spot_img

Το τελικό πόρισμα του ατυχήματος του Romain Grosjean

Η εξονυχιστική ανάλυση των δεδομένων από το φρικιαστικό συμβάν του Romain Grosjean στο περασμένο GP Μπαχρέιν ολοκληρώθηκε, με την FiA να έχει ήδη θέσει ένα πλάνο για την συνολική βελτίωση της ασφάλειας στις πίστες.

Το Τμήμα Ασφάλειας της FiA εξέτασε όλα τα στοιχεία που είχε στη διάθεσή του σχετικά με τη μεγάλη σύγκρουση που ενεπλάκη ο Romain Grosjean. Ο άτυχος πρώην οδηγός της Haas έπεσε στις μπαριέρες στην έξοδο της στροφής 3 με άσχημη γωνία και πολλά χιλιόμετρα, με την σύγκρουση να προκαλεί μια μεγάλη φωτιά. Ο Grosjean ευτυχώς απεγκλωβίστηκε με τις δικές του δυνάμεις, με τους τραυματισμούς που αποκόμισε να μην προκαλούν ιδιαίτερη ανησυχία.

Η συνολική έρευνα συμπεριλάμβανε συνεντεύξεις με όλους τους εμπλεκόμενους, εξέταση κάθε φυσικού δείγματος που απέμεινε από το ατύχημα, ανάλυση κάθε διαθέσιμου οπτικού υλικού, καθώς και έλεγχο των δεδομένων που παρείχε η τηλεμετρία.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 9 Μαρτίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σκοπός της έρευνας ήταν να αναγνωριστούν με ακρίβεια όλοι οι παράγοντες που συνέβαλαν στο τεράστιο μέγεθος του ατυχήματος. Δόθηκε προσοχή και σε τριτογενείς παράγοντες, οι οποίοι δεν είχαν σοβαρό αντίκτυπο στην έκβαση του συμβάντος αλλά προσέφεραν σημαντικότατα στοιχεία στην FiA, στις προσπάθειές της να βελτιώσει τα επίπεδα ασφάλειας στους αγώνες συνολικά.

Τι ακριβώς συνέβη όμως στο GP Μπαχρέιν;

GrosjeanΗ έρευνα εστίασε στα δύο μονοθέσια που οδήγησαν στην σύγκρουση: την AlphaTauri του Daniil Kvyat και την Haas του Romain Grosjean. Κατά τη διάρκεια του πρώτου γύρου στο GP Μπαχρέιν, ο Γάλλος κινούνταν με 241 km/h όταν έχασε τον έλεγχο στην έξοδο από τη στροφή 3. Ο οδηγός της Haas ακούμπησε με τον πίσω δεξιό τροχό του τον εμπρός αριστερό του Ρώσου συναθλητή του, στην προσπάθειά του να ελιχθεί προς τα δεξιά της πίστας για να προσπεράσει.

Ως αποτέλεσμα ο Grosjean, με ακυβέρνητο πλέον το μονοθέσιό του, έπεσε πάνω στις μπαριέρες με 191 km/h και με άσχημη γωνία. Οι πλευρικές δυνάμεις καταγράφτηκαν στα 67G, με το προστατευτικό πλαίσιο γύρω από τον οδηγό να τρυπά την μπαριέρα στο μέσον της και να καταλήγει στην πίσω πλευρά της. Η Haas VF-20 καταστράφηκε, με τον πίσω άξονά της (συμπεριλαμβανομένων και όλων των συστημάτων παραγωγής κίνησης) να αποκόβεται από το προστατευτικό πλαίσιο του cockpit. Έτσι, σημαντικά τμήματα του συστήματος καυσίμου διαλύθηκαν και οδήγησαν σε μεγάλη διαρροή καυσίμων.

Δείτε το GP Ισπανίας της Κατηγορίας Pro για το Ελληνικό Πρωτάθλημα F1.

Ο εξοπλισμός ασφαλείας για τους οδηγούς, μεταξύ αυτών το σύστημα HANS, καθώς και το κάθισμα, το headrest και το halo λειτούργησαν με τον τρόπο που προορίζονταν, ελαχιστοποιώντας σημαντικά τις δυνάμεις της πρόσκρουσης προς τον οδηγό.

Η μπαταρία του συστήματος ERS είχε υποστεί μεγάλη ζημιά, με κάποια κομμάτια της μάλιστα να διαχωρίζονται λόγω της αποκοπής του πίσω άξονα από το υπόλοιπο πλαίσιο.

Η γωνία με την οποία ακινητοποιήθηκε το πλαίσιο του cockpit μετά την πρόσκρουση περιόρισε σημαντικά την δίοδο διαφυγής του Grosjean. Αρχικά, το αριστερό πόδι του Γάλλου είχε κολλήσει ανάμεσα στα πεντάλ, αλλά ο ίδιος το απεγκλώβιζε από την ειδική μπότα. Μετακινώντας το τιμόνι και το headrest, κατάφερε να βγει από το μονοθέσιο. Φυσικά ο αγώνας διακόπηκε άμεσα.

GrosjeanΕξαιρετικά κρίσιμη και έγκαιρη ήταν η παρέμβαση του ιατρικού επιτελείου. Το ιατρικό αυτοκίνητο κατέφθασε στο σημείο του ατυχήματος μόλις 11 δευτερόλεπτα μετά την πρόκλησή του. Οι επιβάτες του, Dr. Ian Roberts και Alan van der Merwe, επιτέλεσαν τους προκαθορισμένους ρόλους τους και βοήθησαν τον Grosjean, ο οποίος χρειάστηκε μόλις 27 δευτερόλεπτα για να βγει από την πύρινη μπάλα που είχε δημιουργηθεί.

Ο Γάλλος αποκόμισε εγκαύματα στα χέρια του και την πλάτη του, και μεταφέρθηκε στο ιατρικό κέντρο της πίστας για περαιτέρω εξετάσεις. Έπειτα, μεταφέρθηκε με ελικόπτερο στο Νοσοκομείο Αμύνης του Μπαχρέιν για να λάβει περισσότερη εξειδικευμένη φροντίδα, παίρνοντας εξιτήριο μετά από τρεις ημέρες.

  • Βρείτε μας στο facebook
  • Ακούστε όλες τις εκπομπές για την F1 στο κανάλι μας στο Youtube

Με αφορμή το τρομακτικό αυτό ατύχημα αλλά και πολλά άλλα που σημειώθηκαν κατά το 2020, η FiA έχει ήδη ξεκινήσει ενέργειες για την περαιτέρω βελτίωση της ασφάλειας σε όλο το φάσμα των αγώνων, με την στήριξη εννοείται από την Εθνική Επιτροπή Αγώνων πάρα πολλών χωρών. Επομένως, αξιοποιώντας πάντα την όλο και αυξανόμενη εμπειρία και τα διαθέσιμα μέσα της, τα νέα σχέδια με γνώμονα τον σκοπό αυτό έχουν να κάνουν με αναθεωρήσεις σχετικά με:

  1. Τα μονοθέσια και τα αγωνιστικά αυτοκίνητα συνολικά. Εξετάζονται αλλαγές σε τομείς όπως η γεωμετρία του προστατευτικού πλαισίου του cockpit και η περαιτέρω αύξηση των απαραίτητων τεστ γύρω από την περιοχή αυτή, οι πίσω καθρέφτες, η κολόνα στήριξης του τιμονιού, η περιοχή του headrest, πολλά θεμελιώδη τμήματα του συστήματος καυσίμου σε όλες τις κατηγορίες αγώνων formula παγκοσμίως, κ.ά.
  2. Τις πίστες. Εξετάζονται αλλαγές σε τομείς όπως η καταλληλότητα των προστατευτικών μπαριέρων, τα κριτήρια και οι διαδικασίες έγκρισης πιστών βάσει των στάνταρ ασφάλειας για κάθε αγωνιστική διοργάνωση, κ.ά.
  3. Το ιατρικό επιτελείο. Εξετάζονται αλλαγές σε τομείς όπως η αρμόζουσα εκπαίδευση και επιμόρφωση των ιατρικών επιτελείων κάθε Εθνικής Επιτροπής Αγώνων, κ.ά.
Μην χάσετε την εκπομπή “Slipstream” για την F1, με παρουσιάσεις νέων μονοθεσίων και σχολιασμό των τελευταίων εξελίξεων.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles