειώνει νέο ταχύτερο γύρο στο 1:28.166. Ο Μεξικανός πραγματοποίησε δύο γύρους αργότερα προσπέρασμα και στον Carlos Sainz με επιτυχία, την ίδια ώρα που ο Hamilton είχε ανοίξει τη διαφορά του από τον Verstappen στα 4,9s. Ο “Checo” συνέχισε ν’ ανεβαίνει θέσεις, περνώντας και τον Ocon για την 6η θέση. Πιο πίσω, υπήρχε πολύ ωραία μάχη ανάμεσα σε Tsunoda-Stroll-Bottas, με τον Ιάπωνα να χάνει και τις δύο θέσεις και τους Stroll και Bottas να πλασάρονται στις θέσεις 9 και 10.

Ο Yuki Tsunoda ήταν ο πρώτος οδηγός που έκανε pit stop, έβαλε medium ελαστικά κι έπεσε στην τελευταία θέση. Οι μάχες συνεχίζονταν στις θέσεις της δεκάδας, με τον Norris να περνάει στον 11ο γύρο τον Gasly και να βρίσκεται, πλέον, στην 4η θέση. Πιο πίσω, ο Bottas είχε περάσει νωρίτερα τον Stroll για την 9η θέση. Ένα γύρο μετά, ο Perez προσπέρασε και τον Gasly και ανέβηκε στην 5η θέση. Ο Γάλλος μπήκε, τελικά, στα pits για αλλαγή σε medium ελαστικά.

Στην κορυφή, ο Max Verstappen δεν μπορούσε ν’ ακολουθήσει τον Hamilton, με τη μεταξύ τους διαφορά να έχει πάει στα 7,1s. Στον 15ο γύρο, ο Bottas προσπέρασε τον Sainz και ανέβηκε στην 5η θέση. Ένα γύρο μετά, ο Perez πέρασε, με τη σειρά του, τον Lando Norris και σκαρφάλωσε ως την 4η θέση. Ο Bottas συνέχισε τη δική του άνοδο στην κατάταξη στον 17ο γύρο, περνώντας τον Ocon για την 6η θέση. Παράλληλα, ο Hamilton είχε πάει στα 9s τη διαφορά από τη 2η θέση, με τον Verstappen να μπαίνει για pits στο τέλος του 17ου γύρου, για να βάλει hard ελαστικά. Η Mercedes απάντησε άμεσα, βάζοντας τον Βρετανό στον επόμενο γύρο για να βάλει και αυτός hard ελαστικά, με τη διαφορά τους να παραμένει στα ίδια επίπεδα.

Ο Perez ήταν ο επόμενος που μπήκε για pit stop στον 19ο γύρο, βάζοντας και αυτός hard ελαστικά. Η διαφορά των 2 πρωτοπόρων έπεσε μέχρι τα 8,5s, όμως ο Hamilton έκανε ταχύτερο στο 1:27.495 και δεν επέτρεψε περαιτέρω μείωση. Μετά από αρκετούς γύρους, ο Bottas κατάφερε να περάσει και τη McLaren του Norris, ανεβαίνοντας στην 4η θέση. Ο Fernando Alonso και ο Lance Stroll μπήκαν για pit stop στον 23ο γύρο, αμφότεροι έβαλαν τα hard ελαστικά, με το ενδεχόμενο για 1 μόνο αλλαγή στον αγώνα να είναι ορατό. Στον 24ο γύρο, ο Max Verstappen πήρε τον ταχύτερο γύρο από τον Hamilton, ενώ είχε μειώσει τη διαφορά τους στα 7,7s. Ο Hamilton απάντησε, 1 γύρο μετά, παίρνοντας αυτός τον ταχύτερο γύρο.

Στον 25ο γύρο, ο Lando Norris έκανε και αυτός το δικό του pit stop, αλλάζοντας σε hard ελαστικά. Ο Βρετανός βγήκε στην 11η θέση, έχοντας χάσει τη θέση του από τον Pierre Gasly, λογικά όμως είχε ένα pit stop λιγότερο. Σε μια πολύ ωραία μάχη στις πίσω θέσεις, στον 27ο γύρο ο Alonso και, λίγο πιο μετά, ο Perez, προσπέρασαν τον Leclerc και ανέβηκαν στις θέσεις 5 και 6. Η Ferrari πραγματοποίησε με επιτυχία pit stop στον ίδιο γύρο (27) στους Sainz και Leclerc, με τον Ισπανό να βγαίνει στη 10η θέση και τον Μονεγάσκο στη 13η θέση.

Οι όμορφες μάχες συνεχίστηκαν, με τον Perez να προσπερνά, τελικά, τον Alonso και ν’ ανεβαίνει στην 4η θέση. Ο Kimi Raikkonen μπήκε στον 31ο γύρο για 2η φορά στα pits, βάζοντας hard ελαστικά, ενώ οι Bottas και Mazepin δεν είχαν πραγματοποιήσει, ακόμα, pit stop. Στον 33ο γύρο, το εμπρός αριστερό ελαστικό του Bottas δεν άντεξε στις πιέσεις και “κλάταρε”. Ο Φινλανδός έχασε κάποιες θέσεις, πριν μπει για αλλαγή σε hard ελαστικά. Η Mercedes άλλαξε και την εμπρός πτέρυγα του Φινλανδού, ο οποίος έπεσε στη 14η θέση.

Ο Yuki Tsunoda στον 35ο γύρο μπήκε για το δεύτερο pit stop του, πέφτοντας αρκετά πίσω, κάτι που έφερε και τις δύο Ferrari στους βαθμούς (Sainz 9η, Leclerc 10η θέση). Ο team-mate του, Pierre Gasly, έκανε το ίδιο ένα γύρο μετά, βάζοντας ξανά medium ελαστικά και βγήκε στην 11η θέση, έχοντας μπροστά του τον Sebastian Vettel. Στην κορυφή, ο Hamilton είχε σε ελεγχόμενα επίπεδα τη διαφορά του από τον Verstappen, που βρισκόταν, πλέον, στα 8,5s.

Οι πρωτοπόροι μπήκαν και αυτοί σε στρατηγική δύο pit stop, με τη Red Bull να κάνει την αρχή στον 41ο γύρο με Verstappen και Perez (αμφότεροι έβαλαν medium ελαστικά). Ο Hamilton δε θέλησε να ρισκάρει και ακολούθησε, ένα γύρο μετά, την ίδια στρατηγική, βάζοντας και αυτός medium ελαστικά. Οι δύο πρωτοπόροι στον 45ο γύρο είχαν διαφορά περίπου 9s, με τον Hamilton να κάνει ταχύτερο γύρο, όμως ο Verstappen απάντησε αμέσως με 1:25.030 και τη διαφορά να πέφτει στα 8,5s.

O Sergio Perez με τα “φρέσκα” ελαστικά πήγαινε πολύ γρήγορα, πέρασε εύκολα τον Lance Stroll και, στον 47ο γύρο, τον Esteban Ocon, με τον οδηγό της Alpine να μάχεται για λίγες στροφές ν’ ανακτήσει τη θέση του, χωρίς επιτυχία. Ο Μεξικανός ήταν, πλέον, στην 5η θέση.

Οι τελευταίοι γύροι επιφύλασσαν αρκετές εκπλήξεις. Ο Lando Norris, αρχικά, έκανε στον 50ό γύρο δεύτερο pit stop κι έπεσε στη 10η θέση. Ένα γύρο μετά, έκανε το ίδιο ο Bottas, όμως αντί να κάνει αλλαγή ελαστικών, εγκατέλειψε τον αγώνα, αν και ήταν ήδη εκτός βαθμών. Στον 52ο γύρο, ο George Russell είχε και αυτός, με τη σειρά του, κλατάρισμα στο εμπρός αριστερό ελαστικό, κατάφερε τελικά να μπει στα pits και άλλαξε σε soft ελαστικά. Ο team-mate του, Latifi, όμως, δεν ήταν το ίδιο τυχερός. Το εμπρός αριστερό ελαστικό του Καναδού “έσκασε” στην έναρξη του 53ου γύρου και ο οδηγός της Williams δεν κατάφερε να γυρίσει στα pits, “παρκάροντας” την FW43B σε μια έξοδο διαφυγής.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Λίγο αργότερα, όταν μπήκε γερανός στην πίστα για να απομακρύνει το μονοθέσιο του Latifi, βγήκε εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, κάτι που έδωσε τη δυνατότητα στον Max Verstappen να μπει στα pits για να βάλει soft ελαστικά και να “κλειδώσει” τον ταχύτερο γύρο. Το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας τελείωσε με τον Hamilton στον τελευταίο γύρο του, όμως ο Verstappen είχε χρόνο να κάνει τον ταχύτερο γύρο με 1:23.196.

Ο Lewis Hamilton πήρε, λοιπόν, εύκολα τη νίκη στο GP Κατάρ και μείωσε στους 8 πόντους τη διαφορά του από τον Max Verstappen, ο οποίος τερμάτισε στη 2η θέση, σημειώνοντας, παράλληλα, τον ταχύτερο γύρο. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Fernando Alonso, έχοντας την πρώτη του παρουσία εκεί μετά από το GP Ουγγαρίας του 2014. Ο Sergio Perez ήταν στην 4η θέση και ο Esteban Ocon διατηρήθηκε στην 5η θέση, συμπληρώνοντας μία εξαιρετική επίδοση για την Alpine.

Πίσω από τον Γάλλο, τερμάτισε ο Lance Stroll και οι δύο Ferrari των Sainz και Leclerc. Τη βαθμολογούμενη 10αδα συμπλήρωσαν οι Lando Norris και Sebastian Vettel. Οι δύο AlphaTauri ήταν τελικά εκτός βαθμών, με τον Pierre Gasly στην 11η και τον Yuki Tsunoda στη 13η θέση. Ανάμεσά τους τερμάτισε ο Daniel Ricciardo με McLaren. 

Οι δύο Alfa Romeo των Raikkonen και Giovinazzi ήταν στις θέσεις 14 και 15, ενώ την κατάταξη συμπλήρωσαν οι Schumacher, Russell και Mazepin.

Αποτελέσματα GP ΚατάρGP Κατάρ

Related Articles

Η επιστροφή του Robert Wickens στους αγώνες ταχύτητας

Ο πρώην οδηγός του IndyCar, Robert Wickens, αναμένεται να επιστρέψει στους αγώνες στο πρωτάθλημα IMSA Michelin Pilot Challenge (IMPC).

PEUGEOT 9×8 Hybrid Hypercar: Ο απόλυτος σχεδιασμός

Όντας κάτι περισσότερο από ένα αγωνιστικό, το PEUGEOT 9x8 είναι εμβληματικό, μια αισθητική & τεχνική επανάσταση, μια σχεδιαστική περιπέτεια.

Απαρατήρητες ομάδες της Formula 1 – 1990s

Ας ταξιδέψουμε πίσω στον χρόνο της Formula 1, συγκεκριμένα στα 1990s, ώστε να ρίξουμε μια ματιά σε ομάδες που περιορίστηκαν στην αφάνεια.

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

Η επιστροφή του Robert Wickens στους αγώνες ταχύτητας

Ο πρώην οδηγός του IndyCar, Robert Wickens, αναμένεται να επιστρέψει στους αγώνες στο πρωτάθλημα IMSA Michelin Pilot Challenge (IMPC).

PEUGEOT 9×8 Hybrid Hypercar: Ο απόλυτος σχεδιασμός

Όντας κάτι περισσότερο από ένα αγωνιστικό, το PEUGEOT 9x8 είναι εμβληματικό, μια αισθητική & τεχνική επανάσταση, μια σχεδιαστική περιπέτεια.

Απαρατήρητες ομάδες της Formula 1 – 1990s

Ας ταξιδέψουμε πίσω στον χρόνο της Formula 1, συγκεκριμένα στα 1990s, ώστε να ρίξουμε μια ματιά σε ομάδες που περιορίστηκαν στην αφάνεια.

Red Bull: Η πορεία εξέλιξης της RB18 και τα επόμενα βήματα

Ο επικεφαλής της Red Bull Racing, Christian Horner, έδωσε νέες πληροφορίες σχετικά με την πορεία εξέλιξης της RB18, του νέου μονοθεσίου της αυστριακής ομάδας. Η...

Formula 1: Αλλαγές στη διαδικασία των αγωνιστικών τριημέρων

Η Formula 1 ανάμεσα στις πολλές αλλαγές των τεχνικών κανονισμών, το 2022 έχει ορισμένες τροποποιήσεις και στους κανονισμούς που αφορούν τα αγωνιστικά τριήμερα και...