Ο επικεφαλής της Scuderia Ferrari, Fred Vasseur, χαρακτήρισε ως «γελοία» την ποινή που δέχθηκε η Red Bull Racing για την παραβίαση του budget cap το 2021 ενώ δεν θα αποτρέψει μελλοντικά άλλες ομάδες να κάνουν το ίδιο.
Το 2021 η Red Bull Racing στην Formula 1 υπερέβη το ανώτατο όριο των 145 εκατομμυρίων δολαρίων του cost cap κατά 2,15 εκατ. δολάρια. Τέλη Οκτωβρίου του 2022 η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού όρισε πρόστιμο της τάξης των 7 εκατομμυρίων δολαρίων στην αυστριακή ομάδα, ενώ για την ερχόμενη σεζόν θα είχαν περιορισμό 10% στη χρήση της αεροδυναμικής σήραγγας και του CFD για περίοδο 12 μηνών. Από την αρχή οι περισσότερες ομάδες στο grid υποστήριξαν ότι βάση της απόδοσης του εντός πίστας η ποινή θα είχε πολύ μικρή σημασία και κρίνοντας από την φετινή εικόνα της Red Bull μάλλον έχουν δίκιο.
Ο επικεφαλής της Scuderia Ferrari, Fred Vasseur, σε πρόσφατες δηλώσεις του χαρακτήρισε την ποινή ως τουλάχιστον “γελοία”.
«Η ποινή που δέχθηκε πέρυσι η Red Bull δεν ήταν και τίποτα το σοβαρό. Αν στο μέλλον συμβεί κάτι παρόμοιο η ποινή θα πρέπει να είναι πολύ πιο αυστηρή. Πρέπει να έχουμε στο νου μας ότι ένα πλεονέκτημα στο τεχνικό κομμάτι γίνεται αυτόματα και πλεονέκτημα στο σπορ γενικά. Επομένως και η ποινή πρέπει να είναι δίκαιη και όχι απλά ένα πρόστιμο. Στο ποδόσφαιρο αν ακουμπήσεις την μπάλα με το χέρι, τότε είναι πέναλτι. Δεν σου δίνουν απλά μια ποινή που δεν έχει και τόσο σχέση με το άθλημα συγκεκριμένα. Η μείωση κατά 10% στην αεροδυναμική σήραγγα είναι απλά γελοία, γιατί ήδη είχαν κερδίσει το πλεονέκτημα πριν εφαρμοστεί η ποινή».
Ακούστε την εκπομπή Slipstream #121 για τη Formula 1 με… καλοκαιρινή διάθεση.
Από την αρχή οι περισσότερες ομάδες στο grid υποστήριξαν ότι βάση της απόδοσης της Red Bull εντός πίστας η ποινή θα είχε πολύ μικρή σημασία και κρίνοντας από την φετινή εικόνα της Red Bull μάλλον έχουν δίκιο. Μάλιστα ο Vasseur τόνισε ότι η ποινή όχι απλά δεν ήταν δίκαιη αλλά παράλληλα ενθαρρύνει άλλες ομάδες να κάνουν το ίδιο.
«Να υπερβείς το όριο κατά 5% είναι πάρα πολύ. Αν έχεις περιθώριο τα 135 εκατομμυρίων, τα ογδόντα πάνε στους μισθούς του προσωπικού και άλλα είκοσι στα έξοδα των αγώνων, σε υλικά, φρένα και άλλα πολλά. Για να φτιάξεις τέσσερα σασί στην αρχή της σεζόν είναι άλλα είκοσι εκατομμύρια. Στο σημείο αυτό ήδη έχεις φτάσει σχεδόν τα 120 με 125 εκατομμύρια και αυτό ισχύει για όλες τις ομάδες. Μετά έχεις μείνει με δέκα εκατομμύρια για να αναπτύξεις το μονοθέσιο. Το να ξεπεράσεις το όριο για μερικά εκατομμύρια δεν είναι κάτι που πρέπει να το θεωρούμε κάτι ασήμαντο. Υπάρχει διαφορά από το κάνεις ένα αθώο λάθος και άλλο να κάνεις κάτι από επιλογή. Δεν είναι το ίδιο να κάνει ένας πολίτης ένα απλό λάθος στη φορολογική του δήλωση και μια εταιρία που φοροδιαφεύγει. Πρέπει να είμαστε αυστηροί στο μέλλον με το budget cap. Αλλιώς όλοι θα κάνουν το ίδιο και ειδικά οι μεγάλοι κατασκευαστές έχουν περιθώριο να πληρώσουν απλά την ποινή και να τελειώσει η υπόθεση».