spot_img

F1 2022: Ο μεγάλος πονοκέφαλος των ομάδων

Η έναρξη της σεζόν του 2022 για το πρωτάθλημα της F1 πλησιάζει, με τις ομάδες να βρίσκονται αντιμέτωπες με έναν έντονο πονοκέφαλο που πρέπει να επιλύσουν αρκετά σύντομα.

Το Πρωτάθλημα του 2022 της Formula 1 θα έχει πολλές αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς. Πρόκειται για μονοθέσια τα οποία σχεδιάζονται με διαφορετική φιλοσοφία και εκμεταλλεύονται το ground effect για την παραγωγή κάθετης δύναμης. Μία από τις αλλαγές αφορούν και το όριο βάρους που θέσπισε η FIA γι’ αυτά. Το ελάχιστο όριο αυξήθηκε από τα 752 στα 795 κιλά, με την καταμέτρηση να γίνεται χωρίς καύσιμα και με στεγνά ελαστικά. Η πλειοψηφία των ομάδων δυσκολεύονται να πλησιάσουν το ελάχιστο όριο για το βάρος των νέων μονοθεσίων τους, παρά την αύξηση του αριθμού κατά 43 κιλά τη φετινή σεζόν.

Διαβάστε επίσης: F1 2022 – Οι πέντε πιο σημαντικές αλλαγές στα μονοθέσια

Παρά την αύξηση του κατώτατου ορίου, οι ομάδες δυσκολεύονται ιδιαίτερα να το πλησιάσουν και φαίνεται πως αυτός είναι ένας τομέας που θα προβληματιστούν ιδιαίτερα. Αυτό συμβαίνει συχνά όποτε εμφανίζονται νέοι κανονισμοί, όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση μάλλον τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Μία από τις ομάδες που αντιμετώπισε μεγάλη δυσκολία στον τομέα του βάρους ήταν η Haas.

Ο Τεχνικός Διευθυντής της, Simone Resta, ανέφερε πως δε γνωρίζει ποια μπορεί να είναι η λύση, μιλώντας στην ιστοσελίδα The Race:

Πιθανότατα η καλύτερη απάντηση είναι πως θα έχουμε μία καλύτερη ιδέα (για την επίλυση του προβλήματος) στο τέλος του δεύτερου τεστ, όταν προσπαθήσουμε να ρυθμίσουμε το μονοθέσιο όσο καλύτερα μπορούμε. Θα πρέπει να πλησιάσεις το ελάχιστο όριο που απαιτείται για τους αγώνες. Κάνεις τις μικρές αλλαγές σου, έπειτα βελτιώνεις τις προδιαγραφές για τον αγώνα. Μετά το δεύτερο τεστ, πιθανότατα, θα έχουμε μία καλύτερη εικόνα για το πού είμαστε σε αυτόν τον τομέα.

Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση των χειμερινών δοκιμών της Βαρκελώνης και την ανάλυση της Red Bull RB18.

Το ελάχιστο βάρος αρχικά θα αυξανόταν κατά 23 κιλά, δηλαδή θα πήγαινε στα 775. Ωστόσο, για λόγους αυξημένης ασφαλείας, η FIA καθιέρωσε το όριο στα 795 κιλά. Υπήρχαν, βέβαια, πιέσεις για επιπλέον αύξησή του, καθώς οι ομάδες δυσκολεύονταν να πλησιάσουν το ελάχιστο όριο, τόσο με τους περιορισμούς στο budget.

Photo: Haas

Επιπλέον εμπόδιο αποτελούσε και το γεγονός πως αυξήθηκαν τα εξαρτήματα των μονοθεσίων με κοινές προδιαγραφές, όπως για παράδειγμα τα ελαστικά, τα καλύμματά τους και οι ζάντες. Αντίθετα, μειώθηκαν, αναλογικά, αυτά που αναπτύσσουν μόνες τους οι ομάδες, όπως είναι, για παράδειγμα, τα αεροδυναμικά μέρη. Ο Simone Resta εξηγεί:

Είναι μία δυσκολία για πολλούς ανθρώπους. Θυμάμαι πως στις συναντήσεις ανάμεσα στις ομάδες και τη FIA, υπήρχε μεγάλη πίεση για σταδιακή αύξηση του ορίου βάρους, το οποίο και θα γίνει ομοιόμορφα. Ποτέ δεν είναι αρκετό, όμως θα υπολογίσουμε το πού βρισκόμαστε στο τέλος του δεύτερου τεστ δοκιμών. Θα προσπαθήσουμε να είμαστε όσο γίνεται πιο κοντά στις προδιαγραφές που απαιτούνται.

Photo: Alpine

Μία από τις ομάδες που φημολογείται πως επίσης αντιμετωπίζει δυσκολίες με το όριο βάρους είναι η Red Bull, αν και το επιπλέον βάρος που έχει είναι, πιθανότατα, ελάχιστο. Παρ’ όλα αυτά, ξεκάθαρες απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα θα δοθούν στην έναρξη του Πρωταθλήματος.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Οι οδηγοί, από τη δική τους μεριά, δε συμφωνούν με το αυξημένο βάρος των μονοθεσίων της Formula 1. Φαίνεται, όμως, πως οι ομάδες έχουν αντίθετη άποψη και το σενάριο για μείωσή του ίσως να μην έχει ρεαλιστικές πιθανότητες. Το τελευταίο προκύπτει από την αδυναμία ν’ αντιστραφούν κάποιοι παράγοντες που αύξησαν το βάρος των μονοθεσίων σε πρώτο χρόνο.

Δείτε το GP Βραζιλίας για το Ελληνικό Πρωτάθλημα Formula 1.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles