Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1934 γεννήθηκε στο Σίδνεϊ ο αδικοχαμένος αστέρας των αγώνων μοτοσικλετών, Tom Phillis. Ο Αυστραλός είχε εγκαταλείψει το σχολείο στα 16 του και δραστηριοποιήθηκε ως μαθητευόμενος μηχανικός, αποκτώντας κλίση στις μοτοσικλέτες χάρη στην πρώτη του δουλειά – μετέφερε γράμματα στο Σίδνεϊ με μια Excelsior 125cc. Με την υποστήριξη του πατέρα του ξεκίνησε να συμμετέχει σε αγώνες ταχύτητας με δίτροχα και το 1958 πούλησε τα πάντα μαζί με την σύζυγό του, ώστε να ταξιδέψει στην Ευρώπη για συμμετοχή στο κορυφαίο επίπεδο πρωταθλητισμού. Το 1960, ο Αυστραλός έγινε ο πρώτος μη-Ιάπωνας αναβάτης της Honda και την επόμενη χρονιά έκανε αίσθηση κατακτώντας τον παγκόσμιο τίτλο στα 125cc (πρώτο για ιαπωνικό κατασκευαστή), ενώ έχασε οριακά τον τίτλο από τον Mike Hailwood στα 250cc. Δυστυχώς σκοτώθηκε φρικιαστικά στο Isle of Man TT του 1962, ωθώντας μάλιστα τον φίλο και τότε πρωταθλητή στα 500cc Gary Hocking σε άμεση απόσυρση από την ενεργό δράση.
Σαν σήμερα το 1935 παρουσιάστηκε στο κοινό η Alfa Romeo Bimotore, ένα αγωνιστικό με κινητήρα 16 κυλίνδρων που κατά βάθος αποτελούσε σχεδιαστική έμπνευση του Enzo Ferrari και του Luigi Bazzi, ενός από τους μηχανικούς του στη Scuderia Ferrari. Στις αρχές των 1930s, η Scuderia Ferrari είχε επιμεληθεί τη διεύθυνση του αγωνιστικού τμήματος της Alfa Romeo. Εξαιτίας αυτού, λέγεται πως η Bimotore του 1935 είναι το πρώτο αυτοκίνητο που έφερε πάνω του το εμβληματικό πλέον λογότυπο με το μαύρο καλπάζον άλογο.
Βασική ιδιαιτερότητα της Bimotore (όπως μαρτυρά το όνομά της) ήταν η μονάδα ισχύος της, η οποία ουσιαστικά επρόκειτο για δύο ενωμένους υπερτροφοδοτούμενους και 8κύλινδρους εν σειρά κινητήρες, ένας τοποθετημένος μπροστά και ένας πίσω από τον οδηγό, σε ένα ειδικά ανασχεδιασμένο σασί. Οι δύο αυτοί κινητήρες (3165cc έκαστος) προέρχονταν από την παλαιότερη Alfa Romeo P3 και απέδιδαν με τη συγκεκριμένη διάταξη 540 ίππους, προσδίδοντας στη Bimotore απίστευτη απόδοση. Συγκριτικά, το αυτοκίνητο ξεπερνούσε σε ισχύ τις εκλεπτυσμένες Mercedes-Benz και Auto Union, των οποίων οι κινητήρες απέδιδαν 430 και 375 ίππους αντίστοιχα.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 8 Απριλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1971 γεννήθηκε ο παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 για το 1997, Jacques Villeneuve. Ο Καναδός ξεκίνησε εκκωφαντικά την καριέρα του, κάνοντας αρχικά τεράστια αίσθηση στις ΗΠΑ και το πρωτάθλημα CART, όπου κατέκτησε τον τίτλο αλλά και τη νίκη στο θρυλικό Indianapolis 500 το 1995. Ως εκ τούτου, κέντρισε το ενδιαφέρον πολλών σε όλο τον κόσμο, καταλήγοντας στη Formula 1 και την πρωταθλήτρια Williams το 1996. Από την πρώτη του σεζόν εκεί άρχισε να κερδίζει αγώνες, θέτοντας μάλιστα υποψηφιότητα για τον τίτλο. Τελικά, το 1997 μετουσίωσε το όνειρό του αλλά και του αδικοχαμένου πατέρα του, Gilles, προσφέροντας ανεπανάληπτες στιγμές μαζί με τον Michael Schumacher. Ωστόσο, οι επόμενες χρονιές αποδείχθηκαν εφιαλτικές, με τον Villeneuve να έρχεται αντιμέτωπος με μέτρια μονοθέσια και να μην έχει πλέον κίνητρο να διεκδικήσει κάτι περισσότερο στο πρωτάθλημα.
Μετά από μερικά βραχυπρόθεσμα και αδιάφορα περάσματα από την Sauber, την Renault και την BMW-Sauber, ο Καναδός άφησε τη Formula 1 και δραστηριοποιήθηκε στους αγώνες αντοχής και το Le Mans, ανεβαίνοντας στο βάθρο με την Peugeot το 2008. Για τα επόμενα χρόνια περιπλανήθηκε σε αγωνιστικές διοργανώσεις χαμηλότερου βεληνεκούς, με τις καυστικές δηλώσεις του σχετικά με την επικαιρότητα της Formula 1 να δημιουργούν μια όχι και τόσο αρεστή εικόνα γύρω από το πρόσωπό του. Μοιραία, τα κατορθώματά του στα πρώτα στάδια της καριέρας του έχουν υποτιμηθεί ουκ ολίγες φορές. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τον Jacques Villeneuve εδώ.
Σαν σήμερα το 1995 πραγματοποιήθηκε το GP Αργεντινής για τη Formula 1, στην πίστα Oscar y Juan Gálvez. Ο David Coulthard της Williams ήταν συνολικά ο ταχύτερος σε όλο το τριήμερο, κατακτώντας την pole position για σχεδόν ένα δευτερόλεπτο από τους υπόλοιπους. Στον αγώνα, ηγήθηκε τους πρώτους γύρους χωρίς θέματα αλλά ήρθε αντιμέτωπος με ένα πρόβλημα στο γκάζι, χάνοντας προσωρινά την πρωτοπορία. Την ανέκτησε λίαν συντόμως, με την Williams FW17 ωστόσο να παραδίδει ολοκληρωτικά πνεύμα στα ηλεκτρικά της συστήματα. Έτσι, ο ομόσταυλος Damon Hill έμεινε με ελεύθερο το πεδίο για τη νίκη. Ο Jean Alesi της Ferrari τερμάτισε δεύτερος, με το βάθρο να ολοκληρώνει ο παραδόξως υποτονικός Michael Schumacher της Benetton.
Σαν σήμερα, επίσης το 1995, ο τότε πρωταθλητής του CART/IndyCar Al Unser Jr. εκκίνησε τέταρτος στο Long Beach και τέθηκε επικεφαλής στον 30ο από τους 105 γύρους, κυριαρχώντας έπειτα για την έκτη του νίκη σε 8 χρόνια στο συγκεκριμένο σιρκουί πόλης. Την Penske-Mercedes του ‘Little Al’ ακολούθησε ο Scott Pruett της Patrick Racing, στον καλύτερο τερματισμό για την προμηθεύτρια ελαστικών Firestone από τότε που επέστρεψε στους αγώνες IndyCar στην αρχή της σεζόν. Οι υποψήφιοι Bobby Rahal (κιβώτιο ταχυτήτων), Christian Fittipaldi (κινητήρας) και Teo Fabi (ποινή stop/go) τέθηκαν εκτός διεκδίκησης της νίκης στα τελευταία στάδια του αγώνα.
Σαν σήμερα το 2000, η πίστα της Imola φιλοξένησε τον τρίτο αγώνα της σεζόν στη Formula 1, με το GP Σαν Μαρίνο. Ο poleman Mika Häkkinen υπήρξε πρωτοπόρος στο μεγαλύτερο κομμάτι του αγώνα, έχοντας τον Michael Schumacher πίσω να τον καταδιώκει. Ο Γερμανός εκμεταλλεύτηκε το χαμηλότερο φορτίο καυσίμου στη Ferrari του κάνοντας ένα μακρύτερο δεύτερο stint, προσπερνώντας έτσι τον Φινλανδό της McLaren κατά τη δεύτερη φάση των pit stops. Έτσι, κατάφερε να κατακτήσει τη νίκη, με τους ομόσταυλους των δύο πρωταγωνιστών, David Coulthard και Rubens Barrichello, να τερματίζουν στις θέσεις 3 και 4 αρκετά πιο πίσω.
Σαν σήμερα, επίσης το 2000, το παλιό MotoGP επισκέφθηκε την Ιαπωνία για τον πρώτο από τους δύο προγραμματισμένους του αγώνες στη σεζόν, ξεκινώντας από την πίστα της Suzuka. Η μέρα αυτή είδε τους Ιάπωνες αναβάτες να πρωταγωνιστούν σε όλες τις κατηγορίες, με τον Norick Abe να κατακτά τη νίκη στα 500cc μπροστά από τους Kenny Roberts Jr. και Tadayuki Okada. Στα 250cc και 125cc, το βάθρο πλαισιώθηκε αποκλειστικά από Ιάπωνες αναβάτες, με νικητές του Daijiro Kato και Youichi Ui αντίστοιχα. Ήταν η πρώτη φορά που ένα event του πρωταθλήματος μονοπωλήθηκε από Ιάπωνες αναβάτες σε όλες τις κατηγορίες.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Σαν σήμερα το 2002 απεβίωσε σε ηλικία 76 χρονών ο Pat Flaherty, ο νικητής του Indianapolis 500 για το 1956. Ο Αμερικανός έδωσε το παρόν στους αγώνες αυτοκινήτων των ΗΠΑ για σχεδόν όλη τη δεκαετία του ‘50, δίνοντας συστηματικά το παρόν και στο Brickyard. Το 1956 εκκίνησε τον σχετικό αγώνα από την pole position και στέφθηκε νικητής, αποκομίζοντας ωστόσο σοβαρούς τραυματισμούς σε ένα τροχαίο λίγους μήνες αργότερα. Τελικά ανέκαμψε και επέστρεψε στους αγώνες, σταματώντας την καριέρα του το 1963.
Σαν σήμερα το 2006, ο Sébastien Loeb επικράτησε στον Γύρο της Κορσικής για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά και κατέκτησε την τρίτη συνεχόμενη νίκη του στα πρώτα πέντε events για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC). Ο Γάλλος συνέχισε την εκπληκτική του έφοδο προς έναν τρίτο συνεχόμενο τίτλο μαζί με τον συνοδηγό Daniel Elena, ηγούμενος στην κατάταξη χρόνων από την πρώτη κιόλας Ειδική Διαδρομή χωρίς να χάσει ποτέ την πρωτοπορία. Με την ολοκλήρωση του event, έπειτα από 354 αγωνιστικά χιλιόμετρα, το δίδυμο είχε ξεπεράσει το Ford Focus RS των Marcus Grönholm και Timo Rautiainen για 29 δευτερόλεπτα.
Σαν σήμερα το 2017 διεξήχθη το GP Κίνας, για τον δεύτερο αγώνα της σεζόν στη Formula 1. Ο Lewis Hamilton αποδείχθηκε απόλυτος κυρίαρχος σε όλο το τριήμερο, κατακτώντας την pole position και τη νίκη, καταγράφοντας τον ταχύτερο και όντας στην πρωτοπορία για όλους τους γύρους του αγώνα· αυτό ήταν το τρίτο του Grand Chelem. Η Ferrari του Sebastian Vettel βρέθηκε στη δεύτερη θέση, με τον Max Verstappen να κάνει ακόμα μία επίδειξη αξιόλογης οδήγησης. Παρόλο που εκκίνησε μόλις 16ος λόγω προβλήματος στις κατατακτήριες δοκιμές, κέρδισε 9 θέσεις στον πρώτο γύρο σε νωπό οδόστρωμα και ξεπέρασε τον ομόσταυλο Daniel Ricciardo για να ανέβει στο βάθρο. Ο Carlos Sainz Jr. έκανε επίσης μια πολύ καλή εμφάνιση τερματίζοντας 7ος με την Toro Rosso, πίσω μόνο από τις τρεις μεγάλες ομάδες του grid.
Σαν σήμερα, επίσης το 2017, φιλοξενήθηκε ο δεύτερος αγώνας της σεζόν για τους δύο τροχούς, αυτήν τη φορά στο MotoGP και την πίστα Termas de Río Hondo της Αργεντινής. Ο αγώνας στιγματίστηκε από τη διπλή εγκατάλειψη των δύο Repsol Honda. Ο poleman Marc Márquez εκκίνησε εξαιρετικά αλλά είχε πτώση στον τρίτο μόλις γύρο και εγκατέλειψε, ενώ ο Dani Pedrosa είχε σχεδόν το ίδιο ατύχημα στον 13ο γύρο, στη στροφή 2. Τελικός νικητής αναδείχθηκε ο Maverick Viñales, συνεχίζοντας έτσι το δυναμικό του ξεκίνημα στη σεζόν με δύο συνεχόμενες νίκες. Ο ομόσταυλος Valentino Rossi τερμάτισε δεύτερος για το 1-2 της Yamaha, με τον Cal Crutchlow να ολοκληρώνει το βάθρο. Ο Álvaro Bautista έκανε έναν προσεκτικό αγώνα και τερμάτισε 4ος όντας ο πρώτος από τους ιδιώτες αναβάτες, μπροστά από τον Johann Zarco.