spot_img

Σαν σήμερα, 27 Μαρτίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1927 έπεσε η καρό σημαία για το πρώτο Mille Miglia στην ιστορία των αγώνων ταχύτητας. Ο συγκεκριμένος μεγάλος αγώνας αντοχής, εμπνευσμένος από τον Κόμη Aymo Maggi της Ιταλίας, είχε ξεκινήσει στην πόλη της Brescia το πρωί της προηγούμενης ημέρας με συνολικά 77 εγχώρια και ατροποποίητα αυτοκίνητα παραγωγής, εκ των οποίων τελικά τερμάτισαν στην ίδια πόλη τα 51. Οι νικητές Ferdinando Minoia και Giuseppe Morandi έγραψαν ιστορία ως οι πρώτοι νικητές του event, τερματίζοντας μετά από 21 ώρες και σχεδόν 5 λεπτά στο τιμόνι μιας δίλιτρης Officine Meccaniche “OM” 665 S. Το αυτοκίνητο κατέγραψε μέση ωριαία ταχύτητα σχεδόν 78 km/h, με την OM να καταλαμβάνει μάλιστα τις τρεις πρώτες θέσεις.

Σαν σήμερα το 1939 γεννήθηκε στο Timmonsville ο παλιός θρύλος του NASCAR, Cale Yarborough. Ο Αμερικανός υπήρξε εξαιρετικά δημοφιλής στο χώρο των stock αυτοκινήτων από τα 1960s έως τα 1980s, κατακτώντας 83 νίκες και τρεις συνεχόμενους τίτλους (1976-1978) στη μεγάλη κατηγορία του λεγόμενου τότε Winston Cup Series. Μεταξύ των νικών του περιλαμβάνονται θρίαμβοι στο Daytona 500 (1968, 1977, 1983-1984), το Talladega 500 (1985) και το Southern 500 του Darlington (1968, 1973-1974, 1978, 1982). Ο Yarborough έχει μείνει ιδιαίτερα γνωστός για τον τεράστιο διαπληκτισμό του με τον Donnie Allison το 1979, αμέσως μετά το τέλος του Daytona 500 – του πρώτου αγώνα που μεταδόθηκε πλήρως σε ζωντανή κάλυψη στις ΗΠΑ. Οι δυο τους συγκρούστηκαν στον τελευταίο γύρο καθώς μάχονταν για την πρωτοπορία και η νίκη κατέληξε στον Richard Petty. Μετά την απόσυρσή του, ο Yarborough διηύθυνε τη δική του επώνυμη ομάδα στο NASCAR έως το 2000 καθώς και πολλές γεωργικές επιχειρήσεις.

Σαν σήμερα το 1940 γεννήθηκε ο άσσος των αγώνων rally, Sandro Munari.  Ο Ιταλός, γνωστός και με το ψευδώνυμο “Il Drago”, έκανε ντεμπούτο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC) στο πρώτο event της ιστορίας του, το Μόντε Κάρλο του 1973, οδηγώντας μια Lancia Fulvia. Έκτοτε συμμετείχε σε 36 events κατακτώντας 7 νίκες, συμπεριλαμβανομένων και τριών συνεχόμενων στο Μόντε Κάρλο στο διάστημα 1974-1976. Επίσης, το 1977 κατέκτησε τον τίτλο στη διοργάνωση και έγινε άτυπα ο πρώτος πρωταθλητής του WRC, με το Πρωτάθλημα Οδηγών να καθιερώνεται επίσημα το 1979. Ο Munari δραστηριοποιήθηκε ελάχιστα και στους αγώνες αντοχής, κερδίζοντας μάλιστα το Targa Florio του 1972 οδηγώντας μια Ferrari 312PB μαζί με τον Arturo Merzario.

Σαν σήμερα το 1955 γεννήθηκε στο Clermont-Ferrand της Γαλλίας ο βετεράνος των αγώνων μοτοσικλετών, Christian Sarron. Με τη βοήθεια του συμπατριώτη και συνομηλίκου Patrick Pons, ο Sarron αναρριχήθηκε το 1976 στο κορυφαίο πρωτάθλημα του παλιού MotoGP και το 1977 κατέκτησε τη νίκη στον αγώνα 250cc του GP Γερμανίας, μόλις στο τρίτο του Grand Prix. Συνδεδεμένος αποκλειστικά με τη Yamaha και την ομάδα Gauloises Sonauto, αρχικά έχασε τον τίτλο του 1983 στα 250cc από τον Carlos Lavado, όμως την επόμενη χρονιά στέφθηκε πρωταθλητής και προβιβάστηκε έτσι στη μεγάλη κατηγορία 500cc όπου παρέμεινε μέχρι το 1990. Παρόλο που οι μοτοσικλέτες εκείνης της εποχής ανέδειξαν κυρίως τους Αμερικανούς Freddie Spencer, Eddie Lawson και Wayne Rainey, ο Sarron στάθηκε αξιοπρεπέστατα δίπλα τους και κατέγραψε πολλούς σταθερούς τερματισμούς. Η καριέρα του έκλεισε με 7 νίκες, 37 βάθρα και 11 pole positions σε 148 αγώνες.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 26 Μαρτίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1957 γεννήθηκε στο Leuven του Βελγίου ο πρώην αναβάτης μοτοσικλετών και έπειτα άσσος των σπορ αυτοκινήτων, Didier de Radiguès. Η πιο παραγωγική περίοδος του Βέλγου στο παλιό MotoGP σημειώθηκε παραδόξως στις μικρές κατηγορίες. Κατέκτησε τέσσερις νίκες στη διετία 1982-1983, κερδίζοντας από δύο αγώνες σε 250cc και 350cc. Μάλιστα, το 1982 βγήκε δευτεραθλητής στα 350cc με πρωταθλητή τότε τον Anton Mang. Μέχρι την απόσυρσή του από τα δίτροχα το 1991, ο de Radiguès είχε την τιμή να αγωνιστεί ως ομόσταυλος των θρυλικών Eddie Lawson και Kevin Schwantz στα 500cc, καταγράφοντας ωστόσο μόλις τρεις παρουσίες στο βάθρο. Μέχρι τη νίκη του Xavier Simeon στο GP Γερμανίας του 2015 για τη Moto2, ήταν ο τελευταίος Βέλγος νικητής σε αγώνα MotoGP. Αργότερα καθιερώθηκε στα αυτοκίνητα και τους αγώνες αντοχής, με νίκη στις 24 ώρες του Spa-Francorchamps (1997) και έναν τίτλο στην κατηγορία LMP675 του ALMS (2001).

Σαν σήμερα το 1965 γεννήθηκε ο Gregor Foitek. Ο Ελβετός δεν εντυπωσίασε στις μικρότερες κατηγορίες και, μάλιστα, προκάλεσε ένα μεγάλο ατύχημα στο Brands Hatch για τη Formula 3000 το 1988, όπου τραυματίστηκε σοβαρότατα ο Johnny Herbert. Ο Foitek τελικά εισήλθε στη Formula 1 το 1989 με την αδύναμη EuroBrun, η οποία αποφάσισε να κατεβάσει μόνο ένα μονοθέσιο, αποδεσμεύοντας τον μετριότατο Oscar Larrauri και τον πολλά υποσχόμενο Stefano Modena. Η EuroBrun ER188B/89 αποδείχθηκε υπέρβαρη, αναξιόπιστη και απελπιστικά αργή, αναγκάζοντας τον Foitek να παραιτηθεί μετά από 11 αποτυχημένες απόπειρες πρόκρισης. Μετά από μερικές αδιάφορες εμφανίσεις στις ομάδες των Rial, Brabham και Onyx, ο Ελβετός εγκατέλειψε το πρωτάθλημα στα μέσα του 1990. Το 1992 μεταφέρθηκε στις ΗΠΑ για να τρέξει σε δύο αγώνες του CART με την ομάδα του AJ Foyt και προοριζόταν να αγωνιστεί στο Indianapolis 500. Τελικά, η χρηματοδότηση στέρεψε και ο Foitek αποσύρθηκε οριστικά από τους αγώνες.

Σαν σήμερα, επίσης το 1965, καταγράφηκε η πρώτη νίκη αμερικανικού αυτοκινήτου στις 12 ώρες του Sebring μετά από 10 χρόνια, με τους Jim Hall και Hap Sharp να κερδίζουν σε ένα Chaparral-Chevrolet 2A. Στα πλαίσια του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Σπορ Αυτοκινήτων (WSC), η FIA είχε επιτρέψει συμμετοχή σε αυτοκίνητα με κινητήρες μεγάλου κυβισμού, κάτι που επέφερε τον ερχομό των εμβληματικών Ford GT40, Shelby Daytona Coupe και Chaparral απέναντι στην κυρίαρχη τότε Ferrari. Η αλλαγή εξόργισε τον Enzo Ferrari και έτσι οι Ιταλοί εκπροσωπήθηκαν μόνο με ιδιωτικές συμμετοχές. Ο αγώνας κυλούσε σε συνθήκες καύσωνα και υψηλής υγρασίας, μέχρι που η πίστα πλημμυρίστηκε ανελέητα από μια καταιγίδα στα μισά της όγδοης ώρας. Η δράση δεν διακόπηκε και για μιάμιση ώρα τα αυτοκίνητα κινούνταν απελπιστικά αργά, μέχρι να καθαρίσει ο ουρανός το ξημέρωμα. Το Chaparral των Hall/Sharp τερμάτισε μετά από 196 γύρους, τέσσερις μπροστά από το GT40 των Ken Miles και Bruce McLaren.

Σαν σήμερα το 1971 γεννήθηκε ο David Coulthard. Ο Σκωτσέζος έκανε το ντεμπούτο του το 1994 με την Williams, στη θέση του αποθανόντος Ayrton Senna, και το 1996 μεταφέρθηκε στη McLaren. Υπήρξε ένας αξιοσέβαστος ομαδικός οδηγός στο πλάι του ανερχόμενου Mika Häkkinen, χωρίς ωστόσο να θέσει ποτέ σοβαρή υποψηφιότητα για ένα πρωτάθλημα. Το 2005 εντάχθηκε στο δυναμικό της νεοφώτιστης Red Bull Racing, στην οποία συνέβαλε σημαντικά για τη συστηματική άνοδο της δυναμικής της. Με την αποχώρησή του το 2008, ο Coulthard ολοκλήρωσε μια μακροχρόνια καριέρα στη Formula 1 καταγράφοντας 246 εκκινήσεις, 13 νίκες, 12 pole positions και 18 ταχύτερους γύρους. Από τότε, σταδιακά καθιερώθηκε στον ευρύτερο χώρο της δημοσιογραφίας για τη βρετανική τηλεόραση, κάνοντας επίσης τρεις παρενθετικές σεζόν στα αυτοκίνητα τουρισμού και το DTM.

Σαν σήμερα το 1977 γεννήθηκε στην πόλη της Μπραζίλια ο πρώην άσσος του IndyCar, Vítor Meira. Ένας από τους καλύτερους οδηγούς χωρίς νίκη στη διοργάνωση, ο Βραζιλιάνος δραστηριοποιήθηκε στο κορυφαίο πρωτάθλημα μονοθεσίων των ΗΠΑ για σχεδόν μια δεκαετία ξεκινώντας από το 2002 – στον τέταρτο μόλις αγώνα του ήταν ήδη poleman και με τερματισμό στο βάθρο. Η θητεία στις ομάδες Rahal Letterman Racing και Panther Racing (2004-2008) ήταν η πιο παραγωγική στην καριέρα του Meira, με πολλά βάθρα και σταθερούς τερματισμούς καθώς και δύο δεύτερες θέσεις στο Indianapolis 500 (2005, 2008). Η μετακίνησή του στην AJ Foyt Enterprises το 2009 προμήνυε ακόμα καλύτερες σεζόν, όμως μια μεγάλη σύγκρουση στην Indianapolis τον άφησε εκτός δράσης για μήνες. Ο Meira επέστρεψε το 2010 με το τελευταίο του βάθρο στο São Paulo Indy 300 και αποσύρθηκε στα τέλη του 2011.

Σαν σήμερα το 1983 έλαβε χώρα το όγδοο και τελευταίο Grand Prix της Formula 1 στο σιρκουί πόλης του Long Beach. Η πρώτη σειρά εκκίνησης μονοπωλήθηκε από τις δύο Ferrari 126C2B των Patrick Tambay και René Arnoux, με τις McLaren MP4/1C των John Watson και Niki Lauda να προκρίνονται μόλις στις θέσεις 22 και 23· δεν κατάφεραν ποτέ να κάνουν τα ελαστικά της Michelin να δουλέψουν στις κατατακτήριες δοκιμές. Ωστόσο, το δίδυμο της βρετανικής ομάδας εκμεταλλεύτηκε τις ατυχίες των πρωτοπόρων και αναρριχήθηκε στην κατάταξη, κάνοντας ένα άκρως εντυπωσιακό 1-2, με τον Watson να επικρατεί του Lauda για την πέμπτη και τελευταία του νίκη. Μάλιστα, η 22η θέση του Watson αποτελεί μέχρι σήμερα την χαμηλότερη θέση εκκίνησης από την οποία προήλθε νίκη. Ο Arnoux της Ferrari ολοκλήρωσε το βάθρο, τερματίζοντας σχεδόν έναν γύρο πίσω. Από το 1984 κι έπειτα, η πίστα του Long Beach φιλοξενεί πλέον αγώνες του IndyCar.

Σαν σήμερα

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 1994 πραγματοποιήθηκε το GP Βραζιλίας στην πίστα του Interlagos για το ξεκίνημα της σεζόν στη Formula 1. Τα φώτα ήταν φυσιολογικά στραμμένα στον εγχώριο ήρωα Ayrton Senna, ο οποίος είχε μεταφερθεί στην πανίσχυρη ομάδα της Williams. Δυστυχώς για τον ίδιο και τους λάτρεις του, ο αγώνας του έλαβε τέλος στον 55ο γύρο, όταν έχασε τον έλεγχο προσπαθώντας να πιάσει τον επικεφαλής Michael Schumacher. Έτσι, ο Γερμανός οδηγός της Benetton κατέκτησε μια άνετη νίκη, αφήνοντας έναν γύρο πίσω τον Damon Hill και τον Jean Alesi. Ο Rubens Barrichello τερμάτισε στην τέταρτη θέση, σημειώνοντας ένα θετικότατο αποτέλεσμα για την ομάδα της Jordan.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα, επίσης το 1994, ο Dale Earnhardt Sr. ξεπέρασε για 7,4 δευτερόλεπτα τον Mark Martin και κατέκτησε τη νίκη στον αγώνα 400 μιλίων του Darlington για το NASCAR Winston Cup Series. Ο αείμνηστος θρύλος της Richard Childress Racing κατέγραψε την 9η νίκη του στη διαχρονική οβάλ πίστα και πλέον βρισκόταν μόλις μία μακριά από τις 10 (ρεκόρ) του David Pearson.

Σαν σήμερα το 2008 απεβίωσε σε ηλικία 86 χρονών ο Jean-Marie Balestre. Ο Γάλλος, πρόεδρος του Σώματος της FISA και μετέπειτα της FIA, έχει μείνει γνωστός κυρίως για την εμπλοκή του στην πολιτική διαμάχη ανάμεσα σε FISA και FOCA στις αρχές των ‘80s, με στόχο τον πλήρη έλεγχο των δράσεων γύρω από τις ομάδες της Formula 1 και το ίδιο το πρωτάθλημα γενικότερα. Παρά την ευρύτερη εμπάθεια που προκάλεσε γύρω από το πρόσωπό του με τους επιβλητικούς και, κατά καιρούς, αυταρχικούς χειρισμούς του, ο Balestre συνέβαλε και σε κάποιες σημαντικές αλλαγές στην ασφάλεια του σπορ. Το 1986 καθιέρωσε την υποχρεωτική διαδικασία επιβολής των μονοθεσίων σε ειδικά crash tests, ενώ υπήρξε καθοριστικός μεσάζοντας στην απαγόρευση των κινητήρων τούρμπο το 1989, επικαλούμενος και πάλι λόγους ασφάλειας. Ο Balestre έχασε την προεδρία του στην FISA αλλά και την FIA από τον Max Mosley, αναλαμβάνοντας αποκλειστικά τη Γαλλική Ομοσπονδία Αυτοκίνησης (FFSA) έως το 1996.

Σαν σήμερα
Jean-Marie Balestre (αριστερά) – Bernie Ecclestone (δεξιά)

Σαν σήμερα το 2011, με το GP Μπαχρέιν να έχει ακυρωθεί λόγω της έκρυθμης πολιτικής κατάστασης στη χώρα, η Formula 1 επέστρεψε στη δράση ενόψει της νέας σεζόν με το GP Αυστραλίας. Το αγωνιστικό τριήμερο μονοπωλήθηκε από τον Sebastian Vettel και την ταχύτατη Red Bull RB7, με τον Γερμανό να έχει επικρατήσει του Lewis Hamilton στις κατατακτήριες δοκιμές για 0.778 δευτερόλεπτα. Ο αγώνας εξελίχθηκε σε έναν περίπατο για τον Vettel, ο οποίος ξεπέρασε εύκολα τον Βρετανό της McLaren για τη νίκη. Έκπληξη του αγώνα ήταν η παρουσία του Vitaly Petrov στο τρίτο σκαλί του βάθρου· ο οδηγός της Lotus-Renault αντιστάθηκε στην πίεση του Fernando Alonso και έγινε ο πρώτος Ρώσος που ανέβηκε στο βάθρο. Καλή επίδοση σημείωσε και ο πρωτοεμφανιζόμενος Sergio Pérez με μια 7η θέση, όμως αποκλείστηκε μαζί με τον ομόσταυλο Kamui Kobayashi από τα τελικά αποτελέσματα λόγω χρήσης παράνομων στοιχείων στις πίσω αεροτομές των μονοθεσίων της Sauber.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles