spot_img

GP Τουρκίας: Απόλυτος κυρίαρχος ο Bottas

Ο Valtteri Bottas ήταν ο μεγάλος νικητής του GP Τουρκίας, με τις Red Bull των Verstappen και Perez να τον ακολουθούν, ενώ καταστροφική στρατηγική είχε ο Lewis Hamilton.

Το GP Τουρκίας δεν είχε ιδιαίτερη βροχή, όμως ο μουντός καιρός στην Κωνσταντινούπολη διατηρούσε την πίστα σε μία κατάσταση που έκαναν απαραίτητη τη χρήση των ενδιάμεσων ελαστικών. Ο Valtteri Bottas οδήγησε άψογα την W12, έκανε εγκαίρως pit stop για καινούριο σετ ενδιάμεσων ελαστικών και αναδείχθηκε χωρίς πρόβλημα νικητής στο Istanbul Park. Τις δύο θέσεις στο βάθρο πήραν οι οδηγοί της Red Bull. Ο Max Verstappen και ο Sergio Perez έκαναν και αυτοί στο σωστό σημείο την αλλαγή ελαστικών, δεν μπόρεσαν όμως να ακολουθήσουν τη Mercedes του Bottas, όμως πέτυχαν ικανοποιητικό αποτέλεσμα.

Διαβάστε επίσης: Σαν Σήμερα στη Formula 1 και το μηχανοκίνητο αθλητισμό

Η αναποφασιστικότητα των Leclerc και Hamilton για να μπουν στα pits τους οδήγησε σε αλλαγή πολύ αργά, όπου δεν ήταν και το κατάλληλο σημείο. Έτσι βρέθηκαν εκτός βάθρου, στις θέσεις 4 και 5. Στο τέλος τους πλησίασαν οι Norris, Gasly και Sainz, χωρίς όμως να επιχειρήσουν κάποιο προσπέρασμα. Οι τελευταίοι οδηγοί που βαθμολογήθηκαν ήταν οι Lance Stroll και Esteban Ocon.

Συμπαθητικό αγώνα έκανε η Alfa Romeo, όμως περιορίστηκε στις θέσεις 11 και 12 με τον Giovinazzi μπροστά από τον Raikkonen. Οι Ricciardo και Tsunoda δε βαθμολογήθηκαν, αντίθετα από τους team-mate τους. Μακριά από τον καλό τους εαυτό και οι Alonso, Vettel, που μαζί με τις Williams και Haas ήταν στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης.

Ο αγώνας

Το οδόστρωμα ήταν βρεγμένο και οι οδηγοί εκκινούσαν με τα ενδιάμεσα ελαστικά. Η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 15-16 βαθμούς Κελσίου, ενώ η αντίστοιχη του οδοστρώματος ήταν στους 18,5 βαθμούς.

Η εκκίνηση ήταν ομαλή με εξαίρεση μία μικρή επαφή του Gasly με τον Alonso, η οποία έφερε ένα spin του Ισπανού οδηγού. Η πρώτη 3αδα έμεινε ίδια με τους Bottas, Verstappen και Leclerc. Στην 4η θέση “πετάχτηκε” ο Sergio Perez με τη δεύτερη Red Bull, ενώ πίσω του είχε τους Gasly, Norris, Stroll και Tsunoda. Ο Lewis Hamilton ανέβηκε στην 9η θέση, καταφέρνοντας να περάσει και τον Sebastian Vettel, που έκλεινε τη 10αδα. Άλλα συμβάντα του πρώτου γύρου ήταν μία επαφή του Alonso με τον Schumacher, καθώς κι ένα τετ α κε του Latifi, που έπεσε τελευταίος.

Οι διαφορές άνοιξαν σχετικά γρήγορα στην πρώτη 5αδα, ενώ οι στις θέσεις 6-9 δημιουργήθηκε ένα μίνι-τρενάκι. Στον 8ο γύρο, ο Lewis Hamilton, που είχε μείνει αρκετή ώρα πίσω από τον Yuki Tsunoda, βούτηξε από την εξωτερική γραμμή στη στροφή 3 και πέρασε τον Ιάπωνα. Σχεδόν στο ίδιο σημείο, 1 γύρο αργότερα, ο Βρετανός πέρασε και τον Lance Stroll και βρέθηκε στην 7η θέση. Ταυτόχρονα, ο Sainz ανέβηκε αρκετά στην κατάταξη, πέρασε και τον Ocon και πλασαρίστηκε στην 11η θέση, ενώ ο Ricciardo έμεινε στη 16η πίσω από τον Russell.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Ρωσίας.

