H ACO ανακοίνωσε πως από το 2018 θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές στην LMP1 κατηγορία, με μοναδικό στόχο τον ανταγωνισμό.
Στα πλαίσια των 6H του Μεξικό, η ACO και η FiA παρουσίασαν μια σειρά από αλλαγές που θα γίνουν στο WEC, αρχής γενομένης από το 2018. Πρώτο και άκρως σημαντικό είναι το γεγονός πως η επόμενη χρονιά ξεκινάει τον Μάιο και ολοκληρώνεται τον Ιούνιο του 2019. Περισσότερα μπορείς να διαβάσεις εδώ.
Πέραν από το καλεντάρι που μετατρέπεται σε χειμερινό, έχουμε και μικρές αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς της LMP1. Με αυτόν τον τρόπο, FiA και ACO θέλουν να τραβήξουν όχι μόνο κατασκευαστές στον θεσμό, αλλά και ιδιωτικές ομάδες. Σύμφωνα με τις αλλαγές, όλα τα πρωτότυπα της κατηγορίας θα έχουν την ευκαιρία να διεκδικήσουν τη νίκη.
H πρώτη αλλαγή που γίνεται στην LMP1, είναι πως πλέον θα είναι μία ενιαία κατηγορία. Δεν θα δούμε από την επόμενη σεζόν τα χαρακτηριστικά LMP1-H και LMP1-L, αλλά LMP1 σκέτο. Επιπλέον, θα υπάρχει εξισορρόπηση απόδοσης ανάμεσα στα μη υβριδικά και τα υβριδικά LMP1, ώστε να έχουν όλοι την ίδια δυνατότητα για τη νίκη.
Όμως, όπως τονίζει η ανακοίνωση του WEC «Τα υβριδικά LMP1 αγωνιστικά, θα συνεχίσουν να έχουν ένα μικρό προβάδισμα απόδοσης». Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός πως τα υβριδικά πρωτότυπα θα μπορούν να πραγματοποιούν μεγαλύτερα stint με τα ίδια καύσιμα.
Δεν θα υπάρξουν προς το παρόν όμως αλλαγές στους κανονισμούς των σασί, τουλάχιστον για το άμεσο μέλλον. Οπότε, δεν πρόκειται πριν το 2019 να έχουμε την πλατφόρμα DPi στον θεσμό. Ωστόσο, θα υπάρξει μεγαλύτερη γκάμα όσον αναφορά την επιλογή κινητήρων στις ενδιαφερόμενες ομάδες. Επιπλέον, σασί της LMP2, μπορούν με τις κατάλληλες μετατροπές να γίνουν αποδεκτά και στην LMP1.
Επίσης, ο Gerard Neveu επιβεβαίωσε, πως εάν η Toyota θέλει να συμμετάσχει στις 24H του Le Mans, πρέπει να αγωνιστεί σε όλους τους αγώνες της σεζόν. Οι Ιάπωνες, αναμένεται να πάρουν τις αποφάσεις τους για το 2018 τον Οκτώβριο.
Τέλος, εάν κάποιος από τους επερχόμενους κατασκευαστές στην LMP1, όπως η Ginetta και η Dallara, μπορούν να λάβουν μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στην LMP1, εάν βέβαια πληρώσουν το παράβολο που εκτιμάται στις 360.000 ευρώ.
Οι αλλαγές αυτές στους κανονισμούς, ισχύουν για τις επόμενες δύο σεζόν.
Επίσης, οι κανονισμοί της LMP1 για το 2020 θα έχουν διαφορές σε σχέση με αυτούς που παρουσιάστηκαν στο Le Mans, όμως θα κρατήσουν μερικά χαρακτηριστικά. Η plug-in τεχνολογία θα παραμείνει, όπως και το γεγονός πως η αρχή κάθε stint και ο τερματισμός του αγώνα θα είναι μέσω ηλεκτρικής ενέργειας.
Περισσότερα για τους κανονισμούς του 2020 θα μάθουμε τις επόμενες εβδομάδες.