Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1911 γεννήθηκε ο Consalvo Sanesi. Ο Ιταλός άρχισε να εμπλέκεται στο motorsport στα τέλη των 1920s, επιτελώντας καθήκοντα μηχανικού μεγάλων οδηγών της Alfa Romeo για εκείνη την περίοδο. Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, προβιβάστηκε ως εργοστασιακός οδηγός δίπλα σε μεγάλα ονόματα όπως ο Giuseppe Farina και ο Achille Varzi και συμμετείχε σε Grand Prix. Η συνεργασία επεκτάθηκε στη νεοσύστατη τότε Formula 1, με τον Sanesi να εκκινεί σε πέντε Grand Prix στο διάστημα 1950-1951· ο καλύτερος τερματισμός του ήταν μια 4η θέση στο GP Ελβετίας του 1951. Όταν η Alfa Romeo αποχώρησε στα τέλη της σεζόν, ο Sanesi την εκπροσώπησε σε μεγάλους αγώνες αντοχής όπως το Mille Miglia έως και τις αρχές των ‘60s. Το 1964, στις 12 ώρες του Sebring, σχεδόν έχασε τη ζωή του, όμως ευτυχώς σώθηκε από τον συναθλητή Jocko Maggiacomo που τον απεγκλώβισε από τη φλεγόμενη Alfa Romeo Giulia TZ.
Σαν σήμερα το 1935 γεννήθηκε στο Moers ο Hubert Hahne. Ο Γερμανός υπήρξε ένας από τους μπροστάρηδες οδηγούς της BMW στα 1960s, κάνοντας πολλές καλές εμφανίσεις στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού. Το 1966 επεκτάθηκε στους αγώνες μονοθεσίων και για τρεις συνεχόμενες χρονιές, πέραν από αγώνες της F2, έδωσε το παρόν στο Nürburgring και το GP Γερμανίας της Formula 1. Τα αποτελέσματά του ωστόσο δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο. Για το 1970 αγόρασε μια March 701 και αποπειράθηκε να προκριθεί πάλι στο GP Γερμανίας, αυτή τη φορά στο Hockenheim. Ανέμενε μια καλή επίδοση δεδομένης και της δυναμικής του μονοθεσίου, αλλά τελικά απέτυχε να προκριθεί. Ο Hahne θεώρησε πως η March παρέδωσε το μονοθέσιο σε ανεπαρκή για αγώνες κατάσταση και την απείλησε νομικά, μέχρι που εκείνη επιστράτευσε τον Ronnie Peterson να δοκιμάσει το ίδιο μονοθέσιο σε ένα τεστ στο Silverstone. Οι χρόνοι αποδείχθηκαν αξιοπρεπέστατοι και ο Hahne έκτοτε αποσύρθηκε από τους αγώνες.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 27 Μαρτίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1942 γεννήθηκε ο άσσος των αγώνων rally, Bernard Darniche. Ο Γάλλος υπήρξε ένας από τους πιο γρήγορους οδηγούς του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally (WRC) κατά τη δεκαετία του ‘70, σημειώνοντας το ρεκόρ για τις περισσότερες νίκες στον περιβόητο Γύρο της Κορσικής, με έξι· το στατιστικό αυτό ισοφαρίστηκε μερικά χρόνια αργότερα μόνο από τον πρωταθλητή Didier Auriol. Επίσης, ο Darniche συμμετείχε στην παρθενική σεζόν του WRC το 1973, επικρατώντας μάλιστα στο Rally Μαρόκο με την Alpine A110. Διακρίθηκε ιδιαίτερα κυρίως στις Ευρωπαϊκές και Γαλλικές διοργανώσεις rally, κατακτώντας τέσσερις τίτλους με την εμβληματική Lancia Stratos. Επίσης, θεωρήθηκε σπεσιαλίστας στην απαιτητική Ειδική Διαδρομή του Col de Turini, καταγράφοντας 10 επικρατήσεις στα πλαίσια του Rally Μόντε Κάρλο.
Σαν σήμερα το 1952 γεννήθηκε ο πολλά υποσχόμενος Βρετανός οδηγός, Tony Brise. Πρωταθλητής στην F3 και τη Formula Atlantic, ο Brise υπήρξε προστατευόμενος οδηγός του θρύλου Graham Hill και το 1975 προβιβάστηκε στη Formula 1 και την ομώνυμη ομάδα του, στο πλάι του ανερχόμενου Alan Jones. Αγωνίστηκε σε 10 Grand Prix και βαθμολογήθηκε με μια 6η θέση στο GP Σουηδίας. Δυστυχώς, τον Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς σκοτώθηκε σε ένα αεροπορικό δυστύχημα μαζί με τον Hill και άλλα τέσσερα στελέχη της ομάδας, καθώς επέστρεφαν από ένα τεστ προετοιμασίας για τη νέα σεζόν στο Paul Ricard.
Σαν σήμερα το 1976, το αμερικανικό σιρκουί πόλης του Long Beach φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα της Formula 1. Το αγωνιστικό τριήμερο μονοπωλήθηκε από την Ferrari του Clay Regazzoni ο οποίος εκκίνησε από την pole position, ηγήθηκε τον αγώνα για όλους τους 80 γύρους και κατέκτησε τη νίκη, καταγράφοντας παράλληλα και τον ταχύτερο γύρο· αυτό ήταν το πρώτο και μοναδικό Grand Chelem του Ελβετού στην καριέρα του. Το απότομο οδόστρωμα της πίστας καταπονούσε πολύ τα μονοθέσια και μόλις 5 οδηγοί τερμάτισαν στον ίδιο γύρο. Στιγμιότυπο του Grand Prix αποτέλεσε η σύγκρουση ανάμεσα στους τότε επικεφαλής της βαθμολογίας, Patrick Depailler και James Hunt. Ο Βρετανός εγκατέλειψε ενώ ο Γάλλος ανέκαμψε για να τερματίσει στην τρίτη θέση του βάθρου, με τους δύο να προκαλούν μια κοκκορομαχία στη μεικτή ζώνη μετά το πέρας του αγώνα.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Σαν σήμερα το 1993, η Βραζιλία φιλοξένησε τον δεύτερο αγώνα της σεζόν στη Formula 1. Ο πρώτος γύρος του αγώνα στιγματίστηκε από τεράστιο ατύχημα ανάμεσα στους Michael Andretti και Gerhard Berger, οι οποίοι ευτυχώς δεν αποκόμισαν τραυματισμούς. Επίσης, λίγους γύρους αργότερα, μια ξαφνική νεροποντή έπληξε την πίστα του Interlagos, με τα πολλαπλά ατυχήματα να προκαλούν την πρώτη είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στη μοντέρνα εποχή του πρωταθλήματος. Νικητής του αγώνα αναδείχθηκε ο αείμνηστος Ayrton Senna ο οποίος, παρά την ποινή stop/go που εξέτισε, σημείωσε την 100η νίκη της McLaren στη Formula 1. Ο Damon Hill της Williams τερμάτισε δεύτερος για το πρώτο βάθρο της καριέρας του, με τρίτο τον Michael Schumacher της Benetton.
Σαν σήμερα το 2010, έλαβε χώρα το βροχερό GP Αυστραλίας για τον δεύτερο αγώνα της σεζόν στη Formula 1. Ο poleman Sebastian Vettel διατηρούσε με άνεση την πρωτοπορία, μέχρι που μια αστοχία στα φρένα του τον έστειλε εκτός πίστας στη στροφή 13 και στην εγκατάλειψη, λίγο πριν το μέσον του αγώνα. Ο Jenson Button της McLaren, ο οποίος ήταν από τους πρώτους που άλλαξε σε slick ελαστικά όταν άρχισε να στεγνώνει η πίστα, ανέλαβε τα ηνία και κατέκτησε την πρώτη του νίκη με τη νέα του ομάδα. Ο Robert Kubica τερμάτισε δεύτερος για την Renault, ενώ ο Felipe Massa κράτησε πίσω τον ομόσταυλο Fernando Alonso για να ολοκληρώσει το βάθρο.