spot_img

Σαν σήμερα, 22 Φεβρουαρίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1918 γεννήθηκε ο George Constantine. Ο ταχύτατος Αμερικανός, γνωστός και ως ο “Ιπτάμενος Έλληνας” λόγω των ριζών που παρέπεμπε το όνομά του, αναδείχθηκε ιδιαίτερα σε θεσμούς σπορ αυτοκινήτων στις Η.Π.Α. Συγκεκριμένα, συμμετείχε σε πάνω από 100 αγώνες του εθνικού πρωταθλήματος SCCA και κατέγραψε πολλά ρεκόρ πίστας στη γνωστή αμερικανική πίστα του Lime Rock. Δραστηριοποιήθηκε κυρίως στους αγώνες αντοχής, οδηγώντας για την Jaguar και την Aston Martin. Το 1959, ο Constantine ταξίδεψε στο Sebring για να αγωνιστεί στο GP Η.Π.Α. της F1 με μια Cooper T45. Εκκίνησε 15ος αλλά τελικά εγκατέλειψε μετά από πέντε γύρους με προβλήματα υπερθέρμανσης στο μονοθέσιο. Δεν εμφανίστηκε ξανά στην F1, αλλά συνέχισε τις εξορμήσεις του στους αγώνες αντοχής. Μάλιστα, το 1961 στέφθηκε νικητής στην κατηγορία του για τις 12 ώρες του Sebring, οδηγώντας μια Ferrari Dino 246 μαζί με τον θρυλικό ιδρυτή της Chaparral, Jim Hall. Αποσύρθηκε από τους αγώνες το 1962.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1922 γεννήθηκε ο Jesús Iglesias. Ο Αργεντινός ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα στην πατρίδα του, καταγράφοντας αξιόλογες εμφανίσεις σε αγώνες αντοχής με την Chevrolet. Το 1959 προσκλήθηκε να συμμετάσχει στο καυτό (κυριολεκτικά) GP Αργεντινής της F1, οδηγώντας μια Gordini Type 16. Προκρίθηκε στη 17η θέση αλλά τελικά εγκατέλειψε μετά από 38 γύρους με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων. Μετά τον αγώνα αυτόν, ο Iglesias επέστρεψε στους αγώνες αντοχής της πατρίδας του και παρέμεινε εκεί έως το τέλος της καριέρας του.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 21 Φεβρουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1938 γεννήθηκε ο Tim Mayer, ένας πολλά υποσχόμενος Αμερικανός οδηγός. Έχοντας ξεκινήσει τους αγώνες στα τέλη των ‘50s, ο Meyer άρχισε να συμμετέχει στο πρωτάθλημα σπορ αυτοκινήτων των Η.Π.Α. (SCCA) και έκανε αίσθηση σχεδόν αμέσως. Μάλιστα, το 1962 κατέκτησε τον τίτλο με την Cooper στην κατηγορία Formula Junior και έτσι πήρε την ευκαιρία να αγωνιστεί στο GP Η.Π.Α. της ίδιας χρονιάς, στο Watkins Glen. Ο Meyer προκρίθηκε σε μια αξιοπρεπέστατη 12η θέση με μια Cooper T53 και ήταν μια από τις ταχύτερες ιδιωτικές συμμετοχές στο grid. Τελικά εγκατέλειψε μετά από ελάχιστους γύρους λόγω μηχανικού προβλήματος. Δυστυχώς, το 1964 έχασε άδοξα τη ζωή του στην Αυστραλία και την πίστα του Longford, για έναν αγώνα του πρωταθλήματος Tasman Series. Αξίζει να αναφερθεί πως ο μεγάλος αδερφός του Tim Mayer, Teddy, υπήρξε ένας εκ των ιδρυτών της θρυλικής φίρμας της McLaren μαζί με τον Bruce McLaren.

Σαν σήμερα το 1944 γεννήθηκε στη Ρώμη ο Πρίγκιπας Jorge de Bagration, ένας Ισπανός με Γεωργικές ρίζες – η ιστορία τον έθετε ως πιθανό διάδοχο του ιστορικού θρόνου της Γεωργίας, λόγω της θέσης του πατέρα του στη βασιλική οικογένεια Mukhraneli και Bagrationi. Ξεκίνησε την καριέρα του στο motorsport το 1959, αρχικά με μοτοσικλέτες και έπειτα με αυτοκίνητα από το 1963, αγωνιζόμενος σε διάφορες κατηγορίες. Κατέγραψε δύο απόπειρες εμφάνισης στην F1. Η πρώτη σημειώθηκε στο GP Ισπανίας του 1968 με μια Lola T100, αλλά η συμμετοχή του απορρίφθηκε. Η δεύτερη απόπειρα ήταν και πάλι στην Ισπανία το 1974, αλλά επηρεάστηκε από μια πολύ ασυνήθιστη σειρά συγκυριών. Ο de Bagration είχε αγοράσει μια Surtees TS16 με λίγους σπόνσορες και συμπεριλήφθηκε στη λίστα συμμετοχών, η οποία παραποιήθηκε λόγω σφάλματος του προέδρου της Ισπανικής Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Αργότερα στράφηκε στους αγώνες rally και κατέκτησε το Ισπανικό Πρωτάθλημα του 1979 και 1981 με μια Lancia Stratos.

