spot_img

Σαν σήμερα, 11 Δεκεμβρίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1935 γεννήθηκε ο Ferdinand Alexander Porsche, ο εγγονός του θρυλικού ιδρυτή της ομώνυμης αντιπροσωπείας αυτοκινήτων, Ferdinand Porsche. Όντας σχεδιαστής αυτοκινήτων, αποτέλεσε τον δημιουργό της 911, ίσως του πιο αναγνωρίσιμου μοντέλου που προσφέρει στο κοινό ο γερμανικός κολοσσός. Η νέα ναυαρχίδα της Porsche διαδέχτηκε την παλιά 356 και άρχισε να παράγεται μαζικά από το 1964. Έκτοτε, έχει αναδιαμορφωθεί σε πάμπολλες διαφορετικές εκδόσεις με βάση την πρόοδο της εξέλιξής του. Επίσης, έχει τροποποιηθεί μέσα στα χρόνια ώστε να αγωνιστεί σε πάρα πολλά είδη αγώνων: από τα rally μέχρι και τους αγώνες αντοχής. Η εξαιρετικά προσεγμένη φιλοσοφία του, τόσο σχεδιαστικά όσο και μηχανικά, το κατέστησε ένα άκρως ανταγωνιστικό σπορ αυτοκίνητο. Οι διακρίσεις του στο motorsport συνεχίζουν να πληθαίνουν μέχρι και σήμερα.

Σαν σήμεραΜε αφορμή αυτό το γεγονός, αξίζει να αναφερθούμε συνοπτικά στην πορεία της Porsche στην κορωνίδα των μηχανοκίνητων σπορ. Η γερμανική φίρμα εισήλθε στην F1 στα τέλη της δεκαετίας του ‘50 και διατηρήθηκε εκεί μέχρι τα μέσα του ‘60, χωρίς να καταφέρει σπουδαία πράγματα. Αποχώρησε λόγω των υψηλών απαιτούμενων δαπανών και δεν επέστρεψε ξανά ως Κατασκευαστής.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 10 Δεκεμβρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Έχοντας καθιερωθεί ως μια μεγάλη δύναμη στα σπορ αυτοκίνητα με τουρμποκινητήρες, η Porsche επέστρεψε στην F1 το 1983 για να προμηθεύσει την McLaren με κινητήρες V6. Παρέμεινε στο σπορ για πέντε χρόνια, παρέχοντάς της μονάδες ισχύος με την ονομασία TAG. Η Porsche άφησε τη McLaren στα τέλη του 1987, έχοντας βοηθήσει στην κατάκτηση τριών Πρωταθλημάτων Κατασκευαστών, δύο Πρωταθλημάτων Οδηγών και στην επίτευξη 25 νικών.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Το τρίτο και τελευταίο της πέρασμα από την F1 σημειώθηκε το 1991, μέσω μιας υπερβολικά φιλόδοξης συμφωνίας με την τότε καινούρια ομάδα της Footwork Arrows. Οι κινητήρες V12 που παρείχε ήταν υπέρβαροι και αναξιόπιστοι, οδηγώντας σε κάκιστα αποτελέσματα. Έτσι, επήλθε η πρόωρη λύση της συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών, μετά από μόλις 6 αγώνες. Η Porsche εγκατέλειψε ξανά την F1, χωρίς να έχει αποπειραθεί να επιστρέψει με αξιώσεις μέχρι και σήμερα.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles