spot_img

Σαν σήμερα, 8 Μαρτίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1953 πραγματοποιήθηκε ο πρώτος αγώνας αντοχής για το ιστορικό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC). Ο αγώνας αυτός έλαβε χώρα στη θρυλική πίστα του Sebring στη Florida και είχε διάρκεια 12 ωρών, με τις επόμενες δεκαετίες σταδιακά να την βρίσκουν στο πάνθεον των αγώνων αντοχής παγκοσμίως. Το νικητήριο αυτοκίνητο επρόκειτο για μια Cunningham C-4R, την οποία κατέβασε ο ιδιοκτήτης Briggs Cunningham για να την οδηγήσουν οι John Fitch και Phil Walters. Το συγκεκριμένο δίδυμο επικράτησε κατά έναν γύρο έναντι της Aston Martin DB3 των George Abecassis και Reg Parnell, καταγράφοντας μια ιστορική νίκη. Παραδόξως, αυτός ήταν και ο μοναδικός θρίαμβος για την Cunningham στο WSC.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 7 Μαρτίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1968 γεννήθηκε ο Michael Bartels. Ο Γερμανός διακρίθηκε δεόντως στα καρτ και τις μικρές κατηγορίες formula της χώρας του, φτάνοντας έως και το διεθνές πρωτάθλημα της Formula 3000 το 1990. Μετά  από μια μέτρια πρώτη σεζόν και κάποιους σποραδικούς αγώνες το 1991, ο Bartels βρήκε την ευκαιρία να τρέξει στη Formula 1. Συγκεκριμένα, αντικατέστησε τον Johnny Herbert σε τέσσερα Grand Prix της σεζόν στην παραπαίουσα Lotus, λόγω υποχρεώσεων του Βρετανού στην ανερχόμενη Formula 3000 της Ιαπωνίας (τωρινή Super Formula). Ωστόσο, δεν κατάφερε να προκριθεί σε κανέναν αγώνα και γύρισε πίσω στην F3000 για άλλες δύο σεζόν. Από το 1994 και έπειτα, ο Bartels μεταπήδησε στους αγώνες αυτοκινήτων τουρισμού και αντοχής και κατέγραψε αξιοσημείωτες νίκες. Μέχρι σήμερα έχει στεφθεί νικητής στις 24 ώρες του Nürburgring (2000 & 2001) και του Spa-Francorchamps (2005, 2006 & 2008), ενώ το 2010 κατέκτησε με τη Maserati τον τίτλο στο πρωτάθλημα FIA GT1.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 1998, ο Mika Häkkinen συνέχισε από εκεί που σταμάτησε στη Jerez το 1997 και κέρδισε το GP Αυστραλίας. Ο αγώνας αυτός σήμανε τότε και την απαρχή νέων κανονισμών στη Formula 1, όπως η αντικατάσταση των slick ελαστικών από καινούρια με ραβδώσεις, καθώς και η μείωση της κάθετης δύναμης στα μονοθέσια. Η ομάδα της McLaren κυριάρχησε σε όλο τον αγώνα, αλλά ήρθε αντιμέτωπη με πρωτόγνωρες καταστάσεις. Κατά την είσοδό του στα pits, ο Häkkinen παρατήρησε πως οι μηχανικοί δεν τον περίμεναν στο pit box και επέστρεψε μπερδεμένος στην πίστα. Λίγους γύρους αργότερα, ο ομόσταυλος David Coulthard άφησε τον Φινλανδό να ανακτήσει την πρωτοπορία και να κατακτήσει τη νίκη, αφήνοντας αμφότεροι πίσω τους τον Heinz-Harald Frentzen. Παρά τα σχόλια και τις θεωρίες περί παρανόησης εντολών από την πλευρά του Häkkinen, ο Ron Dennis ξεκαθάρισε πολύ αργότερα ότι εξωτερικοί παράγοντες ενεργοποίησαν την ενδοεπικοινωνία για να επηρεάσουν την έκβαση του αγώνα.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles