Η τελευταία ομάδα που αποκάλυψε το μονοθέσιο του 2021 είναι η Ferrari με την SF21 και ήρθε η ώρα για την Τεχνική μας Ανάλυση.
Η Scuderia μπαίνει σε μια νέα σεζόν όπου θέλει να ανατρέψει την κατάσταση του 2020. Η χειρότερή της χρονιά στα 40 χρόνια φέρνει αλλαγές στο εσωτερικό της ομάδας, όπως και στο line-up. Ο Charles Leclerc θα έχει ως teammate τον Carlos Sainz, ο οποίος μετακομίζει από την McLaren.
Διαβάστε επίσης: Η έρημος έφερε ανατροπές και νικητή-έκπληξη
Η SF21 είναι μια ακραία εξέλιξη της SF1000-H, με αρκετά βελτιωμένα αεροδυναμικά και ένα διαφορετικό χρώμα. Επιπλέον, η Ferrari έχει εξελίξει μια νέα κινητήρια μονάδα ώστε να ξεκινήσει την αντεπίθεσή της. Η σεζόν του 2021 μπορεί να είναι μεταβατική για την Scuderia, καθώς εστιάζει όλο το ενδιαφέρον της στο 2022, όπου θέλει να διεκδικήσει το Πρωτάθλημα. H ομάδα ξόδεψε τα δύο διαθέσιμα token εξέλιξης στο κιβώτιο και στον πίσω άξονα, όπως έκανε γνωστό.
Δείτε το GP Μπαχρέιν της Κατηγορίας Pro-Am για το Ελληνικό Πρωτάθλημα F1.
Ήρθε όμως η ώρα για την Τεχνική Ανάλυση της νέας SF21, η οποία πάτησε πίστα για το shakedown στο Μπαχρέιν. Αύριο θα ξεκινήσει και τις χειμερινές δοκιμές όπου θα δει πού βρίσκεται σε δυναμικότητα.
Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος, βλέπουμε πολύ μεγάλες αλλαγές ήδη. Το τεχνικό τμήμα έκανε τεράστια δουλειά, ώστε να βάλει περισσότερο downforce, μειώνοντας παράλληλα την αντίσταση αέρα (drag). To εμπρός ρύγχος έχει υποστεί αλλαγές στην μύτη, με το αμάξωμα στο σημείο αυτό να έχει αλλάξει σημαντικά. Έχοντας μια πιο στενή μύτη με ορισμένες πολύ επιθετικές γραμμές, η Scuderia αλλάζει τον τρόπο διοχέτευσης της ροής αέρα στα bardgeboards και στο πάτωμα. Ο σχεδιασμός αυτός θυμίζει ιδιαίτερα λύσεις που έχουμε δει στην Alfa Romeo τα τελευταία δύο χρόνια.
Επίσης, βλέπουμε μια νέα εμπρός αεροτομή με συμβατική λύση στο Y250 Vortex, ενώ ένα αρκετά λεπτό άκρο για το outwash του αέρα. Το δεύτερο στοιχείο από την πάνω πλευρά, είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, καθώς αλλάζει κλίση από το εσωτερικό προς το εξωτερικό της εμπρός αεροτομής.
Στο εμπρός μέρος παρατηρούμε επίσης αρκετά διαφορετικές εισαγωγές αέρα των φρένων. Η λύση είναι ιδιαίτερα ακραία και μένει να δούμε κατά πόσο θα αλλάξει μέσα στη σεζόν. Στο πάνω μέρος του ρύγχους που συνδέεται με το σασί παρατηρούμε τέσσερα αεροδυναμικά φτερά, τα οποία κατευθύνουν την ροή του αέρα στο υπόλοιπο μονοθέσιο.
Διαβάστε επίσης: Τεχνική Ανάλυση: Mercedes W12 E Performance
Από την παραπάνω εικόνα, βλέπουμε επίσης αλλαγή στο αμάξωμα στις εισαγωγές των ψυγείων. Το εξωτερικό μέρος έχει κοπεί ώστε να μειωθεί η αντίσταση του αέρα.
Η Ferrari άλλαξε την αεροδυναμική φιλοσοφία του εμπρός μέρους, ώστε να έχει μεγαλύτερα κέρδη στο πίσω μέρος. Αυτό επιτυγχάνεται με τη ροή του αέρα την οποία κατευθύνει το εμπρός και ολοκληρώνεται με τις επενδύσεις των token που έκανε η Ferrari στο πίσω μέρος.
Από το πλαϊνό μέρος παρατηρούμε μια ακραία λύση στην κάπα κάτω από το ρύγχος, το οποίο συνδέεται σχεδόν εξολοκλήρου με τα bardgeboard. Μεγάλη έμφαση δώστε στα μικρά πτερύγια που υπάρχουν κάτω από την ανάρτηση, όπου δημιουργείται ένα μικρό κενό.
Στο τομέα αυτό έχουμε δει επίσης τεράστιες αλλαγές, ακολουθώντας τη διαφορετική φιλοσοφία του εμπρός μέρους. Τα αεροδυναμικά φτερά κάτω από το αυτοκόλλητο “mission winnow” έχουν μικρύνει σε μέγεθος για να κατευθύνουν αλλού τη ροή του αέρα. Στο μέσον βλέπουμε επίσης διαφορετικές λύσεις με αρκετά διαφοροποιημένα στοιχεία και διπλά πτερύγια. Στο εξωτερικό βλέπουμε αρκετές αλλαγές με πολλά νέα στοιχεία είτε κάθετα είχε οριζόντια τα οποία λειτουργούν αεροδυναμικά, είτε μεταφέροντας τον αέρα στο εσωτερικό, είτε στο εξωτερικό του μονοθεσίου.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με όλες τις τελευταίες παρουσιάσεις.
Στο πάνω μέρος των ψυγείων βλέπουμε το νέο οριζόντιο φτερό, το οποίο έχει πάνω του τοποθετημένα κάθετα στοιχεία που έχουν κλίση. Η δουλειά που έχει πέσει σε εκείνο το σημείο είναι εντυπωσιακή και μαρτυρά την αλλαγή φιλοσοφίας. Άλλες αλλαγές που παρατηρούμε από την φωτογραφία είναι η εισαγωγή αέρα πάνω από το κεφάλι του οδηγού, η οποία έχει μεγαλώσει σε σχέση με το 2020. Η αλλαγή πρέπει να οφείλεται σε τοποθέτηση επιπλέον ψυγείου σε εκείνο το σημείο.
Από το πλαϊνό μέρος του μονοθεσίου παρατηρούμε ακόμα περισσότερα πράγματα. Ξεκινώντας από το αμάξωμα στο πάνω μέρος, βλέπουμε πόσο μικρό είναι στο κάλυμμα του κινητήρα. Η Ferrari έχει βρει κάτι το ιδιαίτερο σε αυτό το τομέα, με το Shark Fin να είναι εντυπωσιακά μεγάλο. Αυτό οφείλεται στο Packaging του κινητήριου συνόλου, όπως επίσης στο ακραίο σύστημα ψύξης.
Το κάτω μέρος των ψυγείων στα sidepod έχει στενέψει ιδιαίτερα, ενώ στο μέσον τους παρατηρούμε μια απότομη κατηφόρα. Αυτή η φιλοσοφία μοιάζει αρκετά σε αυτή της Racing Point και της Red Bull.
Διαβάστε επίσης: Τεχνική Ανάλυση: Aston Martin AMR21
Όσο προχωράμε στο πίσω μέρος, βλέπουμε ένα αρκετά στενό coke bottle. Στο κάτω μέρος όπου έχουν γίνει οι μεγάλες αλλαγές είναι τρομερά στενό. Στο πάνω μέρος στο σημείο που αλλάζει το χρώμα βλέπουμε ένα αρκετά διογκωμένο κάλυμμα, κυρίως για λόγους packaging. H πίσω αεροτομή έχει υποστεί αλλαγές, όμως δεν αποκλείεται να αλλάξει μέχρι τον πρώτο αγώνα.
Από τις φωτογραφίες που έχουμε δεν φαίνονται λεπτομέρειες στο πάτωμα, ούτε έχουμε κάποια εικόνα από τον διαχύτη. Όλα όμως θα απαντηθούν στις χειμερινές δοκιμές του Μπαχρέιν.
Συνολικά, η SF21 αποτελεί ένα εντελώς διαφορετικό μονοθέσιο αεροδυναμικά από την SF1000-H. Ο στόχος για φέτος είναι μια αξιοπρεπής σεζόν, ώστε να διεκδικήσει όσα περισσότερα μπορεί για να χτίσει στο 2022 και τις αλλαγές στους Τεχνικούς Κανονισμούς.
Η Τεχνική Ανάλυση της Ferrari SF21 ολοκληρώθηκε προς το παρόν. Οποιαδήποτε νέα λύση παρουσιαστεί στις χειμερινές δοκιμές θα προστεθεί στο υπάρχον κείμενο. Η Ferrari ρίχνεται στη μάχη των χειμερινών δοκιμών αύριο και τα περισσότερα βλέμματα θα είναι στραμμένα πάνω της.
Δείτε το GP Ισπανίας της Κατηγορίας Pro για το Ελληνικό Πρωτάθλημα F1.