Ο τελευταίος κινητήρας της Honda στην F1 πρόκειται για ένα project που προοριζόταν για το 2022, και η Red Bull σκοπεύει να το επιστρατεύσει πρόωρα ώστε να διεκδικήσει το πρωτάθλημα του 2021.
Η φετινή σεζόν θα είναι η τελευταία στην F1 για το ιαπωνικό εργοστάσιο, τουλάχιστον μέχρι νεωτέρας. Με δεδομένο πως η Red Bull οδεύει στην ανάληψη όλου του σχετικού τμήματος κινητήρων, η τεχνογνωσία της Honda θα διατηρηθεί στην ομάδα αλλά η επίσημη εμπλοκή της θα σταματήσει στο τέλος της χρονιάς. Η Honda κατάφερε να κερδίσει ξανά μέσω της Red Bull και της AlphaTauri, αλλά η μέγιστη φιλοδοξία της που ήταν η κατάκτηση ενός τίτλου δεν φαίνεται, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, ότι πρόκειται να εκπληρωθεί.
Το 2021 θα αποτελέσει την τελευταία ευκαιρία για την Honda να κλείσει το κεφάλαιο F1 με μια πιο επιτυχημένη πορεία. Για το σκοπό αυτό, οι Ιάπωνες σκοπεύουν να αξιοποιήσουν έναν κινητήρα νέου σχεδιασμού, ο οποίος επρόκειτο να κάνει την εμφάνισή του το 2022.
Σχεδόν έναν χρόνο πριν, η Honda είχε προγραμματίσει έτσι κι αλλιώς μια σειρά αναβαθμίσεων στη μονάδα ισχύος της, για το 2021. Ωστόσο, ο ερχομός της πανδημίας του Covid-19 ώθησε προς την παράταση της αλλαγής γενιάς μοναθεσίων κατά έναν χρόνο, με την εξέλιξη των κινητήρων να καθίσταται περιορισμένη στο 2020.
Βάσει των συνθηκών αυτών, η Honda επέλεξε να καθυστερήσει τον αναβαθμισμένο κινητήρα της επίσης κατά έναν χρόνο. Όμως, μετά το ξεκίνημα της περσινής σεζόν, η Red Bull αιφνιδιάστηκε από τον μεγάλο βαθμό προόδου που σημείωσε η Mercedes και αρκέστηκε ως μόνιμη δεύτερη δύναμη του grid για σχεδόν όλη τη χρονιά.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 24 Ιανουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Με την Γερμανική φίρμα να θέτει τον πήχη για ακόμη μία φορά, η Honda αναγκάστηκε να εξετάσει το ενδεχόμενο επιστράτευσης του αναβαθμισμένου κινητήρα της νωρίτερα από το προγραμματισμένο. Στα τέλη του περασμένου καλοκαιριού, οι Ιάπωνες ανακοίνωσαν πως θα εγκαταλείψουν την F1, αλλά ήδη σκοπεύουν να τα δώσουν όλα το 2021.
Το “πάγωμα” εξέλιξης που επέφερε η πανδημία στην ιδιαίτερη σεζόν του 2020 οδήγησε τη Honda στην φύλαξη κάποιων ωρών εξέλιξης του κινητήρα, συγκριτικά με τον χρόνο που θα αφιερωνόταν σε μια “κανονική” σεζόν. Αν λάβουμε υπόψιν μας πως οι κανονισμοί επιβάλλουν μόλις μία έκδοση κινητήρα για τη μετάβαση στο 2021, η Honda είχε την ευχέρεια να εξετάσει όλα τα πιθανά ρίσκα του να επενδύσει όλη της την εξέλιξη στον κινητήρα της φετινής χρονιάς.
Το συνολικό πακέτο δεν θα διαφέρει δραματικά από αυτό που οριοθετείται για το 2022, το οποίο σημαίνει πως ο κινητήρας αυτός μπορεί να ενσωματωθεί και στο μονοθέσιο νέας γενιάς που θα αναπτύξει η Red Bull. Οι ιθύνοντες γύρω από το τεχνικό επιτελείο της Honda κάνουν λόγο για αναδιαμόρφωση τόσο στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, όσο και στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Το τι μπορεί να συνεπάγονται οι όποιες αυτές αλλαγές από άποψη απόδοσης, είναι κάτι που δεν μπορεί να εκτιμηθεί επακριβώς χωρίς τις απαραίτητες γνώσεις γύρω από την τεχνολογία της τωρινής γενιάς κινητήρων.
Παρόλο που το όλο αυτό εγχείρημα της Honda θεωρείται δυνατό από πρακτικής μεριάς, είναι ξεκάθαρο πως έχει αναλάβει ένα έργο πολύ υψηλής δυσκολίας. Φυσιολογικά, η ανταμοιβή που η ίδια προσδοκεί είναι εξίσου υψηλής αξίας. Η απόφαση περί επαναφοράς του ανασχεδιασμένου κινητήρα πίσω στο 2021 εννοείται πως δεν πάρθηκε ξαφνικά. Πίσω από την απόφαση αυτή έπρεπε να εξεταστούν πολλοί παράγοντες όπως η διαθεσιμότητα των εξαρτημάτων, ο διαθέσιμος χρόνος εξέλιξης και το κατά πόσο ο χρόνος αυτός θα μπορούσε να εγγυηθεί την αξιοπιστία του νέου αυτού μηχανικού συνόλου.
Ακούστε την εκπομπή #35 του “Slipstream”, όπου συζητάμε όλες τις τελευταίες εξελίξεις από τον κόσμο της F1.
Έχοντας άλλη μία σεζόν στην F1 πριν αποχωρήσει, η Honda θεωρεί πως το μεγάλο ρίσκο δείχνει ως η πιο ελκυστική λύση. Για εμάς τουλάχιστον, είναι μια εύλογη απόφαση: η Honda έχει μία τελευταία ευκαιρία να καταρρίψει τη δυναστεία που ακούει στο όνομα Mercedes. Για να συμβεί αυτό, χρειάζεται η πλήρης στήριξη και επένδυση σε όλους τους οικονομικούς, τεχνικούς αλλά και ανθρώπινους παράγοντες.
Στην προκειμένη μάλιστα περίπτωση, αυτή που θα την βοηθήσει σε αυτό είναι η Red Bull, η πρώτη ομάδα που την επανέφερε στις νίκες και την έβγαλε από την κόλαση που δημιούργησε η τελευταία συνεργασία με την McLaren. Επομένως, είναι απολύτως λογικό να επιχειρήσουν να κλείσουν τον κύκλο τους με ψηλά το κεφάλι, παρέχοντας μια τεχνολογία που ενδεχομένως θα διατηρηθεί από την ίδια τη Red Bull και μετά την αλλαγή στους Τεχνικούς Κανονισμούς.
Όταν επέστρεψε στην F1 το 2015, η Honda έβαλε ως στόχο να κερδίσει αγώνες και ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα. Με το πρώτο σκέλος αυτού του στόχου να έχει ήδη επιτευχθεί, μένει να δούμε αν θα συμβεί το ίδιο και με το δεύτερο. Η ύστατη ώρα για την Honda έχει ήδη φτάσει.
Δείτε τον ελληνικό αγώνα του automotonews.gr, GP Αυστρίας.