Tα μονοθέσια της Formula 1 αναμένεται να έχουν πολύ διαφορετική εμφάνιση το 2026, καθώς θα αλλάξει η φιλοσοφία και ο τρόπος παραγωγής κάθετης δύναμης.
Το 2022 η Formula 1 μπήκε σε μία νέα εποχή με την υιοθέτηση των νέων τεχνικών κανονισμών. Ως αποτέλεσμα, τα μονοθέσια άλλαξαν σημαντικά, αλλάζοντας και τη φύση των αγώνων, μιας και οι οδηγοί μπορούσαν να ακολουθήσουν πιο κοντά ο ένας τον άλλο στην πίστα.
Όμως το σπορ δεν επαναπαύεται και σκοπεύει να κάνει ακόμη ένα βήμα στους τεχνικούς κανονισμούς, αρχής γενομένης από το 2026. Σκοπός της Formula 1 είναι να δημιουργήσει ένα σετ κανονισμών που θα φέρουν επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο παράγεται η κάθετη δύναμη των μονοθεσίων. Μία λύση που θα υιοθετηθεί είναι αυτή των ενεργητικών αεροδυναμικών βοηθημάτων και ήδη το τεχνικό τμήμα της F1 εργάζεται πυρετωδώς στη δημιουργία των κανονισμών.
Ο επικεφαλής του τεχνικού τμήματος του σπορ, Pat Symonds, μίλησε στο Total-Motorsport για το επόμενο σετ αεροδυναμικών κανονισμών της Formula 1 του 2026.
«Στα πρώτα δύο χρόνια εξέλιξης των κανονισμών για τα μονοθέσια του 2026 θέλαμε αρχικά να κάνουμε ριζικές αλλαγές. Εξετάσαμε ορισμένες, όμως είδαμε πως δεν άξιζε να το υλοποιήσουμε. Όσον αφορά την εμφάνιση, παίζουμε προς ώρας με τις διαστάσεις. Ελπίζω τα μονοθέσια να είναι μικρότερα. Αυτή τη στιγμή είναι πολύ μεγάλα. Θα έχουν πολλά αυτόματα αεροδυναμικά στοιχεία. Θα δείτε κινούμενες αεροτομές, όμως το αγωνιστικό θα ξεχωρίζει ως μονοθέσιο της Formula 1. H κληρονομιά του σπορ θα είναι εμφανής».
Ακούστε την εκπομπή Slipstream #105 με την τεχνική ανάλυση της Alfa Romeo C43 και των λοιπών παρουσιάσεων έως τώρα.
Οι κανονισμοί του 2026 δεν θα επιτρέπουν τη χρήση οδηγικών βοηθημάτων που είχαμε δει στο παρελθόν, όπως το traction control ή οι ενεργητικές αναρτήσεις. Ο Symonds πιστεύει πως δεν θα ωφελήσουν το σπορ στο κομμάτι του σόου.
«Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να δημιουργήσουμε ένα ωραίο σόου για τους θεατές, αυτό είναι που έχει σημασία. Δεν πιστεύω πως χρειαζόμαστε τεχνολογία που βρίσκεται κρυμμένη εντός των μονοθεσίων».
Μαζί με τα μονοθέσια νέας γενιάς, το 2026 θα δούμε και τις νέες μονάδες ισχύος που έχουν ήδη προσελκύσει τεράστιο ενδιαφέρον από αυτοκινητοβιομηχανίες, με πρόσφατο παράδειγμα τη Ford.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
- Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
- Μπείτε στον server μας στο Discord