Τεχνική Ανάλυση: Aston Martin AMR21

Η επόμενη Τεχνική μας Ανάλυση έρχεται από την άκρως εντυπωσιακή Aston Martin AMR21, που σηματοδοτεί την επιστροφή των Βρετανών.

Η ιστορική μάρκα κάνει την εμφάνισή της στην σύγχρονη F1 και μάλιστα με στυλ. Η AMR21 αποτελεί εξέλιξη της RP20, το μονοθέσιο με το οποίο η Racing Point κατέκτησε νίκη. Τα χρώματα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά, με το British Racing Green να επιστρέφει.

Διαβάστε επίσης: Τεχνική Ανάλυση: Mercedes W12 E Performance

Ο Sebastian Vettel μετακομίζει από την Ferrari και μαζί του θα έχει για teammate τον Lance Stroll. Η ομάδα έχει υψηλές βλέψεις, καθώς μετά από ένα πολύ καλό 2020 στοχεύει στην 3η θέση φέτος. Όμως το έργο της δεν θα είναι εύκολο, καθώς θα έχει τεράστιο ανταγωνισμό και πάλι από τις McLaren, Ferrari και Alpine.

Αξίζει να αναφέρουμε πως η Aston Martin προμηθεύεται όλα τα Listed Parts τα οποία επιτρέπουν οι κανονισμοί από την Mercedes. Πριν τις 30 Σεπτεμβρίου του 2020, κούμπωσε στο μονοθέσιο την πίσω ανάρτηση της Mercedes W11, όπως προέβλεπαν οι κανονισμοί. Εάν περνούσε η προθεσμία αυτή, θα έπρεπε να ξοδέψει token εξέλιξης, πράγμα το οποίο δεν έγινε. Επιπλέον, χρησιμοποιεί το νέο κιβώτιο από την Mercedes.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με όλες τις τελευταίες παρουσιάσεις μονοθεσίων της F1. 

Ας περάσουμε όμως στην Τεχνική Ανάλυση της Aston Martin AMR21, καθώς είναι το πιο ολοκληρωμένο μονοθέσιο που έχουμε δει προς το παρόν.

Στο εμπρός μέρος παρατηρούμε ορισμένες αλλαγές, οι οποίες είναι εμφανείς. Η εμπρός αεροτομή είναι διαφοροποιημένη δημιουργώντας ένα κυματισμό στο άνω στοιχείο, έχοντας παράλληλα υψηλό Y250 vortex. Ο σχεδιασμός αυτός διαφέρει σε πολλά σημεία με αυτό που ολοκλήρωσε το 2020.

Στο εξωτερικό μέρος του τοιχώματος μπροστά από τον τροχό υπάρχει ένα κόψιμο, ώστε να κατευθύνει τη ροή του αέρα. Σκοπός είναι οι στροβιλισμοί να φτάσουν τόσο στα bardgeboards αλλά και στο πάτωμα με τελευταίο προορισμό τον διαχύτη.

Διαβάστε επίσης: Η Haas αποκάλυψε τα χρώματα του 2021

Το ρύγχος παραμένει ίδιο βάση των κανονισμών που ισχύουν για όλες τις ομάδες. Ο φωτισμός και η φωτογραφία από το στούντιο κάνει να μοιάζει η μύτη διαφορετική. Όμως, επειδή αποτελεί ομολογκαρισμένο κομμάτι, για να αλλάξει πρέπει να περάσει από crash test, δηλαδή να ξοδευτεί κάποιο token εξέλιξης. Οι εμπρός εισαγωγές φρένων είναι ίδιες με της Mercedes W11 του 2020. Ως Listed Part, η ομάδα μπορεί να τα προμηθευτεί, όμως αποτελεί έναν τομέα που έχουμε δει εξέλιξη από όλες τις ομάδες φέτος.

Περνάμε κατευθείαν στα bardgeboards και στα sidepods, όπου έχουμε τις μεγαλύτερες αλλαγές. Τα πλαϊνά αεροδυναμικά είναι εξελιγμένα σε σχέση με του 2020 και ενδέχεται να δούμε επιπλέον αλλαγές στο Μπαχρέιν. Τα απανωτά πτερύγια που ενώνονται με το εξωτερικό τοίχωμα έχουν αυξηθεί κατά ένα σε αριθμό. Ο τομέας αυτός είναι ελεύθερος προς εξέλιξη και όλες οι ομάδες επενδύουν αρκετά.

Τώρα, πάμε στο σημείο όπου η Aston Martin ξόδεψε τα token εξέλιξης της. Τα sidepods έχουν αλλάξει εξολοκλήρου, πράγμα που σημαίνει πως χρειάστηκε να κατασκευαστεί νέο σασί. Τι αλλαγές έχουν γίνει όμως στις εισαγωγές των ψυγείων;

Διαβάστε επίσης: Σπίθα ενθουσιασμού η Aston Martin για τον Vettel

Η δομή πλευρικής πρόσκρουσης έχει μετακινηθεί στο κάτω μέρος της εισαγωγής των ψυγείων. Αυτό είναι αντίθετο με τον σχεδιασμό του 2020 που είχε η Mercedes το 2019. Οι περισσότερες ομάδες έχουν μετακινήσει την πλευρική δομή κάτω από τις εισαγωγές των ψυγείων. Πρώτη το είχε παρουσιάσει η Ferrari το 2017. Ως αποτέλεσμα, η ροή αέρα προς το πίσω μέρος έχει αλλάξει.

Ο σχεδιασμός αυτός διαφέρει πολύ σημαντικά από αυτόν του 2020, με την Aston Martin να ακολουθεί το δικό της δρόμο με την AMR21.

Το κάλυμμα του κινητήριου συνόλου είναι αρκετά διαφοροποιημένο. Έχοντας τον νέο κινητήρα της Mercedes, δίνεται η δυνατότητα στην Aston Martin να εξελίξει και να αναζητήσει ακραίες λύσεις. Κρίνοντας από την παραπάνω εικόνα, βλέπουμε ένα ιδιαίτερα στενό αμάξωμα.

Το σύστημα ψύξης έχει αλλάξει και όπως έχουμε δει από την Mercedes είναι αρκετά επιθετικό. Η απόληξη των ψυγείων έχει στενέψει στο πάνω μέρος, μια λύση παρόμοια με αυτή της RP20 που είδαμε το 2020 στο δεύτερο μισό. Το κάτω μέρος του αμαξώματος έχει εισχωρήσει ακόμα πιο μέσα, ενώ το πάνω μέρος έχει διογκωθεί. Στόχος είναι να διοχετεύεται όσο περισσότερος αέρας γίνεται στο πάτωμα και προς τον διαχύτη.

Διαβάστε επίσης: Τεχνική Ανάλυση: Alpine A521

Όπως είδαμε και στην Mercedes, υπάρχει ένα εξόγκωμα στο πλαϊνό μέρος. Αυτό συμβαίνει διότι η γερμανική εταιρεία έχει τοποθετήσει νέο υλικό καλύμματος της κινητήριας μονάδας. Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως είναι πιο ογκώδες από της Mercedes.

Άκρως ενδιαφέρον αποτελεί το πάτωμα της AMR21. Η ομάδα επέλεξε να μας δείξει λεπτομερής φωτογραφίες και είναι η μοναδική από τις 8 που δεν έκρυψε τη συγκεκριμένη περιοχή. Το νέο πάτωμα ακολουθεί τους νέους κανονισμούς που μπαίνουν σε ισχύ από το 2021. Θα επικεντρωθούμε σε δύο περιοχές.

Αρχικά, πάμε στο μέσον του πατώματος: βλέπουμε τρία μικρά φτεράκια που κοιτάνε προς τα έξω, για να κατευθύνουν τον αέρα στο εξωτερικό μέρος. Δίπλα, ακριβώς στην άκρη παρατηρούμε την απόληξη να έχει καθοδική πορεία. Φαίνεται πως το τεχνικό τμήμα έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση σε εκείνο το σημείο. Ο αέρας πηγαίνει προς το κάτω μέρος του πατώματος και καταλήγει στον διαχύτη.

Δείτε το GP Μπαχρέιν της Κατηγορίας Pro για το Ελληνικό Πρωτάθλημα F1.

Στο εμπρός μέρος του πίσω ελαστικού βλέπουμε όχι ένα, όχι δύο, αλλά έξι συνολικά μικρά φτεράκια. Οι «τρύπες» που είχαν ουσιαστικά στο πάτωμα οι ομάδες το μετέτρεψαν σε φτεράκια, τα οποία αλλάζουν τη ροή του αέρα και τη μεταφέρουν στο σημείο που επιθυμούν.

Τέλος, δείτε κάτω από την ανάρτηση στο βάθος τα κυματιστά στοιχεία που οδηγούν προς τον διαχύτη. Ένα ιδιαίτερα λεπτομερές πάτωμα που σίγουρα προκάλεσε το ενδιαφέρον πολλών ομάδων.

Το 2020, η Racing Point μας εξέπληξε φέρνοντας μια ρεπλίκα της Mercedes του 2019. Όμως, έχει χτίσει πάνω στο concept αυτό και το έχει εξελίξει. Οι ομοιότητες είναι αρκετές αλλά πλέον η ομάδα έχει αλλάξει μοτίβο κινείται σε ένα δικό της μονοπάτι.

Εάν θα αποδειχθεί μονοθέσιο αντάξιο για να διεκδικεί νίκες, μένει να το δούμε στη πίστα. Από την άλλη, έχει στο δυναμικό της έναν 4-φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή που θέλει να βρει και πάλι τον παλιό καλό του εαυτό. Κάπου εδώ ολοκληρώθηκε η Τεχνική Ανάλυση της Aston Martin AMR21 και αναμένουμε να δούμε τις διαφορές που θα έχει στο Μπαχρέιν, σε λιγότερο από δύο εβδομάδες.

  • Βρείτε μας στο facebook
  • Ακούστε όλες τις εκπομπές για την F1 στο κανάλι μας στο Youtube

Δείτε το GP Βραζιλίας της Κατηγορίας Pro-Am για το Ελληνικό Πρωτάθλημα F1.

 

Related Articles

Οι αγώνες που έφτιαξαν τον χαρακτήρα του motorsport

Τα αφιερώματα επιστρέφουν με ένα απλούστερο μα συνάμα ξεχωριστό κείμενο σχετικά με τους αγώνες ταχύτητας και το motorsport συνολικά.

Miller: «Έκανα ένα χαζό λάθος»

Ο Jack Miller ήταν απογοητευμένος από το γεγονός πως δεν κατάφερε να πάρει βαθμούς, κάνοντας λάθος το οποίο τον οδήγησε σε πτώση. Ο Αυστραλός έχει...

Σαν σήμερα, 22 Απριλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Στον κόσμο της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Stay Connected

5,727ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

Οι αγώνες που έφτιαξαν τον χαρακτήρα του motorsport

Τα αφιερώματα επιστρέφουν με ένα απλούστερο μα συνάμα ξεχωριστό κείμενο σχετικά με τους αγώνες ταχύτητας και το motorsport συνολικά.

Miller: «Έκανα ένα χαζό λάθος»

Ο Jack Miller ήταν απογοητευμένος από το γεγονός πως δεν κατάφερε να πάρει βαθμούς, κάνοντας λάθος το οποίο τον οδήγησε σε πτώση. Ο Αυστραλός έχει...

Σαν σήμερα, 22 Απριλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Στον κόσμο της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Το Πρωτάθλημα πήρε φωτιά στην Monza

To Ελληνικό Πρωτάθλημα F1 ολοκλήρωσε έναν εκπληκτικό αγώνα στην πίστα της Monza, με τη βαθμολογία της Pro να παίρνει φωτιά. Οι οδηγοί παρατάχθηκαν στο Ναό...

Η Ferrari έχει ήδη επικεντρωθεί στο 2022

Ο επικεφαλής της Ferrari, Mattia Binotto, δήλωσε πως η ομάδα του έχει ήδη στρέψει τη προσοχή της πλήρως στο 2022 και την μεγάλη αλλαγή.