spot_img

Rally Σουηδίας: Θρίαμβος Rovanpera στα χιόνια

Την πρώτη του φετινή νίκη και τρίτη συνολικά πέτυχε ο νεαρός οδηγός της Toyota WRT, Kalle Rovanpera στο Rally Σουηδίας, στο δεύτερο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος του WRC.

Το WRC επέστρεψε στη Σουηδία μετά από δύο χρόνια. Το κλασικό rally στις χιονισμένες επιφάνειες της Σκανδιναβικής χώρας αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας του θεσμού και μια μεγάλη πρόκληση για οδηγούς και ομάδες. Ο αγώνας είχε νέο κέντρο, 600 χιλιόμετρα βορειότερα από την επικράτεια Varmland, όπου παραδοσιακά διοργανωνόταν.

Η κλιματική αλλαγή έφερνε σχεδόν μηδενικές χιονοπτώσεις στην περιοχή τα τελευταία χρόνια, πράγμα που καθιστούσε αδύνατη τη διεξαγωγή του rally. Έτσι, μεταφερθήκαμε κοντά στον Αρκτικό κύκλο, στην πόλη Umea, όπου οι συνθήκες ήταν ιδανικές. Ας δούμε λοιπόν τι συνέβη στις τρεις ημέρες δράσεις στα χιονισμένα δάση της Σουηδίας.

Ημέρα 1ηRally Σουηδίας Rovanpera

Επτά ειδικές διαδρομές απάρτιζαν το πρόγραμμα της πρώτης μέρας του Rally Σουηδίας. Πλούσιες σε χιόνι και πάγο, οι ειδικές χαρακτηρίζονταν από τις πολύ μεγάλες ευθείες τους και τα πολλά flat out κομμάτια. Η μέρα ξεκίνησε καλά για την Hyundai, η οποία μετά από ένα δύσκολο rally στο Μόντε Κάρλο ήθελε ένα καλό αποτέλεσμα. Ο Ott Tanak κέρδισε την πρώτη ειδική διαδρομή, με τους Neuville και Solberg να γράφουν πολύ γρήγορο χρόνο επίσης, δείχνοντας πως το i20 βολεύεται καλά σε γρήγορες διαδρομές. Μόλις στη δεύτερη ειδική ο Craig Breen εγκατέλειψε, όταν ένα γλίστρημα τον έστειλε πάνω σε ένα snowbank και από εκεί σε ένα παχύ στρώμα χιονιού, από το οποίο ήταν αδύνατο να επανέλθει. Μπροστά παρακολουθήσαμε μια εκπληκτική μάχη την πρώτη μέρα μεταξύ Hyundai και Toyota και 6(!) οδηγών, με την πρωτοπορία να αλλάζει χέρια από ειδική σε ειδική.

Οι Rovanpera, Lappi, Evans, Solberg, Tanak, Neuville έδιναν μάχη στήθος με στήθος μέχρι και την 5η ειδική, με τους έξι να χωρίζονται από λιγότερα από 10 δευτερόλεπτα. Ιδιαίτερα εντυπωσιακές μάλιστα ήταν οι επιδόσεις του Oliver Solberg, στον δεύτερο μόλις αγώνα του για την ομάδα της Hyundai, αλλά και του Esappekka Lappi, ο οποίος επέστρεψε στο WRC με εργοστασιακή συμμετοχή μετά από έναν χρόνο απουσίας (συμμετείχε με ιδιωτικό Yaris WRC στο Rally Φινλανδίας πέρυσι). Φτάνοντας στις δύο τελευταίες ειδικές της ημέρας, μεγάλο ρόλο έπαιζε η σειρά εκκίνησης, αλλά και το πόσο καλά διατήρησαν τα πληρώματα τα ελαστικά τους. Αφενός τα αυλάκια που δημιουργούνταν από τη διέλευση αυτοκινήτων, αποκαλύπτοντας το χώμα και αφετέρου η διέλευση ιστορικών αυτοκινήτων που κατέστρεψαν την υπάρχουσα αγωνιστική γραμμή, δημιούργησαν μια πρόκληση για όλους. Καλύτερα “διαβασμένοι” αποδείχτηκαν οι Thierry Neuville και Martjin Wydaghae.

Οι Βέλγοι της Hyundai, αν και εκκινούσαν δεύτεροι στο απογευματινό loop (και άρα δεν είχαν γραμμή), κατάφεραν να διαφυλάξουν άριστα τα ελαστικά τους που καταπονούνται ιδιαίτερα στο χώμα (μιας και τα καρφιά φθείρονται τάχιστα) και, κερδίζοντας μάλιστα την προτελευταία ειδική της ημέρας, βρέθηκαν στην πρωτοπορία με προβάδισμα 4.3 δευτερολέπτων από τους Kalle Rovanpera/Jona Halttunen, με τους Evans και Lappi να ακολουθούν. Ο νεαρός της Toyota, αν και εκκινούσε πρώτος όλη τη μέρα, αναλαμβάνοντας το καθήκον να καθαρίζει το δρόμο για τους υπόλοιπους, έδειξε για άλλη μια φορά την ταχύτητα και την κλάση του και ολοκλήρωσε την πρώτη μέρα στην δεύτερη θέση, σε απόσταση βολής.

Μεγάλοι χαμένοι του απογεύματος οι Ott Tanak/Martin Jarveoja, οι οποίοι υποχρεώθηκαν σε εγκατάλειψη. Το i20 του Εσθονού παρουσίασε πρόβλημα με το υβριδικό σύστημα στη διαδρομή μεταξύ της 5ης και 6ης ειδικής, με αποτέλεσμα να ανάψει το κόκκινο λαμπάκι ασφαλείας. Αυτό, βάσει κανονισμού σημαίνει αυτόματη εγκατάλειψη, σε μια άσχημη εξέλιξη για το πλήρωμα, που πάλευε για την πρώτη θέση μέχρι εκείνη τη στιγμή. Επίσης, ο Oliver Solberg δεν είχε καλό απόγευμα, καθώς στις δύο τελευταίες ειδικές ανέφερε ότι δεν βρίσκει πρόσφυση, αποτέλεσμα της φθοράς των ελαστικών του και έτσι υποχώρησε στην πέμπτη θέση, 28 δευτερόλεπτα πίσω από τον Neuville.

Όσον αφορά την M-Sport Ford, μετά την εγκατάλειψη του Breen, έπρεπε να βασιστεί στους Gus Greensmith και Adrien Fourmaux. Φυσικά οι προσδοκίες ήταν χαμηλές, καθώς ο Βρετανός δεν τα πηγαίνει καλά στο χιόνι, ενώ για τον Γάλλο ήταν ο πρώτος αγώνας σε τέτοια επιφάνεια, οπότε στόχος ήταν εξαρχής ο τερματισμός. Έτσι περιορίστηκαν στις θέσεις 8 και 7 αντίστοιχα στο τέλος της ημέρας, πάνω από ενάμιση λεπτό μακρυά από την πρώτη θέση, με τον Greensmith μάλιστα να έχει και πρόβλημα με το υβριδικό σύστημα του Puma Rally 1. Στην 6η θέση ολοκλήρωσε ο πολύ καλός Takamoto Katsuta, χωρίς να απειλεί και να απειλείται.

Ημέρα 2η

Οι έξι ειδικές του Σαββάτου χαρακτηρίζονταν από τα αρκετά κλειστά και τεχνικά κομμάτια που είχαν, κάτι που ευνοούσε σαφώς την ομάδα της Toyota. Ήδη από την πρώτη ειδική της ημέρας, ο Neuville απώλεσε την πρωτοπορία από τον Rovanpera, χάνοντας και τη δεύτερη θέση από τον Evans στην επόμενη. Ωστόσο, η μάχη για την κορυφή ήταν σφοδρή, καθώς οι πρώτοι 4 πλέον έπαιζαν μέσα σε 9 δευτερόλεπτα, αν και ο Lappi πλέον ήταν ξεκάθαρο πως δεν μπορεί να ακολουθήσει τους τρεις πρώτους, καθώς έχανε χρόνο αργά αλλά σταθερά.

Το ίδιο συνέβη και με τον Oliver Solberg, ο οποίος μέσα σε δύο ειδικές έχασε περίπου 20 δευτερόλεπτα, καθώς η απειρία που ακόμα έχει δεν τον βοήθησε να επιλέξει το σωστό setup, αλλά και να διαχειριστεί ορθά τα ελαστικά του.

Στην τελευταία ειδική του πρωινού loop στην Umea, ο Neuville, προσπαθώντας να κρατηθεί κοντά στα δύο Yaris, έχασε τα φρένα για μια κάθετη στροφή, χάνοντας έτσι 10 δευτερόλεπτα και έπεσε έτσι 4ος, 15 δευτερόλεπτα πίσω από τον Rovanpera, ο οποίος έδειξε τρομερή ταχύτητα για άλλη μια φορά, αν και ο Evans τον ακολουθούσε κατά πόδας. Στο απογευματινό loop, τα πράγματα δεν άλλαξαν ιδιαίτερα. Οι Rovanpera και Evans συνέχισαν να έχουν το πάνω χέρι και απομακρύνονταν από τους Lappi και Neuville σταθερά, ενώ ο Solberg συνέχισε να χάνει χρόνο.

Στην κορυφή, ο Kalle συνέχισε να ηγείται, επιδεικνύοντας τρομερή ψυχραιμία, για να ολοκληρώσει τη μέρα στην πρώτη θέση, 8.3 δευτερόλεπτα εμπρός από τον Evans. Για τον Βρετανό η τελευταία ειδική ήταν επεισοδιακή, καθώς, ακριβώς στον τερματισμό (μέσα στο “στάδιο” που δημιουργήθηκε στην Umea για να φιλοξενηθεί αυτή η ειδική), βγήκε εκτός δρόμου και επανήλθε ξανά σε αυτήν από έναν παράδρομο. Οι αγωνοδίκες ωστόσο θεώρησαν ότι κέρδισε χρόνο (προς έκπληξή μας) και του έδωσαν 10 δευτερόλεπτα ποινής. Όσο αφορά τους Lappi και Neuville, περιορίστηκαν στη μάχη για την τρίτη θέση, με τον Βέλγο να ολοκληρώνει την ημέρα εκεί, μόλις 4.2 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Φινλανδό.

Μάλιστα ο Neuville, που ήταν τέταρτος πριν την προτελευταία ειδική της ημέρας, κατάφερε να περάσει τρίτος μετά από αυτή και ενώ είχε ένα τετακέ 360 μοιρών με πολύ υψηλή ταχύτητα, το οποίο ευτυχώς για τον ίδιο κόστισε μόλις 2-3 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, ο Βέλγος καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας επέδειξε τρομερή ταχύτητα και ανταγωνίστηκε τα (ομολογουμένως) καλύτερα Yaris Rally1 επάξια. Τα πράγματα δεν ήταν τόσο καλά για τον Oliver Solberg, ο οποίος στη διαδρομή μεταξύ της προτελευταίας και της τελευταίας ειδικής της ημέρας αντιμετώπισε πρόβλημα με το γκάζι. Έχασε αρκετό χρόνο με τις επισκευές και έτσι δέχτηκε 2 λεπτά και 40 δευτερόλεπτα ποινή για καθυστερημένη εκκίνηση, συν ακόμα ένα λεπτό περίπου στην τελευταία ειδική λόγω του προβλήματος. Έτσι από 5ος έπεσε 7ος, πέντε λεπτά πίσω από την κορυφή.

Στο στρατόπεδο της Ford τα πράγματα δεν πήγαν καλά. Αφενός ο Craig Breen που εκκίνησε υπό καθεστώς Super Rally αναγκάστηκε να εγκαταλείψει ξανά με πρόβλημα στον κινητήρα, αφετέρου ο Adrien Fourmaux αντιμετώπισε επίσης πρόβλημα με τον κινητήρα του στην τελευταία ειδική, που του κόστισε 5 λεπτά, ρίχνοντας τον εκτός δεκάδας.

Ο Γάλλος είχε μια πολύ καλή μέρα, μακρυά από λάθη και ήταν πολλές φορές ταχύτερος του Greensmith μέχρι εκείνο το σημείο. Έτσι η ομάδα του Wilson έμεινε μόλις με ένα αυτοκίνητο στη δεκάδα, με τον Gus Greensmith στην 6η θέση. Τέλος ο Takamoto Katsuta συνέχισε να είναι σταθερός και μένοντας μακρυά από λάθη, ολοκλήρωσε στην 5η θέση την ημέρα.

Ημέρα 3ηRally Σουηδίας Rovanpera

Μόλις τέσσερις ειδικές (δύο επαναλαμβανόμενες επί της ουσίας) είχε το πρόγραμμα της Κυριακής. Ήδη από την πρώτη ειδική της ημέρας είχαμε δράματα, με τον Elfyn Evans να εγκαταλείπει από την δεύτερη θέση μετά από έξοδο που είχε, προσπαθώντας να πιάσει τον Rovanpera μετά και την ποινή των 10 δευτερολέπτων. Έτσι ο Βρετανός έφυγε με 0 βαθμούς και από την Σουηδία και σίγουρα η υπόθεση τίτλος γίνεται δύσκολη ήδη. Ο Kalle Rovanpera από την άλλη ήταν κυρίαρχος και σήμερα, ελέγχοντας απόλυτα τους διώκτες του και κατακτώντας εμφατικά την τρίτη νίκη της καριέρας του, ενώ κατάφερε να πάρει και 4 επιπλέον βαθμούς από την δεύτερη θέση στην Power Stage.

Πηγαίνοντας πιο πίσω, η μάχη για την τρίτη θέση έγινε μάχη για την δεύτερη για τους Neuville και Lappi, μετά την εγκατάλειψη του Evans. Ο Βέλγος όμως είχε αυτό που χρειαζόταν για να κρατήσει τη δεύτερη θέση και να φέρει έτσι το πρώτο βάθρο για φέτος στην ομάδα του, σε μια χρονιά που ξεκίνησε δύσκολα για την Hyundai. Ο στόχος στη Σουηδία ήταν το βάθρο και ο Neuville το πέτυχε και με το παραπάνω, κάνοντας εξαιρετικό αγώνα και διεκδικώντας μάλιστα τη νίκη. Τα 22 μόλις δευτερόλεπτα από τον πρώτο Rovanpera μάλιστα δείχνουν το πόσο κλειστές ήταν οι διαφορές. Ο Neuville επίσης καρπώθηκε και 3 βαθμούς από την Power Stage, εδραιώνοντας έτσι εαυτόν στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Esappekka Lappi, στην επιστροφή του στην Toyota, ένα αποτέλεσμα ιδιαίτερα θετικό, τόσο για την ομάδα, όσο και για τον ίδιο. Τέταρτος ήταν τελικά ο πολύ καλός Takamoto Katsuta, ο οποίος έμεινε μακρυά από προβλήματα, με τον Gus Greensmith να ακολουθεί στην 5η θέση. Ο Oliver Solberg τελικά κατέκτησε την 6η θέση, έχοντας πραγματοποιήσει μια πολύ καλή εμφάνιση και δίνοντας σημαντικούς βαθμούς στην ομάδα του.

Στους άτυχους της πρώτης μέρας, ο Ott Tanak που ξεκίνησε το Σάββατο υπό Super Rally, κατόρθωσε να πάρει τους 5 βαθμούς της Power Stage, γράφοντας παράλληλα πολύ γρήγορους χρόνους τόσο το Σάββατο, όσο και την Κυριακή, ωστόσο, για δεύτερο σερί αγώνα, έμεινε εκτός βαθμών. Ο Craig Breen επίσης, φεύγει από την Σουηδία με μόλις έναν βαθμό από την Power Stage και σίγουρα θα θέλει να ξεχάσει γρήγορα το συγκεκριμένο rally. Έτσι, μετά και το Rally Σουηδίας, ο Kalle Rovanpera εδραιώθηκε στην πρώτη θέση της βαθμολογίας με 46 βαθμούς, με τον Thierry Neuville να ακολουθεί με 32 και τον Sebastien Loeb με 27.

Επόμενη στάση το Rally Κροατίας στις 24 Απριλίου, με το WRC να κάνει ένα αρκετά μεγάλο διάλειμμα δύο μηνών.

Αποτελέσματα Rally Σουηδίας

No description available.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles