spot_img

Σαν σήμερα, 29 Ιουνίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1902 ολοκληρώθηκε ο μαραθώνιος αγώνας μεταξύ Παρισιού και Βιέννης που είχε διοργανωθεί από τη Λέσχη Αυτοκίνησης της Γαλλίας (ACF). Συνολικά 118 αυτοκίνητα έλαβαν μέρος, με τον Marcel Renault να κάνει την έκπληξη και να κατακτά τη νίκη με ένα αυτοκίνητο 16hp της επώνυμης φίρμας του. Παράλληλα διεξήχθη και ο διεθνής αγώνας στα πλαίσια του Gordon Bennett Cup, ο οποίος τερματίστηκε στο Ίνσμπρουκ της Αυστρίας με τον Selwyn Edge ως τον μοναδικό που πήρε την καρό σημαία, σε μια Napier. Σχεδόν έναν χρόνο αργότερα, ο Marcel Renault έμελλε να χάσει τη ζωή του στον τραγικό μαραθώνιο μεταξύ Παρισιού και Μαδρίτης.

Σαν σήμερα το 1921 γεννήθηκε στο Παρίσι ο Harry Schell. Μεγαλωμένος στη Γαλλία και με διπλή εθνικότητα, ο Schell έδωσε το παρόν σε όλες τις σεζόν της F1 μέχρι και τον θάνατό του το 1960. Εκκίνησε σε 56 αγώνες, τερματίζοντας δεύτερος στο GP Ολλανδίας του 1958 με μια BRM P25 για το καλύτερο αποτέλεσμά του. Επίσης, το 1956 στέφθηκε νικητής στα 1000 χιλιόμετρα του Nürburgring, με την Maserati 300S που μοιραζόταν με τον Piero Taruffi να περνάει στα χέρια των Stirling Moss και Jean Behra όταν η δική τους Maserati τέθηκε εκτός με μηχανικό πρόβλημα. Ο Schell είναι επίσης γνωστός για μια άκρως απροσδόκητη «κλεψιά» που έκανε στις κατατακτήριες δοκιμές για το πρώτο Αμερικανικό GP το 1959, στο Sebring. Απ’ό,τι φάνηκε, είχε ανακαλύψει έναν σύντομο δρόμο που παρέκαμπτε ένα μικρό κομμάτι της πίστας και το αξιοποίησε χωρίς να τον αντιληφθούν, ώστε να καταταγεί στην τρίτη θέση του grid.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 28 Ιουνίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1980 διεξήχθη το GP Γαλλίας στην πίστα του Paul Ricard, για τον έβδομο αγώνα της σεζόν στην F1. Οι κατατακτήριες δοκιμές είχαν δημιουργήσει προσδοκίες για μια νίκη ενός ντόπιου οδηγού, με τρεις Γάλλους και δύο γαλλικές ομάδες να καταλαμβάνουν τις πρώτες τρεις θέσεις εκκίνησης. Ωστόσο, ο Alan Jones της Williams ξεκίνησε 4ος και οδήγησε μεθοδικά, προσπερνώντας αρχικά τους René Arnoux και Didier Pironi. Με τα ελαστικά του poleman Jacques Laffite να φθείρονται και να χάνουν τη δυναμική τους, ο Jones κατάφερε να ξεπεράσει και τον Γάλλο της Ligier ώστε να κατακτήσει εύκολα τη νίκη. Ο Pironi προσπέρασε με τη σειρά του τον αργότερο ομόσταυλό του ώστε να τερματίσει δεύτερος. Το event σήμανε την τελευταία εμφάνιση της Shadow στην F1, με τους Geoff Lees και David Kennedy να μην καταφέρνουν να προκριθούν. Η ομάδα πουλήθηκε στον επιχειρηματία Teddy Yip και συγχωνεύτηκε με την Theodore για το 1981.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1995 γεννήθηκε ο Nicholas Latifi στο Montreal του Quebec. Ο Καναδός, απόγονος ενός δισεκατομμυριούχου επιχειρηματία, διένυσε μια σχετικά μακροχρόνια πορεία στις μικρές κατηγορίες μονοθεσίων με περάσματα από την F3, την Formula Renault 3.5, το GP2 και την F2. Τα αποτελέσματά του ωστόσο άρχισαν να ξεχωρίζουν πιο συστηματικά στις τελευταίες δύο διοργανώσεις μετά το 2016, όταν μονιμοποιήθηκε στην ομάδα της DAMS. Το 2019 τερμάτισε δεύτερος στη βαθμολογία της F2, πίσω από τον Nyck de Vries, και κέρδισε έτσι μια θέση οδηγού στην F1 από το 2020 μέσω της Williams. Έκτοτε εκπροσωπεί την αδύναμη πλέον ομάδα από το Grove πλάι στον George Russell.

Σαν σήμερα το 1997, ο Michael Schumacher πήρε μια εύκολη νίκη στην πίστα του Magny-Cours στη Γαλλία, ξεπερνώντας κατά πολύ τον Heinz-Harald Frentzen και τον ομόσταυλο Eddie Irvine. Ο βασικός αντίπαλος του Γερμανού, Jacques Villeneuve, δεν έκανε ποτέ αισθητή την παρουσία του στον αγώνα και τερμάτισε «αθόρυβα» στην 4η θέση, επιχειρώντας μάταια να κλέψει το βάθρο από τον Irvine στην τελευταία στροφή του βροχερού τελευταίου γύρου. Ο Jean Alesi έβγαλε εκτός πίστας τον David Coulthard και εν τέλει τερμάτισε 5ος, έστω και με αυτόν τον τρόπο. Η έξοδος του Βρετανού της McLaren επέστρεψε στην Jordan του Ralf Schumacher να πάρει τον τελευταίο βαθμό της 6ης θέσης, αφού πρώτα αφέθηκε από τον αδερφό Michael να πάρει πίσω τον γύρο που έχασε στις τελευταίες στροφές του αγώνα.

Σαν σήμερα το 2002, ο Valentino Rossi πήρε πρώτος την καρό σημαία σε έναν εντυπωσιακό αγώνα στο Assen της Ολλανδίας και σημείωσε την πέμπτη συνεχόμενη νίκη του, καθώς και έκτη στους πρώτους 7 αγώνες του νέου MotoGP. Ο Kenny Roberts Jr. προηγήθηκε σε ένα τρενάκι με συνολικά επτά αναβάτες, χωρίς ωστόσο να διαρκέσει η πρωτοπορία του. Ο Loris Capirossi είχε μια πτώση στον 4ο γύρο και έσπασε τον καρπό του δεξιού χεριού του, με τους Alex Barros και Rossi να ξεμακραίνουν από τους υπόλοιπους στις πρώτες θέσεις. Ο «Γιατρός» παρέμεινε πίσω από τον Βραζιλιάνο της Honda Pons μέχρι τον 15ο από τους 19 γύρους, όπου τον προσπέρασε για τη νίκη. Η τελευταία θέση του βάθρου καταλήφθηκε από τον Carlos Checa, ο οποίος αντιστάθηκε στην επίθεση του Tohru Ukawa στο τελευταίο chicane του αγώνα. Ο Ιάπωνας ακούμπησε τροχούς με τον Ισπανό, μένοντας τελικά πίσω και από τον Max Biaggi.

Nicholas Latifi

Σαν σήμερα το 2003, η ομάδα της Williams σημείωσε το 1-2 στο Ευρωπαϊκό GP του Nürburgring, με τον Ralf Schumacher να επικρατεί άνετα του Juan Pablo Montoya. Σχεδόν σε όλο το πρώτο μισό του αγώνα ωστόσο κυριάρχησε ο Kimi Räikkönen της McLaren, έχοντας εκκινήσει από την pole position. Με τον αγώνα του νεαρού Φινλανδού να ολοκληρώνεται άδοξα λόγω σπασμένου κινητήρα, ο Γερμανός της Williams έμεινε ουσιαστικά με ελεύθερο πεδίο προς τον τερματισμό. Στο μεταξύ, ο Montoya μονομαχούσε με τον Michael Schumacher για την δεύτερη θέση, την οποία και κατέλαβε εντυπωσιακά στον 43ο γύρο με μια προσπέραση από την εξωτερική στη φουρκέτα Dunlop (σημερινή στροφή 7). Ο πρωταθλητής της Ferrari ακούμπησε με την Williams και έχασε τον έλεγχο, κολλώντας αρχικά στην αμμοπαγίδα με τους πίσω τροχούς του. Αφού βοηθήθηκε από τους ανθρώπους της πίστας ώστε να επιστρέψει στην πίστα, τερμάτισε 5ος πίσω από τους Rubens Barrichello και Fernando Alonso.

Σαν σήμερα το 2013 έλαβε χώρα το GP Ολλανδίας του MotoGP στην πίστα του Assen, ξανά για τον έβδομο αγώνα της σεζόν. Το event είναι αξιομνημόνευτο για την επιστροφή του Valentino Rossi στο πρώτο σκαλί του βάθρου μετά το 2010, καθώς και για την μεγάλη δοκιμασία που βρήκε τον Jorge Lorenzo από την αρχή των ελεύθερων δοκιμών. Ο Ισπανός της εργοστασιακής Yamaha είχε ένα άσχημο ατύχημα το βροχερό πρωινό της Πέμπτης και ράγισε την αριστερή του κλείδα, με αποτέλεσμα να μεταφερθεί άμεσα στην Βαρκελώνη για να εγχειριστεί. Επέστρεψε στο Assen το απόγευμα της Παρασκευής και πήρε την έγκριση των γιατρών ώστε να αγωνιστεί, τερματίζοντας σε μια ηρωική 5η θέση. Στο μεταξύ, ο «Γιατρός» εκκίνησε 4ος και καταδίωξε τις Repsol Honda για έξι γύρους, προσπερνώντας τελικά τους Marc Márquez και Dani Pedrosa για μια ανεκτίμητη νίκη – την 80η του στην μεγάλη κατηγορία.

Σαν σήμερα

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2018, η Porsche συνέτριψε –ανεπίσημα– το μυθικό ρεκόρ γύρου που είχε σημειωθεί πίσω στο 1983 στην θρυλική πίστα του Nürburgring Nordschleife από τον αείμνηστο Stefan Bellof. Η γερμανική φίρμα είχε ξεκινήσει ένα project με στόχο την εξέλιξη του 919 Hybrid χωρίς περιορισμούς και κατέληξε στη θεμελίωση του 919 Hybrid Evo, το οποίο μάλιστα είχε ήδη καταρρίψει το αντίστοιχο ρεκόρ πίστας στο Spa-Francorchamps τον Απρίλιο της ίδιας χρονιάς. Ο Timo Bernhard οδήγησε το ταχύτατο αυτό αγωνιστικό στην «Πράσινη Κόλαση» και έσπασε τα χρονόμετρα, κάνοντας έναν ασύλληπτο γύρο στο 5:19.546 – χαρακτηριστικά, το επίσημο ρεκόρ πίστας του 1983 σημειώθηκε στις κατατακτήριες δοκιμές για τα 1000 χιλιόμετρα του Nürburgring, με τον Bellof να σταματά τότε στο 6:11.13 με μια Porsche 956. Όπως ήταν αναμενόμενο, το επίτευγμα της Porsche και του Bernhard προκάλεσε δέος σε ολόκληρο τον κόσμο του motorsport και αποτέλεσε τον τέλειο φόρο τιμής σε ένα αριστούργημα των αγώνων αντοχής.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles