Η F1 ετοιμάζεται να ολοκληρώσει το σετ κανονισμών για τους κινητήρες που θα υιοθετηθούν από το 2026, έχοντας ως σκοπό να προσελκύσει περισσότερους κατασκευαστές.
Οι νέοι κινητήρες αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους στη Formula 1 το 2026. Η νέα τεχνολογία στις μονάδες ισχύος αποτελεί μέρος των σχεδίων της Formula 1 για είσοδο νέων κατασκευαστών στο άθλημα, όπως, για παράδειγμα, το Volkswagen Group.
Διαβάστε επίσης: Σαν Σήμερα στη Formula 1 και το μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σύμφωνα με τη Formula 1, ένα σημαντικό meeting μεταξύ των εμπλεκόμενων πλευρών έλαβε χώρα στην πίστα της Monza το τριήμερο του GP Ιταλίας. Το meeting ήταν, όπως χαρακτηρίστηκε, “παραγωγικό” ενώ η Formula 1 στοχεύει στο να παρουσιάσει τους τελικούς κανονισμούς για τους νέους κινητήρες το συντομότερο δυνατό. Υπάρχει ενδεχόμενο να προκύψουν άμεσα επιπλέον λεπτομέρειες για τους νέους τεχνικούς κανονισμούς, κάτι το οποίο ίσως ωθήσει την Volkswagen να κάνει την εμφάνισή της στη Formula 1 με τις Porsche και Audi. Όμως επίσημο ενδιαφέρον δεν υπάρχει από το VW Group, με τη μέχρι στιγμής συμμετοχή του να είναι τουλάχιστον αμφίβολη και σε καμία περίπτωση δεδομένη.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Ρωσίας.
Οι βασικές αλλαγές θα έχουν να κάνουν με το ενισχυμένο MGU-K το οποίο θα καλύπτει στο κομμάτι του υβριδικού συστήματος και το MGU-H, το οποίο θα καταργηθεί. Το MGU-H είναι το πιο περίπλοκο τμήμα του υβριδικού συστήματος και υπήρχε η πληροφόρηση για την πιθανή κατάργησή του. Οι ομάδες που βρίσκονται στη Formula 1 υποστήριξαν, τελικά, αυτό το εγχείρημα, έχοντας πάρει εγγυήσεις ότι πληρούνται κάποιες προϋποθέσεις που ήταν απαραίτητες. Με δεδομένη, όμως, την επιθυμία να διατηρηθεί το υβριδικό στοιχείο ως βασικό τμήμα του κινητήρα, χρειαζόταν να γίνει κάτι ώστε να μπορέσει να υπάρξει ισορροπία μετά την απώλεια ενός βασικού ηλεκτρικού εξαρτήματος.
Σύμφωνα με την αποκάλυψη που έκανε το Auto Motor und Sport (AMUS), η ισχύς του MGU-K αναμένεται ν’ αυξηθεί, κάτι που θα οδηγήσει στην αύξηση του μεγέθους και του βάρους της μπαταρίας, προκειμένου να μπορεί να αποθηκευτεί και να αξιοποιηθεί η ενέργεια που χρειάζεται.
Διαβάστε επίσης: Ποιοι μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι στο GP Ρωσίας;
Είναι σχεδόν βέβαιο πως θα υπάρξει ένα όριο κόστους για τους νέους κινητήρες, αν και υπάρχουν διαφωνίες για το μέγεθος του ποσού που θα μπορούν να δαπανήσουν οι ομάδες. Αυτό είναι ένα σημαντικό ζήτημα για τη Mercedes, καθώς έχει κάνει εδώ και καιρό γνωστό πως χρειάζεται να μπει ένα τέτοιο όριο.
Η ανάκτηση ενέργειας πιθανότατα θα περιοριστεί στον πίσω άξονα, κάτι που θα είναι πρόκληση από μηχανικής πλευράς. Η Formula 1 εξετάζει διάφορους τεχνικούς τρόπους θα βοηθούσαν στο να υπάρχει κατάλληλη ισορροπία στη διάρκεια του φρεναρίσματος. Σύμφωνα, και πάλι, με το AMuS, μία επιλογή θα μπορούσε να είναι η αεροδυναμική. Ένα ακόμα ζήτημα που προκύπτει έχει να κάνει με το κομμάτι της οδήγησης των μονοθεσίων. Με την κατάργηση του MGU-H, χάνεται ένα εξελιγμένο σύστημα που αντιμετώπιζε την απώλεια ισχύος του turbocharger και αντικαθίσταται από την αυξανόμενη ισχύ του MGU-K.
Οι αλλαγές αυτές γίνονται, εν μέρει, για να ικανοποιήσουν την επιθυμία των κατασκευαστών κινητήρων της Formula 1 να συνεχίσουν να ασχολούνται με την υβριδική τεχνολογία. Ταυτόχρονα, όμως, λειτουργούν και σαν μία προσπάθεια να “φέρουν” στο άθλημα το Volkswagen Group. Μετά και τη φυγή της Honda, στο τέλος του 2021, η Formula 1 έχει ως βασικό σκοπό να προσελκύσει νέους κατασκευαστές τα επόμενα χρόνια.
Δείτε τον αγώνα του Silverstone για το πρωτάθλημα WTE της Asxeto Corsa.