Ένας από τους πρωταγωνιστές της φετινής σεζόν δεν είναι άλλος από τον Charles Leclerc, o οποίος διανύει μια σεζόν όπου χτίζει χαρακτήρα.
Ο Μονεγάσκος είχε μια εξαιρετική πρώτη σεζόν στην Ferrari το 2019, κερδίζοντας δύο αγώνες. Εάν η τύχη ήταν με το μέρος του, ίσως να είχε περισσότερες, αλλά κατάφερε κάτι πολύ σημαντικό: να κερδίσει στα ίσα έναν τετράκις Παγκόσμιο Πρωταθλητή, έστω και σε ένα μονοθέσιο που δεν διεκδικούσε τίτλο. Επιπλέον, κατάφερε να εδραιωθεί ως ένας από τους ταχύτερους οδηγούς και πολλοί κάνουν λόγο για μελλοντικό Πρωταθλητή.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 22 Νοεμβρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Το 2020 αναμενόταν από την αρχή πολύ δύσκολο. Πέραν του σίριαλ με την κινητήρια μονάδα και τη μυστική συμφωνία με την FiA, υπήρχε μεγάλο πρόβλημα με το μονοθέσιο. Η SF1000-H δεν μπορεί να ανταγωνιστεί στα ίσα τις W11 και RB16, υστερώντας σε κάθετη δύναμη και συνολική ταχύτητα. Όντας ένα μονοθέσιο που σχεδιάστηκε για άλλον κινητήρα, ήταν πάντα καταδικασμένο να αποτύχει.
Η ομάδα έκανε εξαιρετική δουλειά από την αρχή, ώστε να σώσει την κατάσταση. Βελτίωσε την αεροδυναμική, μείωσε το drag και μπήκε στη μάχη για την 3η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Παρά ορισμένα κακά αποτελέσματα, έχει καταφέρει να πάρει τρία βάθρα, ένα παραπάνω από τις Renault, McLaren και Racing Point που έχουν από δύο.
Επιστρέφοντας στον Leclerc, βλέπουμε έναν οδηγό, ο οποίος είναι βελτιωμένος. Το ταξίδι που είχε και οι άνθρωποι που ήταν γύρω του σε νεαρότερη ηλικία να τον καθοδηγούν έχει παίξει τεράστιο ρόλο. Τα μαθήματα ενός πολυπρωταθλητή θα του έδιναν πάντα βάσεις για κάτι εξαιρετικό.
Διαβάστε επίσης: Γιατί η Ferrari θα διεκδικήσει Πρωτάθλημα το 2022;
Φέτος έχουμε δει ορισμένες περιπτώσεις, όπου «πηγαίνει ο ίδιος» το μονοθέσιο. Δηλαδή, δεν περιορίζεται από τις δυνατότητες της SF1000-H, αλλά καταφέρνει να το ελέγχει όπως ο ίδιος θέλει. Τρομερές εμφανίσεις τού δίνουν τη δυνατότητα να πιστεύει στον εαυτό του και να βελτιώνεται. Και εδώ είναι η λέξη κλειδί: βελτίωση.
Ο Μονεγάσκος προσπαθεί να βρει και το παραμικρό δέκατο. Δουλεύει εξαιρετικά σκληρά με την ομάδα και προσπαθεί να κατανοεί τον τρόπο λειτουργίας. Οι σχέσεις με τους μηχανικούς είναι αρκετά καλή. Επιπλέον, έχει τον Τύπο με το μέρος του και οι οπαδοί του σπορ μόνο καλά λόγια έχουν να πουν.
Φυσικά, υπήρξαν και τα λάθη. Στην Στυρία έβγαλε εκτός αγώνα τον Vettel, ενώ στην Ρωσία τον Stroll. Οι αγωνοδίκες έκαναν τα στραβά μάτια και στις δύο περιπτώσεις όπου υπήρχε ξεκάθαρη ευθύνη του Leclerc. Στην Monza έκανε λάθος και έφυγε στις μπαριέρες. Όμως αυτά είναι λάθη εκμάθησης και αποφυγής στο μέλλον.
Τον βλέπουμε σε αρκετές περιπτώσεις να είναι πολύ σκληρός με τον εαυτό του. Στην Τουρκία μπορούμε να πούμε το πιο πρόσφατο παράδειγμα μετά τον αγώνα. Όπως είπε όμως και ο teammate του, το ότι δεν ανέβηκε στο βάθρο έχει λίγη σημασία. Μπορεί να είχε την τέλεια στρατηγική, έχοντας τα σωστά ελαστικά τη σωστή στιγμή, αλλά ο ρυθμός του ήταν τρομερός. Και από το Σάββατο στο FP3 πίεζε να είναι στην πίστα, να γράφει γύρους και να μαζεύει εμπειρία. Η οδήγησή του έχει εξελιχθεί. Μπορεί να στήνει το μονοθέσιο με μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση και να μην χάνει όσο θα έπρεπε στις στροφές. Η απότομη χρήση του τιμονιού είναι ολοένα και πιο επιθετική. Οι διαφορετικές γραμμές, τα έξυπνα προσπεράσματα, όλα δείχνουν ένα τεράστιο ταλέντο.
Επίσης, είναι άτομο χαμηλών τόνων και δεν δίνει δικαιώματα, παίζοντας εξαιρετικά το επικοινωνιακό παιχνίδι.
Η προσέγγισή του είναι τέτοια όπου μόνο καλό θα του κάνει. Εφόσον έχει το μονοθέσιο που μπορεί να του δώσει Τίτλο, ο Leclerc θα δαγκώσει. Έχει το πακέτο να διαπρέψει στο μέλλον. Η φετινή χρονιά είναι «character building» και την αξιοποιεί στο έπακρο. Ολοκληρώνει το πακέτο ταχύτητας, αλλά χρειάζεται κάτι ακόμα πέρα από την εμπειρία. Να διεκδικήσει Πρωτάθλημα.
Είναι άκρως σημαντικό για έναν οδηγό να κάνει Πρωταθλητισμό διότι η ψυχολογία, οι σκέψεις, η οδήγηση, όλα αλλάζουν. Σε κάνει καλύτερο άνθρωπο και οδηγό.
Ο Charles Leclerc είναι ένας οδηγός που θα μας απασχολήσει στο μέλλον. Μετά την αποχώρηση του Lewis Hamilton από την F1, μαζί με τον Max Verstappen θα είναι τα πρώτα ονόματα. Μπορεί να αποτελέσει το επόμενο Θρύλο της Ferrari και αυτό είναι κάτι που πολλοί θέλουν να το δουν.
Υπομονή, σκληρή δουλειά και το μέλλον είναι όλο δικό του.
Στάθης Κοκκορόγιαννης
Ακούστε την εκπομπή για την F1, “Slipstream”, με την ανάλυση του GP Τουρκίας.