Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1934 γεννήθηκε ο Mário de Araújo Cabral. Ο Πορτογάλος εμφανίστηκε σε τέσσερα Grand Prix της F1, στο διάστημα μεταξύ 1959-1964. Ο καλύτερος (και μοναδικός) τερματισμός του ήταν στην Πορτογαλία το 1959, με μια 10η θέση πίσω από το τιμόνι μιας Cooper T51. Ο Cabral δεν επεδίωξε κάποια θέση βασικού οδηγού στην καριέρα του, αλλά συνέχισε να αγωνίζεται συστηματικά σε μικρές διοργανώσεις σπορ αυτοκινήτων και Formula 2 έως και τα μέσα των ‘70s.
Σαν σήμερα το 1953 γεννήθηκε ο David Kennedy. Ο Ιρλανδός ξεκίνησε δυναμικά την καριέρα του στις μικρές κατηγορίες formula της Μεγάλης Βρετανίας, καταγράφοντας εξωπραγματικές επιδόσεις με αδύναμες ομάδες. Αγωνίστηκε το 1980 στην F1 και οδήγησε αδύναμα μονοθέσια της Shadow, χωρίς να καταφέρει να προκριθεί σε κανέναν από τους 7 αγώνες που εμφανίστηκε. Παρά το αδιάφορο αυτό πέρασμα, ο Kennedy μεταφέρθηκε στους αγώνες αντοχής και συνέδεσε το όνομά του με την Mazda, την οποία εκπροσώπησε πολλάκις στις 24 ώρες του Le Mans. Επίσης, υπήρξε βασικότατος παράγοντας στην προώθηση των μηχανοκίνητων σπορ στην Ιρλανδία, αναλαμβάνοντας την ανέλιξη πολλών Ιρλανδών οδηγών όπως ο Ralph Firman, ο Richard Lyons και ο Damien Faulkner – όλοι τους αναδείχθηκαν περίτρανα στους αγώνες αντοχής και αυτοκινήτων GT.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 14 Ιανουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1955 γεννήθηκε ο Mike Baldwin στην Pasadena της Καλιφόρνια. Ο Αμερικανός βετεράνος των αγώνων μοτοσικλετών υπήρξε μια επιβλητική παρουσία στα Superbikes της χώρας του κατά τη δεκαετία του ‘80. Κατέκτησε πέντε τίτλους και έγινε ο πρώτος αναβάτης που σημείωσε τρεις νίκες στον δημοφιλή αγώνα 8 ωρών στη Suzuka. Επίσης έδωσε σποραδικά το παρόν και στη μεγάλη κατηγορία 500cc του παλιού MotoGP, κατακτώντας 6 βάθρα σε 37 εμφανίσεις. Ο Baldwin έμοιαζε να εξελίσσεται σε έναν από τους μεγάλους άσσους της Αμερικής στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, αλλά η καριέρα του επηρεάστηκε από μια σειρά τραυματισμών.
Σαν σήμερα το 1970 έφυγε από τη ζωή ο Frank Clement. Ο Βρετανός οδηγός ήταν ένα από τα πολλά «βαριά χαρτιά» της Bentley, όταν εκείνη ήταν ίσως η μεγαλύτερη δύναμη του motorsport κατά τη δεκαετία του 1920. Εκπροσώπησε την φίρμα στις 24 ώρες του Le Mans για σχεδόν όλη τη δεκαετία αυτή, παίρνοντας μάλιστα τη νίκη το 1924 μαζί με τον Καναδό John Duff. Η Bentley εξαγοράστηκε από την Rolls Royce στις αρχές των ‘30s και δεν συνέχισε τις παρουσίες της σε καμία μορφή αγώνων, με αποτέλεσμα ο Clement και πολλοί από τους υπόλοιπους οδηγούς της να μην μπορέσουν να αγωνιστούν ξανά.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Σαν σήμερα το 1978, ο Mario Andretti ξεκίνησε εμφατικά τη σεζόν στην F1, παίρνοντας μια άνετη νίκη στο GP Αργεντινής. Ο Αμερικανός εκκίνησε από την pole position με μια Lotus 77 και δεν απειλήθηκε ποτέ, αφήνοντας πίσω του την Brabham του πρωταθλητή Niki Lauda. Ο Patrick Depailler της Tyrrell ολοκλήρωσε το βάθρο.
Σαν σήμερα το 2003, με αφορμή την εξαφάνιση της Prost και της Arrows, η FiA ανακοίνωσε μια σειρά από κανονισμούς που αποσκοπούσαν στην μείωση των υψηλών δαπανών από τις ομάδες. Δύο από τα σημεία της υπήρξαν η πλήρης απαγόρευση της ενδοεπικοινωνίας μεταξύ οδηγού και ομάδας, καθώς και η διακοπή προβολής στοιχείων τηλεμετρίας κατά τη διάρκεια μετάδοσης των αγώνων. Καμία από τις ιδέες αυτές δεν εφαρμόστηκε, αλλά υπήρξαν κάποιες άλλες που ισχύουν μέχρι και σήμερα. Τέτοιες είναι η θέση των μονοθεσίων σε καθεστώς parc fermé μετά τις κατατακτήριες δοκιμές, όπως επίσης και οι απαρχές επιβολής αυστηρών ορίων σε ό,τι αφορά τον διαθέσιμο αριθμό κινητήρων ανά σεζόν.