spot_img

Τα φετινά μονοθέσια F1 και τα ελαστικά της Pirelli

Οι ταχύτητες που έχουν επιδείξει τα μονοθέσια F1 στο 2020 τα καθιστούν τα ταχύτερα στην ιστορία, κάτι που επηρεάζει πολύ τα ελαστικά της Pirelli.

Το ρεκόρ πίστας έχει καταρριφθεί στις τρεις από τις τέσσερις πίστες που έχει ταξιδέψει η F1 μέχρι τώρα στη σεζόν. Φυσικά, τα ρεκόρ αυτά προέρχονται από πολύ υψηλότερες ταχύτητες οι οποίες, σε συνδυασμό με το όλο και αυξανόμενο βάρος των μονοθεσίων, κάνουν τα ελαστικά να καταπονούνται περισσότερο από ποτέ.

Η προμηθεύτρια Pirelli το διαπίστωσε αυτό από πρώτο χέρι στο Silverstone, όταν είδε την πιο σκληρή της γόμα να φτάνει στα όρια και τελικά να παραδίδει πνεύμα, με τον Lewis Hamilton να παίρνει τη νίκη στο Βρετανικό GP διανύοντας τα τελευταία χιλιόμετρα του αγώνα με μόλις τρεις τροχούς.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 24 Αυγούστου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Ο εκπρόσωπος κι επικεφαλής της Pirelli για τη F1 Mario Isola στηρίχτηκε στις τεράστιες δυνάμεις που δέχονται φέτος τα ελαστικά από, ενδεχομένως, τα ταχύτερα μονοθέσια όλων των εποχών και έκανε τον συσχετισμό με κάποιες από τις πιο απαιτητικές στροφές του Silverstone και το βάρος των μονοθεσίων αυτών καθ’ αυτών.

Λαμβάνοντας υπόψη τις σεζόν 2019 και 2020 όπου οι τεχνικοί κανονισμοί δεν παρουσιάζουν συνταρακτικές διαφορές, μια φυσιολογική αύξηση απόδοσης των ελαστικών κυμαίνεται στην τάξη του 10%. Υπό τέτοιες δηλαδή συνθήκες αυτό απεικονίζεται στους χρόνους γύρων, με τον μέσο όρο τους να δείχνει βελτίωση μεταξύ ενός κι 1,5 δευτερολέπτων. Φέτος ειδικά, οι προβλέψεις αυτές δεν επιβεβαιώθηκαν διότι πολλοί αγώνες έλαβαν χώρα σε εναλλακτικές ημερομηνίες, οι οποίες έβρισκαν τις εκάστοτε πίστες να χρησιμοποιούνται σε πολύ πιο ζεστές καιρικές συνθήκες.

Σχετικά με το Silverstone, αν πάρουμε ως παράδειγμα την στροφή 9 (Copse), τα μονοθέσια στρίβουν με 290 km/h ενώ ταυτόχρονα τα ελαστικά δέχονται κάθετες και πλευρικές πιέσεις που ξεπερνούν τα 1.300 και 1.400 κιλά αντίστοιχα. Φυσικά υπάρχουν κι άλλες στροφές στις οποίες ασκούνται τέτοιες τεράστιες δυνάμεις. Μετά ακολουθεί το φρενάρισμα, στο οποίο υπάρχει πρόσφυση από τους πίσω τροχούς κι επομένως υφίστανται ακόμα περισσότερες πιέσεις και δυνάμεις προς το δομικό τμήμα των ελαστικών. Αυτός είναι και ο λόγος που πρέπει να συνεχίζουμε να το βελτιώνουμε.

Αυτή την εβδομάδα η F1 θα ταξιδέψει στο Spa-Francorchamps, το οποίο περιλαμβάνει στροφές όπως η Eau Rouge, η Raidillon και η Pouhon που σίγουρα θα επιβαρύνουν τα ελαστικά. Ωστόσο, παρόλο που οι απαιτήσεις σε πίστες όπως το Spa και το Silverstone είναι γνωστές, η πανδημία οδήγησε στην προσθήκη καινούριων πιστών, για τις οποίες η Pirelli έχει ελάχιστα έως μηδαμινά δεδομένα. Κάποιες από αυτές ενδεχομένως να αποδειχθούν απαιτητικές για τα ελαστικά, με το Mugello και το Istanbul Park να διαθέτουν πολλές διαδοχικές ταχύτατες στροφές.

Σύμφωνα με τον Isola, η Pirelli οφείλει να παρέχει ελαστικά που μπορούν να ανταποκριθούν σε οποιεσδήποτε συνθήκες καταπόνησης και γι’ αυτό θα αξιοποιήσει δεδομένα από άλλες διοργανώσεις για τις πίστες αυτές, ώστε να προετοιμαστεί όσο το δυνατόν καλύτερα.

Έχουμε δουλέψει μαζί με τη FOM και τη FIA ώστε να έχουμε πρόσβαση σε προσομοιωτές και να κατανοήσουμε καλύτερα τις απαιτήσεις των νέων πιστών, όπως το Mugello και το Portimao, που σίγουρα αναμένονται υψηλές. Έχουμε εμπειρία από άλλους θεσμούς καθώς προμηθεύουμε με τα ελαστικά μας πολλά πρωταθλήματα. Για παράδειγμα, ταξιδεύουμε στο Mugello, την Imola και το Portimao για τους αγώνες GT περισσότερο από μία φορά το χρόνο. Η Formula 1 ωστόσο είναι πολύ διαφορετική, και γι’ αυτό χρειαζόμαστε τις απαραίτητες προσομοιώσεις για να κατανοήσουμε καλύτερα τα επίπεδα πιέσεων και να επανέλθουμε με ένα σχέδιο στα χέρια μας.

Προφανώς είναι πολύ δύσκολη η όλη κατάσταση με την πανδημία. Η F1 καταβάλλει πολλές προσπάθειες ώστε να μεγαλώσει το φετινό καλεντάρι. Η Ευρώπη αποτελεί τον βασικό προορισμό των ομάδων, οπότε μπορούμε να ταξιδέψουμε και να δοκιμάσουμε πράγματα. Θα είναι αρκετά ωραίο και ενδιαφέρον όλο αυτό διότι θα ενισχύσει το στοιχείο του απρόβλεπτου. Οι ομάδες θα δυσκολευτούν περισσότερο να “στήσουν” τα μονοθέσιά τους. Ειδικά στην Imola, με το διαφοροποιημένο πρόγραμμα των μόλις δύο ημερών, θα έχουν λιγότερο χρόνο για να κάνουν τις απαραίτητες ρυθμίσεις.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί που προόριζαν και την χρήση των νέων ζαντών 18 ιντσών παρατάθηκαν για το 2022. Έτσι η F1, στην προσπάθειά της να βοηθήσει την Pirelli, ανακοίνωσε αλλαγές στο πάτωμα των μονοθεσίων για την επόμενη χρονιά ώστε να μειωθεί η κάθετη δύναμη, η οποία θα μειώσει με τη σειρά της τις πιέσεις που καταπονούν τα ελαστικά. Επομένως, τα νέα ρεκόρ πίστας και οι υψηλές ταχύτητες στις στροφές πιθανότατα να μην αποτελέσουν τη νέα πραγματικότητα για το 2021.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles