spot_img

H Panthera κυνηγά το όνειρο της Formula 1

Η Panthera Team Asia στοχεύει να πάρει έγκριση ώστε να εισέλθει στο μαγικό κόσμο της Formula 1 από το 2026 και ήδη έχει βρει πάροχο κινητήρων.
To ενδιαφέρον φιλόδοξων ομάδων να εισέλθουν στη Formula 1 μεγαλώνει ολοένα και περισσότερο, με το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ να γίνεται κάθε μέρα ολοένα και πιο ελκυστικό. Από το 2017 μόλις 10 ομάδες παίρνουν μέρος, όμως τα δεδομένα ενδέχεται να αλλάξουν το επόμενο χρονικό διάστημα. Η FIA μέσω του προέδρου της, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ, θα ανοίξει τη διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για νέες ομάδες στη Formula 1.

Μία πιθανή ομάδα είναι η Panthera Team Asia. Η πρώτη φορά που ακούσαμε τη συγκεκριμένη ομάδα ήταν πίσω στο 2019, όμως διάφορα εμπόδια και δυσκολίες έθεσαν χρονικά πίσω το πρόγραμμα. Όμως τώρα η κατάσταση έχει βελτιωθεί και πιέζει πλέον για να εισέλθει στη Formula 1 από το 2026.

Ο επικεφαλής και συνιδρυτής της Panthera, Ben Durant, μίλησε στο PlanetF1.com για τα σχέδια της ομάδας.

«Έχουμε περάσει πολλά. Μπορούσαμε να έχουμε παρατήσει το πρότζεκτ, αλλά πιστεύουμε στην υλοποίησή του».

Panthera Team Asia

Aπό την ημέρα που η Liberty Media αγόρασε την F1, έχει εστιάσει αρκετούς πόρους στην αμερικανική αγορά, ώστε να μεγαλώσει τη δημοφιλία του σπορ. Μάλιστα, το 2023 θα έχουμε τρεις αγώνες στις ΗΠΑ, σε Μαϊάμι, Τέξας και Λας Βέγκας. Ωστόσο ο Ντουράντ πιστεύει πως η αγορά της Ασίας και ιδιαίτερα της Κίνας, μπορεί να εξελιχθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια.

Ο Ντουράντ πρόσθεσε για τις προσπάθειες και προβλήματα της Panthera να εισέλθει στη Formula 1.

«Όταν θέλεις να δημιουργήσεις μια ομάδα για την F1, τότε πρέπει όλα να πάνε κατ’ ευχήν. Όταν είχαμε τα χρήματα, η FIA και η F1 δεν ήταν έτοιμες να υποδεχθούν μια νέα ομάδα, διότι διαπραγματευόντουσαν τη νέα Συμφωνία Ομονοίας. Δεν ήταν έτοιμοι γιατί ήθελαν να υπογράψουν με τις υπάρχουσες ομάδες. Εμείς από τη μεριά μας μιλήσαμε με τη Renault για τεχνική υποστήριξη. Με τη σειρά τους είχαν πολλές αλλαγές σε διοικητικό επίπεδο και αυτό επηρέασε άμεσα τις προσπάθειές μας. Όταν τα πράγματα βρήκαν το δρόμο τους, ήρθε η πανδημία και χάσαμε οικονομικούς πόρους. Οπότε έπρεπε να εργαστούμε σκληρά και πάλι στον οικονομικό τομέα».

Ακούστε την εκπομπή Slipstream #104 για τον κόσμο της Formula 1. 4

H υπάρχουσα Συμφωνία Ομονοίας προϋποθέτει ρήτρα πληρωμής της τάξης των 200 εκατομμυρίων δολαρίων. Η Panthera φαίνεται πως πλέον διαθέτει τα χρήματα και κινεί διαδικασίες ώστε να βρεθεί το 2026 στο grid. Όμως δεν είναι η μοναδική υποψήφια ομάδα, με την Andretti Global να ανακοινώνει πως θα συνεργαστεί με την Cadillac για να εισέλθει στη Formula 1 από το 2024.

Οι επόμενες ημέρες θα είναι κρίσιμες για το μέλλον της Panthera, με τον Ντουράντ να εξηγεί τους λόγους.

«Δεν υπήρχε λόγος για εμάς να προχωρήσουμε το πρότζεκτ εάν δεν είχαμε καλύψει όλους τους τομείς που είχαμε θέσει. Υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν να συμμετάσχουμε ως ομάδα του Μονακό και έχουν σοβαρές βλέψεις. Γνωρίζουμε τη διαδικασία που ακολούθησε η Haas και έπειτα από συζητήσεις με την FIA και το νομικό της τμήμα, μας είπαν πως θα ακολουθήσουν πάνω-κάτω την ίδια διαδικασία. Πρέπει να έχουμε όμως αυτή την επιβεβαίωση και αυτό περιμένουμε. Μας είπαν πως μέχρι το τέλος του μήνα θα δημοσιεύσουν ακριβώς όλα όσα απαιτούν από νέες ομάδες. Υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες όπως η οικονομική ασφάλεια για να μπούμε στην F1».

Panthera Team Asia

Επιπλέον αποκάλυψε πως οι διαδικασίες εξέλιξης μονοθεσίου της F1 θα ξεκινήσουν σύντομα, ενώ υπάρχει ήδη προσύμφωνο με κατασκευαστή για προμήθεια κινητήρων.

«Σε μερικές εβδομάδες μπορούμε να συνεχίσουμε τη δουλειά στον αεροδυναμικό τομέα. Είμαστε έτοιμοι. Η πρόσληψη προσωπικού θα πάρει αρκετό χρόνο, αλλά υπάρχουν διαθέσιμοι άνθρωποι. Λόγω του budget cap απολύθηκε αρκετός κόσμος, οπότε η διαθεσιμότητα είναι μεγάλη. Για παράδειγμα δεν θα χρειαστεί να φτιάξουμε νέα αεροδυναμική σήραγγα. Πρόκειται για μια μεγάλη επένδυση και μπορούμε να συνάψουμε συμφωνία με υπάρχουσα ομάδα για να χρησιμοποιούμε από κοινού τη σήραγγα. Αν δεν έχεις την άδεια συμμετοχής όμως, κανένας δεν πρόκειται να επενδύσει στην ομάδα. Πιστεύω πως η διαδικασία θα διαρκέσει μερικούς μήνες και η απόφαση της FIA μπορεί να βγει μετά τον Μάιο. To 2026 είναι η καλύτερη στιγμή για εμάς. Το καλό με τους τωρινούς κανονισμούς είναι πως μπορείς να αγοράσεις το 70% του μονοθεσίου από μια άλλη ομάδα. Ήδη έχουμε κάνει επίσης συζητήσεις με όλες τις ομάδες που παρέχουν κινητήρες. Έχουμε επίσης προσύμφωνο με έναν κατασκευαστή. Είμαστε πολύ προσεκτικοί στον τομέα αυτό διότι όπως κατανοώ, το 2026 θα έχουμε έξι κατασκευαστές μονάδων ισχύος».

Το ενδιαφέρον είναι επίσης υπαρκτό και από την Ασία.

«Μιλάμε και με μερικούς κατασκευαστές από την Ασία που θέλουν να συμμετάσχουν ως κατασκευαστές κινητήρων. Δεν πιστεύω όμως πως θα ήθελαν να συνεργαστούν με εμάς από την αρχή και σίγουρα δεν θα είναι έτοιμοι για το 2026».

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles