spot_img

H Mercedes υποστηρίζει πως κάποιες ομάδες έχουν παράνομα πατώματα

Ο επικεφαλής της Mercedes-AMG, Totto Wolff, ισχυρίζεται πως πολλές του grid έχουν παραβιάσει και παραποιήσει κάποιους από τους Τεχνικούς Κανονισμούς ώστε να μεγιστοποιήσουν την απόδοσή τους.

Αυτή την εβδομάδα η FIA ανακοίνωσε πως θα εφαρμόσει την τεχνική ντιρεκτίβα, μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα, με στόχο να ελαττωθεί το φαινόμενο των αναπηδήσεων (porpoising). Σύμφωνα με τους κανονισμούς που βρίσκονται σε ισχύ αυτή την στιγμή, τρία συγκεκριμένα τμήματα στο πάτωμα των μονοθεσίων δεν πρέπει να κάμπτονται πάνω από δυο χιλιοστά που ορίζουν οι κανονισμοί. Από το Grand Prix Βελγίου και μετά τα αεροδυναμικά αυτά τοιχώματα δεν θα είναι το ίδιο ευέλικτα, ενώ θα υπάρχουν αισθητήρες που θα καταμετρούν την φθορά.

Εκτός από το φαινόμενο των αναπηδήσεων, υπάρχουν υποψίες πως ορισμένες ομάδες έχουν καταφέρει να κάνουν τα πατώματά τους να κάμπτονται σε σημείο που ξεπερνούν το όριο των κανονισμών. Ο επικεφαλής της Mercedes AMG, Toto Wolff, υποστήριξε με μεγάλη σιγουριά πως πολλές ομάδες καταπατούν τους κανονισμούς.   

«Μερικές ομάδες έχουν αεροδυναμικά τοιχώματα (μπλοκ ολίσθισης) στο πάτωμα του μονοθεσίου, τα οποία εξαφανίζονται όταν βρίσκει στο οδόστρωμα. Ο λόγος ύπαρξης τους είναι να περιορίζουν πόση φθορά μπορείς να έχεις. Εάν εξαφανίζονται δια μαγείας μέσα στο πάτωμα αυτό είναι ξεκάθαρα ενάντια στους κανονισμούς. Πάντως νομίζω ότι το φαινόμενο αυτό θα εξαφανιστεί στο Spa [Grand Prix Βελγίου]».

Ακούστε την εκπομπή Slipstream με τη νανάλυση του GP Αυστρίας.

Στην συνέχεια ο Wolff εξήγησε με ποιους άλλους τρόπους οι ομάδες του grid εκμεταλλεύονται τον σχεδιασμό των μονοθεσίων ενάντια στην τεχνική ντιρεκτίβα αποκομίζοντας σημαντική και αξιοσημείωτη βελτίωση εντός πίστας. 

«Δεύτερον υπάρχει μια σανίδα η οποία μπορεί να αλλάξει πορεία ή ουσιαστικά κινείται περισσότερο από το επιτρεπόμενο όριο που είναι στο ένα χιλιοστό. Όταν η σανίδα αυτή κινείται περισσότερο από ένα χιλιοστό προς το πάνω μέρος του μονοθεσίου τότε ξεκάθαρα μπορείς να κερδίσεις σε απόδοση. Το πρόβλημα αυτό θα ξεκαθαριστεί του χρόνου στους νέους κανονισμούς».

Για το 2023 η FIA ανακοίνωσε μία σειρά από κανονισμούς οι οποίοι θα εξαφανίσουν το φαινόμενο porpoising και παράλληλα ωθούν τα σχεδιαστικά τμήματα να ξεκινήσουν την εξέλιξη των δαπέδων από το μηδέν. Αυτές οι αλλαγές είναι η δεύτερη φάση αυτών που επιθυμεί η παγκόσμια ομοσπονδία, καθώς πέρα από τις αναπηδήσεις, θέλει να διασφαλίσει πως όλες οι ομάδες είναι εντός κανονισμών.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Δείτε το GP Silverstone για το ελληνικό πρωτάθλημα Formula G.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles