spot_img

Ποιοι μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι στο GP Τουρκίας;

Το GP Τουρκίας είναι πλέον παρελθόν, με την έκβασή του να έχει ιδιαίτερο αντίκτυπο στη μάχη του πρωταθλήματος, η οποία συνεχίζεται χωρίς ανάσα.

Το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, το Intercity Istanbul Park φιλοξένησε το 16ο GP του φετινού πρωταθλήματος της F1. Η πίστα είναι ιδιαίτερα αγαπητή ανάμεσα στους fans της F1, τόσο για την χάραξη της, όσο και για την περιβόητη στροφή 8. Για άλλη μια φορά ωστόσο, μετά το 2020, η Κωνσταντινούπολη μάς υποδέχθηκε με βροχερό καιρό. Ας δούμε λοιπόν ποιοι ξεχώρισαν και ποιοι όχι στις ιδιαίτερες συνθήκες του GP Τουρκίας.

Ποιοι μας εντυπωσίασαν στο GP Τουρκίας;

Valtteri Bottas

Αδιαμφισβήτητα, η απόδοση του Φινλανδού στην Τουρκία ήταν αν μη τι άλλο εντυπωσιακή. Μετά την ανακοίνωση του ως οδηγού της Alfa Romeo για την επόμενη χρονιά τον περασμένο μήνα, ο Bottas έχει μεταμορφωθεί. Στο GP του Intercity Park ήταν αψεγάδιαστος, οδηγώντας έναν πολύ σταθερό αγώνα και φτάνοντας ίσως στην πιο κυρίαρχη νίκη της καριέρας του. Μπορεί να “κληρονόμησε” την pole position μετά την ποινή του team-mate του για αλλαγή ICE, στον αγώνα όμως δεν άφησε κανένα περιθώριο αμφισβήτησης. Ήδη από τα πρώτα στάδια του αγώνα, αυτός, ο Verstappen και ο Leclerc κατάφεραν να ξεχωρίσουν από το υπόλοιπο grid, με τον Bottas να βρίσκεται άνετα στην πρωτοπορία και να ελέγχει τη διαφορά του.

Οι περίεργες συνθήκες, με το βρεγμένο οδόστρωμα και την ψιλή βροχή κατά διαστήματα, δημιούργησαν πονοκέφαλο σε ομάδες και οδηγούς, παρολ’ αυτά, ο οδηγός της Mercedes με ένα pit stop για να αλλάξει τα ενδιάμεσα ελαστικά του με νέο σετ, κατάφερε να φτάσει πολύ άνετα πρώτος στον τερματισμό. Σίγουρα μια επίδοση που μας εντυπωσίασε, μιας και φέτος ειδικά έχει διανύσει μια αρκετά προβληματική σεζόν και σίγουρα θα του δώσει ώθηση για τους τελευταίους του αγώνες με την Mercedes.

Διαβάστε επίσης: Σαν Σήμερα στη Formula 1 και το μηχανοκίνητο αθλητισμό
Sergio Perez

Ο Μεξικανός μετά από αρκετό καιρό είχε ένα απροβλημάτιστο και πολύ δυνατό GP. Παρά την αδιαμφισβήτητη ταχύτητα του, φέτος δεν έφτασε εν πολλοίς τις προσδοκίες που είχαμε από αυτόν όταν ανακοινώθηκε από την Red Bull. Το μεγάλο του αγκάθι παραμένουν οι κατατακτήριες δοκιμές, κάτι το οποίο συνεχίστηκε και στην Τουρκία. Η Red Bull ξεκάθαρα δεν ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο αυτό το ΣΚ, ωστόσο για άλλη μια φορά ο Verstappen ήταν στην καλύτερη δυνατή θέση και ο Perez αρκετά πίσω. Στον αγώνα όμως η εικόνα αντιστράφηκε. Ο Perez στην εκκίνηση ανέβηκε 4ος από 6ος και εν συνεχεία διατηρήθηκε εκεί στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, με καλό ρυθμό.

Εντυπωσιακή και συνάμα κρίσιμη ήταν η μάχη που είχε με τον Lewis Hamilton. Ο Βρετανός, ανακάμπτοντας από την 11η θέση που εκκίνησε λόγω ποινής, έφτασε στον 35ο πίσω από τον Checo. Οι δύο τους είχαν μια πολύ όμορφη μάχη από την στροφή 14 μέχρι την στροφή 2, με τον Μεξικανό να κρατά υποδειγματικά τον Βρετανό πίσω του. Έπειτα και από το pit stop του, κατάφερε να διατηρηθεί τέταρτος, ενώ στα τελικά στάδια έπιασε και πέρασε τον Leclerc για την τρίτη θέση. Έτσι ανέβηκε στο βάθρο ξανά μετά τη Γαλλία, πραγματοποιώντας έναν εξαιρετικό αγώνα ( υπό βροχή μάλιστα) μετά από πολύ καιρό.

Carlos Sainz

Μπορεί η 8η θέση του Ισπανού να μην φαντάζει σπουδαία, ο οδηγός της Scuderia όμως πραγματοποίησε μια πολύ καλή εμφάνιση. Εκκινώντας 20ος λόγω ποινών από αλλαγές στην PU, το έργο σίγουρα δεν θα ήταν καθόλου εύκολο. Ωστόσο αυτό δεν πτόησε καθόλου τον νεαρό Carlos, ο οποίος μέχρι το μέσο του αγώνα είχε βρεθεί ήδη στη βαθμολογούμενη δεκάδα, εκτελώντας πολλές προσπεράσεις στο ενδιάμεσο. Έχοντας πολύ δυνατό ρυθμό, προσπάθησε μετά το pit stop του να ανέβει κι άλλο, ωστόσο ο χρόνος που είχε χάσει εκκινώντας από το τέλος του grid δεν του επέτρεψαν να διεκδικήσει κάτι καλύτερο. Παρολ’ αυτά η 8η θέση που κατέκτησε σε συνδυασμό με τις προσπεράσεις που έκανε ήταν αρκετές για να ψηφιστεί οδηγός της ημέρας. Ακόμα ένα δυνατό ΣΚ για τον Sainz και την ομάδα του, που δείχνει με κάθε ευκαιρία πόσο έχει υποτιμηθεί από πολλούς.

Charles Leclerc

Ο έτερος οδηγός της Ferrari έκανε επίσης έναν πάρα πολύ καλό αγώνα. Ήδη από την Παρασκευή έδειξε πως έχει ταχύτητα στην Τουρκία, με την SF21 μάλιστα να είναι καθαρά το τρίτο σε δυναμική μονοθέσιο. Αυτό πιστοποιήθηκε και το Σάββατο με την τέταρτη θέση στις κατατακτήριες, που έγινε τρίτη με την ποινή του Hamilton. Στον αγώνα, ο Μονεγάσκος κατάφερε να κρατήσει στην εκκίνηση την τρίτη θέση και να διατηρηθεί με άνεση εκεί στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. Μάλιστα είχε εντυπωσιακά καλό ρυθμό, αφού διατηρούνταν κοντά στους Bottas και Verstappen, απειλώντας κατά διαστήματα τον Ολλανδό.

Βλέποντας πως δεν μπορεί άμεσα να ανταγωνιστεί τους δύο πρώτους, αποφάσισε στα τελικά στάδια να ρισκάρει και να μην μπει για pit stop, προσπαθώντας να φτάσει στο τέλος με το σετ ελαστικών που εκκίνησε. Ωστόσο δεν κατάφερε να κρατήσει για πολύ την πρωτοπορία, αφού τα ελαστικά του έχασαν πολύ σε απόδοση με αποτέλεσμα ο Bottas που πριν λίγο είχε κάνει την αλλαγή του, να τον περάσει με μεγάλη ευκολία. Το pit stop ήταν μονόδρομος πλέον, ωστόσο λόγω του graining που εμφανίστηκε ο Leclerc έχασε και την τρίτη θέση από τον Perez. Η συνολική εικόνα του όμως παραμένει εξαιρετική, ενώ τόσο ο ίδιος όσο και η ομάδα δήλωσαν πολύ ικανοποιημένοι παρά το ότι δεν τους βγήκε το ρίσκο που πήραν. Έτσι με την τέταρτη θέση έδωσε σημαντικούς βαθμούς στην Ferrari, στη μάχη που δίνει για την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα.

Εsteban Ocon

Ο Γάλλος μας εντυπωσίασε για έναν και μόνο λόγο: κατάφερε να ολοκληρώσει τους 58 γύρους του αγώνα χωρίς pit stop. Πέρασαν πάνω από 20 χρόνια από την τελευταία φορά που κάποιος κατάφερε να ολοκληρώσει αγώνα χωρίς να επισκεφτεί καθόλου τα pit, μέχρι που την Κυριακή το έκανε ο Ocon. Ο Γάλλος χάρισε έναν πολύτιμο βαθμό στην Alpine με τη 10η θέση που κατέκτησε, ωστόσο το επίτευγμά του να το πετύχει χωρίς pit stop είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακό. Χαρακτηριστική είναι η εικόνα που αυτά είχαν μετά το τέλος του αγώνα, με τον οδηγό των μπλε να δηλώνει πως αν ο αγώνας διαρκούσε λίγες στροφές παραπάνω, θα είχαν εκραγεί. Παρολ’ αυτά τα κατάφερε μια χαρά τελικά.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Τουρκίας.

Ποιοι δεν μας εντυπωσίασαν στο GP Τουρκίας;

Daniel Ricciardo

Τα σκαμπανεβάσματα για τον Αυστραλό συνεχίζονται. Ομολογουμένως, η πρώτη του χρονιά με την McLaren δεν εξελίσσεται με τον καλύτερο τρόπο. Η νίκη του στην Monza φάνηκε πως θα ήταν η αρχή της ανάκαμψης του, όμως στην Τουρκία είχε άλλο ένα κακό Σαββατοκύριακο. Γράφοντας μόλις τον 16ο χρόνο στις κατατακτήριες, ο αγώνας του αναμενόταν από την αρχή δύσκολος. Όπερ και εγένετο, μιας και την Κυριακή τα πράγματα δεν κύλησαν ομαλά. Δεν βρήκε ποτέ ρυθμό στο βρεγμένο οδόστρωμα, παραμένοντας προσκολλημένος στις πίσω θέσεις για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. Επίσης ήταν ο πρώτος που έκανε pit stop, αρκετά νωρίτερα από τους υπόλοιπους, με αποτέλεσμα στο τέλος του αγώνα τα ελαστικά του να έχουν φθαρεί αρκετά και να χάσει θέσεις από τις δύο Alfa Romeo. Σίγουρα αγώνας που θα θέλει να αφήσει πίσω του γρήγορα ο Αυστραλός.

Lewis Hamilton

Ο Βρετανός σπάνια έχει αγώνες στους οποίους δεν μας εκπλήσσει ευχάριστα. Στο φετινό GP Τουρκίας λοιπόν δεν απέδωσε όπως αναμέναμε. Η 5η θέση σίγουρα δεν αποτελεί κολακευτικό αποτέλεσμα, ιδίως σε αγώνα υπό βροχή, όπου ο Hamilton μας έχει συνηθίσει σε εκπληκτικές παρουσίες. Το Σάββατο κατόρθωσε να σημειώσει εμφατικά τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες, κάτι που θα τον έφερνε στην 11η θέση μετά την ποινή για αλλαγή ICE. Στον κυριακάτικο αγώνα περιμέναμε σαφώς από τον Lewis να μάχεται για την τριάδα ή ακόμα και για τη νίκη. Δεδομένης της υπεροχής της W12 και της βροχής, κάτι τέτοιο φάνταζε σίγουρο. Ωστόσο, για τον πολυπρωταθλητή τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν ιδανικά.

Μετά την εκκίνηση βρέθηκε πίσω από τον Yuki Tsunoda, τον οποίο δυσκολεύτηκε αρκετά να περάσει, ενώ μέχρι τον γύρο 40 είχε ανέβει μόλις μέχρι την 5η θέση, χωρίς να δείχνει σε καμία περίπτωση ότι μπορεί να απειλήσει σοβαρά τους προπορευόμενους, παρά τους ταχύτερους γύρους που έγραφε κατά διαστήματα. Όταν οι υπόλοιποι σταμάτησαν για αλλαγή ελαστικών, ο Lewis πήρε προσωπικά το ρίσκο να μείνει έξω, προσπαθώντας να κάνει ότι και ο Leclerc, σε μια προσπάθεια να κερδίσει όσα περισσότερα γίνεται. Η επιλογή τελικά δεν απέδωσε και τελικά χρειάστηκε να σταματήσει, ωστόσο συνολικά στον αγώνα ο Hamilton δεν είχε τον ρυθμό που όλοι περίμεναν. Έτσι βρίσκεται πλέον 6 βαθμούς πίσω από τον Verstappen, με 6 αγώνες να απομένουν για φέτος.

Sebastian Vettel

Για τον Γερμανό, η επιστροφή στην πίστα που πέτυχε το τελευταίο βάθρο του με την Ferrari, δεν είχε την ανάλογη έκβαση. Από την αρχή του τριημέρου ο Vettel φαινόταν να δυσκολεύεται με την ισορροπία του μονοθεσίου του, όπως και με την εύρεση του ιδανικού setup. Στις ελεύθερες δοκιμές ήταν κατά τι αργότερος του team-mate του, ενώ αυτό συνεχίστηκε και στις κατατακτήριες όπου για ελάχιστη διαφορά δεν προκρίθηκε στο Q3. Εκκινώντας 10ος στο GP Τουρκίας, σύντομα φάνηκε πως δεν είχε καλό ρυθμό, καθώς παρέμενε σε αυτή τη θέση και έχανε αρκετό χρόνο σε σχέση με τους μπροστά του.

Στα ⅔ του αγώνα, όταν οι περισσότεροι έκαναν pit stop, ο Vettel βρισκόταν στην 11η θέση και πήρε το ρίσκο να δοκιμάσει slick ελαστικά. Η πίστα ωστόσο λόγω του κρύου και της υγρασίας στέγνωνε ελάχιστα, με αποτέλεσμα ο Γερμανός να μην μπορεί να ελέγξει το μονοθέσιο του. Τελικά έβαλε και αυτός ενδιάμεσα, όμως είχε χάσει τόσο πολύ χρόνο που δεν μπορούσε να διεκδικήσει τίποτα, τερματίζοντας μόλις 18ος. Ένα πολύ κακό ΣΚ για τον Vettel που δεν μας συνηθίζει μάλιστα στο να παίρνει λάθος αποφάσεις και ρίσκα.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Fernando Alonso

Ο Ισπανός ξεκίνησε τον αγώνα με πολύ υψηλές προσδοκίες. Πετυχαίνοντας το καλύτερο του  αποτέλεσμα στις κατατακτήριες, στην 5η θέση, σίγουρα περιμέναμε ένα πολύ καλό GP από πλευράς του, ιδίως αν αναλογιστούμε την φόρμα του τους τελευταίους μήνες. Ωστόσο τα πράγματα εξελίχθηκαν εντελώς διαφορετικά. Μια επαφή στην πρώτη στροφή κατά την εκκίνηση με τον Pierre Gasly αρκούσε για να στείλει τον Nando πίσω, χαλώντας όλη την καλή δουλειά που είχε κάνει μέχρι τότε. Αν και υπαίτιος ήταν 100% ο Γάλλος, εντούτοις ο οδηγός της Alpine από εκείνο το σημείο και έπειτα δεν φάνηκε πουθενά. Κολλημένος στις πίσω θέσεις, έχοντας μάλιστα λάβει και ο ίδιος ποινή για επαφή με τον Schumacher, δεν κατόρθωσε ποτέ να ανακάμψει. Έχοντας αρκετά κακό ρυθμό, τερμάτισε μόλις 16ος και σίγουρα θα προσπαθήσει για κάτι καλύτερο στην Αμερική.

Williams

Η ομάδα του Grove φέτος αποτελεί την πιο ευχάριστη έκπληξη. Το Q2 και ενίοτε το Q3 είναι πλέον εφικτά, ενώ από την Ουγγαρία και έπειτα η ομάδα τερματίζει συχνά στους βαθμούς. Μάλιστα, όταν οι συνθήκες είναι βρόχινες, ο George Russell συνήθως λάμπει και πετυχαίνει αποτελέσματα μέσα στην πρώτη τριάδα. Αυτή τη φορά όμως, η ιστορική ομάδα είχε έναν κακό αγώνα. Ήδη φάνηκε να δυσκολεύεται στις κατατακτήριες, ενώ στο GP και οι δύο οδηγοί είχαν αρκετά κακό ρυθμό και σε καμία περίπτωση δεν φάνηκε ότι μπορούν να διεκδικήσουν κάτι. Φυσικά, ο τερματισμός στις θέσεις 15 και 17 δεν είναι καταστροφή, παρολ’ αυτά μετά τα αποτελέσματα των τελευταίων αγώνων σίγουρα είναι αποτυχία.

Δείτε το GP Μ. Βρετανίας για το Ελληνικό eSports Πρωτάθλημα Formula 1.

Στάθης Κοκκορόγιαννης & Θωμάς Μανώλης

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles