Όπως δήλωσε ο Toto Wolff, η Mercedes σταμάτησε τις αναβαθμίσεις του φετινού της μονοθεσίου εδώ και καιρό πλέον. Ως εκ τούτου, αναμένει την Red Bull να είναι ακόμα πιο ανταγωνιστική προς το τέλος της σεζόν.
Ο Lewis Hamilton είναι ο απόλυτος επικεφαλής στη βαθμολογία οδηγών, ενώ η Mercedes έχει “κάνει περίπατο” σχεδόν σε όλους τους αγώνες έως τώρα. Μάλιστα, όλες οι pole positions για τους αγώνες που πραγματοποιήθηκαν έχουν κατακτηθεί από οδηγό της γερμανικής ομάδας.
Η μοναδική φορά που τα “Μαύρα Βέλη” απειλήθηκαν με αξιώσεις εντός πίστας ήταν στο GP 70ής Επετείου, με τον Max Verstappen να παίρνει τη νίκη. Η Mercedes έχασε άλλη μια προσδοκώμενη νίκη στο GP Ιταλίας, το οποίο είδε τον Pierre Gasly να γράφει ιστορία και να παίρνει την πρώτη νίκη της καριέρας του. Έκτοτε, η Red Bull έκλεισε κάπως την ψαλίδα από τους πρωταθλητές, κυρίως μέσω του Verstappen.
Ο Ολλανδός μάλιστα, στις κατατακτήριες δοκιμές του Nurburgring, κρατούσε στα χέρια του την pole position. Παρά τις αναβαθμίσεις που έφερε η Red Bull, ο χρόνος του καταρρίφθηκε και πάλι από τους δύο οδηγούς της Mercedes.
Διαβάστε επίσης: Έκπληκτος με την Renault o Alonso
Μετά το πέρας του αγώνα, ο Toto Wolff παραδέχτηκε πως η ομάδα έχει σταματήσει να εξελίσσει σημαντικά το μονοθέσιό της. Έτσι, αναμένει περισσότερο ανταγωνισμό από την αυστριακή ομάδα, με την κατάκτηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών ωστόσο να είναι πλέον πάρα πολύ κοντά.
Σταματήσαμε τις αναβαθμίσεις εδώ και πολύ καιρό. Είναι κάτι που κάναμε κι άλλες φορές στο παρελθόν. Φυσικά πρόκειται για μια απόφαση που εξετάσαμε ήδη πολύ καλά, διότι δεν είναι πάντα η καλύτερη λύση να “παρατήσουμε” τη σεζόν τόσο νωρίς. Ωστόσο, οι κανονισμοί για την επόμενη χρονιά έχουν αλλάξει σημαντικά. Εξαιτίας αυτού αποφασίσαμε, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, να εστιάσουμε από νωρίς στην εξέλιξη του επόμενου μονοθεσίου μας. Η προσέγγιση αυτή αιτιολογεί και την αλλαγή που συχνά παρατηρείται στη δυναμική των ομάδων. Νομίζω πως πάντα ξεκινούσαμε δυναμικά τις σεζόν και κρατάγαμε έναν σταθερό ρυθμό μέχρι το μέσο τους. Από κει κι έπειτα, όποιος συνέχιζε την εξέλιξη ήταν πιο δυνατός και στο τελευταίο σκέλος τους.
Οι περισσότερες ομάδες έχουν εστιάσει στο 2021, κάτι που θα έχει αντίκτυπο στην δυναμικότητά τους για το υπόλοιπο της φετινής σεζόν. Ο βαθμός αυτού του αντίκτυπου θα εξαρτηθεί φυσικά από το σημείο αφετηρίας της εξέλιξης ενόψει του 2021.
Η F1 θα διατηρήσει κάποια θεμελιώδη κομμάτια των φετινών μονοθεσίων και για την επόμενη σεζόν. Η αεροδυναμική εξέλιξη ωστόσο παραμένει ελεύθερη, με την ειδοποιό αλλαγή να εντοπίζεται στο πίσω μέρος του πατώματος, το οποίο θα διαφοροποιηθεί με στόχο την μείωση κάθετης δύναμης.
Διαβάστε επίσης: Leclerc – «Χαίρομαι με την βελτίωση που έχουμε δείξει»
Ο καλός ρυθμός της Red Bull στο Nurburgring ενδεχομένως να ευνοήθηκε από διάφορους παράγοντες. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται οι αναβαθμίσεις που η ίδια έφερε, η διακοπή στην εξέλιξη της Mercedes W11, καθώς και το γεγονός πως η γερμανική πίστα δεν είναι τόσο απαιτητική όσον αφορά την ισχύ του κινητήρα.
Πέραν του Wolff, την μικρότερη διαφορά από την Red Bull αλλά και τις υπόλοιπες ομάδες γενικότερα σχολίασε και ο επικεφαλής μηχανικών της Mercedes, Andrew Shovlin.
Η Red Bull είναι πιο κοντά μας στις κατατακτήριες. Αν ρίξετε μια ματιά στους χρόνους όλων των οδηγών, όλοι είναι σημαντικά κοντά. Ο Valtteri έκανε έναν εξαιρετικό γύρο στο τέλος, την στιγμή που χρειαζόταν. Σίγουρα η απαγόρευση των ακραίων ρυθμίσεων κινητήρα μας έφερε λίγο πιο κοντά στους διώκτες μας. Νομίζω πως εξελίσσουν τα μονοθέσιά τους πιο γρήγορα, κάτι που δεν έχει τόση σημασία γιατί, τα τελευταία χρόνια, δεν ξεκινούσαν τις σεζόν τόσο καλά όσο εμείς. Αν συνεχιστεί αυτό, σίγουρα οι αγώνες που απομένουν θα είναι πιο δύσκολοι. Δεν θα είναι εύκολο να συνεχίσουμε το σερί με τις pole positions και τις νίκες.
Ακούστε την εκπομπή για την F1 “Slipstream”, με την ανάλυση του GP Άιφελ.