Θέλοντας να αποκλείσει κάθε ενδεχόμενο εμφάνισης νέων περιπτώσεων ολοκληρωτικής αντιγραφής όπως αυτής από τη Racing Point, η FIA σκοπεύει να προσθέσει περισσότερες διευκρινήσεις για τους κανονισμούς των μονοθεσίων του 2021.
Όπως είναι ήδη γνωστό, η Racing Point σχεδίασε το φετινό της μονοθέσιο έχοντας ως κεντρική βάση την περσινή Mercedes W10, με τη βρετανική ομάδα να ισχυρίζεται πεισματικά πως σχεδίασε η ίδια όλα τα προκαθορισμένα μηχανικά τμήματα που ορίζουν οι τεχνικοί κανονισμοί.
Ο ισχυρισμός αυτός αμφισβητήθηκε έντονα από τη Renault, η οποία έκανε ένσταση για το σύστημα φρένων της Racing Point. Εν τέλει, μετά από έρευνα οι αγωνοδίκες έκριναν πως η ομάδα του Lawrence Stroll παραβίασε τους αγωνιστικούς κανονισμούς, παρά το γεγονός ότι το σύστημα δεν χαρακτηρίστηκε αθέμιτο, τουλάχιστον από τεχνικής άποψης.
Η FIA πρόκειται πλέον να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες και αναθεωρήσεις, ώστε να αποφευχθούν παρόμοιες περιπτώσεις στο μέλλον. Οι ομάδες θα μπορούν να αντιγράφουν μικρά επιμέρους τμήματα από τους ανταγωνιστές τους, αλλά δεν θα επιτρέπεται να υιοθετούν ολοκληρωτικά τον σχεδιασμό άλλων μονοθεσίων. Παρακάτω παρατίθενται οι δηλώσεις του τεχνικού επικεφαλής της FIA για τα τεχνικά θέματα των μονοθεσίων, Νικόλα Τομπάζη.
Πρώτα απ’όλα η αντιγραφή παρατηρείται στη Formula 1 εδώ και πάρα πολύ καιρό, με την χρήση φωτογραφιών για υιοθέτηση ιδεών άλλων ομάδων σε πανομοιότυπο, ή έστω πολύ κοντινό βαθμό, να αποτελεί μια συνηθισμένη τακτική. Ωστόσο, αυτό που έκανε η Racing Point πήγε την τακτική αυτή σε άλλο επίπεδο. Αποφάσισαν να υιοθετήσουν ξεκάθαρα την σχεδιαστική φιλοσοφία από ολόκληρο το μονοθέσιο ενός αντιπάλου. Ουσιαστικά προχώρησαν σε νέα μορφή μιας νόρμας που υπάρχει στον χώρο του σπορ για τουλάχιστον 40 χρόνια. Παρόλο που δεν θεωρώ άξια σκληρής τιμωρίας αυτή την προσέγγιση, δεν πιστεύω σε καμία περίπτωση ότι είναι κάτι που πρέπει να καθιερωθεί στη Formula 1. Δεν θέλουμε να δούμε δέκα αντιγραφές της Mercedes μέσα στην επόμενη χρονιά, ούτε θέλουμε η αντιγραφή να γίνει νόρμα ως βασικό κριτήριο ικανότητας των ομάδων. Σχεδιάζουμε λοιπόν, μέσα στο κοντινό μέλλον, να εισάγουμε μερικές αναλυτικότερες διευκρινήσεις στα πλαίσια των Αγωνιστικών Κανονισμών του 2021, ώστε να αποτραπεί η επανεμφάνιση περιπτώσεων όπως αυτή της Racing Point. Θα αποδεχτούμε την αντιγραφή μεμονωμένων τμημάτων, αλλά δεν επιθυμούμε σε καμία περίπτωση την δημιουργία μονοθεσίων που θα αποτελούν μια θεμελιώδη αντιγραφή ενός άλλου.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Μ. Βρετανίας και μαζί όλων των τελευταίων νέων από τον κόσμο της F1.