Ενώ οι διαφορές στην κορυφή παρέμεναν ανοιχτές και δεν υπήρχε ιδιαίτερη μάχη, ο Lewis Hamilton πραγματοποίησε ένα ακόμα προσπέρασμα στον 11ο γύρο. Αυτή τη φορά, το έκανε στα φρένα της στροφής 12 μετά την πίσω ευθεία στον Lando Norris, σημειώνοντας παράλληλα τον ταχύτερο γύρο του αγώνα με 1:33.450. Στο τέλος του 13ου γύρου ο Carlos Sainz μπήκε στη βαθμολογούμενη δεκάδα, περνώντας τον Sebastian Vettel και αυτός στην είσοδο της στροφής 12. Τα 2 μονοθέσια είχαν μια μικρή επαφή, χωρίς να συμβεί κάτι χειρότερο για κάποιον. Στον επόμενο γύρο, στο ίδιο σημείο, ο Lewis Hamilton προσπέρασε και τον Pierre Gasly για ν’ ανέβει θέσεις.

Μετά από 15 γύρους, ο Bottas στην κορυφή είχε διαφορά λίγο πάνω από 3s από τον Verstappen, ο Leclerc ήταν κοντά στα 2s από τον Ολλανδό και ο Perez είχε από τη Ferrari πάνω από 6s απόσταση, με τον Hamilton να συνεχίζει να κινείται γρηγορότερα απ’ όλους. Ο Verstappen απάντησε με ταχύτερο πέρασμα στον 17ο γύρο, ενώ λίγο πίσω ο Sainz πέρασε και τον Yuki Tsunoda για την 9η θέση. Ο Bottas ανταποκρίθηκε και αυτός, παίρνοντας στον επόμενο γύρο το ταχύτερο πέρασμα με 1:33.146.

Ο ταχύτερος γύρος άλλαζε χέρια με τους οδηγούς να πετυχαίνουν γρηγορότερα περάσματα παρά το ότι τα ενδιάμεσα ελαστικά είχαν εμφανή σημάδια φθοράς. Ο Lewis Hamilton πήρε πάλι τον ταχύτερο γύρο, ενώ στον 21ο γύρο ο Daniel Ricciardo μπήκε για νέο σετ ενδιάμεσων ελαστικών, σε μία προσπάθεια να κινηθεί γρηγορότερα. 

Στον 23ο γύρο, ο Charles Leclerc έκανε αυτός τον ταχύτερο γύρο, ενώ ξεκίνησαν οι πρωτοπόροι να έριχναν γύρο στις δύο Haas. Ο Ricciardo δεν κινούταν ιδιαίτερα γρήγορα με τα νέα ελαστικά, βάζοντας σε σκέψη τις ομάδες για τη στρατηγική που θα ακολουθούσαν. Λίγο μετά, εμφανίστηκε προσωρινά η κίτρινη σημαία, όταν ο Yuki Tsunoda είχε μία έξοδο, βγαίνοντας από τη στροφή 6, χωρίς να προκαλέσει ζημιά στο μονοθέσιό του.

Οι διαφορές μπροστά ήταν όλες πάνω από 2,5s με τους οδηγούς να προσπαθούν να “συντηρήσουν” τα ελαστικά τους περισσότερο από το να επιτεθούν στους μπροστινούς τους. Η μόνη μάχη ήταν αυτή του Vettel με τον Ocon στη 10η θέση. Ο Nikita Mazepin δυσκόλεψε για λίγο το έργο του Lewis Hamilton. Δεν αποκρίθηκε νωρίς στις μπλε σημαίες και ο Βρετανός αναγκάστηκε να φρενάρει στην πίσω ευθεία για να μη προκληθεί ατύχημα.

Μετά από αυτό, ο Hamilton κινήθηκε πολύ γρήγορα και πλησίασε τον Sergio Perez της Red Bull στη μάχη για την 4η θέση. Ταυτόχρονα, ο Fernando Alonso έκανε και αυτός pit stop για να βάλει νέα ενδιάμεσα ελαστικά. Η αλλαγή κράτησε 8,8s, με τα 5 από αυτά να είναι ποινή για την επαφή του Ισπανού με τον Mick Schumacher στο ξεκίνημα του αγώνα. Στον 34ο γύρο, ο Hamilton κόλλησε πίσω από τον Perez στην πίσω ευθεία, όμως ο Μεξικανός ήταν “μπελάς” για τον παγκόσμιο πρωταθλητή, με τους 2 οδηγούς να χαρίζουν ωραίο θέαμα στους θεατές.

Στον 34ο γύρο, ο Lando Norris άνοιξε το “χορό” των pit stop για τους πρωτοπόρους. Ακολούθησε στον επόμενο γύρο ο Tsunoda και ο Russell και στον 36ο ο Sainz. Η Ferrari καθυστέρησε αρκετά το pit stop του Ισπανού, που βγήκε πίσω από τον Ocon στη 10η θέση. Ο Vettel πήρε τεράστιο ρίσκο μπαίνοντας για pit stop και αλλαγή σε medium ελαστικά. Η επιλογή αυτή ήταν καταστροφική, ο Γερμανός δεν μπορούσε να βρει καθόλου πρόσφυση και κατρακύλησε προς τα κάτω στην κατάταξη.

Ακολούθησαν για pit stop οι Verstappen, Bottas και Perez, χωρίς ιδιαίτερα απρόοπτα. Στον 39ο γύρο, ήταν η σειρά των Gasly και Stroll, ενώ ο Leclerc έμεινε στην πίστα και ρωτούσε στην ενδοεπικοινωνία αν μπορούσε να ολοκληρώσει τον αγώνα χωρίς pit stop, με τον μηχανικό του να του απαντά καταφατικά. Την ίδια επιλογή ακολουθούσαν, για την ώρα, ο Hamilton στην 4η θέση και ο Ocon στην 8η.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Η επιλογή να μείνει στην πίστα δεν φαινόταν ιδιαίτερα αποδοτική για τον Leclerc. Ο Μονεγάσκος έχασε αρκετό χρόνο και ο Bottas κόλλησε πίσω από τη Ferrari, σε μία κανονική μάχη για τη νίκη. Στην αρχή του 46ου γύρου, ο team-mate του Leclerc, Carlos Sainz πέρασε τον Esteban Ocon για την 8η θέση. Στην αρχή του επόμενου γύρου, όμως, ο Valtteri Bottas μπόρεσε να περάσει στην ευθεία-εκκίνησης τερματισμού τον Leclerc και τέθηκε επικεφαλής του αγώνα. 

Ο Μονεγάσκος στο τέλος του 47ου γύρου μπήκε, τελικά, για pit stop. Η Ferrari και πάλι καθυστέρησε ελαφρώς, όμως ο Leclerc κατάφερε να διατηρηθεί μπροστά από τον Perez, στην 4η θέση πλέον. Ο Sainz, έχοντας άδειο δρόμο μπροστά του στην 8η θέση, κατέβαζε συνεχώς το ρεκόρ ταχύτερου γύρου, ολοκληρώνοντας τον 49ο γύρο στο 1:31.921. Ταυτόχρονα, ο Leclerc μείωνε την απόσταση από τον Hamilton και οδήγησε τον Βρετανό στα pits για νέα ενδιάμεσα ελαστικά. Ο Hamilton βγήκε στην 5η θέση στα 6s πίσω από τον Perez που κόλλησε πίσω από τον Leclerc. Ο Perez λίγο αργότερα πέρασε εύκολα τον Leclerc και ο Hamilton κόλλησε αμέσως πίσω από τη Ferrari. Ο Μονεγάσκος παραπονέθηκε στην ενδοεπικοινωνία πως δεν είχε καθόλου πρόσφυση στα πίσω ελαστικά.

Ο Hamilton αντιμετώπιζε και αυτός πρόβλημα με το νέο του σετ ενδιάμεσων ελαστικών. Ο Βρετανός δεν μπορούσε να πλησιάσει τον Leclerc, ενώ πίσω του σχημάτισαν ένα τρενάκι οι Gasly και Norris. Στον 56ο γύρο, ο Bottas πήρε τον ταχύτερο γύρο από τον Sainz με χρόνο 1:31.023. Οι τελευταίοι γύροι δεν έφεραν αλλαγές στην κατάταξη.

Ο Valtteri Bottas ήταν νικητής του GP Τουρκίας, χωρίς να απειληθεί στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα από τον Verstappen, που περιορίστηκε στη 2η θέση, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο Sergio Perez, μετά από έναν καλό αγώνα για τον ίδιο. Στην 4η θέση παρέμεινε ο Charles Leclerc και στην 5η ο Lewis Hamilton, οι οποίοι “πλήρωσαν” το ρίσκο να καθυστερήσουν την αλλαγή ελαστικών τους. Οι Gasly, Norris και Sainz πλησίασαν αλλά δεν απείλησαν ιδιαίτερα τον Βρετανό οδηγό της Mercedes. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Lance Stroll και Esteban Ocon.

Αποτελέσματα GP Τουρκίας

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles