spot_img

GP Μαϊάμι: Ο Norris «έσπασε» την κατάρα και πήρε την παρθενική του νίκη

Ο Lando Norris της McLaren Racing ήταν ο πρωταγωνιστής του GP Μαϊάμι παίρνοντας μια τρομερή πρώτη νίκη της καριέρας του με μία θαυμάσια εμφάνιση. 

Γράφτηκε ιστορία στο Μαϊάμι με τον Lando Norris της McLaren Racing να είναι αυτός που κατάφερε να ανέβει στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου. Ο Βρετανός εκκίνησε από την 5η θέση, είχα κακό πρώτο γύρο όμως αυτό δεν του έριξε το ηθικο. Είχε τον ταχύτερο ρυθμό από όλους, εκμεταλλεύτηκε το στραπάτσο με το Αυτοκίνητο Ασφαλείας και πήρε την πρώτη του νίκη στη Formula 1 με έναν εντυπωσιακό τρόπο.

Στη 2η θέση του αγώνα τερμάτισε ο Max Verstappen της Red Bull Racing. O ολλανδός έχασε στα ίσα εντός πίστας μετά από ένα χρόνο και όπως φάνηκε η RB20 δεν είχ ετο ρυθμό σήμερα για να πάρει τη νίκη κόντρα στον Norris.

To βάθρο του αγώνα έκλεισε ο Charles Leclerc της Scuderia Ferrari. O Μονεγάσκος είχε έναν πολύ δυνατό αγώνα και ο ρυθμός του ήταν ανταγωνιστικός με τη στρατηγική της ομάδας του να μην ήταν ενδεχομένως η ιδανική. Ωστόσο πήρε ένα πολύ σημαντικό αποτέλεσμα για τον ίδιο και τη Ferrari.

Ακούστε τη νέα μας εκπομπή για την F1 με την ανάλυση του GP Κίνας και όλα όσα έγιναν στο τριήμερο. Ακούστε την με ένα κλικ στο παρακάτω βίντεο. 

Ο Αγώνας

Στο ηλιόλουστο Μαϊάμι, οι οδηγοί πήραν τις θέσεις τους στο γκριντ, με την πλειονότητα να έχει επιλέξει τα μεσαία ελαστικά της Pirelli. Χτυπητές εξαιρέσεις ήταν οι Hamilton, Alonso, Magnussen και Ricciardo που είχαν τα σκληρά και ο Bottas που είχε τα μαλακά.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Leclerc έκανε κακή εκκίνηση και όχι απλώς δεν απείλησε τον Φερστάπεν, ο οποίος έφυγε άνετα μπροστά, αλλά είδε τον Sainz να τον περνάει. Ο Πέρεζ όμως έκανε μια κίνηση «καμικάζι», έχασε τα φρένα για την πρώτη στροφή «έκοψε» κάθετα την πίστα και για κάποιον εντελώς ανεξήγητο λόγο δεν πήρε μαζί του κανέναν.

Η αναμπουμπούλα αυτή επέτρεψε στον Leclerc να ξαναπάρει τη 2η θέση αλλά ο πιο ωφελημένος ήταν ο Piastri, ο οποίος πέρασε και τον Sainz και βρέθηκε στην 3η θέση, μπροστά από τον Ισπανό της Ferrari και τον Perez, που είχε πέσει 5ος. Ακολουθούσαν οι Hulk, Hamilton, Tsunoda και Russell.

Ενώ ο Verstappen έκανε αυτό που ήξερε και άνοιγε τη διαφορά στην κορυφή, αν και όχι πολύ, ο Piastri φαινόταν σαφώς ταχύτερος από τον Leclerc και κατάφερε να περάσει στον 4ο γύρο για να πάρει τη 2η θέση. Ο Αυστραλός είχε ξεκινήσει από την 6η θέση και έκανε τρομερό αγώνα.

Η προσπέραση του Piastri έφερε τον SAinz πίσω από τον Leclerc σε πολύ μικρή απόσταση και ο Ισπανός δήλωνε στον ασύρματο ότι ένιωθε ταχύτερος από τον ομόσταβλό του. Το θέμα όμως είναι ότι ο Leclerc  δεν επέτρεπε στον Πιάστρι να απομακρυνθεί και βρισκόταν σταθερά σε ακτίνα DRS από τη McLaren.

Πιο πίσω, ο Hulkenbergέδινε μάχη με τον Hamilton για την 7η θέση, με τον Γερμανό της Haas να τη διατηρεί, έπειτα από μερικές αλληλοπροσπεράσεις. Τελικά όμως ο 7κις πρωταθλητής κατάφερε να κάνει την προσπέραση και να πάρει τη θέση. Ο Russell στο μεταξύ είχε περάσει τον Tsunoda και βρισκόταν απειλητικά πίσω από τη Haas.

Με ένα «τρενάκι» να έχει σχηματιστεί πίσω από τον Piastri, με «βαγόνια» τις δύο Ferrari, ήταν προφανές ότι η επίλυση του «σταυρολέξου» θα ερχόταν όταν οι οδηγοί θα έμπαιναν στα pit για την αλλαγή ελαστικών. Τα pit stop ξεκίνησαν από τις πιο πίσω θέσεις, με τον Albon να μπαίνει πρώτος στον 11ο γύρο, ενώ οι πρωτοπόροι περίμεναν μερικούς γύρους ακόμα. Από τους οδηγούς της πρώτης 10άδα ο μοναδικός που έκανε τόσο νωρίς αλλαγή ελαστικών ήταν ο Hulk.

Ο Lando Norris έδωσε μερικά δείγματα της ταχύτητας της αναβαθμισμένης McLaren που οδηγούσε (ο Πιάστρι δεν είχε όλες τις αναβαθμίσεις) και πίεζε ασφυκτικά τον Perez για την 5η θέση, χωρίς όμως να δείχνει ότι θα μπορούσε να περάσει. Ο Perez είχε μείνει πολύ πίσω από τον Sainz και ο Νόρις ανησυχούσε -δικαίως- ότι θα χάσει την επαφή με τους πρωτοπόρους.

Ο Sergio Perez ήταν ο πρώτος που έκανε κίνηση και «βούτηξε» στα pit στο 18ο γύρο. Ο Μεξικανός όμως επέστρεψε στην πίστα πίσω από τους Ocon και Tsunoda και έπρεπε να τους περάσει, κάτι που του κόστισε χρόνο. Στον επόμενο γύρο μπήκε ο Leclerc , ο οποίος επέστρεψε στην πίστα ανάμεσα στις Mercedes, πίσω από τον Hamilton, που είχε ξεκινήσει με τα σκληρά ελαστικά. Ο LEclerc όμως έκανε μια εντυπωσιακή κίνηση από την εξωτερική και πέρασε γρήγορα τον Βρετανό, χωρίς να χάσει χρόνο.

Στο μεταξύ, ο Verstappen στην πρώτη θέση βρισκόταν 3,5 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Piastri. Ο Ολλανδός δεν έδειχνε να είναι τόσο άνετος όσο συνήθως, καθώς φανερά πίεζε και έκανε και ένα μικρό λάθος, «κόβοντας» το σικέιν και φέρνοντας έναν πλαστικό κώνο μέσα στην πίστα. Το συμβάν αυτό προκάλεσε για πολύ λίγο την εμφάνιση του Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας, κάτι που δεν επέτρεψε σε πολλούς οδηγούς να το εκμεταλλευτούν και να κάνουν ένα «φθηνό» pit stop.

Αμέσως μετά, ο πρωτοπόρος Verstappen έκανε το δικό του pit stop και επέστρεψε στην πίστα στην 4η θέση, πίσω από τους Piastri, Sainz και Norris, που δεν είχαν σταματήσει ακόμα, και μπροστά από τον Leclerc. Οι Piastri και Sainz μπήκαν στον ίδιο γύρο, και επέστρεψαν πίσω από τον Leclerc, που στο μεταξύ είχε κάνει μερικούς γρήγορους γύρους και είχε πλησιάσει τον Verstappen.

Μια επαφή ανάμεσα στους Sargeant και Magnussen έστειλε τον Αμερικανό στις μπαριέρες και το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα. Αυτό ευνόησε απόλυτα τον Norris, ο οποίος ήταν ο μοναδικός που δεν είχε κάνει pit stop, καθώς όταν το έκανε και επέστρεψε στην πίστα, όλοι οι άλλοι, από τον Φερστάπεν και πίσω, βρίσκονταν πίσω από το SC. Έτσι, ο Βρετανός της McLaren βρέθηκε στην πρώτη θέση και με φρέσκα ελαστικά.

