Οι ελεύθερες δοκιμές του φετινού Indy 500 ολοκληρώθηκαν, με τις ταχύτητες να κυμαίνονται σε πολύ υψηλά επίπεδα και το ενδιαφέρον για τα προκριματικά να μαίνεται αμείωτο.
Το ξεκίνημα της δράσης για το 104ο Indy 500 είδε μια σειρά από πολλές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το παρελθόν. Τα νέα μονοθέσια διαθέτουν το προστατευτικό τμήμα του aeroscreen, ενώ η διοργάνωση πραγματοποιείται για πρώτη φορά σε μήνα πέραν του Μαΐου. Έχει επιβεβαιωθεί εδώ και καιρό πως ο αγώνας θα λάβει χώρα χωρίς θεατές.
Οι ελεύθερες δοκιμές ξεκίνησαν την Τετάρτη 12 Αυγούστου, με τις καιρικές συνθήκες να είναι πολύ καλές. Οι πρώτες ώρες δοκιμών αφιερώθηκαν για την πραγματοποίηση των καθιερωμένων τεστ για τους πρωτοεμφανιζόμενους οδηγούς, όπως ο Patricio O’Ward. Επίσης, έλαβαν χώρα και τα απαραίτητα τεστ επαναπροσαρμογής βετεράνων οδηγών που επέστρεψαν στο Brickyard μετά από σημαντικό διάστημα αποχής από την διοργάνωση, όπως ο Fernando Alonso και ο Helio Castroneves.
Όλα τα τεστ ολοκληρώθηκαν χωρίς συμβάντα στην πίστα, με τον Ben Hanley να είναι ο μόνος που δεν κατέγραψε γύρους. Η ομάδα της DragonSpeed ανακοίνωσε πολύ αργά τη συμμετοχή της και δεν είχε ακόμη έτοιμο μονοθέσιο. Ο Βρετανός εν τέλει έχασε όλη την πρώτη μέρα δοκιμών.
Ύστερα από αυτά τα απαραίτητα τεστ, η πίστα ήταν διαθέσιμη και για τους υπόλοιπους οδηγούς ως το τέλος της ημέρας. Η διαδικασία κύλησε ομαλά χωρίς ατυχήματα. Οι ομάδες φυσιολογικά αντιμετώπισαν με σύνεση τη διαδικασία, προσπαθώντας να εγκλιματιστούν στις ασυνήθιστες ζεστές καιρικές συνθήκες. Ο James Hinchcliffe σημείωσε τον ταχύτερο γύρο, στα 224.526 mph, με την πλειοψηφία των οδηγών να κάνει ταχύτερα περάσματα εκμεταλλευόμενη το slipstream από προπορευόμενα μονοθέσια. Ο Alexander Rossi είχε τον ταχύτερο γύρο χωρίς slipstream, στα 221.952 mph. Ο Fernando Alonso ήταν στην 5η θέση, με καλύτερη μέση ωριαία ταχύτητα στα 223.238 mph. Όμως, κατέγραψε αρκετά λίγους γύρους σε σχέση με τους υπόλοιπους.
Η δεύτερη μέρα δοκιμών ξεκίνησε την Πέμπτη και κύλησε το ίδιο ομαλά, μέχρι που σημειώθηκε η πρώτη μεγάλη διακοπή μέσα στην εβδομάδα, σχεδόν μία ώρα πριν το τέλος της διαδικασίας. Ο Fernando Alonso χτύπησε τον τοίχο βγαίνοντας από τη στροφή 4 και η Arrow McLaren SP #66 υπέστη μέτρια ζημιά στη δεξιά πλευρά. Πέραν αυτού του συμβάντος, η διαδικασία ολοκληρώθηκε χωρίς άλλες μεγάλες διακοπές, με τον Scott Dixon της Chip Ganassi να ανεβάζει τον πήχη, με γύρο στα 226.102 mph. Ο Jack Harvey είχε τον ταχύτερο γύρο χωρίς slipstream, στα 222.123 mph.
Για δεύτερη ημέρα στη σειρά, οι ομάδες πειραματίστηκαν ενεργά με διάφορες ρυθμίσεις κάθετης δύναμης. Η πολλή ζέστη και η ιδιαίτερα δύσκολη ψύξη των μονοθεσίων λόγω του aeroscreen έφεραν αρκετές ομάδες αντιμέτωπες με προβλήματα υπερθέρμανσης. Ο Ben Hanley πάλι δεν κατέγραψε ούτε έναν γύρο, παίρνοντας ειδική άδεια να κάνει το αρχικό του τεστ μετά το πέρας της διαδικασίας.
Η τρίτη και τελευταία μέρα ελεύθερων δοκιμών είδε τα μονοθέσια να δέχονται αύξηση στην πίεση των τούρμπο (αύξηση ισχύος από 50 έως 75 ίππους). Ως εκ τούτου, οι συνολικές ταχύτητες ήταν πολύ υψηλότερες. Η Arrow SP McLaren έμεινε στο γκαράζ ως τα ξημερώματα της Παρασκευής ώστε να επιδιορθώσει τη ζημιά στο μονοθέσιο του Alonso. Επίσης, ο Ben Hanley ολοκλήρωσε το αρχικό του τεστ, παίρνοντας το πράσινο φως για να αγωνιστεί. Οι ομάδες ξεκίνησαν να κάνουν προσομοιώσεις κατατακτήριων δοκιμών, με τους περισσότερους οδηγούς να κάνουν λόγο για μειωμένη πρόσφυση εξαιτίας της υψηλότερης ισχύος που, μαζί με την επίμονη ζέστη, έφερνε ταχεία πτώση στην απόδοση των ελαστικών.
Τα μονοθέσια με κινητήρα Honda μονοπώλησαν σχεδόν όλες τις πρώτες θέσεις. Ο ταχύτερος γύρος καταγράφηκε το πρωί από τον Marco Andretti με τη βοήθεια του slipstream, στα 233.491 mph. Ήταν η υψηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα που σημειώθηκε σε τελευταία μέρα δοκιμών, μετά το 1996. Ο Ryan Hunter-Reay ήταν 4ος στην κατάταξη και πρώτος στους γύρους χωρίς slipsteam, στα 232.290 mph. Ο Fernando Alonso κατέγραψε 52 γύρους αλλά παρέμεινε χαμηλά, κλείνοντας τη διαδικασία στην 25η θέση και τα 229.788 mph, την ώρα που οι πρώτοι 23 ξεπέρασαν το “φράγμα” των 230 mph.
Τα φώτα πλέον στρέφονται στο σαββατοκύριακο όπου θα πραγματοποιηθούν οι κατατακτήριες δοκιμές για όλους τους οδηγούς. Οι θέσεις 10-33 θα “κλειδωθούν” το Σάββατο και οι ταχύτεροι εννέα οδηγοί θα επανέλθουν την Κυριακή για το Fast 9. Εκεί θα κριθεί η pole position και θα διαμορφωθεί η τελική μορφή του grid για το φετινό Indianapolis 500.
Αποτελέσματα FP1, FP2 και FP3/Fast Friday – Indy 500
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP 70ης επετείου και φυσικά όλο το παρασκήνιο της Formula 1.