Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1924 γεννήθηκε ο Pablo Birger, ένας εκ των πολλών Αργεντινών που αγωνίστηκαν στην F1 στα ‘50s. Ο Birger εμφανίστηκε σε μόλις δύο Grand Prix για την Gordini, στην πατρίδα του, το 1953 και 1955. Στην πρώτη του παρουσία εγκατέλειψε λόγω μηχανικού προβλήματος, ενώ στη δεύτερη εκκίνησε από μια αξιοπρεπέστατη 9η θέση και είχε ένα ατύχημα με τον Carlos Menditéguy στον δεύτερο γύρο. Δυστυχώς σκοτώθηκε τον Μάρτιο του 1966 σε ηλικία 42 χρονών, καθώς ενεπλάκη σε ένα τροχαίο δυστύχημα στο Μπουένος Άϊρες.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 5 Ιανουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1926 γεννήθηκε στο Glendale της Καλιφόρνια ο Pat Flaherty. Έχοντας αποτελέσει σταθερή παρουσία στους αγώνες αυτοκινήτων των Η.Π.Α. για σχεδόν όλη τη δεκαετία των ‘50s, ο Αμερικανός αποσύρθηκε από την οδήγηση το 1963. Συμμετείχε σε 19 αγώνες του παλιού πρωταθλήματος AAA και USAC, κατακτώντας δύο νίκες στο Milwaukee (1955, 1956) αλλά και το Indianapolis 500 του 1956. Μετά τον θρίαμβό του στο Brickyard, σχεδόν τρεις μήνες αργότερα τραυματίστηκε σοβαρά σε έναν τοπικό αγώνα στο Illinois State Fairgrounds και οι εμφανίσεις του περιορίστηκαν δραματικά έως την απόσυρσή του.
Σαν σήμερα το 1959 απεβίωσε στα 75 του χρόνια ο Vincenzo Florio Jr., απόγονος της πλούσιας ιταλικής οικογένειας Florio και διάδοχος της οικονομικής της δυναστείας. Ο Ιταλός εργοστασιάρχης αλλά και λάτρης των αυτοκινήτων είναι γνωστός και ως ο εμπνευστής του Targa Florio, ενός απαιτητικότατου αγώνα αντοχής σε ορεινούς δημόσιους δρόμους της Σικελίας. Καθιερώθηκε το 1906 και ήταν η παλαιότερη διοργάνωση αγώνων σπορ αυτοκινήτων, μέρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Σπορ Αυτοκινήτων (WSC) από το 1955 έως το 1973. Παρόλο που οι πρώτες εκδόσεις του event περιλάμβαναν οδήγηση γύρω από ολόκληρο το νησί, το μήκος της πίστας στις τελευταίες δεκαετίες οριοθετήθηκε στα 72 χιλιόμετρα του Circuito Piccolo delle Madonie και σε 11 γύρους. Μετά το 1973, το Targa Florio περιορίστηκε σε event μικρότερου βεληνεκούς και διακόπηκε το 1977 λόγω ανησυχιών περί ασφάλειας των οδηγών και θεατών. Έκτοτε διεξάγεται ως μια απλή εκδήλωση rally και αποτελεί μέρος του Ιταλικού Πρωταθλήματος Rally.
Σαν σήμερα το 1968, ο Chris Amon έγινε μόλις ο δεύτερος Νεοζηλανδός που κέρδισε το Grand Prix της πατρίδας του, όταν πήρε πρώτος την καρό σημαία στο Pukekohe για την πρεμιέρα της σεζόν στο Tasman Series. Ολοκλήρωσε τον αγώνα 58 γύρων σε κάτι λιγότερο από μία ώρα δράσης, οδηγώντας μια Ferrari Dino 246 Tasmania προδιαγραφών F2. Μάλιστα κατέγραψε ρεκόρ πίστας στον 32ο γύρο και μονομαχούσε μανιωδώς με τον θρυλικό Jim Clark, μέχρι που ο Σκωτσέζος εγκατέλειψε λόγω κινητήρα στον 46ο γύρο. Δεύτερη τερμάτισε τελικά η Brabham BT23D του Frank Gardner – ο Αυστραλός ήταν ο μόνος που δεν δέχτηκε γύρο.
Σαν σήμερα το 1980 απεβίωσε σε ηλικία 80 χρονών ο Raymond Mays, βετεράνος οδηγός αγώνων και δοκιμαστής των αγωνιστικών της BRM. Ο Βρετανός υπήρξε ένας από τους πιο βασικούς μπροστάρηδες της ERA, κατακτώντας το Βρετανικό Πρωτάθλημα Αναβάσεων στα πρώτα δύο χρόνια ύπαρξής του (1947, 1948) καθώς και τα δοκιμαστικά ταχύτητας του Brighton (1946, 1947, 1948 και 1950) με την μαύρη του ERA R4D. Σταμάτησε να οδηγεί αγωνιστικά αυτοκίνητα στο τέλος του 1950.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Σαν σήμερα το 1998, υπήρξε μια αναφορά στην εφημερίδα “The Guardian” που έκανε λόγο για αίτημα περί επανεξέτασης του περιβόητου συμβάντος μεταξύ Michael Schumacher και Jacques Villeneuve, στο Ευρωπαϊκό GP του 1997. Μάλιστα, το αίτημα αυτό τέθηκε από έναν τυχαίο θεατή, ο οποίος θεώρησε πως η τιμωρία που επιβλήθηκε στον ‘Schumi’, με τον αποκλεισμό του από το Πρωτάθλημα εκείνης της σεζόν και την συμμετοχή του σε καμπάνιες υπέρ της οδικής ασφάλειας, δεν ήταν αρκετή. Ο θεατής αυτός επικαλέστηκε ακραίες κατηγορίες περί «απόπειρας δολοφονίας, θέσης σωματικής ακεραιότητας σε κίνδυνο και παραβίασης κανόνων οδηγικής συμπεριφοράς». Φυσικά, οι κατηγορίες αυτές δεν είχαν καμία ουσιαστική βάση και η υπόθεση (αν μπορούμε να την χαρακτηρίσουμε έτσι) ξεγράφτηκε πάρα πολύ γρήγορα.
Σαν σήμερα το 2000, σε ένα τεστ με την Treadway Racing στη Walt Disney World Speedway ενόψει της νέας σεζόν του Indy Racing League, ο 35χρονος Sam Schmidt συγκρούστηκε πολύ άσχημα και αποκόμισε σοβαρότατους τραυματισμούς στη σπονδυλική του στήλη. Το ατύχημα τον περιόρισε για 5 μήνες στο νοσοκομείο με τεχνική υποστήριξη και δυστυχώς τον κατέστησε τετραπληγικό, βάζοντας άδοξα τέλος σε μια υποσχόμενη καριέρα. Ο Schmidt, εμπνευσμένος από τον αείμνηστο Sir Frank Williams, διατηρήθηκε πεισματικά στο χώρο του IndyCar και ίδρυσε την επώνυμη ομάδα Sam Schmidt Motorsports. Η ομάδα αυτή εξελίχθηκε σε μια υπολογίσιμη δύναμη στη μικρή κατηγορία Indy Lights αλλά και στο IndyCar, κατακτώντας νίκες με νεαρά ταλέντα της διοργάνωσης απέναντι σε πανίσχυρους αντιπάλους. Διατηρείται στο IndyCar μέχρι και σήμερα ως Arrow McLaren SP.