Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1886 γεννήθηκε ο René Thomas, ένας εκ των πρώτων νικητών του περιβόητου Indianapolis 500. Ο Γάλλος ταξίδεψε στις Η.Π.Α. το 1914 και κατέκτησε τη νίκη στο Brickyard στην πρώτη του προσπάθεια, οδηγώντας ένα αυτοκίνητο της Delage. Πριν εμπλακεί συστηματικά με τους αγώνες ταχύτητας αλλά και πολύ αργότερα, ο Thomas υπήρξε ένας πρωτοποριακός αεροπόρος και κατέγραψε πολλά ρεκόρ επίγειας τελικής ταχύτητας.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 6 Μαρτίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1938 γεννήθηκε στην πόλη της Iowa η Janet Guthrie. Η Αμερικανίδα, κόρη πιλότων, αφιερώθηκε αρχικά στην ακαδημαϊκή της εξέλιξη αποκτώντας πτυχίο στις φυσικές επιστήμες το 1960 και δουλεύοντας έπειτα σε μεγάλη εταιρεία ως μηχανικός αεροσκαφών. Σταδιακά αγάπησε τους αγώνες ταχύτητας και καθιερώθηκε στη σκηνή των αγώνων σπορ αυτοκινήτων, κατακτώντας μέχρι τα 1970s δύο νίκες στην κατηγορία της στις 12 ώρες του Sebring. Στο δεύτερο μισό της δεκαετίας επεκτάθηκε στο διάσημο NASCAR και IndyCar, αποκτώντας status ενός ινδάλματος του ωραίου φύλου στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το 1977, η Guthrie έγραψε ιστορία ως η πρώτη γυναίκα που προκρίθηκε τόσο στο Daytona 500, όσο και στο Indianapolis 500. Μάλιστα κατάφερε να τερματίσει 9η στο Brickyard την επόμενη χρονιά. Δυστυχώς υποτιμήθηκε συστηματικά λόγω του φύλου της και αδυνατούσε να εξασφαλίσει διαρκή στήριξη από χορηγούς, τερματίζοντας έτσι την καριέρα της ώστε να επικεντρωθεί στην αντιμετώπιση του σεξισμού κατά των γυναικών στο motorsport.
Σαν σήμερα το 1947 γεννήθηκε ο θρύλος των αγώνων rally, Walter Röhrl. Ο ψηλόλιγνος Γερμανός κέρδισε σε 15 events του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally (WRC), στο διάστημα 1975-1985. Οδήγησε για τις ομάδες των Opel, Fiat, Lancia και Audi, και κατέκτησε δύο τίτλους – το 1980 με τη Fiat και το 1982 με την Opel. Επίσης, στέφθηκε νικητής του Rally Μόντε Κάρλο συνολικά τέσσερις φορές, με τέσσερις διαφορετικούς κατασκευαστές.
Σαν σήμερα το 1954 σημειώθηκε μία από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις στα χρονικά του μηχανοκίνητου αθλητισμού, στις 12 ώρες του Sebring. Σε ένα event που έθετε τα ταλαντούχα πληρώματα των Ferrari, Lancia και Maserati ως κύρια φαβορί, σχεδόν όλα τα αυτοκίνητά τους απέτυχαν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της επίπονης τότε πίστας και βρέθηκαν αντιμέτωπα με μηχανικά προβλήματα, κυρίως στο σύστημα πέδησης και μετάδοσης κίνησης. Μέχρι την είσοδο στην τελευταία ώρα είχαν εγκαταλείψει όλοι οι πρωτοκλασάτοι οδηγοί των παραπάνω εταιρειών και βρέθηκε έτσι στην πρωτοπορία μια OSCA MT4 1450, οδηγούμενη από τους Stirling Moss και Bill Lloyd. Παρά τις δυσκολίες λόγω του συμπλέκτη, το πλήρωμα κατέκτησε μια πραγματικά ανέλπιστη νίκη έχοντας διαφορά 5 γύρων από την τελευταία Lancia D24 των άσημων Porfirio Rubirosa και Gino Valenzano. Τρίτο κατέληξε το Austin-Healey 100 των Lance Macklin και George Huntoon, έχοντας για ώρες λειτουργικούς μόλις τους τρεις από τους τέσσερις κυλίνδρους του κινητήρα του.
Σαν σήμερα το 1962 γεννήθηκε ο Piero Liatti. Ο Ιταλός ξεκίνησε την καριέρα του στο WRC οδηγώντας ιδιωτικές Lancia Delta Integrale. Οι επιδόσεις του προσέλκυσαν το ενδιαφέρον της Subaru και της ομάδας Prodrive, η οποία τον συμπεριέλαβε στο οδηγικό δυναμικό της το 1995. Ο Liatti κατάφερε να σημειώσει μια νίκη το 1997, κερδίζοντας το Rally Μόντε Κάρλο με συνοδηγό την Fabrizia Pons. Αυτή ήταν και η μοναδική νίκη της καριέρας του και παραμένει μέχρι σήμερα η τελευταία νίκη Ιταλού οδηγού στο WRC. Από το 1999 ακολούθησαν βραχυπρόθεσμα περάσματα από την SEAT, τη Ford, τη Hyundai και την Peugeot, με τον Liatti να ολοκληρώνει την καριέρα του στα τέλη του 2004.
Σαν σήμερα το 1969 γεννήθηκε ο Hideki Noda. Ο Ιάπωνας εισήλθε στην F1 μέσω της παραπαίουσας ομάδας της Larrousse, συμμετέχοντας στα τρία τελευταία Grand Prix του 1994. Παρόλο που προσαρμόστηκε γρήγορα, τα προβλήματα αξιοπιστίας τον απέτρεψαν από το να πάρει τον τερματισμό σε όλους τους αγώνες. Η Larrousse χρεοκόπησε στα τέλη της χρονιάς και, παρά το ενδιαφέρον ομάδων όπως η Simtek και η Forti, ο Noda δεν επέστρεψε στην F1. Εγκαταστάθηκε για λίγο καιρό στις Η.Π.Α. ώστε να τρέξει στην υποκατηγορία αγώνων του IndyCar, το πρωτάθλημα Indy Lights. Μετά από αρκετά μέτρια αποτελέσματα, το 1998 γύρισε πίσω στην Ιαπωνία και επικεντρώθηκε στο απαιτητικό πρωτάθλημα αυτοκινήτων τουρισμού του JGTC/Super GT, οδηγώντας κυρίως για την Toyota. Μέχρι και το 2012, ο Noda κέρδισε δύο αγώνες στο JGTC και έδωσε το παρόν στις 24 ώρες του Le Mans, αλλά και το A1GP.
Σαν σήμερα το 1970, ο Jack Brabham επικράτησε στο GP Νότιας Αφρικής, κατακτώντας τη 14η και τελευταία του νίκη στη Formula 1. Ο 44χρονος τρεις-φορές πρωταθλητής εκκίνησε τρίτος και άφησε πίσω του τη McLaren του Denny Hulme και την March του Jackie Stewart. Την έκπληξη του αγώνα αποτέλεσε ο Graham Hill ο οποίος, ελάχιστους μήνες μετά το ατύχημά του στο GP Η.Π.Α. όπου έσπασε τα πόδια του, τερμάτισε στην 6η θέση με τη Lotus. Πονούσε πλέον τόσο πολύ που χρειάστηκε να τον σηκώσουν από το μονοθέσιο ώστε να βγει.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Σαν σήμερα το 1981 ολοκληρώθηκε το Rally Πορτογαλίας για το WRC, με τον Markku Alén να παίρνει τη νίκη με ένα Fiat 131 Abarth. Αυτή ήταν η 21η και τελευταία νίκη της Fiat στο πρωτάθλημα, καθώς και η 9η του Alén με την ιταλική φίρμα. Ο Φινλανδός επικράτησε έναντι του συμπατριώτη Henri Toivonen για πάνω από 9 λεπτά.
Σαν σήμερα το 1999, ο Eddie Irvine κατέκτησε την πρώτη του νίκη στη Formula 1, κερδίζοντας το GP Αυστραλίας με την Ferrari. Ο Ιρλανδός επωφελήθηκε από τη διπλή εγκατάλειψη για την McLaren, καθώς και από την ατυχία του ομόσταυλου Michael Schumacher που κόλλησε στην εκκίνηση και αναγκάστηκε να ξεκινήσει τελευταίος. Παρά την πίεση που δέχτηκε από την Jordan του Heinz-Harald Frentzen, ο Irvine κατάφερε να βάλει τέλος σε ένα σερί 14 βάθρων χωρίς νίκη.
Σαν σήμερα το 2004, το άνοιγμα της αυλαίας στη σεζόν της Formula 1 σήμανε άλλη μια χρονιά κυριαρχίας για την Ferrari. Το GP Αυστραλίας μονοπωλήθηκε από τα κόκκινα μονοθέσια των Michael Schumacher και Rubens Barrichello, οι οποίοι άφησαν πάνω από 30 δευτερόλεπτα πίσω τους τη Renault του Fernando Alonso.