Το πρόβλημα ανακύκλωσης μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Με την αυτοκίνηση να βαίνει όλο και ταχύτερα σε μια φιλικότερη προς το περιβάλλον εποχή, αρχίζει και αναδύεται ένα μείζον πρόβλημα: αυτό της ανακύκλωσης των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Είναι φανερό ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα βοηθήσουν στην επίτευξη των στόχων για μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA) για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει να υπάρξει αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων κατά 36% ετησίως, έτσι ώστε να φθάσουν να κυκλοφορούν πάνω από 245 εκατομμύρια οχήματα το 2030.

Έτσι, ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα δεν εκπέμπουν CO2, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου που κατασκευάζονται από πρώτες ύλες όπως κοβάλτιο, λίθιο και νικέλιο, προκαλούν ηθικές και περιβαλλοντολογικές ανησυχίες ως προς τον τρόπο εξόρυξής τους. Από την άλλη η έλλειψη πολλών τέτοιων μετάλλων θα μπορούσε να περιορίσει την κατασκευή συσσωρευτών, με όλα τα επακόλουθα στις γραμμές παραγωγής πολλών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 8 Ιουνίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Ενώ οι απλές μπαταρίες των αυτοκινήτων ανακυκλώνονται σε ποσοστό 99%, το αντίστοιχο ποσοστό των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων περιορίζεται σήμερα μόλις στο 5%. Αυτό συμβαίνει γιατί αρχικά οι μπαταρίες δεν έχουν σχεδιαστεί για ανακύκλωση ή επαναχρησιμοποίηση. Αν τα επόμενα χρόνια δεν υπάρξουν εταιρείες που να δραστηριοποιούνται στην ανακύκλωση μπαταριών αυτοκινήτων, αυτές αναμένεται να βρεθούν σε χώρους υγειονομικής ταφής με επιβλαβή αποτελέσματα για το υπέδαφος.

Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) εκτιμά ότι η χωρητικότητα των μπαταριών θα αυξηθεί πολύ σύντομα, δίνοντας τελικά τη λύση στο σημαντικότερο πρόβλημα που υπάρχει σήμερα στην ηλεκτροκίνηση. Αν αυξηθεί η αυτονομία των μπαταριών αυτό θα σημάνει παράλληλα και την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, άρα και αύξηση των παλιών συσσωρευτών τα αμέσως επόμενα χρόνια που θα κληθούν να ανακυκλωθούν.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Το καλό είναι ότι τόσο στην Ευρώπη, όσο και σε άλλες περιοχές του πλανήτη ξεκίνησαν να δραστηριοποιούνται εταιρείες ανακύκλωσης μπαταριών αυτοκινήτου, που θα δώσουν λύσεις στο μεγάλο πρόβλημα. Μπορεί σήμερα να μην είναι κερδοφόρες , όμως με επιδοτήσεις και τον ανάλογο τεχνολογικό εξοπλισμό θα μπορέσουν να γίνουν βιώσιμες.

Δείτε το GP Ιταλίας για το Ελληνικό Πρωτάθλημα F1.

Το κλειδί για την ανακύκλωση στην περίπτωση των αυτοκινήτων είναι ο συνδυασμός μηχανικών και υδρομεταλλουργικών τεχνολογιών ανακύκλωσης που καθιστά δυνατή την ανακύκλωση του 80% των υλικών της μπαταρίας που χρησιμοποιείται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η υδρομεταλλουργική διαδικασία μπορεί να ανακτήσει έως και το 95% των σπάνιων μετάλλων, ενώ παράλληλα δοκιμάζονται και διάφορες λύσεις «δεύτερης ζωής», όπως η επαναχρησιμοποίηση μπαταριών για αποθήκευση ενέργειας σε σταθμούς παραγωγής ενέργειας. Ήδη πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εφαρμόσει πλάνο που προβλέπει την επαναχρησιμοποίηση των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τις δεσμεύσεις των εταιρειών για αξιοποίηση και ανακύκλωση μέρους αυτών των μπαταριών.

Με τη βοήθεια δανείου ύψους έως και 25 εκατομμυρίων ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης, η Πολωνία θα γίνει η πρώτη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που θα κατασκευάσει εργοστάσιο ανακύκλωσης μπαταριών αυτοκινήτων και άλλων απορριμμάτων που περιέχουν μέταλλα, ως απάντηση στην ταχεία άνοδο των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων. Φυσικά τα επόμενα χρόνια θα ακολουθήσουν και άλλα εργοστάσια, καθώς είναι ένας τομέας της αυτοκίνησης που σίγουρα έχει με σωστές κινήσεις, μεγάλο περιθώριο κέρδους και προοπτικές μεγάλης ανάπτυξης.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με το review του GP Αζερμπαϊτζάν.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Related Articles

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με το preview του GP Ρωσίας

Το καθιερωμένο μας ραντεβού στην εκπομπή "Slipstream" συνεχίζεται, με την προσοχή να στρέφεται αυτή τη φορά στις εξελίξεις πριν το GP Ρωσίας.

Ο Hamilton αναγνωρίζει την πίεση του «πρώτου πρωταθλήματος»

Ο Lewis Hamilton πιστεύει πως η ψυχολογική πίεση από τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος έχει αντίκτυπο στον Max Verstappen που κυνηγά το πρώτο του παγκόσμιο...

Ο Capito δεν βλέπει μεγάλη διαφορά δυναμικότητας ανάμεσα σε Russell και Latifi

Ο επικεφαλής της Williams, Jost Capito, πιστεύει πως η απόδοση του Nicholas Latifi είναι πιο κοντά σε αυτή του George Russell απ’ ότι πιστεύει...

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με το preview του GP Ρωσίας

Το καθιερωμένο μας ραντεβού στην εκπομπή "Slipstream" συνεχίζεται, με την προσοχή να στρέφεται αυτή τη φορά στις εξελίξεις πριν το GP Ρωσίας.

Ο Hamilton αναγνωρίζει την πίεση του «πρώτου πρωταθλήματος»

Ο Lewis Hamilton πιστεύει πως η ψυχολογική πίεση από τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος έχει αντίκτυπο στον Max Verstappen που κυνηγά το πρώτο του παγκόσμιο...

Ο Capito δεν βλέπει μεγάλη διαφορά δυναμικότητας ανάμεσα σε Russell και Latifi

Ο επικεφαλής της Williams, Jost Capito, πιστεύει πως η απόδοση του Nicholas Latifi είναι πιο κοντά σε αυτή του George Russell απ’ ότι πιστεύει...

Στη Haas το 2022 οι Schumacher και Mazepin

Η Haas ανακοίνωσε πως οι Mick Schumacher και Nikita Mazepin θα συνεχίσουν να οδηγούν για την ομάδα και το 2022, στη νέα εποχή του σπορ.

Η Ferrari φέρνει το νέο κινητήρα στο GP Ρωσίας

Ο Charles Leclerc θα χρησιμοποιήσει νέα μονάδα ισχύος στο GP Ρωσίας, κάτι που θα τον αναγκάσει να εκκινήσει από την τελευταία θέση.