spot_img

Σαν σήμερα, 2 Απριλίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1922, στην 13η έκδοση του επίπονου αγώνα αντοχής ονόματι Targa Florio, η Mercedes επικράτησε στον μαραθώνιο 432 χιλιομέτρων στα βουνά της Σικελίας χάρη στον Ιταλό Κόμη Giulio Massetti, ο οποίος τερμάτισε έπειτα από 6 ώρες, 50 λεπτά και 50.4 δευτερόλεπτα για την δεύτερη συνεχόμενη νίκη του – οδήγησε μια έκδοση Grand Prix της ιδιωτικής του Mercedes 115 PS. Πιο πίσω, στην κατηγορία αυτοκινήτων παραγωγής με κινητήρες άνω των 4.5 λίτρων, ο Max Sailer στέφθηκε νικητής με μια Mercedes 28/95 PS και προσέφερε ένα άκρως πετυχημένο αγωνιστικό ντεμπούτο για τους υπετροφοδοτούμενους κινητήρες (κομπρέσορες στην περίπτωση της γερμανικής φίρμας). Η τρίτη θέση του Paul Scheef σε μια Mercedes 6/40/65 PS για την κατηγορία άνω των 1.5 λίτρων σήμανε την απαρχή για την τεχνολογία κομπρέσορα στα μηχανοκίνητα σπορ, τεχνολογία που έμελλε να αποτελέσει σήμα κατατεθέν στην επιτυχία της Mercedes-Benz στους αγώνες ταχύτητας για τις επόμενες δεκαετίες.

Σαν σήμερα το 1926 γεννήθηκε ο αείμνηστος και θρυλικός πρωταθλητής της Formula 1, Jack Brabham. Ο Αυστραλός εισήλθε στο πρωτάθλημα το 1955 και το 1959 έγινε ο πρώτος οδηγός που κατέκτησε τον τίτλο οδηγώντας μονοθέσιο με κινητήρα στο πίσω μέρος. Μάλιστα το έκανε με εντυπωσιακό τρόπο καθώς, στο φινάλε της σεζόν στο Sebring των ΗΠΑ, έπρεπε να σπρώξει το αυτοκίνητο για να τερματίσει 4ος διότι είχε ξεμείνει από καύσιμα. Το 1960 κατέκτησε τον δεύτερο τίτλο του κερδίζοντας πέντε συνεχόμενους αγώνες, αφήνοντας εποχή ως μια εμβληματική παρουσία στο σπορ. Από το 1962 κι έπειτα οδήγησε με δική του ομάδα και μονοθέσιο, γράφοντας ιστορία με τον τρίτο του τίτλο το 1966 – έγινε ο πρώτος άνθρωπος που στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής με μονοθέσιο που έφερε το όνομά του, επίτευγμα που σίγουρα δεν θα επαναληφθεί. Η τελευταία του σεζόν σημειώθηκε το 1970, στην ηλικία των 44, όπου κατάφερε και πάλι να κερδίσει αγώνες.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 1 Απριλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1928 γεννήθηκε ο Gino Munaron. Τα πρώτα δείγματα της αγωνιστικής πορείας του Ιταλού καταγράφονται στα τέλη της δεκαετία του ‘50, όπου συμμετείχε σποραδικά σε επιλεγμένους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Σπορ Αυτοκινήτων (WSC). Οδηγώντας κυρίως αυτοκίνητα της Ferrari επεκτάθηκε και στο Le Mans, τερματίζοντας 6ος στον αγώνα του 1959 με μια ιδιωτική Ferrari 250 GT που μοιράστηκε με τον Lino Fayen. Το 1960 έδωσε το παρόν στη Formula 1 και εκκίνησε σε τέσσερα Grand Prix οδηγώντας κυρίως για την Cooper, αλλά ο καλύτερος τερματισμός του ήταν η 13η θέση στην Αργεντινή, με μια πεπαλαιωμένη Maserati 250F. Ο Munaron συνέχισε τις εμφανίσεις του στους αγώνες αντοχής, κλείνοντας την καριέρα του με μια 5η θέση στις 24 ώρες του Spa-Francorchamps το 1964.

