Σαν σήμερα, 9 Ιουνίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1898 γεννήθηκε ο Luigi Fagioli, γνωστός στην εποχή του και ως «ο ληστής από το Abruzzi» πιθανώς για την επιβλητική φυσιογνωμία του και για μια σειρά νικών που είχε «κλέψει» από άσσους των αγώνων όπως ο Tazio Nuvolari. Ο Ιταλός είναι ο γηραιότερος οδηγός που στέφθηκε νικητής σε επίσημο αγώνα F1, σε ηλικία 53 χρονών και 21 ημερών. Η νίκη αυτή σημειώθηκε στο GP Γαλλίας του 1951, όπου ο Fagioli είχε δώσει την Alfa Romeo Alfetta του ενώ ήταν τρίτος στον Juan Manuel Fangio, του οποίου το αυτοκίνητο είχε παρουσιάσει μηχανικά προβλήματα· ο Αργεντινός τέθηκε επικεφαλής στον 51ο γύρο και κέρδισε. Ο Fagioli υπήρξε ένας αστέρας των προπολεμικών αγώνων Grand Prix, διαπρέποντας στο διάστημα 1933-1935 με την Scuderia Ferrari/Alfa Romeo και την Mercedes-Benz. Τελικά απεβίωσε τον Ιούνιο του 1952, έπειτα από υποχθόνιους θανάσιμους τραυματισμούς που είχε αποκομίσει σε έναν αγώνα με σπορ αυτοκίνητα στο Μονακό.

Σαν σήμερα το 1903 γεννήθηκε ο άσσος των σπορ αυτοκινήτων, Felice Bonetto. Ο Ιταλός ξεκίνησε να αγωνίζεται με μοτοσικλέτες το 1926 και πέντε χρόνια αργότερα μεταπήδησε στα αυτοκίνητα, συμμετέχοντας σε εθνικά events για το υπόλοιπο των ‘30s. Οδήγησε αυτοκίνητα της Cisitalia μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και αργότερα εντάχθηκε στο δυναμικό του αγωνιστικού τμήματος του Enzo Ferrari. Χαρακτηριστικά, το 1949 τερμάτισε δεύτερος στο Mille Miglia με μια Ferrari 166MM. Για το 1950-1951, ο Bonetto συμμετείχε σποραδικά σε αγώνες του νεοσύστατου πρωταθλήματος της F1 με τη Maserati και την εργοστασιακή Alfa Romeo, τερματίζοντας μάλιστα τρίτος στο GP Ιταλίας του 1951 σε έναν μοιρασμένο αγώνα με τον Giuseppe Farina. Το 1952 μεταφέρθηκε στη Lancia και πήρε μια νίκη στο Targa Florio, εκπροσωπώντας την εργοστασιακή Maserati στην F1 με κάποιους καλούς τερματισμούς. Δυστυχώς σκοτώθηκε ακαριαία στο Carrera Panamericana του 1953, όταν έπεσε σε ένα κτίριο καθώς εισερχόταν στο χωριό του Silao στο Μεξικό.

Σαν σήμερα το 1939 γεννήθηκε ο πολυπράγμων οδηγός και διάσημος σχολιαστής αγώνων, David Hobbs. Ο Βρετανός είχε αγωνιστεί σποραδικά στην F1 στο διάστημα 1967-1974, λαμβάνοντας συμμετοχή σε 7 αγώνες και τερματίζοντας 7ος στο GP Αυστρίας του 1974 με μια McLaren Μ23. Η αγωνιστική του καριέρα διήρκεσε πάνω από τρεις δεκαετίες σε πολλά άλλα είδη διοργανώσεων όπως τα σπορ αυτοκίνητα και τα αυτοκίνητα τουρισμού, το IndyCar, το IMSA, το Can-Am, το NASCAR και το Le Mans. Για την ακρίβεια, ο Hobbs έχει κερδίσει αγώνα/-ες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC), το Trans-Am, το IMSA, το Tasman Series για τους αγώνες formula στην Ωκεανία, στο BTCC και στην κατηγορία F5000 σε Ευρώπη και Αμερική. Μετά την απόσυρσή του, ο Hobbs υπήρξε για πολλά χρόνια ένα καταξιωμένος σχολιαστής αγώνων της F1 και μικρότερων κατηγοριών της, καθώς και του Daytona 500 στις Η.Π.Α.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1963, ο θρυλικός Jim Clark μάγεψε τους πάντες στο GP Βελγίου και κατέκτησε τη νίκη, παρά την καταρρακτώδη βροχή και τα μηχανικά προβλήματα στην Lotus 25. Ο Βρετανός, παρόλο που είχε εκκινήσει μόλις 8ος, τέθηκε σχεδόν αμέσως επικεφαλής και καταδιώχθηκε από τον poleman και πρωταθλητή Graham Hill για το πρώτο μισό του αγώνα, μέχρι εκείνος να εγκαταλείψει. Λίγο αργότερα άνοιξαν οι ουρανοί και μια μεγάλη νεροποντή έπληξε την τεράστια τότε πίστα του Spa-Francorchamps, με τον Clark μάλιστα να διαχειρίζεται ένα πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων του. Η πέμπτη σχέση ήταν δυσλειτουργική και ο Clark οδηγούσε κατά διαστήματα με το ένα του χέρι ώστε να κρατά σταθερό τον λεβιέ ταχυτήτων, κινούμενος ωστόσο σε εξωφρενικά γρήγορο ρυθμό. Τελικά έριξε γύρο σε όλους, εκτός από τον Bruce McLaren που τερμάτισε σχεδόν 5 λεπτά πίσω, και πήρε την καρό σημαία για την πρώτη από τις 7 νίκες του στη σεζόν.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 8 Ιουνίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1968, ο Bruce McLaren έγραψε ιστορία στο GP Βελγίου καθώς σημείωσε την πρώτη νίκη της επώνυμης ομάδας του στην F1, πλαισιώνοντας έτσι τον Jack Brabham ως ένας εκ των οδηγών που κέρδισαν Grand Prix με μονοθέσιο που έφερε το όνομά τους. Ο Chris Amon της Ferrari είχε εκκινήσει από την pole position, αλλά τόσο αυτός όσο και ο μετέπειτα επικεφαλής John Surtees εγκατέλειψαν. Ο Denny Hulme ηγήθηκε για λίγο τον αγώνα με την μία εκ των δύο McLaren M7A πριν τεθεί κι εκείνος εκτός με προβλήματα στη μετάδοση κίνησης, ενώ ο Jackie Stewart έμεινε από καύσιμα στον προτελευταίο γύρο. Ως εκ τούτων, ο McLaren πήρε πρώτος την καρό σημαία και έγραψε ιστορία για την ομάδα του, με δεύτερο τον Pedro Rodríguez της BRM και τρίτο τον Jacky Ickx της Ferrari.

Σαν σήμερα το 1974, το βάθρο του GP Σουηδίας στο Anderstorp απαρτίστηκε από τρεις άπειρους οδηγούς της εποχής στην F1. Για την ακρίβεια, ο Jody Scheckter ξεπέρασε τον ομόσταυλο Patrick Depailler για μόλις 0.380 δευτερόλεπτα και οδήγησε την Tyrrell στο 1-2, διαψεύδοντας παράλληλα όσους τον χαρακτήριζαν αποκλειστικά αψυχολόγητο και χωρίς προοπτική οδηγό. Μάλιστα ο Νοτιοαφρικανός κέρδισε τον πρώτο του αγώνα μόλις στην 13η εμφάνισή του στην F1, με τον Depailler να εκκινεί από την pole position στον 9ο αγώνα του. Το βάθρο έκλεισε ο James Hunt της Hesketh, στον 15ο αγώνα του στο πρωτάθλημα, τερματίζοντας 3 δευτερόλεπτα πίσω από τις δύο Tyrrell 007. Το συγκεκριμένο Grand Prix έμεινε επίσης στην ιστορία για τον τελευταίο βαθμό στην καριέρα του πολύπειρου Graham Hill, που είχε τερματίσει 6ος για την επώνυμη ομάδα του.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1999, ο αείμνηστος Richard Burns θριάμβευσε στο Rally Ακρόπολις για την τρίτη του νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC) και πρώτη με την ομάδα Prodrive της Subaru. Ο Άγγλος, ο οποίος είχε σημειώσει τις πρώτες δύο νίκες του με την Mitsubishi την προηγούμενη χρονιά, οδήγησε ένα Impreza με πιστό συνοδηγό του τον Robert Reid και ξεπέρασε για ένα λεπτό το Toyota Corolla του Carlos Sainz Sr. Ο Λεωνίδας Κίρκος κατέγραψε την υψηλότερη κατάταξη ελληνικής συμμετοχής στο event, τερματίζοντας 6ος με ένα Ford Escort που μοιράστηκε με τον Ιωάννη Σταυρόπουλο.

Σαν σήμερα το 2002, ο Michael Schumacher κατέγραψε την έκτη του νίκη στη σεζόν επικρατώντας στο GP Καναδά. Ωστόσο, η πρωτοπορία βρισκόταν αρχικά στα χέρια του ομόσταυλου Rubens Barrichello που είχε προσπεράσει νωρίς τον poleman Juan Pablo Montoya. Τελικά η στρατηγική δύο pit-stop για τον Βραζιλιάνο επηρεάστηκε ανεπανόρθωτα όταν βγήκε στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας στον 15ο γύρο, εξαιτίας της ακινητοποιημένης BAR-Honda του Jacques Villeneuve. Ο Κολομβιανός της Williams από την άλλη κυνηγούσε τον Schumacher στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα, μέχρι που παρέδωσε πνεύμα ο κινητήρας της BMW στον 56ο γύρο. Τελικά οι δύο Ferrari έκαναν το 1-3 στον τερματισμό, με τον David Coulthard της McLaren να μπαίνει σφήνα ανάμεσά τους.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2013, ο Sebastian Vettel κέρδισε στο GP Καναδά για πρώτη φορά στην καριέρα του, με τους Fernando Alonso και Lewis Hamilton να προσφέρουν μια εντυπωσιακή μονομαχία στο κοινό και να πλαισιώνουν τον Γερμανό πρωταθλητή της Red Bull στο βάθρο. Πολλές υποσχέσεις είχε αφήσει η απροσδόκητη τρίτη θέση που είχε καταλάβει ο Valtteri Bottas στις βρόχινες κατατακτήριες δοκιμές, με την μετριότατη Williams FW35. Ωστόσο, η ομάδα δεν δικαιώθηκε για την επιλογή της να ρυθμίσει το μονοθέσιο για βρόχινες συνθήκες και ο Φινλανδός τερμάτισε μόλις 13ος. Το τέλος του event δυστυχώς αμαυρώθηκε από τον θάνατο ενός ανθρώπου της πίστας ονόματι Mark Robinson, ο οποίος χτυπήθηκε από ένα όχημα που απομάκρυνε από την πίστα την εγκαταλελειμμένη Sauber του Esteban Gutiérrez.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2019, το GP Καναδά αποτέλεσε ένα από τα στιγμιότυπα της σεζόν στην F1 εξαιτίας των σκηνικών που προσέφερε η έκβαση της μονομαχίας μεταξύ Sebastian Vettel και Lewis Hamilton. Ο Γερμανός της Ferrari είχε εκκινήσει από την pole position και προηγείτο στον αγώνα, δείχνοντας πως μάλλον θα βάλει τέλος στο σερί 6 συνεχόμενων νικών της Mercedes από την αρχή της σεζόν. Ωστόσο, η συστηματική πίεση του Hamilton ώθησε τον Vettel σε λάθος στον 48ο γύρο, με τον Γερμανό να βγαίνει εκτός πίστας στη στροφή 3 και να επανέρχεται μπροστά από τον Βρετανό πρωταθλητή. Οι αγωνοδίκες έκριναν επικίνδυνη την επιστροφή του Vettel, επέβαλαν ποινή 5 δευτερολέπτων στον τελικό χρόνο του και τον έριξαν στη δεύτερη θέση, με τον οδηγό της Ferrari σαφέστατα παραπονεμένο. Παρόλο που η ομάδα έκανε ένσταση της τιμωρίας, η τελική κατάταξη δεν διαφοροποιήθηκε. Για την ιστορία, το βάθρο του αγώνα έκλεισε από τον Charles Leclerc.

Related Articles

Σαν σήμερα, 24 Ιουνίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Στον κόσμο της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Ποιοι έλαμψαν και ποιοι όχι στο GP Γαλλίας;

Το GP Γαλλίας χάρισε μοναδικές στιγμές μονομαχιών ανάμεσα σε όλους τους οδηγούς, όμως κάποιοι ήταν στα πάνω τους και άλλοι στα κάτω τους.

Σαν σήμερα, 23 Ιουνίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Στον κόσμο της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

Σαν σήμερα, 24 Ιουνίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Στον κόσμο της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Ποιοι έλαμψαν και ποιοι όχι στο GP Γαλλίας;

Το GP Γαλλίας χάρισε μοναδικές στιγμές μονομαχιών ανάμεσα σε όλους τους οδηγούς, όμως κάποιοι ήταν στα πάνω τους και άλλοι στα κάτω τους.

Σαν σήμερα, 23 Ιουνίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Στον κόσμο της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με το review του GP Γαλλίας

Ήρθε η ώρα να αναλύσουμε το εντυπωσιακό GP Γαλλίας στην εκπομπή "Slipstream", σχολιάζοντας όλα τα κομβικά σημεία που έκριναν το αποτέλεσμα.

F1 – Η ιστορία ξαναγράφτηκε με άλλο νικητή

Το GP Γαλλίας αποτέλεσε έναν ακόμη αγώνα όπου είδαμε την ιστορία να ξαναγράφεται στην F1, με μια στρατηγική που λίγοι υλοποιούν.