spot_img

Alonso: Τα θετικά και οι κίνδυνοι της μεγάλης επιστροφής

Ο Fernando Alonso κάνει τη μεγάλη του επιστροφή στην F1 μετά από δύο χρόνια απουσίας, σε ένα στοίχημα που μπορεί να έχει πολλαπλά αποτελέσματα.

Η σεζόν του 2021 αναμένεται με μεγάλη αγωνία για τη πλειοψηφία των οπαδών. Εκτός από την αγωνιστική δράση που θέλουμε να επιστρέψει, θα έχουμε δύο νέα ονόματα ομάδων στο grid, ιδιαίτερες μετεγγραφές οδηγών και την επιστροφή ενός Πρωταθλητή. Ο Ισπανός από το Οβιέδο θα αγωνιστεί με την ομάδα της Alpine, την οποία μέχρι τώρα γνωρίζαμε ως Renault.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 22 Ιανουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Λίγους μήνες πριν μπει στα 40, ο τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έχει μπροστά του την τελευταία ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στην F1. Μαζί του φέρνει μια τεράστια εμπειρία από τους αγώνες αντοχής. Πρωτάθλημα στο WEC και δύο νίκες στο Le Mans αποτελούν τρομερά επιτεύγματα για τον Alonso.

Μέσα σε αυτά τα δύο χρόνια είχε πολύ χρόνο να χτίσει έναν διαφορετικό εαυτό, ο οποίος δεν είχε καμία σχέση με αυτό που ξέραμε. Μαζί του φέρνει ορισμένες τεχνικές γνώσεις που έμαθε και θα του βγουν σε καλό.

Παράλληλα, φρόντισε να προετοιμαστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για τη νέα σεζόν. Έβαλε αρκετά χιλιόμετρα, είτε με το μονοθέσιο του 2018 είτε με αυτό του 2020. Φρόντισε μαζί με την ομάδα να έχει ένα πρόγραμμα και εντός εργοστασίου που θα τον φέρει στη καλύτερη δυνατή κατάσταση. Η ταχύτητά του είναι αδιαμφισβήτητη και γνωρίζουμε όλοι τι μπορεί να κάνει στη μέρα του.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” για την F1 με όλες τις τελευταίες εξελίξεις.

Όμως αυτό δεν σημαίνει πως είναι όλα ρόδινα.

Τα δύο χρόνια απουσίας του από το σπορ θα του κοστίσουν σίγουρα σε χρόνο προσαρμογής. Ο νέος του teammate έμεινε έναν χρόνο εκτός δράσης και η επιστροφή του ήταν ιδιαίτερα δύσκολη. Από την άλλη όμως, η εμπειρία του Alonso θα τον βοηθήσει στο μέγιστο βαθμό. Η μιάμιση ημέρα που θα έχει ουσιαστικά για χειμερινές δοκιμές δεν είναι με το μέρος του επίσης. Τουλάχιστον στην αρχή της σεζόν, θα τα βρει σκούρα ο Ισπανός, όμως μετά τον τέταρτο αγώνα το αργότερο θα έχει βρει την ταχύτητα που θέλει. Η μάχη του με τον Esteban Ocon θα είναι σίγουρα από τις πιο ενδιαφέρουσες του 2021.

Αυτό που πρέπει να αποφύγει όμως είναι να δείξει τα αρνητικά του χαρακτήρα του. Δεν πρέπει να επαναλάβει λάθη που έκανε στο παρελθόν.

Αρχικά, δεν πρέπει να υποτιμήσει τον teammate του όπως έκανε το 2007 με τον Lewis Hamilton. Δεν πρέπει να θεωρεί τον εαυτό του νούμερο ένα στην ομάδα. Η φετινή σεζόν δεν πρέπει να έχει νούμερο ένα και νούμερο δύο για την Alpine. Δεν διεκδικεί Πρωτάθλημα, το μέγιστο είναι η 3η θέση στο Κατασκευαστών. Εάν στο εσωτερικό της μπει σε μια τέτοια διαδικασία, δεν αποκλείεται να υπάρξουν εσωτερικές ταραχές. Οι ταραχές αυτές μπορούν να αποπροσανατολίσουν την ομάδα και να χάσει τον στόχο της. Η Alpine αυτό που πρέπει να κάνει είναι να κοιτάει πέρα από το αγωνιστικό κομμάτι.

Πρέπει να αφήσει την ομάδα να δέσει. Το νέο διοικητικό σχήμα θα πάρει χρόνο να αποδώσει και δεν πρέπει να μπει εμπόδιο ο «Nando». Δεν είναι πάνω από την ομάδα όπως έκανε σε ορισμένες περιπτώσεις με την Ferrari, ειδικά από το 2013 και μετά με την συμπεριφορά του. Η προσπάθεια επιβολής της θέλησης του πέρα από τα αγωνιστικά ή κακεντρεχείς δημόσιες δηλώσεις στον Τύπο πρέπει να αποφευχθούν. Η συμβολή του σε τεχνικά θέματα πρέπει να μείνει σε λογικά πλαίσια, ώστε να χτιστούν οι βάσεις για το 2022.

Διαβάστε επίσης: F1: Πέντε αλλαγές που θα δούμε το 2021

Εκεί πρέπει να χτυπήσει και να χτίσει το 2021 του. Να γίνει ένα με την ομάδα και όχι να επιβάλλει τη θέλησή του. Είναι ένα στοίχημα που πρέπει να κερδίσει και γνωρίζει πολύ καλά ο ίδιος πως δεν θα έχει άλλη ευκαιρία. Οι επιλογές του τον έφεραν στο σημείο το οποίο βρίσκεται πλέον, και στην F1 έχει να κατακτήσει Τίτλο από το 2006.

Με βάση το ταλέντο του, ο Alonso δεν πρέπει να μάχεται για μια θέση στην 10άδα. Πρέπει να μάχεται για την πρώτη 3άδα και αυτό πρέπει να καταφέρει με την Alpine. Το έργο του δεν θα είναι καθόλου εύκολο, όμως ξέρουμε τι χαρακτήρας είναι.

Ένα τελευταίο που πρέπει να αποδείξει είναι το τεχνικό feedback που μπορεί να δώσει στην ομάδα του. Στην Ferrari δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει στον συγκεκριμένο τομέα και του στοίχισε σε πολλές περιπτώσεις. Αυτό διότι η συμβολή ενός οδηγού παίζει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη ενός μονοθεσίου. Ειδικά στο πέρασμά του από την Scuderia, βλέπαμε μια στασιμότητα στην εξέλιξη. Παράλληλα, κάθε χρόνο ξεκινούσε κυνηγώντας τον ανταγωνισμό.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Το 2021 δεν θα είναι μια χρονιά όπου πρέπει να έχουμε απαιτήσεις από τον Alonso. Πρέπει να αναμένουμε το 2022 και την μεγάλη αλλαγή στους Τεχνικούς Κανονισμούς. Η απόδοσή του φέτος θα είναι άγνωστη, όμως μόνο και μόνο η παρουσία του κεντρίζει πάντα το ενδιαφέρον.

Ο Alonso είναι σαν το παλιό καλό κρασί, ένας πραγματικός racer με τα καλά του και τα κακά του. Όμως, δεν θα είχε στεφθεί 3-φορές Πρωταθλητής αν δεν ήταν αυτός που ήταν. Και ανυπομονώ να τον δω και πάλι πίσω από τιμόνι μονοθεσίου σε επίσημη διαδικασία.

Στάθης Κοκκορόγιαννης

Δείτε τον μεγάλο τελικό του eSports Πρωταθλήματος, F1 Greek Mini Series.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles