Η Honda αποκάλυψε πως έφερε μια αναβάθμιση στη μπαταρία της (Energy Store – ES) μετά την καλοκαιρινή διακοπή ως επιπλέον «βοήθεια», για να κερδίσει η Red Bull Racing το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Το αναβαθμισμένο Energy Store αρχικά τοποθετήθηκε μόνο στο μονοθέσιο του Max Verstappen πριν από το GP Βελγίου. Η Honda επέσπευσε την παραγωγή της νέας μονάδας ισχύος που είχε συμφωνήσει να δώσει στη Red Bull το 2022 μετά την απόφασή της ν’ αποχωρήσει από τη Formula 1 στο τέλος της φετινής σεζόν. Σύμφωνα με τους τεχνικούς κανονισμούς, τα εξαρτήματα της μονάδας ισχύος επιτρέπεται ν’ αναβαθμιστούν μία φορά κάθε χρόνο.
Διαβάστε επίσης: Σαν Σήμερα στη Formula 1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Ο Max Verstappen πήρε την pole position στο GP Βελγίου με το αναβαθμισμένο Energy Store, ενώ ο Sergio Perez εκτιμάται πως έβαλε το νέο εξάρτημα μετά τον αποκλεισμό του από το Q1 στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ολλανδίας. Ταυτόχρονα, φαίνεται πως την ίδια αναβάθμιση χρησιμοποίησε και ο Pierre Gasly μετά τις αλλαγές που έκανε στο GP Ιταλίας, οι οποίες τον οδήγησαν να εκκινήσει τον αγώνα από το pitlane.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Ιταλίας.
Η Honda έφερε ένα πλήθος αναβαθμίσεων στο ξεκίνημα του 2021, με σημαντικότερη αυτών τη μηχανή εσωτερικής καύσης, όμως εξακολουθούσε να χρησιμοποιεί το ES που είχε από το 2020. Το ES χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να είναι έτοιμο από τα περισσότερα εξαρτήματα της μονάδας ισχύος. Αυτό συμβαίνει γιατί απαιτείται ειδικός εξοπλισμός για την εξέλιξή του, κάτι που καθίσταται σαφές από την πιστοποίηση που χρειάζεται το ES για να μεταφερθεί, καθώς επίσης και από τα τεστ ασφαλείας που διεξάγονται και σχετίζονται με τις συγκρούσεις εντός πίστας. Για την τελευταία αναβάθμιση που έφερε η Honda μίλησε ο επικεφαλής του τμήματος ανάπτυξης της μονάδας ισχύος, Yasuaki Asaki.
Το νέο Energy Store είναι ένα project που δουλεύουμε αρκετά χρόνια. Ο στόχος μας είναι να συνδυάσουμε τις βελτιώσεις στο κομμάτι της αποδοτικότητας της ενέργειας με μία σημαντική μείωση στο βάρος του εξαρτήματος. Σε μία σεζόν που αναμένεται να είναι η τελευταία της στη Formula 1, η Honda κατάφερε να δημιουργήσει ένα καινούριο ES ακριβώς πριν την έναρξη του δεύτερου μισού του 2021. Πρόκειται για μία μπαταρία που είναι ελαφρύτερη, έχει χαμηλότερη αντίσταση, είναι πιο αποτελεσματική και έχει πολύ περισσότερη ισχύ. Προκειμένου να καταφέρουμε να νικήσουμε τη Mercedes και να κατακτήσουμε το πρωτάθλημα τη φετινή σεζόν, πριν αποχωρήσουμε από τη Formula 1, συνειδητοποιήσαμε πως πρέπει να βελτιώσουμε την απόδοση της μονάδας ισχύος μας. Γι’ αυτό το λόγο, αλλάξαμε το πλάνο μας και ουσιαστικά φέραμε το ES αντί για το ξεκίνημα του 2022 στη φετινή σεζόν.
Η Honda αναμένεται ν’ αποχωρήσει επίσημα από τη Formula 1 στο τέλος του 2021. Παρ’ όλα αυτά, οι κινητήριες μονάδες της θα χρησιμοποιούνται μέσω των ολοκαίνουριων εγκαταστάσεων της Red Bull, που διαθέτουν πλέον ειδικό τμήμα παραγωγής τους. Η διανομή των μονάδων ισχύος θα συνεχίσει να γίνεται κανονικά στη Red Bull, αλλά και την Alpha Tauri.
Η πρόωρη αποχώρηση της ιαπωνικής εταιρείας την ώθησε να κάνει την καλύτερη δυνατή προσπάθεια για τη φετινή μονάδα ισχύος και να καταφέρει να κατακτήσει, ως κατασκευάστρια κινητήρων, ένα πρωτάθλημα για πρώτη φορά μετά το 1991, όταν προμήθευε κινητήρες στη McLaren.
Δείτε το GP Μπαχρέιν για το Ελληνικό eSport Πρωτάθλημα Formula 1.