Σαν σήμερα το 1949 γεννήθηκε ένας μοναδικός μαχητής της ζωής και θρύλος της F1, ο Niki Lauda. Η ιστορία του Αυστριακού είναι τόσο εντυπωσιακή που έφτασε, ένα σημαντικό μέρος της, μέχρι και τα κινηματογραφικά λημέρια του Hollywood. Ο Lauda χρηματοδότησε με δάνεια την αγωνιστική του καριέρα εν αγνοία της πλούσιας οικογένειάς του, φτάνοντας το 1971 μέχρι και την F1. Έκτοτε, εντυπωσίασε με τις μικρές ομάδες των March και BRM και κέρδισε μια θέση στη Ferrari, το 1974. Η συνεργασία αυτή αποδείχθηκε άκρως επιτυχημένη, με την ιταλική φίρμα να επιστρέφει στους τίτλους το 1975, ύστερα από το πέρασμα σχεδόν μιας δεκαετίας χωρίς επιτυχίες. Η επόμενη χρονιά βρήκε τον Lauda να δίνει μια μυθική μονομαχία με τον James Hunt, τόσο για αγωνιστικούς όσο και για εξωαγωνιστικούς λόγους.

Σαν σήμερα

Ωστόσο, η μοίρα έπαιξε ένα άσχημο παιχνίδι στον Αυστριακό, καθώς ο ίδιος έφτασε ένα βήμα πριν τον θάνατο, στο GP Γερμανίας και την «Πράσινη Κόλαση» του Nürburgring. Ο Lauda έχασε τον έλεγχο λίγο πριν τη στροφή Bergwerk, συγκρούστηκε άσχημα στις μπαριέρες και τυλίχτηκε στις φλόγες, με τέσσερις οδηγούς να σταματούν για να τον απεγκλωβίσουν. Αψηφώντας κάθε είδος λογικής, ο Lauda επέστρεψε στους αγώνες μετά από 6 εβδομάδες, κουβαλώντας πλέον εγκαύματα και φθορές στο πρόσωπό του που τον ακολούθησαν για το υπόλοιπο της ζωής του. Τελικά ηττήθηκε από τον Hunt και δεν κατάφερε να κατακτήσει τον τίτλο, αλλά επανήλθε δριμύτερος το 1977 και εξασφάλισε το δεύτερο πρωτάθλημά του, δεχούμενος ωστόσο αρκετή αμφισβήτηση από τον Enzo Ferrari. Εξαιτίας αυτού, το 1978 μεταφέρθηκε στην Brabham του Bernie Ecclestone και διένυσε μια λιγότερο επιτυχημένη πορεία, κρεμώντας το κράνος του το 1979, στα μέσα του τριημέρου για το GP Καναδά.

Η απόσυρση του Lauda αποδείχθηκε προσωρινή, καθώς ο Αυστριακός πείστηκε από τον Ron Dennis να επιστρέψει στο σπορ, υπογράφοντας ένα πλουσιοπάροχο συμβόλαιο στη McLaren για το 1982. Παρά τον όλο και αυξανόμενο εκσυγχρονισμό και ανταγωνισμό, ο Lauda κατέκτησε ένα τρίτο πρωτάθλημα το 1984, επικρατώντας του “Καθηγητή” Alain Prost για μόλις 0.5 βαθμούς. Το 1985 αποσύρθηκε οριστικά από την οδήγηση, αλλά παρέμεινε μια σταθερή παρουσία στα paddock της F1 αναλαμβάνοντας υψηλόβαθμα πόστα σε ομάδες όπως η Jaguar και η πανίσχυρη Mercedes. Τον Μάιο του 2019, ο Niki Lauda έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 70 χρονών, ύστερα από σημαντική επιδείνωση της υγείας του.

Σαν σήμερα

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 1959 έλαβε χώρα ο πρώτος αγώνας 500 μιλίων στην οβάλ πίστα της Daytona, για το πρωτάθλημα NASCAR. Ο αγώνας αυτός διήρκεσε σχεδόν 4 ώρες και είχε ένα καταπληκτικό φινάλε, με τη νίκη να κρίνεται στο photo finish ανάμεσα σε τρία αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα, νικητής αναδείχθηκε ο Lee Petty, ξεπερνώντας στο νήμα τους Johnny Beauchamp και Charley Griffith. Το Daytona 500 σταδιακά καθιερώθηκε ως το μεγαλύτερο event για τους αγώνες stock αυτοκινήτων.

Σαν σήμερα το 1976 ολοκληρώθηκε το Rally Σουηδίας στην παγωμένη πόλη του Karlstad, στα πλαίσια του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally (WRC). Νικητής ήταν ο Per Eklund, ο οποίος μοιράστηκε ένα Saab 96 μαζί με τον συνοδηγό Björn Cederberg για τη μοναδική νίκη της καριέρας του. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το έτερο Saab των Stig Blomqvist και Hans Sylvan, ενώ το βάθρο συμπληρώθηκε από το Opel Ascona των Anders Kulläng και Bruno Berglund, κλείνοντας ένα σουηδικό 1-2-3.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles