spot_img

Η FIA αλλάζει τους κανονισμούς για το porpoising

Η FIA θα προχωρήσει σε μία σειρά από αλλαγές στους τεχνικούς κανονσιμούς ώστε να καταπολεμηθεί το φαινόμενο των αναπηδήσεων από το 2023. 

Πολλές αλλαγές ενδέχεται να εφαρμόσει η FIA στο πλαίσιο Tεχνικών Κανονισμών το 2023 με στόχο να μεγιστοποιήσει την ασφάλεια των οδηγών και να εξαλειφθεί το φαινόμενο των αναπηδήσεων.

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά προβλήματα που προκάλεσαν οι αλλαγές στην αεροδυναμική το 2022 στη νέα γενιά μονοθεσίων ήταν οι αναπηδήσεις μέσω του φαινομένου porpoising. Κατά τις χειμερινές δοκιμές είδαμε σχεδόν όλα τα μονοθέσια των ομάδων να παρουσιάζουν το φαινόμενο αυτό σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό και αυτό επετάθηκε και κατά τη διάρκεια της σεζόν. Καθώς το στήσιμο των μονοθεσίων του grid ποικίλει δεν έχουν όλα την ίδια απόδοση και αδυναμίες στην κάθε πίστα.

Πολλοί οδηγοί φοβούνται για σοβαρούς τραυματισμούς στον αυχένα και στην σπονδυλική στήλη από τους έντονους κραδασμούς. Κάποιοι μάλιστα έχουν υποστηρίξει πως κάθε φορά που μπαίνουν στο μονοθέσιο έρχονται αντιμέτωποι με ένα ηθικό δίλημμα. Να πιέσουν στο έπακρο, όπως καλεί η φύση κάθε οδηγού στην Formula 1, ή να σηκώσουν το πόδι από το γκάζι ώστε να μην βάλουν σε ρίσκο την υγεία τους. 

Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Αυστρίας.

Εκπρόσωπος την ομοσπονδίας σε πρόσφατες δηλώσεις τόνισε τα εξής. 

«Η FIA διαβεβαιώνει ξανά την δέσμευση της να μειώσει και στην καλύτερη να εξαλείψει το πρόβλημα αυτό καθώς αποτελεί ένα σοβαρό θέμα ασφάλειας. Είναι υπευθυνότητά και δικαίωμά μας να επέμβουμε και ο λόγος που οι κανονισμοί επιτρέπουν αυτά τα μέτρα είναι με σκοπό να μπορούμε να πάρουμε αποφάσεις χωρίς την επιρροή των ομάδων και του ανταγωνισμού τους. Ναι μεν στους τελευταίους αγώνες το φαινόμενο των αναπηδήσεων έχει ελαττωθεί, οι συνθήκες όμως εντός πίστας ήταν πιο ευνοϊκές. Τους ερχόμενους μήνες θα έχουμε αγώνες σε πίστες που αναμένουμε τα πράγματα να είναι χειρότερα».  


Στο Grand Prix Βελγίου προς τέλη Αυγούστου θα τεθεί σε εφαρμογή η τεχνική ντιρεκτίβα με τις πρώτες αλλαγές στο πάτωμα των μονοθεσίων και θα επιτρέπει στις ομάδας να πραγματοποιήσουν τροποποιήσεις. Με αυτό τον τρόπο οι μηχανικοί θα μπορούν να συγκεντρώσουν περισσότερα στοιχεία και δεδομένα. Σύμφωνα όμως με τις προβλέψεις της ομοσπονδίας οι αλλαγές αυτές θα είναι μια προσωρινή λύση.

Για τον λόγο αυτό θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές στους Τεχνικούς Κανονισμούς για τον αεροδυναμικό σχεδιασμό των μονοθεσίων την επόμενη χρονιά. Συγκεκριμένα, η FIA προτείνει:

  • Αύξηση στο ύψος του πατώματος κατά 25mm στο σημείο των προεξοχών του.
  • Αύξηση του ύψους του πατώματος στο σημείο του διαχύτη
  • Πιο αυστηρά τεστ ευελιξίας του πατώματος.
  • Τοποθέτηση νέου αισθητήρα καταμέτρησης αεροδυναμικών ταλαντώσεων.

Με τον τρόπο αυτό το φαινόμενο porpoising θα εξαλειφθεί από τα μονοθέσια το 2023, όμως φέρνει τις ομάδες αντιμέτωπες με έναν νέο πονοκέφαλο. Οι αλλαγές αυτές ενδέχεται να οδηγήσουν τις ομάδες σε σχεδιασμό νέων πατωμάτων από το μηδέν και με δεδομένο τον περιορισμό του Budget Cap, τα σχεδιαστικά τμήματα έχουν πολύ δύσκολη δουλειά μπροστά τους.

Οι αλλαγές θα προταθούν στο επόμενο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΠΣΜΑ) και θα περάσουν από ψηφοφορία.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Δείτε το GP Μ. Βρετανίας για το ελληνικό πρωτάθλημα Formula G.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles