Yamaha – Vinales: Το χρονικό ενός πρόωρου διαζυγίου

Το μεγάλο διαζύγιο του 2021 αποτελεί αυτό ανάμεσα στη Yamaha και τον Maverick Vinales, με τη σχέση των δύο να περνά από περισσότερα από χίλια κύματα.

Το πρωί της Παρασκευής 20 Αυγούστου, η Yamaha ανακοίνωσε τη λύση της συνεργασίας της με τον Maverick Vinales. Ο ερχομός του στην ομάδα το 2017 έγινε με σκοπό να αποτελέσει το βασικό της οδηγό τα επόμενα χρόνια, όταν σταδιακά θα αποχωρούσαν οι Jorge Lorenzo και Valentino Rossi. Οι σχέσεις τους, όμως, τερματίστηκαν πρόωρα μέσα στο 2021, μέσα σε πολύ κακό κλίμα.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα στην Formula 1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Ο Vinales, στο ξεκίνημα του 2020, αποφάσισε ν’ ανανεώσει τη συνεργασία του με τη Yamaha μέχρι το 2022, παρά το ενδιαφέρον που έδειξε η Ducati για να τον αποκτήσει για το 2021. Στο τέλος, όμως, του 2020, ο Ισπανός αναβάτης ήταν πολύ απογοητευμένος με την πορεία του στο πρωτάθλημα MotoGP. Στο πρώτο της μισό η πορεία του ήταν αρκετά καλή: ξεκίνησε με 2 δεύτερες θέσεις στα GP Ισπανίας και Ανδαλουσίας, ενώ πέτυχε νίκη στον 7ο αγώνα της σεζόν, το GP Εμίλια Ρομάνα στην πίστα του Misano.

Η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη, τα αποτελέσματα στο δεύτερο μισό της σεζόν ήταν χειρότερα, με τον Vinales να δηλώνει:

[Προσπαθώ να κρατήσω] Κάτι θετικό για τον εαυτό μου, προφανώς όμως ήταν η απόλυτη καταστροφή, η χειρότερη σεζόν της καριέρας μου. Είναι δύσκολο να το συνειδητοποιήσω. Όπως και να έχει, ήρθε η ώρα να ξεκουραστώ, να πάω σπίτι μου και να ηρεμήσω, ας προβληματιστούν άλλοι γι’ αυτή την κατάσταση.

Στο ξεκίνημα του 2021, η Yamaha δήλωνε επίσημα πως στηρίζει τον Vinales. Ο διευθυντής της ομάδας, Massimo Meregalli, είχε πει τα εξής:

Θέλει πάντα να κερδίζει [ο Vinales], είναι όμως εύκολο να χάσει αυτό το πάθος για τη νίκη κάποιες φορές. Είναι στιγμές που νοιώθω να τον πιστεύω περισσότερο κι από τον ίδιο μου τον εαυτό. Αυτό το λέω έχοντας δει τον τρόπο που προσεγγίζει τους αγώνες. Σίγουρα μπορούμε να τον υποστηρίξουμε και να τον βοηθήσουμε να έχει μια πιο ισορροπημένη συμπεριφορά.

Ο ίδιος ο Vinales ένιωθε αυτό το κλίμα υποστήριξης, δηλώνοντας: 

Όπως εγώ ρίχνω το φταίξιμο κάποιες φορές στη Yamaha, σίγουρα μπορεί κι αυτή να κάνει το ίδιο. Έχουμε το δικαίωμα να το κάνουμε γιατί δεν είμαστε άψογοι σε κάθε αγώνα, κάθε μέρα. Για εμένα, η υποστήριξη της ομάδας που βρίσκομαι σημαίνει τα πάντα. Είναι αυτό ακριβώς που χρειάζομαι ώστε να προσπαθώ στο μέγιστο και να εκμεταλλεύομαι στο έπακρο το ταλέντο μου στην πίστα.

Το αναπόφευκτο τέλος 

Αυτό το κλίμα, όμως, έφυγε σύντομα από την ιαπωνική ομάδα. Παρά το γεγονός ότι ο Vinales ξεκίνησε τη σεζόν με νίκη στο εναρκτήριο GP Κατάρ, η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη. Ενώ ο ομόσταυλος Fabio Quartararo πέτυχε νίκες, ο Ισπανός αναβάτης είδε την απόδοσή του να πέφτει κατακόρυφα, αφού δεν τερμάτιζε πάνω από την 5η θέση. Τα προβλήματα του Vinales στους αγώνες εμφανίστηκαν ξανά, έχανε πολύ εύκολα την πρόσφυση στο πίσω μέρος της μηχανής του. Ταυτόχρονα, μία αλλαγή στο εσωτερικό της Yamaha δημιούργησε επιπλέον ένταση μεταξύ αυτής και του αναβάτη της. Πιο συγκεκριμένα, στις 3 Ιουνίου ο αρχιμηχανικός του Vinales και καλός του φίλος, Esteban Garcia, έλυσε τη συνεργασία του με τη Yamaha κοινή συναινέσει. Ο Ισπανός δήλωσε πως στηρίζει την απόφαση, δεν έκρυψε όμως τη στενοχώρια του που αποχωρίστηκε τον Garcia.

Μίλησα με τον Esteban για το ζήτημα αυτό, πάνω απ’ όλα είναι πολύ καλός μου φίλος. Έχουμε πολύ καλή σχέση, έχω επισκεφτεί το σπίτι του, γνωρίζω πολύ καλά την οικογένειά του. Σίγουρα, θα συνεχίσουμε να έχουμε επαφές, μπορεί να μην είναι πλέον ο αρχιμηχανικός μου, για μένα όμως ήταν κάτι παραπάνω από συνεργάτης. Είναι φίλος μου και αυτή η αλλαγή με πληγώνει. Από την άλλη πλευρά, καταλαβαίνω πως πρέπει να αποδώσω τα μέγιστα στην πίστα, ο teammate μου κερδίζει κι εγώ απλά συμπληρώνω την δεκάδα. Σίγουρα, κάποιες φορές δείχνουμε τρομερές δυνατότητες και η Yamaha προσπαθεί να με κάνει να είμαι σταθερά στην καλύτερή μου κατάσταση. Αυτό πρέπει να κάνουμε τώρα, βασικά χρειάζεται να συγκεντρωθούμε και να βρούμε την κατάλληλη ισορροπία στη μηχανή, γιατί δυσκολεύτηκα αρκετά στους 3 τελευταίους αγώνες. Πρέπει να συνεχίσουμε να δουλεύουμε γιατί ξέρω ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε. Για ‘μένα ήταν κάτι που δεν το περίμενα, όμως η Yamaha θέλει από εμένα να δίνω το 100% των δυνατοτήτων μου.

Το κλίμα ανάμεσα σε Yamaha και Vinales χειροτέρεψε ιδιαίτερα, μετά το GP Γερμανίας. Ο Ισπανός τερμάτισε 19ος, ενώ μετά το τέλος του αγώνα κατηγόρησε την ομάδα του για την μη αντιμετώπιση των προβλημάτων του.

Ο κάθε αναβάτης πρέπει να έχει το δικό του set-up, δε γίνεται να χρησιμοποιώ το set-up του αντιπάλου μου 2 χρόνια τώρα. Ο καθένας μας έχει το δικό του τρόπο οδήγησης, όμως κάθε μέρα μου δείχνουν πώς πρέπει να οδηγάω: “πάτα φρένο, άσε το φρένο, πάτα το γκάζι, άσε το γκάζι”. Πρέπει να έχω υπομονή, δε θέλω να χρησιμοποιώ το set-up του Fabio (Quartararo), δεν οδηγάω σαν αυτόν και δε μου ταιριάζει. Δεν είμαι εδώ ως δοκιμαστής οδηγός, για να συγκεντρώνω δεδομένα. Αυτό που γίνεται είναι μια ασέβεια στο πρόσωπό μου. Συνέχεια η ομάδα μου λέει “δεν ξέρω”. Αυτό που με απογοητεύει περισσότερο είναι που δεν έχω απαντήσεις στο λόγο για τον οποίο χάνω πρόσφυση.

Πριν τον επόμενο αγώνα, το GP Ολλανδίας, ο Vinales παραδέχτηκε πως η κατάσταση στη Yamaha το 2021 τον έφερνε αρκετές φορές σε σημείο να τα παρατήσει, αφού δεν είχε απαντήσεις στα προβλήματά του εντός πίστας. Παρά το γεγονός ότι δεν άλλαξε τίποτα στη μηχανή του συγκριτικά με τον προηγούμενο αγώνα, πήρε την pole position και τερμάτισε 2ος στον αγώνα.

Την ημέρα του αγώνα, όμως, διέρρευσε η φήμη πως ο Vinales θα μετακομίσει το 2022 στην ομάδα της Aprilia, παρά το γεγονός ότι είχε συμβόλαιο με τη Yamaha. Παρά το καλό αποτέλεσμα, το κλίμα δεν ήταν καλό και φαίνεται πως το γυαλί “είχε ραγίσει”. Η ανακοίνωση για τη λήξη της συνεργασίας των δύο πλευρών μετά το τέλος του 2021 ήρθε μόλις την επόμενη ημέρα του GP Ολλανδίας, δηλαδή στις 28 Ιουνίου.

Η κίνηση με την οποία έγινε οριστικό πως δε θα λήξει ήρεμα αυτή η συνεργασία ήρθε στο GP Στυρίας στις 8 Αυγούστου. Εκεί, στους τελευταίους γύρους, ο Vinales προσπάθησε να προκαλέσει σκόπιμα ζημιά στον κινητήρα της μηχανής του, ανεβάζοντας υπερβολικά τις στροφές του. Η κίνησή του έγινε αντιληπτή τόσο από τα δεδομένα της τηλεμετρίας, όσο και από το τηλεοπτικό κύκλωμα της Dorna Sports. Την ερχόμενη Πέμπτη 12 Αυγούστου, η Yamaha ανακοίνωσε πως αποσύρει τη συμμετοχή του Vinales από το GP Αυστρίας που θα γινόταν εκείνο το Σαββατοκύριακο. Η εξήγηση που έδωσε η ιαπωνική ομάδα ήταν για «ανεξήγητα παράτυπη λειτουργία της μοτοσικλέτας». Δύο μέρες αργότερα, το Σάββατο, ο Vinales ζήτησε δημόσια συγνώμη από την ομάδα του, εκφράζοντας την απογοήτευσή του για την έκβαση του GP Στυρίας.

Είμαι πολύ λυπημένος, γιατί είναι μια πολύ περίεργη κατάσταση. Είναι πολύ δύσκολο να βρίσκεσαι σε αυτή την κατάσταση που είμαι τώρα κι ευτυχώς υπάρχουν άνθρωποι που μου συμπαραστέκονται σε αυτή τη δύσκολη στιγμή. Ήταν μια στιγμή που είχα μεγάλη απογοήτευση, γιατί το πρώτο μέρος του αγώνα κυλούσε πολύ καλά και ξεκινούσα το δεύτερο μέρος εξίσου καλά. Μετά, όλα πήγαν λάθος και είχα μια “έκρηξη” συναισθημάτων που δεν μπόρεσα να αντιμετωπίσω κατάλληλα. Ζητώ συγνώμη από τη Yamaha, οδήγησα με το λάθος τρόπο στους τελευταίους γύρους, επομένως ζητώ και πάλι συγνώμη. Έχω μεγάλη επιθυμία για να κερδίσω, όμως πάει πολύς καιρός από τότε που ένιωσα καλά. Προσπάθησα, όμως στο τέλος η απογοήτευση με “ώθησε” να οδηγήσω μ’ έναν τρόπο που δεν έπρεπε, σε καμία περίπτωση όμως δεν ήθελα να θέσω κάποιον σε κίνδυνο. Συνεργαζόμαστε (με τη Yamaha) για πολλά χρόνια, όμως οι τελευταίες ημέρες είναι πολύ δύσκολες. Όπως είπα και νωρίτερα, θέλω να ζητήσω συγνώμη από τη Yamaha, δεν είχα σκοπό να καταλήξουμε έτσι όπως είμαστε. Θέλω να δίνω το 100% σε κάθε αγώνα, τώρα είμαι σε μια δύσκολη στιγμή, θέλω όμως να επανέρθω δυνατότερος.

Λίγες μέρες αργότερα, η Yamaha πήρε την απόφαση να μην επιτρέψει τον Vinales να συμμετάσχει στο GP Μεγάλης Βρετανίας, καθώς προσπάθησε ηθελημένα να προκαλέσει ζημιά στη μοτοσικλέτα του. Επιπλέον, θα αποφάσιζαν για το μέλλον του Ισπανού αναβάτη στο πρωτάθλημα του 2021 μετά από σύσκεψη που θα πραγματοποιούσαν. Τη θέση του στο GP Μεγάλης Βρετανίας θα πάρει ο δοκιμαστής της Yamaha, Cal Crutchlow.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Το τελευταίο κεφάλαιο στο σίριαλ Vinales-Yamaha «γράφτηκε» την Παρασκευή 20 Αυγούστου. Η Yamaha έλυσε άμεσα το συμβόλαιο του Ισπανού για το 2021, μετά από 10 συμμετοχές σε αγώνες. Ο επικεφαλής της ομάδας, Lin Jarvis, επιβεβαίωσε τη λύση της συνεργασίας τους.

Στο Assen (GP Ολλανδίας) ανακοινώθηκε η μη συνέχιση της συνεργασίας μας με τον Vinales μετά το τέλος του 2021. Συμφωνήθηκε από τον ίδιο αλλά και την ομάδα να συνεχίσουμε μέχρι το τέλος της σεζόν, με τη δική μας υποστήριξη και την προσπάθεια του ίδιου εντός πίστας, ώστε να ολοκληρώσουμε το project αξιοπρεπώς. Δυστυχώς, ο αγώνας στο GP Στυρίας δεν είχε καλή εξέλιξη. Μετά από συνεχείς συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών, αποφασίσαμε από κοινού ότι θα ήταν καλύτερο για όλους αν τελειώναμε νωρίτερα τη συνεργασία μας. Επομένως, ο οδηγός θα μπορεί να αποφασίσει ελεύθερα για το μέλλον του, ενώ θα επιτρέψει και στην ομάδα να συνεχίσει την προσπάθειά της για το υπόλοιπο του 2021 με αντικαταστάτη του οδηγού που δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα. Θέλω, εκ μέρους της Yamaha, να εκφράσω την ειλικρινή μας ευγνωμοσύνη στον Maverick. Η Yamaha θα διατηρήσει τις καλές αναμνήσεις και να εκτιμά τη δουλειά και από τις δύο μεριές αυτά τα 4,5 χρόνια,  που μας οδήγησαν σε 8 νίκες, 24 βάθρα, καθώς και την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα οδηγών του 2017 και του 2019. Ευχόμαστε στο Maverick ό,τι καλύτερο για το μέλλον του.

Ο Vinales θα συνεχίσει την καριέρα του στην Aprilia το 2022, όμως ο τρόπος με τον οποίο χώρισε από τη Yamaha και η συμπεριφορά του εντός πίστας θα τον στοιχειώνουν για την υπόλοιπη καριέρα του. Μένει να δούμε εάν ο Ισπανός θα μπορέσει να οδηγήσει ξανά στο μέγιστο των δυνατοτήτων του.

Related Articles

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με το preview του GP Ρωσίας

Το καθιερωμένο μας ραντεβού στην εκπομπή "Slipstream" συνεχίζεται, με την προσοχή να στρέφεται αυτή τη φορά στις εξελίξεις πριν το GP Ρωσίας.

Ο Hamilton αναγνωρίζει την πίεση του «πρώτου πρωταθλήματος»

Ο Lewis Hamilton πιστεύει πως η ψυχολογική πίεση από τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος έχει αντίκτυπο στον Max Verstappen που κυνηγά το πρώτο του παγκόσμιο...

Ο Capito δεν βλέπει μεγάλη διαφορά δυναμικότητας ανάμεσα σε Russell και Latifi

Ο επικεφαλής της Williams, Jost Capito, πιστεύει πως η απόδοση του Nicholas Latifi είναι πιο κοντά σε αυτή του George Russell απ’ ότι πιστεύει...

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με το preview του GP Ρωσίας

Το καθιερωμένο μας ραντεβού στην εκπομπή "Slipstream" συνεχίζεται, με την προσοχή να στρέφεται αυτή τη φορά στις εξελίξεις πριν το GP Ρωσίας.

Ο Hamilton αναγνωρίζει την πίεση του «πρώτου πρωταθλήματος»

Ο Lewis Hamilton πιστεύει πως η ψυχολογική πίεση από τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος έχει αντίκτυπο στον Max Verstappen που κυνηγά το πρώτο του παγκόσμιο...

Ο Capito δεν βλέπει μεγάλη διαφορά δυναμικότητας ανάμεσα σε Russell και Latifi

Ο επικεφαλής της Williams, Jost Capito, πιστεύει πως η απόδοση του Nicholas Latifi είναι πιο κοντά σε αυτή του George Russell απ’ ότι πιστεύει...

Στη Haas το 2022 οι Schumacher και Mazepin

Η Haas ανακοίνωσε πως οι Mick Schumacher και Nikita Mazepin θα συνεχίσουν να οδηγούν για την ομάδα και το 2022, στη νέα εποχή του σπορ.

Η Ferrari φέρνει το νέο κινητήρα στο GP Ρωσίας

Ο Charles Leclerc θα χρησιμοποιήσει νέα μονάδα ισχύος στο GP Ρωσίας, κάτι που θα τον αναγκάσει να εκκινήσει από την τελευταία θέση.