spot_img

Ποιοι μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι στο GP Ολλανδίας;

Το GP Ολλανδίας μπορεί να μην ήταν ο καλύτερος αγώνας του 2021, όμως αρκετοί παράγοντες και όχι μόνο εντυπωσίασαν με την εμφάνισή τους.

Η Formula 1 επισκέφτηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο την Ολλανδία και την πίστα του Zandvoort. Μετά από το μακρύ καλοκαιρινό διάλειμμα και το φιάσκο του GP Βελγίου, αυτός ήταν πρακτικά ο πρώτος αγώνας του δεύτερου μισού της σεζόν.

Διαβάστε επίσης: Σαν Σήμερα στη Formula 1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Μαζί λοιπόν με την επιστροφή στη χώρα της τουλίπας, επίστρέφει και η στήλη μας στο ΑΜΝ μετά τη θερινή ανάπαυλα. Πάμε να δούμε λοιπόν ποιοι εντυπωσίασαν και ποιοι όχι στον 13ο αγώνα του πρωταθλήματος του 2021.

Ποιοι μας εντυπωσίασαν στο GP Ολλανδίας;

Max Verstappen:  Ο Ολλανδός εντός έδρας έκανε αυτό που όλοι αναμέναμε και έπρεπε. Μπροστά στην πορτοκαλί θάλασσα των οπαδών του και υπό το βλέμμα της Ολλανδικής βασιλικής οικογένειας, κατέκτησε μια άκρως εμφατική και σημαντική νίκη. Μετρώντας ήδη 7 πρωτιές φέτος, κανονικά δεν θα έπρεπε να αποτελεί έκπληξη το ότι στο Zandvoort κέρδισε ακόμα έναν αγώνα. Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο οδήγησε ήταν εξαιρετικός. Ξεκινώντας από την pole position, καλούνταν να αντιμετωπίσει μόνος του τις δύο Mercedes που ξεκινούσαν από την δεύτερη και τρίτη θέση, μιας και ο Sergio Perez εκκινούσε από το pit lane.

Παρά ταύτα, ο Verstappen κατάφερε επί 72 γύρους να ελέγξει τόσο τον Lewis Hamilton, όσο και τον Valtteri Bottas, απαντώντας υποδειγματικά σε ό,τι κι αν δοκίμασε η γερμανική ομάδα. Έχοντας εξαιρετικό ρυθμό και με τις τρεις γόμες αυτό το ΣΚ, έκαμψε την πίεση που του άσκησε ο επτάκις πρωταθλητής, ενώ όταν χρειάστηκε, προσπέρασε άμεσα και τον Bottas για να ανακτήσει την πρωτοπορία. Έτσι πέρασε ξανά στην πρωτοπορία στο πρωτάθλημα και μετά το Βέλγιο, έδειξε ξανά πως οι δύο κακοί αγώνες πριν τη διακοπή ήταν απλά μια παρένθεση.

Pierre Gasly: Άλλος έναν εκπληκτικό αγώνα οδήγησε ο νεαρός Γάλλος της AlphaTauri. Ήδη από την Παρασκευή ήταν ταχύτατος, καταφέρνοντας πολλές φορές να μπει ανάμεσα στους κορυφαίους συνδυασμούς. Στις κατατακτήριες σημείωσε μια φοβερή επίδοση, πετυχαίνοντας για δεύτερη φορά φέτος τον τέταρτο καλύτερο χρόνο, μπροστά μάλιστα από τις δύο Ferrari. Στον αγώνα τα πράγματα δεν άλλαξαν και πολύ, καθώς μετά την εκκίνηση ο Gasly διατηρήθηκε τέταρτος και χωρίς να απειληθεί ποτέ από τα δύο κόκκινα μονοθέσια, κατέκτησε πανάξια την τέταρτη θέση. Μάλιστα το επίτευγμά του είναι ακόμα πιο σπουδαίο αν αναλογιστούμε ότι έκανε μόνο ένα pit stop και έβγαλε πάνω από τον μισό αγώνα με τη μέση γόμα. Ακόμα μια σπουδαία εμφάνιση για τον Pierre, που από πέρυσι που έχει εξελιχθεί σε έναν top class οδηγό. Θα δούμε άραγε ανάλογη επίδοση στη Monza;

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Βελγίου.

Antonio Giovinazzi: Μετά από αρκετό καιρό, ο Ιταλός της Alfa Romeo είχε ένα πολύ δυνατό Σαββατοκύριακο. Με τον teammate του, Kimi Raikkonen, να έχει τεθεί εκτός μάχης λόγω του COVID-19, ο Gio έπρεπε να σηκώσει μόνος του στην πλάτη του την ομάδα (μιας και ο Robert Kubica που αντικατέστησε τον Φινλανδό επουδενί δεν μπορούσε να προσφέρει κάτι). Ο Ιταλός τα κατάφερε και με το παραπάνω. Ιδιαίτερα ταχύς από την Παρασκευή, πέτυχε ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα το Σάββατο στις κατατακτήριες με την έβδομη θέση. Στον αγώνα πάλευε για μια θέση στη βαθμολογούμενη δεκάδα, ωστόσο ένα κλατάρισμα τον έθεσε εκτός διεκδίκησης πόντων. Με το επιπλέον αναγκαστικό pit stop έπεσε αρκετά πίσω, τερματίζοντας τελικά 14ος. Ωστόσο, η συνολική παρουσία του κρίνεται ως ιδιαίτερα θετική.

Fernando Alonso: Ακόμα ένας αγώνας που ο δαιμόνιος Ισπανός ήταν εντυπωσιακός. Με την Alpine να είναι ανταγωνιστική γενικότερα στο Zandvoort, ο Nando πήρε τα μέγιστα με την 6η θέση. Μετά την επεισοδιακή εκκίνηση, όπου οι δύο Alpine είχαν κάποιες επαφές μεταξύ τους, αλλά και με τον Giovinazzi, ο Ισπανός βρέθηκε πίσω από τις δύο Ferrari. Παίζοντας το long game, ο Alonso ξεκίνησε στο τελευταίο τρίτο του αγώνα να κλείνει τη διαφορά του από τον Carlos Sainz. Τελικά τον προσπέρασε στον τελευταίο γύρο, ενώ προηγουμένως είχε καταφέρει να αντισταθεί στην πίεση του Sergio Perez. Έτσι κατέκτησε 8 πολύτιμους βαθμούς, τόσο για τον ίδιο, όσο και για την ομάδα του στη μάχη για την 5η θέση στους κατασκευαστές.

Θεατές & Οργάνωση του Ολλανδικού GP: Αναμφίβολα, η παρουσία των Ολλανδών φιλάθλων ήταν το λιγότερο εντυπωσιακή. Σε μια περίοδο που η πανδημία έχει μετατρέψει σε κανονικότητα τις άδειες κερκίδες, οι Ολλανδοί πλημμύρισαν το Zandvoort. Η πορτοκαλί λαοθάλασσα δημιούργησε ένα φοβερό κλίμα, με τα καπνογόνα και τα τραγούδια των θεατών να είναι ασταμάτητα για τρεις μέρες. Επίσης η οργάνωση του αγώνα ήταν άψογη, τόσο όσο αφορά την πίστα, όσο και γενικότερα. Στα highlights φυσικά ανήκει η πολύ όμορφη στιγμή με την ανάκρουση των εθνικών ύμνων όπου η γνωστή τραγουδίστρια Davina Michelle, τραγούδησε live τον Ολλανδικό ύμνο για τον νικητή Max Verstappen. Τέλος οι Ολλανδοί διοργανωτές είχαν κι άλλη μια έκπληξη, με τον Dj Tiesto να διοργανώνει ένα μεγάλο πάρτυ στην πίστα μετά την λήξη του αγώνα. Σίγουρα η Ολλανδία αποτελεί πλέον ένα πολύ καλό μέρος για να επισκεφτεί κανείς ένα GP.

Ποιοι δεν εντυπωσίασαν στο GP Ολλανδίας;

McLaren: Ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο είχε η ομάδα του Woking. Τόσο ο Lando Norris, όσο και ο Daniel Ricciardo έδειχναν να δυσκολεύονται να βρουν ρυθμό ήδη από τα FP. Στις κατατακτήριες τα πράγματα δεν πήγαν καλύτερα. Ο Ricciardo κατετάγη μόλις 10ος, ενώ ο Norris στάθηκε ιδιαίτερα άτυχος, όταν λόγω κόκκινης σημαίας από το ατύχημα του Nicholas Latifi στο τέλος του Q2 περιορίστηκε στην 13η θέση. Στον αγώνα τα πράγματα συνέχισαν να μην πηγαίνουν καλά, με τα πορτοκαλί μονοθέσια να μην έχουν τον απαιτούμενο ρυθμό και να τερματίζουν μόλις στη 10η και 11η θέση. Έτσι είδαν την μεγάλη αντίπαλό τους για το πρωτάθλημα, Ferrari, να συγκεντρώνει 15 παραπάνω βαθμούς στη μάχη που έχουν για την τρίτη θέση. Σίγουρα ελπίζουν σε κάτι καλύτερο στη Monza.

Mercedes: Οι πρωταθλητές είχαν μεγάλο μειονέκτημα από την Παρασκευή, όταν ο Lewis Hamilton δεν κατάφερε να γράψει πάνω από έναν γύρο στο FP2. Έχοντας μόλις 20 την πρώτη ημέρα η κατεύθυνση στο στήσιμο βασίστηκε μόνο στον Valtteri Bottas. Όμως το μεγαλύτερο λάθος της Mercedes ήταν στον αγώνα και στη στρατηγική. Το πρώτο pit stop του Hamilton ήταν πολύ αργό, ενώ το δεύτερο σε πολύ κακό χρονικό σημείο. Το παράθυρο ήταν πολύ στενό, αλλά οι πρωταθλητές τον έβγαλαν στην κίνηση πίσω από τον Ricciardo και το πλεονέκτημα του undercut δεν έπιασε ποτέ. Ο ίδιος ο Hamilton δήλωσε στον ασύρματο πως είχαν αρκετή ζωή ακόμα τα ελαστικά. Η Mercedes βιάστηκε ξανά με τη στρατηγική, έκανε λάθη ξανά και είχε μάλιστα δύο μονοθέσια έναντι ένα της Red Bull Racing.

Aston Martin: Ακόμα ένα κακό τριήμερο για την Βρετανική ομάδα, που φεύγει από την Ολλανδία χωρίς να πάρει βαθμούς. Τόσο ο Vettel, όσο και ο Stroll δεν είχαν ρυθμό για τη δεκάδα όλο το τριήμερο. Τα πράγματα έγιναν ακόμα χειρότερα όταν ο Seb αποκλείστηκε στο Q1, όταν τον εμπόδισαν στην τελευταία του προσπάθεια η δύο Haas. Στον αγώνα τα πράσινα μονοθέσια δεν ήταν ανταγωνιστικά, ενώ και η στρατηγική της ομάδας ιδιώς για τον Γερμανό ήταν αποτυχημένη. Το κερασάκι στην τούρτα ήρθε με ένα τετακέ του Vettel στην στροφή 3, στην προσπάθειά του να προσπεράσει τον Antonio Giovinazzi. Έτσι ο αγώνας ολοκληρώθηκε στην 12η και 13η θέση, με την Aston Martin να έχει χάσει πλέον πολύ έδαφος στη μάχη για την πέμπτη θέση.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Williams: Μετά από δύο υπερεπιτυχημένα ΣΚ για την ιστορική ομάδα, η προσγείωση ήταν ανώμαλη στην Ολλανδία. Παρά την σαφή βελτίωση του αυτοκινήτου πλέον, στο Zandvoort η Williams δεν τα πήγε καθόλου καλά. Αρχικά τα λάθη και των δύο της οδηγών στο τέλος του Q2, στέρησαν μια ακόμα πιθανή εμφάνιση στο Q3. Μάλιστα στην περίπτωση του Nicholas Latifi η ομάδα έπρεπε να επισκευάσει το μονοθέσιο, μετά τις εκτεταμένες ζημιές που προκάλεσε η έξοδος του. Στον αγώνα τα πράγματα δεν ήταν καλύτερα, με τους οδηγούς να μην έχουν καθόλου καλό ρυθμό και εν τέλει τον George Russell να εγκαταλείπει με πρόβλημα στο κιβώτιο. Ο δε Nicholas Latifi τερμάτισε μόλις 16ος, πίσω και από τον Robert Kubica. Σαφώς στη Monza περιμένουμε την ομάδα πιο δυνατή.

Carlos Sainz: Ο Ισπανός είχε ένα μέτριο προς κακό τριήμερο και παρά τους βαθμούς είναι ένας εκ των οποίων δεν μας εντυπωσίασαν ιδιαίτερα στο GP Ολλανδίας. Αρχικά οι μηχανικοί του αναγκάστηκαν να επισκευάσουν το μονοθέσιο του για της κατατακτήριες, μετά από έξοδο στην στροφή 3, στο FP3. Αυτό ήταν το δεύτερο του ατύχημα σε τρία αγωνιστικά ΣΚ, με τις εξόδους να είναι συχνές πλέον στο στρατόπεδο της Ferrari. Έπειτα στον αγώνα ο Ισπανός δεν μπορούσε σε καμία περίπτωση να ακολουθήσει τον ρυθμό του Charles Leclerc, ο οποίος τερμάτισε μισό λεπτό μπροστά του στην 5η θέση. Ο Carlos παραπονέθηκε για δυσκολία τόσο στην οδήγηση του αυτοκινήτου, όσο και στην διαχείριση των ελαστικών. Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα πως μετά τον αγώνα ανέφερε πως γλιστρούσε συνέχεια. Εν τέλει έχασε και την έκτη θέση στο τέλος από τον Alonso, σε έναν αγώνα που ο ίδιος χαρακτήρισε ως έναν από τους χειρότερούς του.

Δείτε το GP Ιταλίας για το Ελληνικό eSports Πρωτάθλημα Formula 1.

 

Θωμάς Μανώλης & Στάθης Κοκκορόγιαννης

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles