Μετά το πέρας του GP Ουγγαρίας, είδαμε μια σειρά από έρευνες για συμβάντα οδηγών και ομάδων, όπως η Haas και οι Bottas/Albon.
Οι Kevin Magnussen και Romain Grosjean τιμωρήθηκαν από τους αγωνοδίκες με 10s στο συνολικό τους χρόνο, καθώς όπως αποφάσισαν οι αγωνοδίκες, η Haas παραβίασε Τεχνική Ντιρεκτίβα και το άρθρο 27.1 των Αγωνιστικών κανονισμών της F1. Στον γύρο σχηματισμού οι δύο οδηγοί της Haas δέχθηκαν εντολή για να μπουν στα pit και να αλλάξουν από τα intermediate στα slick ελαστικά για την εκκίνηση.
Σύμφωνα με τα παραπάνω, απαγορεύεται η οποιαδήποτε βοήθεια προς τον οδηγό κατά τη διάρκεια του γύρου σχηματισμού. Αυτό σημαίνει πως η σωστή σκέψη της ομάδας τιμωρήθηκε σε μια ακόμη απόδειξη ότι οι αγωνιστικοί κανονισμοί χρειάζονται πλήρη αναθεώρηση, καθώς πηγαίνουν κόντρα στο DNA της Formula 1 και στα μυαλά τα οποία παίρνουν τις σωστές αποφάσεις τη κατάλληλη στιγμή.
Ο Magnussen έχασε την 9η θέση από τον Carlos Sainz, ενώ ο Grosjean έπεσε στην 16η θέση, πίσω από τον Kimi Raikkonen.
H εκκίνηση του αγώνα ήταν πέρα για πέρα αμφιλεγόμενη, με τον Valtteri Bottas να ξεκινάει πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα, να σταματάει αμέσως και να χάνει θέσεις στην εκκίνηση. Η περίπτωση ήταν πανομοιότυπη με του Sebastian Vettel το 2019 στην Ιαπωνία και όπως με τον Γερμανό, ούτε ο Φινλανδός δέχθηκε ποινή.
Σύμφωνα με το άρθρο 36.13 (a) των Αγωνιστικών Κανονισμών, άκυρη εκκίνηση θεωρείται όταν ένας οδηγός κινηθεί πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα, με την ένδειξη να υποδεικνύεται από αισθητήρα ο οποίος είναι τοποθετημένος πάνω σε κάθε μονοθέσιο και έχει πάρει έγκριση από την FiA.
Ο Διευθυντής του Αγώνα, Michael Masi, μίλησε για το συμβάν και τόνισε πως υπάρχει μια μικρή ανοχή την οποία δέχεται τόσο ο αισθητήρας στο μονοθέσιο αλλά και αυτός που είναι τοποθετημένος στη πίστα. Η διαδικασία αυτή σύμφωνα με τον Masi ακολουθείται εδώ και χρόνια και η περίπτωση του Bottas στην Ουγγαρία ήταν ίδια με εκείνη του Vettel στην Ιαπωνία πέρυσι.
Not the start that Valtteri Bottas was looking for 🚦
Michael Masi, FIA Race Director, said the movement was within the tolerance of the sensors and systems used to determine a jump start
But Bottas ended up losing several places in the run to Turn 1#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/kUhGbnb7Xf
— Formula 1 (@F1) July 19, 2020
Περνώντας στην περίπτωση του Albon, πριν τον αγώνα υπήρξε ειδική οδηγία προς όλες τις ομάδες πως απαγορεύεται να χρησιμοποιήσουν οποιαδήποτε μέθοδο για να στεγνώσουν το οδόστρωμα γύρω από το σημείο εκκίνησης του μονοθεσίου.
Ο Τεχνικός Διευθυντής της FiA, Jo Bauer παρατήρησε στο grid τους μηχανικούς της Red Bull να έχουν ορισμένες σκούπες και αμέσως το ανέφερε στους αγωνοδίκες για παραβίαση κανονισμών. Έπειτα από έλεγχο στις συσκευές αυτές και σε οπτικοακουστικό υλικό από το μονοθέσιο, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν πως η ομάδα δεν προσπάθησε να μεταβάλει τη πρόσφυση της πίστας.
Ο Ταϊλανδός κράτησε την 5η θέση στο GP Ουγγαρίας, εκκινώντας από την 13η, ολοκληρώνοντας ένα δύσκολο τριήμερο με μια θετική εμφάνιση.