spot_img

Σαν σήμερα, 2 Ιουλίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1911 γεννήθηκε ο Reg Parnell, μία από τις πιο διάσημες προπολεμικές και μεταπολεμικές περιπτώσεις οδηγών αγώνων της Μεγάλης Βρετανίας. Αγωνίστηκε για την εργοστασιακή Alfa Romeo στον πρώτο επίσημο αγώνα F1 στο Silverstone το 1950 και τερμάτισε τρίτος, ενώ την επόμενη χρονιά οδήγησε για την Ferrari και επικράτησε στην ίδια πίστα για το μη-πρωταθληματικό BRDC International Trophy. Υπήρξε επίσης δοκιμαστής και εργοστασιακός οδηγός της BRM, αναλαμβάνοντας αργότερα καθήκοντα αγωνιστικού επικεφαλής της Aston Martin – μάλιστα είχε επιβλέψει την μοναδική νίκη της φίρμας στο Le Mans το 1959. Όταν αποσύρθηκε από την οδήγηση, ο Parnell ίδρυσε τη δική του αγωνιστική ομάδα, την Reg Parnell Racing, με την οποία ο John Surtees σημείωσε δύο βάθρα το 1962. Δυστυχώς απεβίωσε ξαφνικά το 1964 και η διεύθυνση της ομάδας πέρασε στον γιο του, Tim.

Σαν σήμερα το 1922 γεννήθηκε στο Roubaix της Γαλλίας ο Jacques Pollet. Ο “Jacky” είχε ξεκινήσει να οδηγεί μια ιδιωτική Simca Gordini T15 το 1952 και σταδιακά επεκτάθηκε στη σκηνή των αγώνων ανά την Ευρώπη, κερδίζοντας μια θέση βασικού οδηγού στην γαλλική ομάδα από το 1954. Από τότε την εκπροσώπησε συστηματικά σε μη-πρωταθληματικά Grand Prix και στις 24 ώρες του Le Mans, κερδίζοντας μάλιστα στην κατηγορία του μαζί με τον André Guelfi. Την ίδια χρονιά πρωτοεμφανίστηκε και σε επίσημους αγώνες της F1 σε Γαλλία και Ισπανία, συνεχίζοντας το 1955 σε άλλα τρία Grand Prix με καλύτερο τερματισμό μια 7η θέση στο Μονακό. Μετά από μερικές ακόμη εμφανίσεις του σε αγώνες αντοχής με την Gordini, ο Pollet συνέχισε την πορεία του με άλλες φίρμες σε events όπως το Mille Miglia.

Σαν σήμερα το 1927 σκοτώθηκε στην πίστα του Montlhéry ο Gérard de Courcelles, ένας εκ των νικητών στις 24 ώρες του Le Mans. Ο Γάλλος είχε ξεκινήσει την πορεία του στους αγώνες Grand Prix με μικρά αυτοκίνητα, μέχρι που προσλήφθηκε από την Lorraine-Dietrich ώστε να οδηγήσει ένα από τα αυτοκίνητά της στο Sarthe μαζί με τον André Rossignol. Το δίδυμο αυτό κατέκτησε τη νίκη το 1925, με τους οδηγούς αυτούς να επανεμφανίζονται την επόμενη χρονιά σε διαφορετικά αυτοκίνητα και με καινούριους ομόσταυλους. Τελικά η νίκη κατέληξε ξανά στον Rossignol και τον Robert Bloch, με τον de Courcelles να τερματίζει δεύτερος μαζί με τον Marcel Mongin.

Σαν σήμερα το 1937 γεννήθηκε στο Level Cross της Βόρειας Carolina ο Richard Petty, ο γιος του τρεις-φορές πρωταθλητή στο NASCAR Lee Petty. Ο «Άρχοντας» έκανε το ντεμπούτο του στην μεγάλη κατηγορία stock αυτοκινήτων το 1958 και μόλις δύο χρόνια αργότερα κατέκτησε την πρώτη από τις 200 νίκες του, στο Charlotte. Αφού έχασε τον τίτλο σε τρεις σεζόν, ο Petty έγινε ο πρώτος οδηγός που στέφθηκε πρωταθλητής στο NASCAR συνολικά επτά φορές. Κέρδισε επίσης επτά φορές στο περιβόητο Daytona 500, ολοκληρώνοντας την καριέρα του το 1992.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1950, ο Juan Manuel Fangio κατέκτησε τη νίκη στο Reims-Gueux για το GP Γαλλίας με μια Alfa Romeo Alfetta, ξεπερνώντας τον ομόσταυλο Luigi Fagioli καθώς και την ιδιωτική Ferrari 175 του πρωτάρη Peter Whitehead. Η τρίτη Alfetta του Giuseppe Farina αντιμετώπισε προβλήματα με την αντλία καυσίμου και δεν μπόρεσε να τερματίσει, με την Scuderia Ferrari να αποσύρει τους Alberto Ascari και Luigi Villoresi μετά τις ελεύθερες δοκιμές. Η ιταλική ομάδα διαπίστωσε πως η νέα 275 δεν ήταν ιδιαίτερα αξιόπιστη ώστε να αγωνιστεί, ενώ η παλαιότερη 175 δεν είχε την δυναμική να ανταγωνιστεί τις Alfetta. Έτσι, ο επικεφαλής Enzo Ferrari προτίμησε να αποσύρει τελείως τα αυτοκίνητα και να μην συμμετάσχει στο event, παρά να ηττηθεί από τις Alfa Romeo.

Σαν σήμερα το 1961, ο Giancarlo Baghetti έγραψε ιστορία διότι έγινε ο πρώτος (και μοναδικός μέχρι σήμερα) οδηγός που κέρδισε επίσημο αγώνα F1 στην πρώτη του εμφάνιση. Ο Ιταλός είχε ήδη επιλεγεί από την αρχή της χρονιάς να εκπροσωπήσει την μικρή ομάδα της FISA με μια Ferrari “shark-nose” 156 και έκανε αίσθηση αμέσως, κερδίζοντας στα πρώτα δύο μη-πρωταθληματικά Grand Prix της σεζόν στις Συρακούσες και τη Νάπολη. Ο πρώτος επίσημος αγώνας του στην F1 σημειώθηκε στο Reims-Gueux της Γαλλίας, με τον Baghetti να εκκινεί μόλις 12ος. Με τις κυρίαρχες εργοστασιακές Ferrari των Phil Hill, Wolfgang von Trips και Richie Ginther να τίθενται αντιμέτωπες με μηχανικά προβλήματα, ο Baghetti προηγήθηκε στον αγώνα. Μονομάχησε με τις Porsche 718 των Dan Gurney και Jo Bonnier και τελικά ξεπέρασε τον Αμερικανό στο photo finish για μόλις 0,1 δευτερόλεπτα.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1967, η πόλη του Le Mans στη Γαλλία φιλοξένησε για πρώτη και μοναδική φορά Grand Prix της F1. Βέβαια, παρόλο που πολλοί οδηγοί ήλπιζαν ενδόμυχα να διεξαχθεί ο αγώνας στην θρυλική διαδρομή του 24ωρου event στο Sarthe, οι διοργανωτές τον οριοθέτησαν τελικά στο μικρότερο Bugatti Circuit, το οποίο είχε μόλις κατασκευαστεί. Η πίστα αυτή ήταν υπερβολικά απλή και χωρίς ιδιαίτερο χαρακτήρα, με αποτέλεσμα να ξενίσει αρκετούς θεατές αλλά και οδηγούς – μερικοί μάλιστα δεν παρουσιάστηκαν καν για να αγωνιστούν. Η Lotus βρισκόταν στο 1-2 με τους Graham Hill και Jim Clark, μέχρι που εγκατέλειψαν νωρίς και οι δύο με προβλήματα στο διαφορικό. Έτσι, το 1-2 κατέληξε στην Brabham-Repco με νικητή τον Jack Brabham, δεύτερο τον Denny Hulme και τρίτη την BRM του Jackie Stewart.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 1 Ιουλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1972, η απαιτητικότατη πίστα του Clermond-Ferrand φιλοξένησε για τελευταία φορά το GP Γαλλίας της F1. Μεγάλος πρωταγωνιστής υπήρξε ο Chris Amon σε μια Matra, έχοντας εκκινήσει από την 5η και τελευταία του pole position. Ο Νεοζηλανδός κινήθηκε σε ασυναγώνιστο ρυθμό στην πρωτοπορία, αλλά στάθηκε ξανά άτυχος καθώς αποκόμισε ένα κλατάρισμα με αποτέλεσμα να χάσει χρόνο στα pits. Ο Amon, αγανακτισμένος με την έκβαση του αγώνα του, οδήγησε σαν δαιμονισμένος και κατέρριψε το ρεκόρ πίστας σε πολλαπλές περιπτώσεις ώστε να τερματίσει στην τρίτη θέση του βάθρου, πίσω από τον νικητή Jackie Stewart και τον Emerson Fittipaldi. Η πίστα διαμορφωνόταν στους πρόποδες ενός βουνού και γέμιζε πολλές φορές με πέτρες, κάτι που πιθανότατα οδήγησε στην ατυχία του Amon αλλά και του Dr. Helmut Marko – ο διάσημος Αυστριακός χτυπήθηκε από μια πέτρα που εκσφενδονίστηκε από την Lotus του Fittipaldi και τυφλώθηκε στο αριστερό του μάτι, σταματώντας έκτοτε τους αγώνες.

Σαν σήμερα το 1978, μετά την εθελοντική απόσυρση της Brabham BT46B “fan car” και την «εξάλειψη» ενδεχομένως ενός μεγάλου αντιπάλου, η Lotus έκανε το 1-2 στο GP Γαλλίας του Paul Ricard με τους Mario Andretti και Ronnie Peterson. Η Brabham είχε επιστρέψει με την συμβατική της BT46 και ήταν ταχύτερη στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά στον αγώνα τερμάτισε μόνο με το ένα της μονοθέσιο χάρις στην 4η θέση του John Watson – ο πρωταθλητής Niki Lauda εγκατέλειψε νωρίς με πρόβλημα στον κινητήρα. Ο θρυλικός James Hunt κατέλαβε την τρίτη θέση και ανέβηκε στο βάθρο για τελευταία φορά στην F1.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1979 γεννήθηκε στο Defiance του Ohio ο παλιός άσσος των αγώνων IndyCar, Sam Hornish Jr. Ο Αμερικανός καθιερώθηκε το 2000 στην κορυφαία σκηνή των αγώνων formula στις Η.Π.Α. και πολύ σύντομα εξελίχθηκε ως ένας από τους αστέρες της διοργάνωσης, κατακτώντας δύο συνεχόμενους τίτλους το 2001-2002 με την Panther Racing. Το 2004 μεταφέρθηκε στην πανίσχυρη ομάδα της Penske, κατακτώντας ακόμα έναν τίτλο το 2006 όπως και μια συγκλονιστική νίκη στο Indianapolis 500 της ίδιας χρονιάς. Μετά από μια πιο μέτρια σεζόν στο IndyCar, ο Hornish Jr. άφησε τη διοργάνωση στα τέλη του 2007 και μεταφέρθηκε στον χώρο του NASCAR έως το 2017, με κάποια σποραδικά καλά αποτελέσματα.

Σαν σήμερα, επίσης το 1979, γεννήθηκε στο Dungannon της Βόρειας Ιρλανδίας ο βετεράνος των αγώνων rally, Kris Meeke. Ο Meeke, αφού αποφοίτησε με την ιδιότητα του μηχανολόγου μηχανικού, εργάστηκε αρχικά στο τμήμα M-Sport της Ford στον τομέα ανεπτυγμένου σχεδιασμού μέχρι να εισέλθει στον χώρο της οδήγησης το 2000. Το 2002 ξεκίνησε να δίνει το παρόν σε σποραδικά events του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally (WRC) και έως το 2008 είχε περιοριστεί στις μικρές κατηγορίες με ιδιωτικά αυτοκίνητα. Ακολούθησαν δύο σεζόν εκτός WRC και το 2011 η Mini ανακοίνωσε τον Meeke ως οδηγό της, στα πλαίσια της επιστροφής της στο κορυφαίο επίπεδο rally. Η οικονομική κρίση του τμήματος στα τέλη της σεζόν ώθησε τον Meeke ξανά εκτός WRC, μέχρι ο ίδιος να επιστρέψει ξανά το 2013 μέσω της Citroën. Οδήγησε για την γαλλική φίρμα μέχρι το 2018 και κατάφερε να κατακτήσει 5 νίκες, εκπροσωπώντας έπειτα την Toyota για το 2019.

Σαν σήμερα το 1995, ο πρωταθλητής της Benetton Michael Schumacher καταδίωξε τον poleman Damon Hill στην πίστα του Magny-Cours και τελικά βρέθηκε μπροστά του μετά την πρώτη φάση των pit stops, για να κατακτήσει έτσι μια άνετη νίκη στο GP Γαλλίας. Ο ομόσταυλος του Βρετανού, David Coulthard, ολοκλήρωσε το βάθρο κρατώντας πίσω του την Ligier του Martin Brundle, ενώ η βαθμολογούμενη εξάδα έκλεισε με την Ferrari του Jean Alesi και την Jordan-Peugeot του Rubens Barrichello.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2000, οι Michael Schumacher και David Coulthard προσέφεραν μια επική μονομαχία στο GP Γαλλίας του Magny-Cours, με κύριο πεδίο κόντρας τους την φουρκέτα Adelaide (στροφή 5). Ο Βρετανός άσσος της McLaren, αφού χρειάστηκε να απαλλαγεί από τον Rubens Barrichello ύστερα από την μέτρια εκκίνησή του, επιτέθηκε αρχικά στον επικεφαλής Schumacher στον 32ο γύρο, με τον Γερμανό να τον κλείνει απαιτητικά στην έξοδο της στροφής – ο Coulthard δυσαρεστήθηκε από την αντιαθλητική κατ’εκείνον οδήγηση του Γερμανού και φρόντισε να του το δείξει άμεσα με χειρονομίες. Επανέλαβε επακριβώς την κίνησή του στον 40ο γύρο και αυτή τη φορά ολοκλήρωσε το προσπέρασμα, ακουμπώντας τροχούς με την Ferrari. Ο Schumacher εγκατέλειψε αργότερα με σπασμένο κινητήρα και προβίβασε στη δεύτερη θέση την έτερη McLaren του πρωταθλητή Mika Häkkinen, με το βάθρο να κλείνει ο Barrichello. Ο Jacques Villeneuve της BAR τερμάτισε 4ος, ισοφαρίζοντας τον καλύτερο τερματισμό του στη σεζόν.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 2006, το Αμερικανικό GP της Indianapolis στιγματίστηκε από μια σειρά ατυχημάτων στις πρώτες δύο στροφές της εκκίνησης, με τον Juan Pablo Montoya να προκαλεί μια αλληλουχία συγκρούσεων πέφτοντας πάνω στον ομόσταυλο Kimi Räikkönen. Μάλιστα, η BMW-Sauber του Nick Heidfeld κατέληξε άσχημα στην αμμοπαγίδα έπειτα από μια σειρά από τούμπες. Συνολικά 7 οδηγοί είχαν τεθεί εκτός αγώνα, με μόλις 9 να παραμένουν αλώβητοι ώστε να πάρουν την καρό σημαία. Ο Michael Schumacher ξεπέρασε τον Felipe Massa για το 1-2 της Ferrari, ο Giancarlo Fisichella τους πλαισίωσε στο βάθρο ενώ ο πρωταθλητής Fernando Alonso ήταν υποτονικός και τερμάτισε μόλις 5ος. Επίσης, ο Vitantonio Liuzzi τερμάτισε 8ος για να δώσει στην καινούρια ομάδα της Toro Rosso τον πρώτο της βαθμό στην F1. Έπειτα από μια συμφωνία του με τον επικεφαλής Ron Dennis, ο Montoya επέλεξε να εγκαταλείψει άμεσα την F1 και να μεταφερθεί στο NASCAR από το 2007.

Σαν σήμερα, επίσης το 2006, ο rookie Dani Pedrosa έκανε μια επιβλητική εμφάνιση στην πίστα του Donington Park, παίρνοντας πρώτος την καρό σημαία στο GP Μεγάλης Βρετανίας για την δεύτερη νίκη του στο MotoGP. Ο Ισπανός της Repsol Honda είχε εκκινήσει από την pole position αλλά έπεσε πίσω από την Fortuna Honda του Marco Melandri, με τον οποίο μονομάχησε για 11 γύρους μέχρι να τεθεί οριστικά επικεφαλής. Ο πρωταθλητής Valentino Rossi οδήγησε καταπληκτικά και κατέλαβε την δεύτερη θέση έχοντας εκκινήσει μόλις 12ος. Ο «Γιατρός» είχε βρεθεί 5ος μέχρι τα μισά του αγώνα και μονομάχησε σκληρά με τον Melandri, κλέβοντάς του τη δεύτερη θέση έπειτα από ένα λάθος του στη στροφή 10. Οι Casey Stoner και Kenny Roberts Jr. κυνήγησαν ο ένας τον άλλον έπειτα από τις καλές εκκινήσεις τους και ολοκλήρωσαν την πρώτη πεντάδα.

Σαν σήμερα

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2017, ο Marc Márquez κέρδισε το GP Γερμανίας του MotoGP στο Sachsenring και συνέχισε το αήττητο ρεκόρ του στην πίστα αυτή, φτάνοντας πλέον τις 8 συνεχόμενες νίκες από την pole position. Ωστόσο, ο πρωταθλητής της Repsol Honda χρειάστηκε να αντισταθεί στην πίεση του νεαρού Jonas Folger. Ο rookie της Yamaha Tech 3 ηγήθηκε εντυπωσιακά τον αγώνα στο πρώτο σκέλος αλλά υπέκυψε στην πίεση και ανοίχτηκε πολύ στην πρώτη στροφή του 10ου γύρου, αφήνοντας ελεύθερο πεδίο στον Ισπανό άσσο. Παρόλο που τον καταδίωξε, αρκέστηκε στη δεύτερη θέση για το πρώτο του βάθρο στην μεγάλη κατηγορία, μέσα στην πατρίδα του – δυστυχώς αυτό έμελλε να είναι και το τελευταίο βάθρο του Folger, διότι λίγους μήνες αργότερα διαγνώστηκε με μια χρόνια νόσο του ήπατος και αποστασιοποιήθηκε από τους αγώνες. Το βάθρο έκλεισε από τον Dani Pedrosa με την έτερη Repsol Honda.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles