Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1922 γεννήθηκε ο Alain de Changy. Ο Βέλγος δραστηριοποιήθηκε κυρίως στους αγώνες αντοχής και τις 24 ώρες του Le Mans στα μέσα των ‘50s, οδηγώντας ποικίλα αυτοκίνητα. Το 1959 αποπειράθηκε να προκριθεί στο Grand Prix του Μονακό με μια Cooper T51, αλλά τελικά κατετάγη μόλις 20ος και έμεινε εκτός grid. Την ίδια χρονιά συμμετείχε και σε αγώνες F2 όπως και στο Le Mans, αλλά τελικά αποσύρθηκε μετά το κλείσιμο της σεζόν.
Σαν σήμερα το 1947 γεννήθηκε στο Owensboro του Kentucky ο εμβληματικός θρύλος του NASCAR και των stock αυτοκινήτων, Darrell Waltrip. Μέσα σε σχεδόν τρεις δεκαετίες, ο Αμερικανός κατάφερε να κατακτήσει τρεις τίτλους στη μεγάλη κατηγορία (1981, 1982, 1985) και συνολικά 84 νίκες, τοποθετώντας το όνομά του στις πρώτες θέσεις σε σχεδόν όλες τις στατιστικές κατηγορίες της διοργάνωσης. Ο Waltrip έχει κερδίσει επίσης 13 αγώνες για την μικρότερη κατηγορία Busch Series, 7 αγώνες στο American Speed Association (ASA), 3 αγώνες για το IROC, 2 αγώνες στο Automobile Racing Club of America (ARCA) και έναν αγώνα του παλιού IndyCar (USAC). Μετά την απόσυρσή του 2000, εξελίχθηκε σε μια εμβληματική μορφή σχολιαστή αγώνων του NASCAR και ασχολήθηκε και με τη συγγραφή.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 4 Φεβρουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1950, η μεγάλη κατηγορία του νεοσύστατου NASCAR επανήλθε για μια καινούρια σεζόν ως ‘Grand National Series’, στο ξεκίνημα μιας προσπάθειας να αποκτήσει δημοφιλία και επαγγελματικό χαρακτήρα. Η αυλαία άνοιξε με έναν αγώνα απόστασης 200 μιλίων στην παραλία της Daytona. Νικητής αναδείχθηκε ο πρωτοεμφανιζόμενος Harold Kite με μια Lincoln του 1949, έχοντας προσπεράσει τον Red Byron στον 25ο γύρο ώστε να επικρατήσει για 53 δευτερόλεπτα.
Σαν σήμερα το 1956 γεννήθηκε ο Héctor Rebaque. Ο Μεξικανός εισήλθε στην F1 το 1977 με την Hesketh και την επόμενη χρονιά δημιούργησε τη δική του επώνυμη αγωνιστική ομάδα. Οδήγησε αγορασμένες παλιές Lotus 78/79, αλλά ο ανταγωνισμός είχε πλέον εξελιχθεί και ο Rebaque απέτυχε να προκριθεί σε αρκετούς αγώνες. Για τα τελευταία τρία Grand Prix του 1979, ανέθεσε στην πασίγνωστη Team Penske να του κατασκευάσει ένα μονοθέσιο που τελικά εμφανίστηκε ως Rebaque HR100. Προκρίθηκε μόνο στο GP Καναδά και δεν τερμάτισε αλλά έγραψε ιστορία, διότι έγινε ο τελευταίος οδηγός που αγωνίστηκε στην F1 με δική του ομάδα και δικό του μονοθέσιο – ο Emerson Fittipaldi οδήγησε για την Copersucar το 1980, αλλά η ομάδα τεχνικά άνηκε στον αδερφό του, Wilson. Η ομάδα του Rebaque έπαψε να υπάρχει μετά το 1979, αλλά ο ίδιος συνέχισε την πορεία του στην F1 για άλλες δύο σεζόν, με την Brabham.
Σαν σήμερα το 1968 γεννήθηκε ο άσσος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally (WRC), ο Marcus Grönholm. Ο Φινλανδός συμμετείχε σε 153 rally του WRC, από το 1989 έως και το Rally Σουηδίας του 2019. Κέρδισε συνολικά 30 φορές οδηγώντας για την Peugeot και τη Ford, κατακτώντας μάλιστα δύο τίτλους με το επιβλητικό 206 των Γάλλων, το 2000 και 2002.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Σαν σήμερα το 1995, ο τερματισμός των 24 ωρών της Daytona ανέδειξε νικήτρια τη γερμανική Kremer Racing, η οποία επικράτησε με μια K8 Spyder που μοιράστηκαν οι Giovanni Lavaggi, Jürgen Lässig, Marco Werner και Christophe Bouchut για 690 γύρους. Αξίζει να αναφερθεί πως στην τρίτη θέση του βάθρου βρέθηκε το πλήρωμα ενός Ford Mustang κατηγορίας GTS-1 της Roush Racing, όπου ήταν μέλος και ο διάσημος ηθοποιός Paul Newman. Μάλιστα, ο 70χρονος τότε Αμερικανός έγινε ο γηραιότερος νικητής στην κατηγορία του, στα πλαίσια ενός επίσημου μεγάλου αγώνα ταχύτητας – μοιράστηκε το αυτοκίνητο με τον άσσο του NASCAR Mark Martin, τον Tommy Kendall και τον Mike Brockman.
Σαν σήμερα το 2017, οι 12 ώρες του Bathurst κυριαρχήθηκαν από την καινούρια Ferrari 488 GT3 της Maranello Motorsport, προσφέροντας έτσι στην ιταλική εταιρεία τη δεύτερη νίκη της σε τέσσερα χρόνια στο Mount Panorama. Η μοναδική παραδόξως Ferrari του grid μοιράστηκε στους Αυστραλούς γνώριμους των Supercars, Craig Lowndes και Jamie Whincup, καθώς και στον Φινλανδό εργοστασιακό οδηγό Toni Vilander. Το αυτοκίνητο εκκίνησε από την pole position και έκανε έναν σχεδόν τέλειο αγώνα, προηγούμενο σχεδόν στους μισούς από τους 290 γύρους που κατέγραψε. Έναν γύρο πίσω τερμάτισε το πλήρωμα της #12 Competition Motorsports Porsche 911 GT3 R και της #17 M-Sport Bentley Continental GT3 για το κλείσιμο του βάθρου.