Έτσι, όταν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έφυγε από την πίστα, η σειρά ήταν Norris, Verstappen, Leclerc, Piastri, Sainz, Perez, Tsunoda, Hamilton, Russell και Ocon. Ο Verstappen προσπάθησε να επιτεθεί στην επανεκκίνηση και σχεδόν τα κατάφερε, αλλά ο Norris κρατήθηκε στην πρώτη θέση. Αντίθετα, πολύ επιθετικός ήταν ο Leclerc πίσω από τον Verstappen και απειλούσε σοβαρά τον Ολλανδό. Το ίδιο επιθετικός ήταν και ο Sainz, που έκανε προσπάθεια να περάσει τον Piastri.

Οι πρώτοι γύροι μετά την επανεκκίνηση ήταν ένα φεστιβάλ μαχών σε όλο σχεδόν το μήκος του γκριντ. Ο Norris κατάφερνε να φτιάξει μια διαφορά της τάξης των 2 δευτερολέπτων από τον Verstappen, ο οποίος κοίταζε περισσότερο τους καθρέπτες του για την απειλή του Leclerc. Πιο πίσω, ο Sainz πίεζε ασφυκτικά τον Πιάστρι ενώ είχε πολύ κοντά πίσω του τον Πέρεζ. Ο Hamilton πέρασε τον Tsunoda, ανέβηκε στην 7η θέση και πίεζε τον Perez. Ο Russell ήταν 9ος και ο Ocon ένιωθε επίσης την πίεση του Αλόνσο, που βρισκόταν στο DRS του και απειλούσε να περάσει ανά πάσα στιγμή.

Η επιμονή και η ταχύτητα του Sainz ανταμείφθηκε στον 40ό γύρο, όταν ο Ισπανός κατάφερε τελικά, έπειτα από μια προσπάθεια διαρκείας, να περάσει τον Πιάστρι και να πάρει την 4η θέση. Ο Αυστραλός αποκόμισε ζημιά στην εμπρός πτέρυγα και αναγκάστηκε να μπει στα Pit για να την αλλάξει, πέφτοντας στην τελευταία θέση.

Ο Lando Norris είχε το μονοθέσιο, την ταχύτητα και την ψυχραιμία στην πρώτη θέση και όχι μόνο δεν απειλήθηκε από τον Verstappen, αλλά σταθερά και με αυτοπεποίθηση αύξανε τη διαφορά τους σε κάθε γύρο. Ο Ολλανδός άλλωστε έδειχνε να κάνει τα πάντα για να μείνει στη 2η θέση και να κρατήσει πίσω του τον Λεκλέρ παρά να προσπαθεί να φτάσει τον Νόρις.

Ο Μονεγάσκος όσο περνούσαν οι γύροι δεν ήταν το ίδιο απειλητικός όσο στην επανεκκίνηση αλλά έμενε στα σταθερή απόσταση 2 δευτερολέπτων πίσω από τον Φερστάπεν και του υπενθύμιζε διαρκώς την παρουσία του. Ο Sainz έκανε σχεδόν μοναχικό αγώνα στην 4η θέση ενώ ο Perez είχε σε απόσταση DRS διαρκώς τον Hamilton και έπαιζε άμυνα σε κάθε γύρο. Μια έντονη μάχη διαδραματίστηκε για την 9η θέση ανάμεσα στους Ocon και Alonso, με τον Ισπανό τελικά να την κερδίζει από τον Γάλλο.

Στους τελευταίους γύρους οι παλμοί των ανθρώπων της McLaren έπιασαν κόκκινο, αλλά τελικά ξέσπασαν σε πανηγυρισμούς όταν ο Lando Norris έπειτα από 110 προσπάθειες και 15 παρουσίες στο βάθρο πήρε πρώτος την καρό σημαία και σημείωσε την παρθενική του νίκη στη Formula 1. Οι Μαξ Φερστάπεν και Leclerc συμπλήρωσαν το βάθρο των νικητών, παίρνοντας τη 2η και 3η θέση αντίστοιχα, και ακολούθησαν οι Sainz, Perez, Hamilton, Tsunoda, Russell, Alonso και Ocon.

Για τον επόμενο αγώνα, η F1 επιστρέφει στην Ευρώπη και το GP Εμίλια-Ρομάνια στην ιστορική πίστα της Ίμολα το 3ήμερο 15-17 Μαΐου

Αποτελέσματα GP Μαϊάμι

Image

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord
  • Μπείτε στη λίγκα μας στο F1 Fantasy

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles