Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1905 γεννήθηκε ο πιστός άσσος της παλιάς Talbot-Lago, Pierre Levegh. Ο Γάλλος έτρεξε σε έξι Grand Prix της F1 το 1950 και 1951 ως ιδιώτης. Ο καλύτερος τερματισμός του ήταν μια 7η θέση στο GP Βελγίου του 1950, και ως εκ τούτου δεν βαθμολογήθηκε. Σχεδόν έκανε το θαύμα το 1952 και κέρδισε στις 24 ώρες του Le Mans οδηγώντας αποκλειστικά μόνος του, πριν εγκαταλείψει την τελευταία ώρα λόγω κινητήρα. Οι περισσότεροι ωστόσο έχουν συνδέσει το όνομά του με την τραγωδία που σημειώθηκε στο Sarthe το 1955. Ο Levegh συγκρούστηκε με τον Lance Macklin ενώ προσέγγιζαν αμφότεροι την ευθεία εκκίνησης/τερματισμού και το αυτοκίνητό του εκτοξεύθηκε στον αέρα. Τα μεγάλα θραύσματα που σκορπίστηκαν έφτασαν προς τις εξέδρες, θανατώνοντας πάνω από 80 θεατές και τραυματίζοντας πάνω από 100. Η πλειοψηφία των πηγών κάνει λόγο για 84 νεκρούς μαζί με τον Levegh, στη μεγαλύτερη τραγωδία του motorsport.
Σαν σήμερα το 1975 γεννήθηκε ο Khaled Al Qubaisi στο Άμπου Ντάμπι. Ο εμίρης από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αποτελεί μια σταθερή παρουσία στη διεθνή σκηνή των αγώνων αυτοκινήτων GT από τις αρχές των 2010s. Ανάμεσα στις διακρίσεις του περιλαμβάνονται συνολικές νίκες στις 24 ώρες του Dubai, το 2012 και 2013. Οδήγησε και στις δύο περιπτώσεις μια Mercedes-Benz SLS AMG GT3 της Black Falcon με ομόσταυλους τους Sean Edwards, Jeroen Bleekenmolen, Thomas Jaeger (2012) και Bernd Schneider (2013). Το 2013 κατέκτησε επίσης τον αγώνα 12 ωρών της Yas Marina. Αγωνίστηκε τρεις φορές στις 24 ώρες του Le Mans, με την 19η θέση του στη γενική κατάταξη του 2014 να αποτελεί το καλύτερο αποτέλεσμά του.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 21 Δεκεμβρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 2003 ο Zsolt Baumgartner, ο πρώτος και μοναδικός Ούγγρος της F1, εξασφάλισε θέση βασικού οδηγού στη Minardi για την επόμενη χρονιά όντας χρηματοδοτούμενος από την κυβέρνηση της χώρας του. Ο Baumgartner είχε ήδη πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του, αντικαθιστώντας τον τραυματία Ralph Firman της Jordan στο GP Ουγγαρίας του 2003. Τελικά αποδεσμεύτηκε από τη Minardi μετά από μόλις μία σεζόν παρουσίας, τερματίζοντας μία φορά στην πρώτη δεκάδα. Παραδόξως είχε αντικαταστήσει τον αείμνηστο Justin Wilson, ο οποίος επίσης είχε αγωνιστεί με την ιταλική ομάδα μέσω εξωτερικής χρηματοδότησης.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Σαν σήμερα το 2005, επιβεβαιώθηκε η συμμετοχή της ομάδας της Super Aguri στην F1 για τη σεζόν του 2006. Εξαιτίας της καθυστερημένης κατάθεσης του σχετικού αιτήματος συμμετοχής, απαιτούνταν η συγκατάθεση όλων των 10 ομάδων του grid. Τελικά, τρεις μέρες πριν τα Χριστούγεννα, η Midland ήταν η τελευταία που έδωσε το πράσινο φως ώστε να αγωνιστεί η ιαπωνική ομάδα. Η Super Aguri, διευθύνουσα από τον Ιάπωνα πρώην οδηγό Aguri Suzuki, θεμελιώθηκε με την χρηματοδότηση της Honda ώστε να παραμείνει στην F1 ο Takuma Sato. Το πρώτο της μονοθέσιο βασίστηκε στην Arrows A23, η οποία βρισκόταν στις πίσω θέσεις του grid όταν αγωνιζόταν στο μακρινό πλέον 2002. Παρά την παμπάλαια τεχνογνωσία για τα δεδομένα της εποχής, η SA05 δεν ήταν τόσο κακή όσο αναμενόταν, με την παράσταση ωστόσο να κλέβει ο Yuji Ide για αρνητικούς λόγους.