spot_img

Δεν αλλάζει το όριο βάρους των μονοθεσίων το 2023

Η συμβουλευτική επιτροπή της FIA αποφάσισε να μην πραγματοποιήσει αλλαγές αναφορικά με το επιτρεπόμενο όριο βάρους των μονοθεσίων της Formula 1, το οποίο θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα με το 2022.

Τα τελευταία χρόνια το βάρος των μονοθεσίων έχει αυξηθεί πάρα πολύ σε σύγκριση με την προηγούμενη δεκαετία. Χαρακτηριστικά, το 2013 το επιτρεπόμενο όριο βάρους των μονοθεσίων ήταν 642kg, περίπου 156kg λιγότερα από το βάρος των μονοθεσίων του 2022. Την περασμένη σεζόν και υπό το νέο πλαίσιο τεχνικών κανονισμών η νέα γενιά μονοθεσίων έφτανε έως και τα 798 kg, το οποίο αυξήθηκε 49kg σε σχεση με το 2021.

Έκτοτε, η ομοσπονδία της Formula 1 έχει καταβάλει προσπάθεια να βρει λύσεις επί του θέματος και η FIA είχε ως στόχο να μειώσει το όριο βάρους κατά 2kg. Καθώς όμως οι ομάδες του grid αντιμετώπισαν πολλές δυσκολίες στο κομμάτι αυτό ενδέχεται να μην γίνουν αλλαγές για τη νέα σεζόν.

Κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν η Ferrari 375 F1 της δεκαετίας του 50’, κατά την πρώτη επίσημη σεζόν της Formula 1, το μονοθέσιο ήταν μόλις 560kg. Με το πέρασμα των χρόνων όμως και καθώς η τεχνολογία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό έχει κάνει τεράστια άλματα τα μονοθέσια άρχισαν να γίνονται ολοένα και πιο βαριά.

Ακούστε την εκπομπή Slipstream #104 για τον κόσμο της Formula 1.

Από το 2014 και μετά, όπου στην Formula 1 παρουσιάστηκε η νέα γενιά turbo hybrid μονάδων ισχύος, το βάρος των μονοθεσίων αυξήθηκε δραστικά. Οι προδιαγραφές ασφαλείας, το μέγεθος των ελαστικών, η απαγόρευση χρήσης υλικών που πάρα το χαμηλό βάρος τους είχαν μεγάλο κόστος είχαν σταδιακά αντίκτυπο στις δυνατότητες των ομάδων να φέρουν εντός πίστας πιο ελαφριά μονοθέσια.

Παράλληλα το 2019 η FIA έθεσε ως επίσημο κανονισμό οι οδηγοί του grid να μην ζυγίζουν κάτω από 80kg, ευχάριστα νέα για οδηγούς όπως ο George Russell των οποίων το ύψος δεν επιτρέπει να διατηρούν τόσο χαμηλό βάρος σε όλη τη διάρκεια του Πρωταθλήματος. Αντίστοιχα, οι οδηγοί που είναι ανέφικτο λόγω σωματοδομής να φτάσουν το στόχο αυτό, τα κιλά που υπολείπονται αναπληρώνονται στα τμήματα του μονοθεσίου.

Το 2022 η Aston Martin και η Red Bull Racing ήταν οι δύο ομάδες με τα πιο βαριά μονοθέσια. Η AMR22 ζύγιζε 815kg, το οποίο αυξήθηκε κατά 3kg μέσα στη σεζόν, ενώ η RB18 ζύγιζε 810kg με αύξηση 8kg λόγω των αναβαθμίσεων.

Βαθμολογούμε από το 1 έως το 10 τις ομάδες της F1 για το 2022. Δείτε το βίντεο εδώ.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles