Τα συνθετικά καύσιμα έρχονται στο MotoGP

To MotoGP θα μεταβεί από το 2027 στα συνθετικά καύσιμα, έπειτα από σχετική συμφωνία με τους υπάρχοντες κατασκευαστές.

Η διοργανώτρια αρχή του MotoGP ανακοίνωσε πως θα κάνει από το 2024 “εν μέρει” χρήση βιοκαυσίμων στο πρωτάθλημά της, ενώ στοχεύει να χρησιμοποιεί πλήρως βιοκαύσιμα από το 2027.

Σε μια προσπάθεια για ένα πιο “πράσινο” μέλλον στο κορυφαίο πρωτάθλημα μοτοσικλέτας, το Moto GP ανακοίνωσε πως θα συνεργαστεί με τους υπάρχοντες κατασκευαστές στο grid, ώστε να προχωρήσουν στην ανάπτυξη βιοκαυσίμων την τρέχουσα δεκαετία. Μέχρι το 2024, η διοργανώτρια αρχή έχει θέσει ως στόχο να χρησιμοποιεί 40% καύσιμο μη ορυκτής προέλευσης και στις 3 κατηγορίες της μοτοσικλέτας (Moto GP, Moto 2, Moto 3). Παράλληλα, ο στόχος που έχει θέσει για το 2027 έχει να κάνει με χρήση 100% μη-ορυκτού καυσίμου και για τις 3 προαναφερθείσες κατηγορίες.

Διαβάστε επίσης: Σαν Σήμερα στη Formula 1 και το μηχανοκίνητο αθλητισμό

Και οι 6 κατασκευαστές που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο Moto GP αναμένεται να προχωρήσουν με το συγκεκριμένο εγχείρημα με τις εταιρίες καυσίμων που συνεργάζονται τώρα. Από την άλλη πλευρά, η Moto 2, αλλά και η Moto 3 θα συνεχίσει να έχει μία μοναδική εταιρία καυσίμων, την Petronas. Τα καύσιμα θα χρησιμοποιούνται σε “βασικές” μηχανές εσωτερικής καύσης, πράγμα που σημαίνει πως το Moto GP δεν έχει στα άμεσα πλάνα του την εισαγωγή υβριδικών κινητήρων.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Κατάρ.

Ο πρόεδρος της FIM (Διεθνής Ομοσπονδία Μοτοσικλέτας), Jorge Vargas, έκανε τις ακόλουθες σχετικές δηλώσεις:

Είμαι πραγματικά περήφανος γι’ αυτή την ανακοίνωση, μετά από πολλούς μήνες, ίσως θα έλεγα και χρόνια, συζητήσεων με εταιρίες πετρελαίου και τους κατασκευαστές μοτοσικλετών, καταλήξαμε σε συμφωνία. Αυτό θα επιτρέψει στο Moto GP να ηγηθεί αυτής της “επανάστασης” με σκοπό τη βιωσιμότητα. Θέλουμε να δείξουμε, προς όλους τους κατασκευαστές μοτοσικλετών, τον τρόπο με τον οποίο είναι πιθανό να συνεχίζουμε να έχουμε το ίδιο θέαμα που αρέσει σε όλους μας, αλλά με βιοκαύσιμα. Ελπίζουμε πως μέχρι το 2027 θα έχουμε καύσιμα που δε θα έχουν καθόλου άνθρακα στα πρωταθλήματά μας. Θέλουμε, με αυτό τον τρόπο, να δείξουμε πως, παρόλο που οι αγώνες είναι ένα μικρό κομμάτι των εκπομπών (διοξειδίου του άνθρακα), πρέπει να είμαστε οι πρωτοπόροι αυτής της αλλαγής. Ευχαριστώ όλες τις ενδιαφερόμενες πλευρές για τις συζητήσεις, επιτέλους μπορούμε τώρα ν’ ανακοινώσουμε τα ευχάριστα νέα.

Από τη μεριά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Dorna Sports, Carmelo Ezpeleta, δήλωσε:

Οι μοτοσικλέτες είναι ένα πολύ σημαντικό “εργαλείο” στην κοινωνία, με τα οχήματα δύο τροχών ν’ αποτελούν μεγάλο μέρος της καθημερινότητας. Τα βιοκαύσιμα είναι κλειδί για τη δημιουργία ενός εφικτού και βιώσιμου δρόμου για έναν κόσμο πιο φιλικό προς το περιβάλλον, ο οποίος θα επηρεάσει δισεκατομμύρια ανθρώπων. Με δεδομένο το γεγονός πως ένα πλήθος διαφορετικών κατασκευαστών καυσίμων δεσμεύτηκαν να εργαστούν σε αυτό το εγχείρημα, το παγκόσμιο αντίκτυπο είναι δεδομένο. Θέλω να πω ευχαριστώ σε όλες τις πλευρές που αναμείχθηκαν και έκαναν εφικτό το εγχείρημα.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Το Moto GP ακολουθεί τις προσπάθειες της Formula 1 για χρήση βιοκαυσίμων, η οποία ανακοίνωσε νωρίτερα τη φετινή χρονιά πως θα χρησιμοποιεί βιοκαύσιμα από το 2025. Η Formula 1 συνεχίζει τις προσπάθειές της για τη νέα περίοδο κανονισμών που αφορούν τις μονάδες ισχύος και τις υβριδικές μηχανές εσωτερικής καύσης.

Δείτε το GP Μπαχρέιν για το Ελληνικό eSports Πρωτάθλημα F1.

Related Articles

F1: Εγκρίθηκαν οι αεροδυναμικές αλλαγές του 2023

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέκρινε τις αλλαγές στην F1 , τόσο για το 2022 όσο και για το 2023, στους τεχνικούς κανονισμούς, ώστε...

F1: Η FIA ενέκρινε τους κανονισμούς κινητήρων του 2026

Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί σχετικά με τις μονάδες ισχύος που θα εφαρμοστούν στη F1 από το 2026 εγκρίθηκαν από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού...

O Ricciardo θέλει αποζημίωση για να φύγει από τη McLaren

Ο Daniel Ricciardo προσπαθεί να διεκδικήσει χρηματική αποζημίωση για να αποχωρήσει πρόωρα από τη McLaren, καθώς έχει συμβόλαιο με τη βρετανική ομάδα. Η McLaren απέκτησε...

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

F1: Εγκρίθηκαν οι αεροδυναμικές αλλαγές του 2023

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέκρινε τις αλλαγές στην F1 , τόσο για το 2022 όσο και για το 2023, στους τεχνικούς κανονισμούς, ώστε...

F1: Η FIA ενέκρινε τους κανονισμούς κινητήρων του 2026

Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί σχετικά με τις μονάδες ισχύος που θα εφαρμοστούν στη F1 από το 2026 εγκρίθηκαν από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού...

O Ricciardo θέλει αποζημίωση για να φύγει από τη McLaren

Ο Daniel Ricciardo προσπαθεί να διεκδικήσει χρηματική αποζημίωση για να αποχωρήσει πρόωρα από τη McLaren, καθώς έχει συμβόλαιο με τη βρετανική ομάδα. Η McLaren απέκτησε...

Πως ο Vettel έστρεψε τη Ferrari εναντίων του

Ο πρώην υπεύθυνος τύπου της Ferrari, Alberto Antonini, εξήγησε το πως ο Sebastian Vettel όταν ήταν οδηγός της, κατάφερε με τις συνήθειές του να...

H Aston Martin θέλει να ανέβει επίπεδο το 2023

Με μια απογοητευτική σεζόν να μην παίρνει διαφορετική εξέλιξη προς το καλύτερο, στην Aston Martin έχουν ήδη επικεντρωθεί στο 2023 με στόχο να επιστρέψουν...