Ο Christian Horner μίλησε για την πορεία της Red Bull στο φετινό πρωτάθλημα, την κόντρα με τη Mercedes και τι περιμένει στο δεύτερο μισό του 2021.
Ο επικεφαλής της Red Bull Racing, Christian Horner, πιστεύει πως η ομάδα του βρίσκεται στο επίκεντρο της κριτικής από τους αντιπάλους τους, επειδή κάνει καλά τη δουλειά της. Μπορεί ο ίδιος να κάποιες φορές βρίσκεται σε “θέση επίθεσης” μέσω δηλώσεών του, όμως έχει κληθεί εξίσου αρκετές φορές να υπερασπιστεί την ομάδα του από τοποθετήσεις των ανταγωνιστών της.
Το φετινό μονοθέσιο της ομάδας, η RB16B, αλλά και η βελτιωμένη μονάδα ισχύος της Honda, έχουν οδηγήσει τη Red Bull στο να μάχεται με τη Mercedes στα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών. Η Mercedes αντιμετωπίζει φέτος τη μεγαλύτερή της πρόκληση στην υβριδική εποχή.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 18 Αυγούστου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Τα πράγματα για τη Red Bull πάντως δεν είναι και τόσο “ρόδινα”, αφού βρίσκεται στο επίκεντρο πολιτικών παιχνιδιών, αλλά και ενός πλήθους τεχνικών οδηγιών (ντιρεκτίβες). Κάποιες φορές, η αυστριακή ομάδα ίσως ξεπέρασε τα όρια με δηλώσεις της. Είχε, ωστόσο, κάποια ελαφρυντικά, γιατί αισθάνθηκε ότι δεχόταν “επίθεση”. Ο Christian Horner δίνει τη δική του εκτίμηση, λέγοντας ότι αποτελεί απόδειξη πως οι αντίπαλοί τους έχουν επηρεαστεί από την πορεία που πραγματοποιούν.
Η Mercedes δείχνει να έχει καταναλώσει παραπάνω ενέργεια απ’όσο θα περίμενε κανείς για να μας ασκήσει πίεση. Είναι ξεκάθαρα μέρος της στρατηγικής της. Αυτό νομίζω πως αποδεικνύει ότι μας βλέπουν ως απειλή. Και νομίζω πως όταν κάποιος σε «δείχνει με το δάχτυλο», αυτό είναι σημάδι ότι κανείς κάτι σωστά.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Ουγγαρίας.
Πέρα από το κλίμα που μπορεί να επικρατεί στα paddock, στο καθαρά αγωνιστικό κομμάτι, η μάχη ανάμεσα στη Mercedes και τη Red Bull είναι πολύ μεγάλη. Η Red Bull μετράει 6 νίκες, ενώ η Mercedes 4. Παρ’ όλα αυτά, η γερμανική ομάδα έχει αυτή τη στιγμή το πάνω χέρι και στα δύο πρωταθλήματα. Η Red Bull συγκέντρωσε μόλις δύο πόντους στα GP Μεγάλης Βρετανίας και Ουγγαρίας, παρά το γεγονός ότι είχε μονοθέσιο ικανό να διεκδικήσει τη νίκη.
Είναι προφανές πως ένα κομμάτι της αλλαγής απόδοσης ανάμεσα στις δύο ομάδες φέτος είναι ο συνδυασμός δύο καταστάσεων. Η μεν Mercedes έχασε σε απόδοση από τους νέους κανόνες που αφορούν το κομμάτι της αεροδυναμικής. Η δε Red Bull έκανε ίσως τη μεγαλύτερη πρόοδο απ’ όλες τις ομάδες από την περσινή σεζόν. Είναι, πάντως, δύσκολο να προσδιοριστεί με ακρίβεια κατά πόσο οφείλεται η διαφορετική κατάσταση της κορυφής το 2021 στις δύο προηγούμενες παραδοχές.
Όσον αφορά τη Red Bull, ο Horner πιστεύει πως η προφανής βελτίωση συγκριτικά με το 2020 είναι αποκορύφωμα πολλών παραγόντων. Είναι γεγονός πως η ομάδα έλυσε τα περισσότερα ζητήματα που είχε την περασμένη σεζόν πριν το τέλος του πρωταθλήματος. Επομένως, στη χειμερινή διακοπή δε χρειάστηκε να πραγματοποιήσει τόσο μεγάλη ανάκαμψη. Ο Horner αναφέρθηκε, επίσης, τόσο στις αλλαγές στο κομμάτι της αεροδυναμικής όσο και στην πιο ισχυρή και βελτιωμένη έκδοση της μονάδας ισχύος που έφερε φέτος η Honda, πριν την αποχώρησή της από τη Formula 1.
Προφανώς και είχαμε όφελος από την καθυστέρηση των μεγάλων αλλαγών κατά ένα έτος. Το σημαντικότερο απ’ όλα είναι πως είχαμε καταλάβει τις αδυναμίες μας και μπορέσαμε να τις διορθώσουμε, αυτό μας βοήθησε ειδικά τους πρώτους 6 μήνες του 2021. Υπήρχε, εκτός των άλλων, προβληματισμός ότι οι νέοι κανονισμοί θα έχουν μεγάλη επίδραση στα μονοθέσια με high rake (υψηλή κλίση στο αμάξωμα). Πιστεύω είναι ένας συνδυασμός πραγμάτων: κατανοήσαμε τα ζητήματα που είχαμε, λύσαμε τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών και είχαμε ένα πιο ολοκληρωμένο μονοθέσιο. Αν προσθέσουμε και τη μονάδα ισχύος της Honda που έφερε φέτος αντί για το 2022, όλα αυτά μας έδωσαν τη δυνατότητα να είμαστε σ’ αυτή τη θέση.
Διαβάστε επίσης: Marko: Ίσως πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε τις ποινές για το Spa
Ο ρόλος που παίζει η Honda στο φετινό πρωτάθλημα έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Βλέποντας το πόσο κοντά είναι η Red Bull με τη Mercedes, δεν είναι παράλογη η υπόθεση πως χωρίς τη βελτιωμένη μονάδα ισχύος, δε θα ήταν ίδια η πορεία της Red Bull το 2021. Σε ερώτηση για το πόσο άλλαξε τα δεδομένα η νέα μονάδα ισχύος, ο Horner απαντά:
Κοιτώντας το σχεδιαστικό κομμάτι, τη χρήση ενέργειας αλλά και τις αναλογίες που χρησιμοποιεί η μονάδα ισχύος, (η Honda) έχει κάνει καλή δουλειά. Έχω την αίσθηση πως η Mercedes έχει μειώσει ελαφρώς αυτές τις αναλογίες φέτος.
Το 2021, σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια της υβριδικής εποχής, η Red Bull δεν κερδίζει μόνο λόγω “ειδικών συνθηκών” (χαρακτηριστικά πίστας, στρατηγική με ρίσκο, κλπ.). Ορισμένες νίκες προήλθαν από το γεγονός ότι ήταν το γρηγορότερο μονοθέσιο εντός πίστας. Ο Horner εξηγεί:
Καταφέραμε έως τώρα να έχουμε 6 νίκες, μία παραπάνω από τα δύο προηγούμενα έτη. Το ότι μαχόμαστε για το πρωτάθλημα έχει φέρει ενθουσιασμό στις τάξεις μας. Τα προηγούμενα 7 χρόνια είχαμε συμπληρωματικό ρόλο στο πρωτάθλημα. Κερδίσαμε ορισμένους αγώνες γιατί ήμασταν πολύ καλοί και είχαμε καλή στρατηγική. Ποτέ, όμως, δεν είχαμε τόσο δυνατή ολοκληρωμένη σεζόν. Φέτος, έχουμε τα κατάλληλα μέσα να το καταφέρουμε. Έχουμε μονάδα ισχύος και σασί που λειτουργούν άψογα και έναν οδηγό που έχει αρκετή εμπειρία και βρίσκεται στην καλύτερη φόρμα που είχε ποτέ.
Στα GP Μεγάλης Βρετανίας και Ουγγαρίας, φάνηκε ξεκάθαρα πως τίποτα δεν είναι δεδομένο στη Formula 1, ειδικά στη μάχη για το πρωτάθλημα. Για ένα πράγμα είναι βέβαιος ο Horner, ότι πρέπει η Red Bull να ανεβάσει την απόδοσή της ακόμα περισσότερο.
Πρέπει να είμαστε καλύτεροι απ’ ότι στο πρώτο μισό της σεζόν! Πρέπει να συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που ξέρουμε. Θα υπάρχουν προκλήσεις εντός κι εκτός πίστας. Πρέπει να διατηρήσουμε την προσέγγιση που είχαμε ως τώρα και να έχουμε τη μέγιστη απόδοση σε κάθε αγωνιστικό τριήμερο. Αναπόφευκτα, όσο πλησιάζουμε στο τέλος του πρωταθλήματος, σε κάθε αγώνα “παίζονται” όλο και περισσότερα. Αντιμετωπίζουμε κάθε αγώνα ξεχωριστά, όμως όσο πλησιάζει το φινάλε του 2021, η πίεση αυξάνεται όλο και περισσότερο.
Με δεδομένο, λοιπόν, ότι το πρώτο μισό του πρωταθλήματος ήταν δύσκολο για τη Red Bull, ο Horner πιστεύει πως η κατάσταση αυτή θα κλιμακώνεται από εδώ και πέρα.
Δείτε το GP Βελγίου για το Ελληνικό eSports Πρωτάθλημα Formula 1.