Ο Max Verstappen ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην επεισοδιακή πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Τουρκίας.
Μετά από 9 χρόνια η πίστα επέστρεψε στο πρόγραμμα της F1 και προσέφερε ένα πολύ διαφορετικό FP1. Η ασφαλτόστρωση ολοκληρώθηκε 10 ημέρες πριν, πράγμα που έκανε πολύ ολισθηρό το οδόστρωμα. Τα λάδια από τη πίσσα ήταν ακόμα εμφανή και έκαναν πολύ δύσκολο το έργο των οδηγών. Η επιφάνεια ήταν τόσο ολισθηρή που δεν μπορούσαν οι οδηγοί στην ευθεία να βρουν πρόσφυση. Οι εικόνες ήταν πρωτόγνωρες για οδηγούς και ομάδες, καθώς δεν μπόρεσαν να κάνουν το πρόγραμμά τους. Επιπλέον, είναι άγνωστο κατά πόσο θα βελτιωθεί η κατάσταση από εδώ κι έπειτα.
Διαβάστε επίσης: Leclerc: «Η SF1000-H με κάνει καλύτερο οδηγό»
Ταχύτερος ήταν ο Ολλανδός με το 1:35.077 στο τέλος του 90λεπτου. Ο χρόνος του είναι 11 ολόκληρα δευτερόλεπτα πιο αργός από το ρεκόρ πίστας του 2005. Ο Alex Albon ολοκλήρωσε στη 2η θέση κάνοντας το 1-2 για την Red Bull Racing. O Charles Leclerc, έφερε την Ferrari στην 3η θέση της κατάταξης, 0.430s πίσω από την κορυφή.
Ο Pierre Gasly πήρε την 4η θέση από τον Sebastian Vettel στο τέλος της διαδικασίας. Ακολούθησε η δεύτερη Alpha Tauri του Daniil Kvyat, με τις διαφορές να αρχίζουν σιγά σιγά να ανοίγουν. Ο Lando Norris με την McLaren ήταν στην 7η θέση, 2.1s πίσω από τον Verstappen. O Antonio Giovinazzi έμεινε στην 8η θέση για την Alfa Romeo. O Valtteri Bottas ήταν η κορυφαία Mercedes, 2.5s μακριά από την κορυφή. Τη 10άδα έκλεισε ο Esteban Ocon με την Renault.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 13 Νοεμβρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Ενδεικτικό της κατάστασης της πίστας, οι διαφορές ήταν τεράστιες, με πολλούς οδηγούς να μην μπορούν να βρουν ρυθμό ή πρόσφυση. Ο Nicholas Latifi βρέθηκε στην 11η θέση μπροστά από τις δύο Racing Point. O Lewis Hamilton έκανε λίγους γύρους και πήρε μόλις την 15η θέση στη διαδικασία, 5.1s μακριά από τον Versrtappen. Ακολούθησαν οι Kimi Raikkonen, Kevin Magnussen, Daniel Ricciardo, Carlos Sainz και George Russell.
Στη περίπτωση του Ισπανού, o οδηγός της McLaren σταμάτησε στη πίστα με πρόβλημα στη κινητήρια μονάδα του. Οι έξοδοι ήταν πολλές, με αρκετούς οδηγούς να πρέπει να βγουν εκτός πίστας.
Αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον το FP2 αργότερα μέσα στη μέρα, ώστε να δούμε κατά πόσο θα βελτιωθεί η κατάσταση. Επιπλέον, οι ομάδες θέλουν να βρουν και τις κατάλληλες ρυθμίσεις, σε πολύ δύσκολες συνθήκες.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με το Preview του GP Τουρκίας.