Μία κρίσιμης σημασίας δεύτερη θέση

Η νίκη σε έναν αγώνα της F1 είναι πάντα νίκη και αποτελεί δίχως αμφιβολία ένα γεγονός μοναδικό για κάθε οδηγό. Ωστόσο και μια οποιαδήποτε άλλη θέση, λόγω συνθηκών, μπορεί να αποδειχθεί εξίσου σπουδαία.

Η δεύτερη θέση του Lauda στο Estoril το 1984 ή η τρίτη θέση του J. Villeneuve το 1997 στην Jerez είναι δύο παραδείγματα.

Στο παρακάτω κείμενο θα παρουσιάσουμε την προσπάθεια του Lewis Hamilton και της πρώην ομάδας του της McLaren στο Τουρκικό Grand Prix του 2008. Δεν κατάκτησε τη νίκη ο Βρετανός, αλλά το τελικό αποτέλεσμα ήταν κάτι σαν νίκη.

Όμως ο βασικότερος λόγος που γράφεται αυτό το κείμενο είναι ο εξής. Υπάρχουν κάποια ερωτήματα που αιωρούνται. Είναι ο Hamilton ο μεγαλύτερος οδηγός όλων των εποχών; Είναι ένας από τους μεγαλύτερους όλων των εποχών; Έχω υποστηρίξει άπειρες φορές ότι αυτό θα το κρίνει η Ιστορία. Τι σημαίνει αυτό; Όταν ο Hamilton σταματήσει να αγωνίζεται στην F1 θα αρχίσει η μελέτη. Και αυτό δεν είναι κάτι απλό.

Θα τεθούν υπόψη όλα τα στατιστικά άλλα ΚΥΡΙΩΣ θα φωτιστούν και πάλι οι μικρές και μεγάλες ιστορίες, όπου αθροιστικά έφτιαξαν την αγωνιστική ιστορία του Lewis Hamilton. Μια από αυτές τις ιστορίες θα προσπαθήσουμε να δούμε μέσα από αυτό το κείμενο. Μια μικρή αλλά συνάμα σημαντική ιστορία, όπου στο τέλος είμαι σίγουρος πως θα συμβάλει και αυτή στο να αποδειχθεί ότι ο Lewis Hamilton είναι ένας από τους μεγαλύτερους οδηγούς όλων των εποχών στην F1 (κατά την ταπεινή άποψη του γράφοντος).

Τουρκικό Grand Prix 2007. Δεκαέξι γύρους πριν από το τέλος του αγώνα. Ο Ηamilton είναι στην πρώτη θέση και διεκδικεί με μεγάλες πιθανότητες τουλάχιστον την δεύτερη θέση. Συμβαίνει όμως κάτι αναπάντεχο. Αστοχία του εμπρός δεξιού ελαστικού.

Μπαίνει στα pits και κάνει αλλαγή. Βγαίνει και τελικά τερματίζει πέμπτος. Από εκεί που ήταν να κερδίσει από 8 έως 10 βαθμούς τελικά κατακτά 4 βαθμούς. Στο τέλος του πρωταθλήματος έμεινε στη δεύτερη θέση μόλις για ένα βαθμό.

Σχεδόν 9 μήνες μετά…

Grand Prix Τουρκίας 2008

Το IV Petrol Ofisi Turkish Grand Prix: Ήταν ο πέμπτος αγώνας του πρωταθλήματος. Ο Hamilton ήταν δεύτερος στη βαθμολογία οδηγών ήδη σε απόσταση 9 βαθμών από τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Raikkonen.

Ενώ οι βασικοί του αντίπαλοι Μassa, Raikkonen αλλά και ο teammate του, Η. Κovalainnen, θα εφάρμοζαν στρατηγική δυο pit-stops κατά τη διάρκεια του αγώνα, η ΜcLaren πήρε μια απόφαση κάπως… περίεργη, σε πρώτη ανάγνωση, για τον Ηamilton.

Αποφασίστηκε ότι ο Lewis θα έκανε 3 pit-stops. Τι σήμαινε αυτό στην πράξη; Ότι θα έπρεπε οπωσδήποτε να είναι στην pole με λίγα καύσιμα και στη συνέχεια με γύρους καμικάζι κατά την διάρκεια του αγώνα να ανακτήσει το χαμένο έδαφος.

Διαβάστε επίσης: Όταν άλλαξε η σύγχρονη ιστορία της F1

Γιατί όμως αυτή η στρατηγική;

Η αστοχία του 2007 ήταν ένας λόγος και επιπρόσθετα συνακόλουθοι λόγοι ασφαλείας. Ειδικότερα, φαινόταν ότι η επιθετική οδήγηση του Βρετανού δημιουργούσε το όλο θέμα. Το κυρίως πρόβλημα εντοπίζονταν στη στροφή 8. Τα μπροστινά ελαστικά παρουσίαζαν υπέρμετρη φθορά. Σε πλήρη αντίθεση με τον team-mate του, όπου δεν εμφάνιζε αυτό το πρόβλημα το μονοθέσιο του.

Η στρατηγική των 3 pit-stops έκανε την εμφάνιση της σαν σενάριο μετά τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Στις πρωινές δοκιμές του Σαββάτου δοκίμασαν να αυξήσουν την πίεση στα ελαστικά. Παράλληλα ο Lewis άλλαξε κάπως την προσέγγιση του στην στροφή 8 μήπως αυτό έλυνε το πρόβλημα.

Αλλά το πρόβλημα δεν λύθηκε…

Τελικά αποφασίστηκε ότι ο Hamilton θα διεκδικήσει την pole με λίγα καύσιμα και σκληρότερη γόμα ελαστικών για να μην υπάρχει θέμα με την επιθετική του οδήγηση.

Τελικό αποτέλεσμα στις κατατακτήριες;

Απογοήτευση. Ο Lewis κατετάγη τρίτος πίσω και από τον team-mate του. Έχοντας δε και λιγότερα καύσιμα, με στρατηγική τριών pit-stops, αυτό σήμαινε με απλά λόγια ότι τα πράγματα θα ήταν εξαιρετικά δύσκολα την ημέρα του αγώνα.

Poleman ήταν ο Massa.

Τι θα μπορούσε να πει ο εκ των διεκδικητών του τίτλου όταν η στρατηγική της ομάδας του κατέληξε εν ολίγοις σε μερικό φιάσκο; Πολλά. Ή και τίποτα, επιλέγοντας απλά μια εκκωφαντική σιωπή.

Αντ’ αυτού, ο Hamilton έκανε μια καταπληκτική δήλωση.”Είμαι ακόμα εδώ. Η ομάδα βασίστηκε σε έμενα. Πιστεύω ότι ΠΗΡΑΜΕ (όχι πήραν, αλλά πήραμε) την σωστή απόφαση.”

Ο αγώνας ξεκίνησε. Ο Kovalainen έκανε μια κακή εκκίνηση και είχε επαφή με τον τέταρτο Raikkonen. O Hamilton ανέβηκε 2ος και πάλεψε με τον Massa.

Το επιπλέον pit stop δεν άφηνε πολλά περιθώρια για νίκη, αλλά η δεύτερη θέση θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις να είναι εφικτή.

Η McLaren είχε πει στον Hamilton αναλυτικά τι έπρεπε να κάνει σε κάθε σενάριο.

Πραγματοποιώντας μια εκπληκτική εμφάνιση ο Lewis εφάρμοσε κατά γράμμα ό,τι του είπαν. Κάποια στιγμή έπρεπε να περάσει και τον πρωτοπόρο Massa. Το έκανε και αυτό! Πέρασε στην πρώτη θέση.

Όμως ο Μassa έκανε και αυτός έναν πολύ καλό αγώνα. Αυτό έδειχνε ότι δύσκολα θα έχανε την νίκη με ένα pit-stop λιγότερο.

Στο τελευταίο και κρίσιμο pit-stop για τον Hamilton, ο Βρετανός κατάφερε και βγήκε ανάμεσα από τις Ferrari. Μπροστά από τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Raikkonen και πίσω από τον Felipe.

Και τελικώς τερμάτισε δεύτερος.

Τηρουμένων των αναλογιών, αυτή η δεύτερη θέση ήταν κάτι σαν νίκη. Ο Ron Dennis στο τέλος του αγώνα δήλωσε:

Νομίζω ότι ο Lewis έκανε μια φανταστική δουλειά. Ήταν συγκεντρωμένος και πειθάρχησε απολύτως σε ό,τι του είπαμε. Επιπλέον του είπαμε πως αν μπορούσε να περάσει τον Massa θα ήταν κάτι πολύ καλό. Το έκανε και αυτό! Ήταν εκπληκτικός.

Στον επόμενο αγώνα στο Monaco, ο Lewis βρέθηκε και πάλι με την πλάτη στον τοίχο. Είχε επαφή με τις περιβόητες μπαριέρες του Πριγκιπάτου. Συνέχισε να παλεύει όμως. Έκανε αυτό που ξέρει να κάνει πολύ καλά. Αυτό που κάνει πάντα. Η τύχη άλλαξε και στο τέλος κατάκτησε τη νίκη.

Στην Τουρκία, αν η McLaren δεν είχε ακολουθήσει αυτή την στρατηγική, το πιο πιθανό είναι ότι ο Hamilton θα είχε εγκαταλείψει ή θα είχε βρεθεί πίσω.

Το πρωτάθλημα στο τέλος κρίθηκε και πάλι στο νήμα. Αλλά αυτή τη φορά ο Lewis ήταν πρώτος.

Δημήτρης Μιχάλης

Williams F1 Team Greek Fanswww.facebook.com/groups/WilliamsF1FansGR/

Related Articles

Η Red Bull έκανε λάθος που δεν «έκλεισε» τον Vettel

Ο σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, παραδέχθηκε πως ήταν λανθασμένη απόφαση της ομάδας να απορρίψει τον Sebastian Vettel.

WRC 2021: Παρουσίαση Toyota Gazoo Racing

Η έναρξη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC) για το 2021 πλησιάζει και ήρθε η ώρα να δούμε την δεύτερη ομάδα, την Toyota.

Σαν σήμερα, 19 Ιανουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Στον κόσμο της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Stay Connected

5,218ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

Η Red Bull έκανε λάθος που δεν «έκλεισε» τον Vettel

Ο σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, παραδέχθηκε πως ήταν λανθασμένη απόφαση της ομάδας να απορρίψει τον Sebastian Vettel.

WRC 2021: Παρουσίαση Toyota Gazoo Racing

Η έναρξη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC) για το 2021 πλησιάζει και ήρθε η ώρα να δούμε την δεύτερη ομάδα, την Toyota.

Σαν σήμερα, 19 Ιανουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Στον κόσμο της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Η Red Bull και το σχεδιαστικό δίλημμα του high-rake

Η Red Bull αποτελεί τη μοναδική πηγή ουσιαστικού ανταγωνισμού για τη Mercedes, έχοντας δοκιμάσει διάφορα “τερτίπια” ώστε να την πλησιάσει.

F1: Πέντε αλλαγές που θα δούμε το 2021

Το 2021 είναι πλέον εδώ, με τις ομάδες της F1 να προετοιμάζονται για τις αλλαγές οι οποίες έρχονται μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.