Σαν σήμερα το 1940 γεννήθηκε ο Mike Hailwood. Θεωρούμενος από πολλούς ως ο καλύτερος αναβάτης αγώνων μοτοσικλετών όλων των εποχών, ο Hailwood κατέκτησε συνολικά εννέα παγκόσμιους τίτλους κατά τη δεκαετία του ‘60 – τρεις στα 250cc, δύο στα 350cc και τέσσερις στα 500cc, καθώς και 14 νίκες στο περιβόητο κι άκρως επικίνδυνο Isle of Man TT. Έχοντας ήδη ξεκινήσει να τρέχει και σε αγώνες αυτοκινήτων, αποσύρθηκε από τους δύο τροχούς στα τέλη των 1960s και επικεντρώθηκε στους αγώνες αντοχής και formula. Ανέβηκε δύο φορές στο βάθρο σε Grand Prix της Formula 1 (Ιταλία, 1972 με την Surtees και Νότια Αφρική, 1974 με την McLaren), ενώ το 1973 στέφθηκε νικητής στα 1000 χιλιόμετρα του Spa-Francorchamps μαζί με τον Derek Bell, οδηγώντας μια Mirage M6. Το 1981 απεβίωσε σε ηλικία μόλις 40 χρονών, υποκύπτοντας στους σοβαρούς τραυματισμούς που αποκόμισε σε ένα τρομακτικό τροχαίο.

Σαν σήμερα το 1945 γεννήθηκε ο Guy Fréquelin. Ο Γάλλος έδωσε το παρόν σε 35 events του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally (WRC), κερδίζοντας μόλις μία φορά στην καριέρα του. Η νίκη αυτή ήρθε στο Rally Αργεντινής του 1981, όπου οδήγησε μια Sunbeam Lotus Talbot με συνοδηγό τον Jean Todt. Την ίδια χρονιά τερμάτισε δεύτερος στο πρωτάθλημα, πίσω μόνο από τον Ari Vatanen. Παράλληλα με τις υποχρεώσεις του στο WRC, ο Fréquelin ήταν επίσης μέλος του πληρώματος της Renault στο Le Mans κατά τα τέλη των 1970s, οδηγώντας την περιβόητη Alpine-Renault A442 μαζί με άλλους Γάλλους άσσους των αγώνων όπως ο Didier Pironi, ο René Arnoux και ο Jean-Pierre Jabouille. Τελικά διέπρεψε με άλλη ομάδα το 1980, τερματίζοντας 4ος με ένα αγωνιστικό της Welter Racing. Μετά την απόσυρσή του υπήρξε επικεφαλής στην ομάδα της Citroën στο WRC έως το 2007, οδηγώντας την σε τέσσερα συνεχόμενα πρωταθλήματα δια χειρός Sébastien Loeb.

Σαν σήμερα το 1947 γεννήθηκε ο Ingvar Carlsson. Ο Σουηδός δραστηριοποιήθηκε αποκλειστικά στους αγώνες rally, ξεκινώντας την καριέρα του το 1966 όπου και έκανε αίσθηση στα εθνικά events με αυτοκίνητα της Volvo. Η πρώτη του εμφάνιση στο WRC σημειώθηκε το 1974 στην Πορτογαλία, με την εργοστασιακή Datsun. Μέχρι τα μέσα των 1980s οδήγησε κυρίως για την BMW, κάνοντας κάποιες παρενθετικές εμφανίσεις με τη Fiat αλλά και τη Mercedes-Benz. Το 1984 μεταφέρθηκε στη Mazda, βοηθώντας σημαντικά στην εξέλιξη του Group B μοντέλου για το RX-7, χωρίς να υλοποιηθεί τελικά το project. Λίγο καιρό αργότερα, η ιαπωνική φίρμα παρουσιάστηκε με το τετρακίνητο 323 προδιαγραφών Group A, το οποίο αξιοποίησε στο έπακρο ο έμπειρος πλέον Carlsson. Το 1989 κέρδισε δύο events, σε Σουηδία και Νέα Ζηλανδία, αλλά το 1991 αποχώρησε από το WRC εξαιτίας του τερματισμού του προγράμματος της Mazda στο πρωτάθλημα. Μέχρι το 1996, ο Σουηδός επικεντρώθηκε στο rallycross με ελάχιστες επιτυχίες.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1952 γεννήθηκε στο Melbourn του Cambridgeshire ο αείμνηστος βετεράνος των αυτοκινήτων τουρισμού, Will Hoy. Ο Βρετανός διακρίθηκε κυρίως στο δημοφιλές εγχώριο πρωτάθλημα αυτοκινήτων τουρισμού του BTCC και απέκτησε ένα μεγάλο κοινό υποστηρικτών, κατακτώντας μάλιστα τον τίτλο του 1991 με μια BMW M3. Επίσης κέρδισε αγώνες με την Toyota, τη Renault και τη Ford φτάνοντας εν τέλει τις 9 νίκες. Σε μια καριέρα σχεδόν 20 χρόνων, ο Hoy είχε ξεκινήσει να αγωνίζεται διεθνώς μετά το 1985 συμμετέχοντας στο Le Mans και γενικά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC), με ελάχιστες επιτυχίες. Στα επόμενα χρόνια εμφανίστηκε σε μια μεγάλη πληθώρα πρωταθλημάτων και σε πολλούς μεμονωμένους αγώνες, ξεχωρίζοντας για την δεύτερη θέση του στο Πανιαπωνικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (JTCC) του 1988. Δυστυχώς απεβίωσε τον Δεκέμβριο του 2002 εξαιτίας ενός όγκου στον εγκέφαλο.

Σαν σήμερα το 1959 γεννήθηκε ο θρύλος του WRC, Juha Kankkunen. Σε μια καριέρα σχεδόν δύο δεκαετιών, ο Φινλανδός κέρδισε σε 23 events και κατέκτησε τέσσερα παγκόσμια πρωταθλήματα. Ξεκίνησε την καριέρα του στην Toyota το 1983 και πήρε την πρώτη του νίκη το 1985, στο Rally Σαφάρι. Οι επιδόσεις του τού εξασφάλισαν μια θέση στην πρωταθλήτρια Peugeot για το 1986, οδηγώντας τον στον πρώτο του τίτλο. Μετά τον θάνατο της κατηγορίας Group B και την αποχώρηση της Peugeot, ο Kankkunen μεταφέρθηκε στη Lancia και στέφθηκε ξανά πρωταθλητής. Ύστερα από μια σύντομη επιστροφή στην Toyota και μια νίκη στο Rally Ντακάρ, διέπρεψε για άλλη μια φορά με τη Lancia το 1991, επιστρέφοντας ξανά στην Toyota το 1993 για τον τέταρτο τίτλο του. Μένοντας εκτός δράσης για ένα διάστημα λόγω του αποκλεισμού των Ιαπώνων το 1995, ο Φινλανδός εκπροσώπησε ομάδες όπως η Ford και η Subaru, ολοκληρώνοντας την καριέρα του το 2002.

Σαν σήμερα

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 1963 γεννήθηκε ο Fabrizio Barbazza. Μετά από μια καλή πορεία στις μικρές κατηγορίες formula της Ιταλίας, το 1986 μεταφέρθηκε στις ΗΠΑ και στέφθηκε εμφατικά πρωταθλητής στην πρώτη χρονιά διεξαγωγής του Indy Lights, ενός υποστηρικτικού θεσμού των πρωταθλημάτων CART και IndyCar. Έτσι, αναρριχήθηκε στο CART και ήταν αρκετά αξιόλογος, τερματίζοντας τρίτος στο Indianapolis 500. Ωστόσο, δεν κατάφερε να βρει σταθερή θέση οδηγού για τις επόμενες χρονιές και περιπλανήθηκε σε σποραδικούς αγώνες του CART και της F3000. Το 1991 εισήλθε στη Formula 1 με την παραπαίουσα AGS, αλλά απέτυχε να προκριθεί σε όλους τους 12 αγώνες που παρουσιάστηκε. Επέστρεψε το 1993 με τη Minardi, αλλά ήταν αρκετά άγαρμπος και τελικά αντικαταστάθηκε μεσούσης της σεζόν από τον Pierluigi Martini. Το 1995, ένα τρομακτικότατο ατύχημα με μια Ferrari 333SP στη Road Atlanta άφησε τον Barbazza σε κωματώδη και κρίσιμη κατάσταση. Ο Ιταλός ανέκαμψε πλήρως, αλλά η καριέρα του είχε λάβει τέλος.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1978 φιλοξενήθηκε ο τέταρτος αγώνας της σεζόν στη Formula 1, στο σιρκουί πόλης του Long Beach. Ο Gilles Villeneuve της Ferrari ηγήθηκε άνετα τον αγώνα στο πρώτο μισό του, όταν άλλαξαν όλα στον 39ο γύρο, σε μια αποτυχημένη και βιαστική κίνησή του να ντουμπλάρει την Shadow του Clay Regazzoni· ο Καναδός ακούμπησε τροχούς με τον Ελβετό και κατέληξε στις μπαριέρες. Έτσι, η πρωτοπορία πήγε στον ομόσταυλο Carlos Reutemann, ο οποίος την διατήρησε μέχρι τον τερματισμό. Ο Αργεντινός πλαισιώθηκε στο βάθρο από τον Mario Andretti της Lotus και τον Patrick Depailler της Tyrrell.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 2000 έλαβε χώρα το GP Μαλαισίας για το MotoGP, στην πίστα της Sepang. Ο αγώνας χαρακτηρίστηκε από ανακατατάξεις και ανατροπές, με αρκετούς από τους πρωτοπόρους αναβάτες να πέφτουν και να εγκαταλείπουν. Παρά την κακή του εκκίνηση, ο poleman Kenny Roberts Jr. εκμεταλλεύτηκε τον καλό ρυθμό του και τις ατυχίες των Loris Capirossi, Àlex Crivillé, Noriki Abe και Valentino Rossi, ανακτώντας την πρωτοπορία μετά από 7 γύρους. Στον γύρο 15 έκανε την εμφάνισή της η βροχή, η οποία οδήγησε σε οριστική διακοπή του αγώνα. Απονεμήθηκαν όλοι οι βαθμοί καθώς είχαν ήδη συμπληρωθεί τα 2/3 της προγραμματισμένης απόστασης, με τον Roberts Jr. να πλαισιώνεται στο βάθρο από τους Carlos Checa και Garry McCoy.

Σαν σήμερα το 2006 πραγματοποιήθηκε το GP Αυστραλίας για τη Formula 1, στην πίστα του Albert Park. Ο Jenson Button εκκίνησε από την pole position και ήλεγχε τον αγώνα στους πρώτους γύρους, αλλά σταδιακά ο ρυθμός του επιδεινώθηκε. Ο Βρετανός είχε πέσει 5ος και τελικά ο κινητήρας της Honda έσπασε εντυπωσιακά στην τελευταία στροφή του τελευταίου γύρου. Παρόλο που μπορούσε να πάρει τον τερματισμό και κάποιους βαθμούς, η ομάδα τον προέτρεψε να σταματήσει πριν την καρό σημαία ώστε να αποφευχθεί η επιβολή ποινής στον επόμενο αγώνα λόγω αλλαγής κινητήρα. Στις μπροστινές θέσεις, ο Fernando Alonso κατέκτησε τη νίκη και άφησε πίσω του τον Kimi Räikkönen, με τον Ralf Schumacher να τερματίζει τρίτος με την Toyota, στο τελευταίο του βάθρο στο πρωτάθλημα. Ο εγχώριος ήρωας Mark Webber στάθηκε άτυχος, καθώς το κιβώτιο ταχυτήτων της Williams αστόχησε στον 22ο γύρο, αποτρέποντάς τον από μια πιθανή παρουσία στο βάθρο.

Σαν σήμερα

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles